שופרסל: השקענו 150 מליון ש' ברשת "שופרסל שלי"
רשת השיווק שופרסל השיקה היום את המותג השלישי במסגרת הרה-ארגון שהיא מבצעת מאז מארס 2005. אברהם ביגר, יו"ר שופרסל ואפי רוזנהויז, מנכ"ל הרשת הכריזו היום במסיבת עיתונאים על השקת תת הרשת "שופרסל שלי" שתהיה רשת החנויות השכונתיות של שופרסל בפריסה ארצית.
הרשת, מונה כ-125 חנויות בפריסה ארצית מקרית שמונה בצפון ועד אילת בדרום. ראשי הרשת מסרו היום, כי במיתוג מחדש של הרשת השכונתית בוצעה בהשקעה של כ-150 מיליון שקל. "שופרסל שלי" מבוססת על חנויות שופרסל, היפרנטו, קלאבמרקט, וחצי קופה עם שטחי המסחר של בין 350 מ"ר ל- 1,500 מ"ר לחנות.
לרגל השקת שופרסל שלי, עולה הרשת בקמפיין פרסום ארצי באמצעות משרד הפרסום אדלר-חומסקי, תחת הסלוגן: מה שיותר קרוב יותר טרי בהשקעה של כ-3 מיליון שקל. הקמפיין כולל שילוט ארצי המונה כ- 1,900 מכוונים, קמפיין רדיו בביצוע של דורי בן זאב, מודעות בעיתונות הארצית והמקומית לקראת ראש השנה.
רוזנהויז אמר היום, "אנו משיקים את הרשת השלישית המהווה נקודת ציון חשובה נוספת ביישום האסטרטגיה של שופרסל, עליה הכרזנו בסוף שנת 2004. על פי נתוני נילסן לחודש יולי 2006 מצטבר, רשת שופרסל מהווה 37.7% נתח שוק מהשוק המאורגן".
במארס 2005 הושקה "שופרסל דיל", הרשת המציעה את סל הקניות הזול ביותר לאורך זמן, על פי טענת שופרסל. על פי נתוני נילסן לחודש יולי 2006 מצטבר, שופרסל דיל מהווה 13.4% נתח שוק מהשוק המאורגן. בפברואר 2006 השיקה הרשת את "שופרסל ביג" שהיא רשת חנויות היפרמרקט המציעה מגוון עשיר של מוצרים, מחלקות ייחודיות, במבצעים גדולים ואטרקטיביים וחוויה אופטימלית, על פי נתוני נילסן לחודש יולי 2006 מצטבר "שופרסל ביג" מהווה 8.1% מהשוק המאורגן".
רוזנהויז הוסיף : "משימתנו היא להמשיך ולהיות הרשת הקמעונאית המובילה בישראל על ידי מתן אפשרות בחירה ללקוחותינו לבחור , לקנות וליהנות מחוויית קניה שונה ומגוונת המותאמת לצרכיו בכל אחד מהפורמטים הקמעונאיים שבנינו".
ראשי הרשת אמרו היום, כי המותג שופרסל שלי מבוסס על הערכים: מובילות, ישראליות, הוגנות, אמינות ושירות. החנויות הותאמו לקניה לפי מודל בינלאומי שפותח בשיתוף עם חברת המיתוג הבינלאומית אינטרברנד: בדמיון ובהלימה לרשת שופרסל ביג. הן מעוצבות כשופרסל ומציעות במה שווה לכל המוצרים ובכך מקלה על הזיהוי, הבחירה וקבלת החלטה של הלקוח, גישה וחניה נוחה, מעברים רחבים ושילוטי הכוונה ברורים בכל מעבר, תיחום והדגשת המחלקות על ידי עיצוב קשתות בצבעוניות מיוחדת ומבדלת מן המחלקות האחרות, המוצרים מסודרים בגובה העיניים ועוד.

המענק לעובדים ייכנס כבר מחר: רשות המסים מקדימה את הפעימה השנייה
כ-201 אלף זכאים יקבלו כ-410 מיליון שקל ישירות לחשבון הבנק, חודש מוקדם מהמתוכנן, כדי להקל על משפחות לפני החגים. ניתן עדיין להגיש בקשות למענק עבור 2023 באתר רשות המסים
רשות המסים מודיעה על הקדמת הפעימה השנייה של מענק עבודה לשנת 2024. אשר תוקדם ותשולם כבר מחר, 18 בספטמבר, במקום באמצע אוקטובר כנהוג מדי שנה. במסגרת ההקדמה יועברו לחשבונות הבנק של הזכאים כ-410 מיליון שקל, שיחולקו לכ־201 אלף עובדים ועובדות. מדובר על סכום ממוצע של כ-2,000 שקל לזכאי. המהלך נועד להקל על משפחות וזכאים נוספים לקראת תקופת החגים, שבה נרשמות הוצאות חריגות.
מענק עבודה, המוכר גם כ"מס הכנסה שלילי" - נועד לחזק עובדים בעלי שכר נמוך ולעודד יציאה לתעסוקה. המענק משולם בארבע פעימות שנתיות, והקדמת התשלום הנוכחי מאפשרת לזכאים לקבל את הכסף מוקדם מהמתוכנן ולהיערך טוב יותר מבחינה כלכלית. מי שטרם הגיש בקשה עבור שנת 2024 עדיין יכול לעשות זאת באופן מקוון באתר רשות המסים, והכספים יועברו לו בהתאם לאישורי הזכאות בפעימות הבאות.
