סקר אופיס דיפו: 52% מההורים ירכשו ילקוט חדש לילדם
לקראת החזרה לשנת הלימודים תשס"ז יוצאות רשתות וחנויות רבות במבצעים והנחות על ציוד לבית הספר. מסקר שערכה רשת Office Depot בנושא, באמצעות מכון מחקרי הגל החדש, עולה כי 15% מההורים מתכננים להוציא למעלה מ-1,000 שקל על מוצרי חזרה לבית הספר, לעומת 20% מההורים שמתכוונים להוציא בין 200 ל-400 שקל.
אחוז דומה יחסית של הורים (19%) מתכננים להוציא בין 400 ל-600 שקל, בעיקר הורים בגילאי 25-34 בעלי הכנסה ממוצעת או מעט מעל הממוצע. נתון מעניין נוסף מראה, כי ל-24% מההורים אין כלל הערכה כמה הם עומדים להוציא.
בנוסף, כשליש מההורים (30%) מתכוונים לערוך את הקניות של מוצרי חזרה לביה"ס עבור ילדיהם כשבועיים-שלושה לפני החזרה ללימודים, בעיקר תושבי ירושלים, חיפה והצפון, ותושבי המרכז והדרום. 23% מההורים בתל-אביב, גוש דן ואזור השרון ציינו, כי יערכו את הקניות חודש לפני, ול- 14% מההורים אין כל הערכה מתי יבצעו רכישה זו.
בבחינת רכישת מוצרים ממותגים, לדעת 33.4% מההורים חשוב לילדם שמוצרי החזרה לביה"ס שיקנו להם יהיו ממותגים, כאשר קיימת בולטות לבעלי הכנסה מעט מעל הממוצע והרבה מעל, מאזור חיפה והצפון, צברים ממוצא אירופאי-אמריקאי.
מאידך, לפי 58% מההורים אין זה חשוב לילדים אם המוצרים ממותגים או לא והבולטות מתרכזת בקרב תושבי ירושלים, דתיים וחרדים, הורים מבוגרים בגילאי 55-65, ובקרב אוכלוסייה שהכנסתה הרבה מתחת לממוצע.
יותר ממחצית מההורים (52%) מתכוונים לרכוש ילקוט חדש לילדם, מדובר בעיקר בהורים בגילאי 35-44 והורים מבוגרים 55-65, בעלי השכלה תיכונית חלקית או פחות, צברים ממוצא אסיה-אפריקה.
וביום הראשון לביה"ס או לגן 34% מההורים יודעים כי האם היא זאת שתלווה את הילד. 22% מההורים טוענים כי שניהם עומדים ללוות את הילד, ורק 10% מההורים טוענים כי האב הוא זה שילווה את הילד ביום הראשון.
יצויין, כי הסקר נערך בהשתתפות 249 הורים לילדים בגילאי 6-15 בקרב האוכלוסייה היהודית הבוגרת.
בין המוצרים שמציעה הרשת לקראת החזרה לבית הספר ניתן למצוא תיקים ממותגים של ספיידרמן, סופרמן, באטמן, בראטס, JANSPORT ,LEE COOPER וכן מותגי וולט דיסני.
לאחרונה רכשה אופיס דיפו את זכויות ההפעלה של רשת "דיונון", הפועלת כתת-רשת החל מחודש יוני 2006 תחת השם- "דיונון אופיס דיפו". בחנויות נמכרים ספרים, צרכי משרד ולראשונה גם מוצרי טכנולוגיה לקהל הלקוחות.
חברה נוספת שעלתה בקמפיין לבית הספר היא חברת וי.אף ישראל, נציגת תאגיד האופנה הבינלאומי וי.אף ויבואנית מותג התיקים האמריקני ג'אנספורט. מדובר בקמפיין אינטרנט אינטראקטיבי, בהשקעה של 100 אלף דולר, שעלה תחת הסיסמא: "ג'אנספורט תמיד איתי" ומגובה במודעות בעיתוני הנוער ובפוסטרים בנקודות המכירה.
