אילת מצגר: "בשבוע הבא ייחתם הסכם האתיקה בפרסומות"

היום (א') התקיימה הדרכה שנייה למפרסמים ופרסומאים בנושא מדריך האתיקה לפרסומות; ה"תו אתי" שיוענק למשתתפים בהדרכה יפטור אותם מלהעביר לאישור מראש את התשדירים
אפרת אדיר |

הרשות השנייה קיימה היום (א') הדרכה שנייה למפרסמים ופרסומאים בנושא מדריך האתיקה לפרסומות. ההדרכה הועברה על ידי עו"ד גיתית לבנון, ראש אגף פרסומות ברשות השנייה וגב' אודליה ורש, עוזרת ראש אגף פרסומות.

הנושאים העיקריים בהם התמקדו ההדרכות היום היו: פגיעה בכבוד האדם ורימוז מיני בפרסומות; אמת בפרסום ומניעת הטעיה; בריאות ותזונה בפרסומות. ההדרכות לוו בפרזנטציה ודוגמאות מתשדירים שלא אושרו על ידי הרשות השנייה או הוגבלו בשעות השידור.

בהדרכה השתתפו נציגים ממשרדי הפרסום הבאים: באומן בר ריבנאי, אדלר חומסקי ורשבסקי, גליקמן נטלר סמסונוב, גלר נסיס, יהושע TBWA , שמעוני פינקלשטיין, זרמון גולדמן, עופר הרץ, ערמוני, ודרורי שלומי.

כמו כן, השתתפו נציגי חברות מפרסמות, כדוגמת: אל על , חברת חשמל, orange, תנובה, בנק הפועלים, פלאפון, הוט, אסם, YES, פז, שופרסל, מוטורולה, cal, נוקיה, שטראוס- עלית, טבע, סנו, ניו-פארם, יוניליבר, סאני תקשורת, צ'מפיון, קידום, לוריאל ישראל, מחלבות גד, ריגלי ישראל ועוד. אילת מצגר, מנכ"ל בפועל של הרשות השנייה, אמרה היום: "אני שמחה על ההיענות של משרדי הפרסום והמפרסמים, המעידה על הבנתם לחשיבות הנושא ועל הרצון לעבוד בשיתוף פעולה עם הרשות השנייה. מספר המשתתפים הרב מעיד על המוכנות של השוק לקחת אחריות גדולה יותר על תכני הפרסומות. התחלנו תהליך זה לפני שנה יד ביד עם איגודי המפרסמים והפרסומאים ובכוונתנו להמשיך לצעוד בדרך משותפת זו"

עוד ציינה מצגר, כי "בשבוע הבא ייחתם הסכם העקרונות בין הרשות לבין האיגודים ובזאת תתחיל מציאות חדשה בתחום הרגולציה על הפרסומות".

כזכור, הדרכה ראשונה בנושא התקיימה במהלך יולי 2006 ובה השתתפו למעלה מ-50 נציגים מחברות מפרסמות ומשרדי פרסום מובילים בשוק, ביניהם, פרוקטר אנד גמבל, מכבי שירותי בריאות, ברק 013, הנקל סוד, מפעל הפיס, האגודה למלחמה בסרטן, שלמור אבנון עמיחי, וג. יפית. ההדרכות בנושא האתירה מתקיימות לאחר שלפני מספר חודשים אישרו הרשות השנייה ואיגודי המפרסמים והפרסומאים את 'מדריך האתיקה בפרסומות', שנכתב על ידי ועדה ציבורית שמונתה על ידי הרשות השנייה בראשותו של פרופ' אסא כשר ובהשתתפות פרופ' זאב סגל מאוניברסיטת תל אביב, דוד טמיר ממשרד הפרסום טמיר כהן, אורנה קופולביץ מהמכללה למנהל, נחמה לאור- סמנכ"ל אסטרטגיה ומחקר ברשות השנייה, תלמה בירו- מנכ"ל איגוד המפרסמים ומשה גאון- נציג איגוד הפרסומאים.

בתום תהליך ההדרכות תעניק הרשות השנייה "תו אתי" למשרדי פרסום ו/או למפרסמים אשר ישתתפו בהשתלמות בנושא "מדריך האתיקה בפרסומת" מטעם הרשות השנייה, איגוד חברות הפרסום ואיגוד המפרסמים בישראל, ואשר יקבלו על עצמם את מדריך האתיקה בפרסומת.

כידוע, "התו האתי" יעניק לפרסומאים ולמפרסמים שיזכו בו, פטור מהצורך להעביר לאישור מראש של הרשות השנייה את התשדירים אותם הם מבקשים לשדר, לרבות בנושאים שכיום מחויבים באישור מוקדם, כדוגמת תשדירים בהם מופיעים ילדים או בני נוער או הפונים לילדים ובני נוער; תשדירים העוסקים בבריאות; תשדירים אשר קיים חשש כי יש בהם ביטויים, מסרים או תכנים של מין או רמיזה מינית, אלימות, אכזריות או גזענות. מעתה יעבירו משרדי הפרסום את הפרסומות לאישור הזכיינים.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה