אקספון 018 - ספקית שיחות בינלאומית המאמינה בשקיפות

אקספון 018 לא מאמינה בפרסום היקפי, לא מאמצת את שיטת המבצעים של המתחרים ולא מהססת להיכנס לתחום האינטרנט
אפרת אדיר |

חברת .Xfone Inc הינה חברת תקשורת גלובלית הפועלת בארה"ב, בריטניה וישראל החל משנת 2000. Xfone מספקת שירותי תקשורת הכוללים, בין היתר, שירותי טלפוניה מקומיים ובין-לאומיים, אינטרנט, שירותים לטלפון ניידים, כרטיסי חיוג ועוד.

החברה נסחרת בבורסת ה-AMEX בארה"ב והחלה להסחר לפני כחודשיים גם בבורסה לניירות ערך בתל-אביב.לחברה למעלה מ-230 אלף לקוחות ברחבי העולםוהיא מעסיקה כ-135 עובדים.

Xfone מציגה רווחיות מאז הקמתה, תוך שיעור גידול שנתי ממוצע של 65%, כאשר צפי הכנסות החברה לשנת 2006 עומד על כ-36-38 מיליון דולר בשנת 2006.

תחומי הפעילות של החברה העולמית כוללים, בין היתר, שירותי תקשורת מקומיים ובינלאומיים, אינטרנט ומידע, רישיונות IPTV, שירותי תקשורת מקומיים ובינלאומיים, כרטיסי חיוג, כרטיסים חכמים לטלפונים ניידים, ושירותי מיתוג פרטי.

בתחילת פעילותה התמקדה אקספון במתן שירותי טלפוניה בדרום ארה"ב ופעלה עם רישיונות במיסיסיפי, לואיזיאנה, אלבאמה, ג'ורג'יה ופלורידה. כמו כן, ברשותה 2 מתגים, הממוקמים במיסיסיפי ובלואיזיאנה והיא פועלת באזורים אלה כאוליגופול, לצד מדיניות שיווק ותמחור אגרסיבית, במחירים הזולים ב-35% ממתחרתה Bell South.

בבחינת תנאי הרגולציה, עד מרץ 2006, חברות נטולות מתג יכלו להציע שירותים על בסיס תשתיות קיימות של מפעילים בעלי מתג במחירי עלות. ממרץ 2006- חברות נטולות מתג נאלצות לשלם מחירים גבוהים מהותית וכדאיות פעילותם יורדת, ומכאן יתרונה של אקספון בבעלותה על 2 מתגים.

בינואר 2006 רכשה אקספון את נכסיהם של שירותי אינטרנט ללקוחות פרטיים ועסקיים, מהלך שהביא לתרומה של 300 אלף דולר להכנסות השנתיות. וכן שירותי אינטרנט מהיר ואינטרנט אלחוטי ללקוחות עסקיים ופרטיים- תרומה של 700 אלף דולר להכנסות השנתיות.

החל ממרץ 2006 מספקת אקספון חבילות של שירותי טלפוניה, אינטרנט ושירותים נלווים לאזורים רבים בלואיזיאנה ומיסיסיפי ויוצרת תרומה של כ-8-9 מיליון דולר להכנסות השנתיות של החברה.

אסטרטגיה של צמיחה, תמחור והטמעה

צמיחה גבוהה ביחס לשוק עקב רכישות מוצלחות, יעילות תפעולית וניהול מנוסה. הצמיחה מושגת תוך גידול עקבי ברווחים והכנסות.

עקרון נוסף הוא הרחבת היקף הפעילות ללא צורך בהשקעות נוספות, כאשר ניתן להגדיל את היקף הפעילות עד פי 3 ללא צורך בהשקעה נוספת; תמחור- תחרותיות תוך שמירה על רווחיות.