בנוסף, ניתן עד סוף השנה להגיש גם בקשות רטרואקטיביות עבור שנת 2023 - הזדמנות עבור מי שפספס את ההגשה במועד. בין הזכאים ניתן למנות שכירים ועצמאים בני 21 ומעלה שהם הורים, וכן בני 55 ומעלה גם ללא ילדים, בהתאם לרמות ההכנסה שנקבעו במדריך המענק. החל מהשנה מתווספת גם הטבה ייחודית להורים לפעוטות. כמו כן, נשים שכירות בנות 60 ומעלה (ילידות 1960 ואילך) יכולות לבקש מקדמה על חשבון מענק 2025, בכפוף לעמידה בקריטריונים.
רשות המסים מזכירה לזכאים לוודא כי פרטי חשבון הבנק שלהם מעודכנים כדי למנוע עיכובים בהעברה.
יגדיל את הצריכה הפרטית
הקדמת התשלום משתלבת בתוך מגמה רחבה יותר של צעדי מדיניות כלכלית שנועדו לתמוך במשקי הבית, במיוחד על רקע יוקר המחיה. כמו כן, הזרמת כ-410 מיליון שקל למחזור הכספי דווקא בסמוך לחגים צפויה להגדיל את הצריכה הפרטית בתקופה שממילא מתאפיינת בהוצאות גבוהות, ובכך לתרום גם לפעילות הכלכלית במשק.
- העלימו מאות מיליוני שקלים - וזה העונש שנגזר עליהם
- יורחבו תנאי הפטור ממס לקופות גמל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המענק מופנה בעיקר לאוכלוסיות שעובדות אך מתקשות לסגור את החודש, הורים צעירים, משפחות חד-הוריות וותיקים בגיל העבודה המאוחר. הקדמת התשלום מאפשרת להם להיכנס לתקופת החגים עם פחות דאגות כלכליות, ולנסות לעזור לרווחה בסיסית לילדים ולמשפחה. כמובן שלא מדובר על סכום גדול בהינתן שהסכום הוא לאורך זמן רב - אבל עדיין, מדובר על סכום שבהחלט יכול לעזור.

ישראל חושפת את "אור איתן": מערכת יירוט לייזר מבצעית ראשונה בעולם
משרד הביטחון, חיל האוויר וחברת רפאל השלימו בהצלחה את הפיתוח של מערכת הלייזר רב העוצמה הראשונה בעולם שמוכנה לשימוש מבצעי. המערכת, שקיבלה את השם "אור איתן" לזכרו של סרן איתן אוסטר שנפל בקרב בדרום לבנון, הוכיחה את יכולותיה בסדרת ניסויים מתקדמת שארכה מספר שבועות בשדה ניסוי בדרום הארץ. הישג זה מעמיד את ישראל כמדינה הראשונה בעולם שמפעילה יכולת יירוט לייזר מבצעית.
הניסויים הוכיחו את יעילות המערכת כנגד מגוון איומים מבצעיים. במהלך הבדיקות, המערכת ביצעה יירוטים מוצלחים של רקטות, פצמ"רים ומל"טים בתרחישים שמדמים קרב אמיתי. זהו השלב הקריטי האחרון לפני מסירת המערכת לצה"ל עד סוף השנה, כאשר היא תשתלב במערך ההגנה הרב-שכבתי של ישראל לצד כיפת ברזל, קלע דוד וחץ.
הפיתוח בוצע על ידי יחידת המו"פ במפא"ת, חברת רפאל כמפתחת הראשית, וחברת אלביט מערכות שמייצרת את מקור הלייזר. בפרויקט השתתפו גם תעשיות ביטחוניות נוספות כמו SCD ושפיר מערכות. המערכת מבוססת על טכנולוגיה ייחודית של "אופטיקה אדפטיבית" שפותחה ברפאל, המאפשרת קליעה יציבה, מרוכזת ומדויקת של קרן הלייזר.
המערכת מצוידת במכוון משודרג המאפשר טווח פעולה מרחיב, דיוק גבוהה ויעילות רבה. היתרון המרכזי שלה הוא היכולת לנטרל איומים במהירות הבזק באמצעות קרן לייזר ובעלות שולית זניחה לעומת מיירטים רקטיים. זוהי פריצת דרך טכנולוגית והנדסית ברמה עולמית שצפויה לשנות את משוואת ההגנה האווירית.
- רפאל מציגה את "מגן אור" מערכת הלייזר החדשה
- דירוג 100 הביטחוניות 2025: אלביט ורפאל עלו, תע״א באותו המקום
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הטכנולוגיה כבר הוכיחה את עצמה בקרב. כפי שפורסם במאי האחרון, דגמים מבצעיים של מערכות לייזר לטווח קצר מתוצרת רפאל פעלו לאורך המלחמה וביצעו עשרות יירוטים. כעת, עם הוכחת היכולת המבצעית של "אור איתן", צפויה קפיצת מדרגה משמעותית ביכולות ההגנה באמצעות מערכות נשק לייזר לטווח ארוך.