מנכ"ל לוריאל ישראל:"ביותרם יחליף את קליניק בטיפוח"
במסיבת העיתונאים שהתקיימה היום (ג') השיק קונצרן L'Oréal העולמי בישראל את מותג הקוסמטיקה היוקרתי לנשים וגברים תחת השם BIOTHERM.
יצויין, כי השקת המותג אינה חדשה כי אם מחודשת ולפני כ-15 שנה נעשה ניסיון ראשון להשיק את סדרת מוצרי "ביותרם" בארץ, אך הניסיון כשל והמוצר לא תפס מקום בענף הקוסמטיקה. נאוה רביד, מנכ"ל לוריאל ישראל, מסבירה את הכשלון בשיטת השיווק של המותג באמצעות ספקים חיצוניים לחברה. "זאת לעומת היום, בו מושק ביותרם בחברת-בת של לוריאל, בדיוק כמו לנקום, הלנה רובינשטיין, קרסטס ועוד חברות-בנות של הקונצרן".
מנתונים שהעלתה לוריאל, תחום מותגי היוקרה בטיפוח העור זוכה לגידול של 4 עד 5 אחוז לשנה. ביותרם מדורג בעולם במקום ה-6 כמותג טיפוח לנשים, ובמקום החמישי באירופה. בתחום הטיפוח לגבר ממוקם ביותרם במקום הראשון בקנדה, אמריקה הלטינית, אירופה, אסיה, אוסטרליה וניו-זילנד. עוד מדווחת לוריאל, כי ביותרם מוביל בכל העולם עם שיעורי צמיחה גבוהים ונהנה מדי שנה מגידול של שתי ספרות במכירות.
ביותרם נוסד ב-1950 על ידי קבוצת ביולוגים ונרכש על ידי קונצרן לוריאל העולמי ב-1970. כיום, נמכרים מוצרי ביותרם ב-60 מדינות ברחבי העולם ומופצים באופן סלקטיבי בלמעלה מ-13 אלף נקודות מכירה. מקור השם ביותרם מחלק את המילה לשניים: "BIO"- על כך שהינו מותג המושתת על ביולוגים מומחים, ו-"THERM" על כך שעוצמתו נובעת ממקורותיו המגיעים ממעיינות התרמיים.
כאמור, תחת המותג נמצאת מטריית מוצרים לפנים ולגוף אשר פותחו על ידי ביולוגים מומחים על בסיס המרכיב הייחודי P.E.T.P- תמצית טהורה של אצה פעילה ממי מעיינות תרמיים. "הדגש", לדברי רביד, "הוא במפגש של המדע עם הטבע עם מוצר שמתאים לכל גיל ומין, תוך התמקדות בגילאי 25-35. ביותרם ממותג כקוסמטיקה יוקרתית, המקבלת השראה מתחום הבריאות בשילוב ערכים של אנרגיה, מודרניות ואופטימיות".
מהו טווח המחירים של מוצרי ביותרם?
"אנחנו מתמחרים את מוצרי ביותרם כ-5% פחות ממוצרי קליניק וכ-10% פחות ממוצרי קלרינס, המהוות את המתחרות העיקריות של ביותרם, מבחינת ה-BRANDING". במספרים מדובר על טווח מחירים של מוצרי הטיפוח הנע בין 180 שקל לכ-300 שקל ותכשירי האיפור בין 80 שקל ל-280 שקל.
מבחינת מיצוב המותג בקטגוריית הטיפוח, היכן שואפת לוריאל למצב את ביותרם?
"אנחנו בלוריאל ישראל מתכוונים להיות אחד מ-3 המותגים המובילים בקוסמטיקה יוקרתית, מספר 2 אחרי לנקום, במקום קליניק הממוצבת כיום במקום זה". כיום, ארבעת מותגי הקוסמטיקה היוקרתית הינם לנקום, קליניק, אסתי לאודר ודיור. לביותרם תהיה עבודה לא קלה להשתחל ברשימה המכובדת והמוכרת. רביד מאמינה, כי ביותרם תהווה גם אחת משלוש החטיבות המרכזיות של לוריאל, יחד עם חטיבת הלנה רובינשטיין וחטיבת לנקום.
היכן יימכרו מוצרי ביותרם?
"מוצרי ביותרם ישווקו ברחבי הארץ ברשתות "סופר פארם", "ניו-פארם", "המשביר החדש לצרכן" ובקרוב גם ברשת "אפריל". בישראל ישווקו כל הקטגוריות שמציע המותג- טיפוח פנים לנשים וגברים, טיפוח הגוף ואיפור בסיס לפנים".
רביד טוענת כי בהשקת מוצרי ביותרם לא מדובר בעוד השקה של מוצרים חדשים, אלא בהידברות אחרת עם הצרכן, ונותנת דוגמא: "בנקודות המכירה בישראל בהם יושק המותג, יעמוד לרשות הצרכנים צוות אשר עבר הכשרה מקצועית באקדמיית ביותרם בישראל ומוסמך לאבחן את צרכי העור של כל לקוח ולקוחה בשיטת האבחון הייחודית של ביותרם ולהתאים את המוצר ההולם לסוג העור ולצורך הספציפי".
"בנוסף, בתקופת ההשקה יתקיימו אירועי אבחון עור מקצועיים בהם יעשה שימוש ב-BIO-SCAN (ביו-סקאן), מכשיר בלעדי לביותרם, המאבחן את סוג העור, רמות הלחות בו, הגמישות ורמת השומניות. בהתאם לתוצאות יותאם ללקוח/ה שגרת טיפוח ספציפית, מתוך מגוון המוצרים והמרקמים שמציע המותג".
עוד מציינת רביד, כי מעבר לנקודות המכירה ופינות היופי בפארמים, יוצבו בעתיד בפארמים חדרי טיפול של ביותרם, המציעים טיפול קוסמטי מלא עם מגוון מוצרי החטיבה, ואף טיפולים המשלבים טכניקות הרגעה, כגון: עיסוי וטיפולים אלטרנטיביים.
האם ההשקה תלווה בקמפיין טלוויזיה?
"לא. ההשקה של ביותרם תלווה בפרסום בנקודות המכירה ובקמפיין מסיבי בעיתונות היומית ובמגזינים הנשיים. הסיבה לכך היא שבשוק הסלקטיבי, נקודות המכירה הן החשובות ביותר להשקעה ולאו דווקא פרסום במדיה". כהוכחה לכך, מציגה החברה את העובדה כי מוצרי ביותרם נמצאים בנקודות המכירה כשבועיים ונכון לאתמול (ב') נמכרו 1,521 יחידות של המותג- נתון מרשים לדעת מנכ"ל לוריאל ישראל.
עוד במסגרת הקמפיין, מוזמנים לקוחות להירשם למועדון ביותרם- "Keep In Touch" ולקבל ערכות התנסות בשיטת שלושת השלבים של ביותרם במתנה.
לסיכום, מדגישה רביד כי "ביותרם זורם עם טרנד ה-WELL BEING של מותג המספק מעבר לטכנולוגיה גם חוויה אישית, ניחוחות מעוררים ויצוב יוקרתי".
תחום הטיפוח הינו הגדול ביותר בעולם בתחום הקוסמטיקה. בשנת 2005 מחזור המכירות העולמי של מוצרי טיפוח לעור עמד על 56 ביליון דולר- גידול של 6.8% לעומת 2004.