בנוסף, שמה אקספון דגש בתחום הבעלות על תשתיות, המאפשרות רכישות אטרקטיביות וחיסכון בהוצאות; הטמעה- יכולת להטמיע את פעילות החברות הנרכשות לתוך Xfone Inc בצורה יעילה תוך השארת מנהלי החברות הנרכשות וביצוע רכישה בתנאים טובים (מניות ואופציות).

אקספון 018 לא מאמינה בפרסום היקפי

כחלק מתהליך הקמת חברות בנות לאקספון העולמית, נוסדה בשנת 2004 חברת התקשורת הישראלית, אקספון 018. חברת הבת מספקת שירותי תקשורת בינלאומית ומנצלת את הידע והנסיון הרב שנצבר בקבוצה במהלך השנים בכדי לספק ללקוחותיה שירותי תקשורת מתקדמים במחירים נמוכים בהשוואה לשוק.

בכך נכנסת, למעשה, החברה לתחרות עם ספקיות שיחות בינלאומיות כדוגמת 012 קווי זהב, 013 ברק, בזק בינלאומי ונטוויז'ן, המשתמשות בפרסום ככחלק מהאסטרטגיה.

אקספון 018, מצידה, חרטה על דגלה דרך של שקיפות מול הלקוחות ויוצאת נגד שיטת המבצעים הזמניים של החברות המתחרות, שלטענתה ברובם מטעים ומבלבלים את הלקוח. במקום זאת, מעניקה החברה ללקוח מחיר ברור והוגן לאורך זמן.

עיקר פועלה של אקספון 018 מתמקד במגזרים כדוגמת: המגזר הדתי, עובדים זרים, המגזר הערבי והמגזר העסקי, מתוך הנחה שמגזרים אלה אינם חשופים באופן יומיומי לפרסומות ואינם עוקבים אחר המבצעים המוצעים אצל חברות התקשורת המתחרות. לכן, נכוןיותר להרגילם להשתמש בשירותיה של חברה אחת המציעה מחיר אחיד ונמוך לכל אורך השנה, בלי שינוי תעריפים בלתי צפוי וללא צורך בהתקשרות כמנוי.

השבוע, הודיעה אקספון 018 כי היא מצטרפת לספקיות האינטרנט בישראל, מתוך כוונה לשמש כחברת טריפל-פליי, המספקת שירותי טלפוניה, אינטרנט וטלוויזיה. החברה קיבלה ממשרד התקשורת רישיון להקים רשת אינטרנט עצמאית (רישיון ISP).

השירות החדש צפוי לעלות לאוויר כבר בחודשים הקרובים, וגם כאן, כמו בשוק השיחות הבינלאומיות, מתכוונת אקספון 018

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
סמוטריץ ממשלהסמוטריץ ממשלה

מס המטרו יוצא לדרך - בעלי נכסים שקרובים לרכבת יממנו חלק ממנה

המדינה מטילה מס ייעודי על בעלי קרקעות ש״זכו״ לגור ליד תחנות המטרו העתידיות; הטענה: זה המנגנון שיבטיח את המימון לאחד מפרויקטי התשתית השאפתניים בישראל; בפועל, מי שהכי סובל מהחפירות, הרעש והאבק של השנים הקרובות, יצטרך לקחת על הגב שלו חלק מהעלות של פרויקט שנכפה עליו מההתחלה
מנדי הניג |

צעד נוסף בדרך להקמת פרויקט המטרו בגוש דן, שר האוצר בצלאל סמוטריץ' חתם על התקנות המסדירות את אופן הגבייה של "מס השבחת המטרו". מס שיוטל על בעלי מקרקעין בתחומים שהוגדרו בתמ"א 70, אשר צפויים ליהנות מההשבחה בערך הנכסים שלהם בעקבות מיזם הרכבת התחתית. הכנסות המס מיועדות למימון בניית הרכבת התחתית והתשתיות מסביב.

בהתאם לחוק המטרו, בעל קרקעות ונכסים בתחומים אלו יידרשו לשלם את המס כתנאי למימוש זכויות עתידיות, בין אם מדובר בקבלת היתר בנייה, שינוי ברישום בטאבו או כל פעולה אחרת שמחייבת אישור תכנוני. גובה המס נקבע בהתאם לשומת ההשבחה שמבצעת הוועדה המקומית לתכנון ובנייה, והוא מחויב בהעברה לקופת המדינה. בעצם המס הזה נועל במקום את מצב הנכסים והקרקעות של התושבים. עכשיו כל אחד יחשוב פעמיים לפני שהוא ימכור או יבנה כי לעלויות הבסיסיות של בניה ואישורים יצטרפו גם מיסים כבדים לקופת המדינה. 

הרכבת התחתית אמורה לשנות מן היסוד את מפת התחבורה בישראל, להפוך את גוש דן לנגיש יותר ולחבר בין ערים ושכונות בקצב שלא הכרנו. אבל לצד ההבטחה הגדולה הזו, יש גם מחיר יומיומי כבד שמוטל על התושבים. אלפי אנשים מוצאים את עצמם חיים בתוך אתר בנייה מתמשך: חפירות מתחת לבתים, מדרכות חסומות, פקקי ענק ורעש בלתי פוסק של מכונות קידוח. עבור רבים זו כבר שגרה מתישה שנמשכת שנים, ולפני כולם עוד לפחות חמש שנות עבודות נוספות. כעת, כשהמדינה מוסיפה גם תו מחיר בדמות מס ההשבחה, התחושה מתחדדת – אותם אנשים שנאלצים לסבול את החפירות, האבק והעיכובים בחיי היומיום, מתבקשים גם לממן מכיסם את המיזם. השילוב הזה יוצר תחושת כעס ותסכול עמוק בקרב תושבים ובעלי נכסים, שנקלעו בעל כורחם למרכזו של פרויקט לאומי שמהווה עבורם לא רק חזון עתידי אלא גם פגיעה ממשית בהווה.

התקנות החדשות מגדירות כי רשות המסים תהיה הגוף המוסמך לאשר תשלום המס. ללא אישור רשמי מהרשות, בעל הנכס לא יוכל לבצע פעולות מהותיות בנכס, לרבות שינוי בעלות או קבלת היתר. בנוסף, השר חתם על נוסח ההודעה הרשמית שתישלח מטעם הרשויות המקומיות אל בעלי הנכסים החייבים. במסגרת יישום המהלך, רשות המסים צפויה להפעיל מערכת דיגיטלית ייעודית באתר האינטרנט שלה, שתאפשר תשלום ישיר של המס והפקת אישורי תשלום. הודעה רשמית על פתיחת המערכת תפורסם בתקופה הקרובה.

השבחנו לך את הנכס - אתה חייב לשלם

מס ההשבחה הפך לאחת הסוגיות השנויות במחלוקת סביב פרויקט המטרו. בעלי נכסים באזורים המוגדרים טוענים כי מדובר בנטל כבד שנכפה עליהם, גם אם אינם מתכוונים למכור את הנכס או ליהנות ישירות מההשבחה. לטענתם, המס פוגע בעיקר באוכלוסיות ותיקות שגרות שנים בסמוך לתוואי המיועד, ושאין להן את היכולת הכלכלית לשלם את החיוב הגבוה.

סמוטריץ ממשלהסמוטריץ ממשלה

מס המטרו יוצא לדרך - בעלי נכסים שקרובים לרכבת יממנו חלק ממנה

המדינה מטילה מס ייעודי על בעלי קרקעות ש״זכו״ לגור ליד תחנות המטרו העתידיות; הטענה: זה המנגנון שיבטיח את המימון לאחד מפרויקטי התשתית השאפתניים בישראל; בפועל, מי שהכי סובל מהחפירות, הרעש והאבק של השנים הקרובות, יצטרך לקחת על הגב שלו חלק מהעלות של פרויקט שנכפה עליו מההתחלה
מנדי הניג |

צעד נוסף בדרך להקמת פרויקט המטרו בגוש דן, שר האוצר בצלאל סמוטריץ' חתם על התקנות המסדירות את אופן הגבייה של "מס השבחת המטרו". מס שיוטל על בעלי מקרקעין בתחומים שהוגדרו בתמ"א 70, אשר צפויים ליהנות מההשבחה בערך הנכסים שלהם בעקבות מיזם הרכבת התחתית. הכנסות המס מיועדות למימון בניית הרכבת התחתית והתשתיות מסביב.

בהתאם לחוק המטרו, בעל קרקעות ונכסים בתחומים אלו יידרשו לשלם את המס כתנאי למימוש זכויות עתידיות, בין אם מדובר בקבלת היתר בנייה, שינוי ברישום בטאבו או כל פעולה אחרת שמחייבת אישור תכנוני. גובה המס נקבע בהתאם לשומת ההשבחה שמבצעת הוועדה המקומית לתכנון ובנייה, והוא מחויב בהעברה לקופת המדינה. בעצם המס הזה נועל במקום את מצב הנכסים והקרקעות של התושבים. עכשיו כל אחד יחשוב פעמיים לפני שהוא ימכור או יבנה כי לעלויות הבסיסיות של בניה ואישורים יצטרפו גם מיסים כבדים לקופת המדינה. 

הרכבת התחתית אמורה לשנות מן היסוד את מפת התחבורה בישראל, להפוך את גוש דן לנגיש יותר ולחבר בין ערים ושכונות בקצב שלא הכרנו. אבל לצד ההבטחה הגדולה הזו, יש גם מחיר יומיומי כבד שמוטל על התושבים. אלפי אנשים מוצאים את עצמם חיים בתוך אתר בנייה מתמשך: חפירות מתחת לבתים, מדרכות חסומות, פקקי ענק ורעש בלתי פוסק של מכונות קידוח. עבור רבים זו כבר שגרה מתישה שנמשכת שנים, ולפני כולם עוד לפחות חמש שנות עבודות נוספות. כעת, כשהמדינה מוסיפה גם תו מחיר בדמות מס ההשבחה, התחושה מתחדדת – אותם אנשים שנאלצים לסבול את החפירות, האבק והעיכובים בחיי היומיום, מתבקשים גם לממן מכיסם את המיזם. השילוב הזה יוצר תחושת כעס ותסכול עמוק בקרב תושבים ובעלי נכסים, שנקלעו בעל כורחם למרכזו של פרויקט לאומי שמהווה עבורם לא רק חזון עתידי אלא גם פגיעה ממשית בהווה.

התקנות החדשות מגדירות כי רשות המסים תהיה הגוף המוסמך לאשר תשלום המס. ללא אישור רשמי מהרשות, בעל הנכס לא יוכל לבצע פעולות מהותיות בנכס, לרבות שינוי בעלות או קבלת היתר. בנוסף, השר חתם על נוסח ההודעה הרשמית שתישלח מטעם הרשויות המקומיות אל בעלי הנכסים החייבים. במסגרת יישום המהלך, רשות המסים צפויה להפעיל מערכת דיגיטלית ייעודית באתר האינטרנט שלה, שתאפשר תשלום ישיר של המס והפקת אישורי תשלום. הודעה רשמית על פתיחת המערכת תפורסם בתקופה הקרובה.

השבחנו לך את הנכס - אתה חייב לשלם

מס ההשבחה הפך לאחת הסוגיות השנויות במחלוקת סביב פרויקט המטרו. בעלי נכסים באזורים המוגדרים טוענים כי מדובר בנטל כבד שנכפה עליהם, גם אם אינם מתכוונים למכור את הנכס או ליהנות ישירות מההשבחה. לטענתם, המס פוגע בעיקר באוכלוסיות ותיקות שגרות שנים בסמוך לתוואי המיועד, ושאין להן את היכולת הכלכלית לשלם את החיוב הגבוה.