במסגרת הקמפיין מתבקשים גולשי האינטרנט לשלוח צילומים שלהם עם תיקי ג'אנספורט בנסיבות לא שגרתיות. הצילומים ידורגו על-ידי הגולשים והמדורגים במקומות הראשונים יזכו בפרסים יקרי ערך, כגון: אופני הרים יוקרתיות, רולר-בליידס ועוד. כמו כן, מבין המדרגים יוגרלו עשרות תיקים של המותג.
גם חברת מי עדן, המובילה את שוק המים המינרלים הטבעיים בישראל, עולה בימים אלה בקמפיין מכירתי למבצע "חזרה לבית הספר". הקמפיין, באמצעות משרד הפרסום באומן בר ריבנאי, עולה בערוצי הטלוויזיה המסחריים ובשלטי חוצות, בהשקעה של כ-1.5 מיליון שקל.
הקמפיין יתקשר מבצע מיוחד של מי עדן לקראת החזרה לביה"ס, במסגרתו המצטרפים לשירות 'מי עדן עד אליך', יקבלו לביתם גם 48 בקבוקים אישיים של חצי ליטר, המיועדים לילדים לביה"ס.
לדברי סמנכ"ל שיווק מי עדן, אורית גזית: "בעיקר עכשיו, עם חזרת הילדים ללימודים, חשוב להדגיש את חשיבות שתיית המים. מחקרים הוכיחו כי מאזן נוזלים תקין מסייע לריכוז ומשפר ביצועים קוגניטיביים. הקישור בין הבר הביתי לבין הבקבוקים האישיים, יאפשר להורים להקנות הרגלי השתייה בריאים לילדיהם".
פעילות נוספת בתחום החזרה ללימודים והקלה על תושבי הצפון לאחר המלחמה ברכישת ציוד לבית הספר, נעשית באמצעות אתר האינטרנט YAD2, אשר איגד תחתיו את חנות ספרי הלימוד הוירטואלית "בוקשופ דינה" והקים זירה מיוחדת, בה מצויים אלפי פריטי ציוד לבית הספר לצד ספרי לימוד מוזלים המגיעים עד לבית הלקוח.

מס המטרו יוצא לדרך - בעלי נכסים שקרובים לרכבת יממנו חלק ממנה
צעד נוסף בדרך להקמת פרויקט המטרו בגוש דן, שר האוצר בצלאל סמוטריץ' חתם על התקנות המסדירות את אופן הגבייה של "מס השבחת המטרו". מס שיוטל על בעלי מקרקעין בתחומים שהוגדרו בתמ"א 70, אשר צפויים ליהנות מההשבחה בערך הנכסים שלהם בעקבות מיזם הרכבת התחתית. הכנסות המס מיועדות למימון בניית הרכבת התחתית והתשתיות מסביב.
בהתאם לחוק המטרו, בעל קרקעות ונכסים בתחומים אלו יידרשו לשלם את המס כתנאי למימוש זכויות עתידיות, בין אם מדובר בקבלת היתר בנייה, שינוי ברישום בטאבו או כל פעולה אחרת שמחייבת אישור תכנוני. גובה המס נקבע בהתאם לשומת ההשבחה שמבצעת הוועדה המקומית לתכנון ובנייה, והוא מחויב בהעברה לקופת המדינה. בעצם המס הזה נועל במקום את מצב הנכסים והקרקעות של התושבים. עכשיו כל אחד יחשוב פעמיים לפני שהוא ימכור או יבנה כי לעלויות הבסיסיות של בניה ואישורים יצטרפו גם מיסים כבדים לקופת המדינה.
הרכבת התחתית אמורה לשנות מן היסוד את מפת התחבורה בישראל, להפוך את גוש דן לנגיש יותר ולחבר בין ערים ושכונות בקצב שלא הכרנו. אבל לצד ההבטחה הגדולה הזו, יש גם מחיר יומיומי כבד שמוטל על התושבים. אלפי אנשים מוצאים את עצמם חיים בתוך אתר בנייה מתמשך: חפירות מתחת לבתים, מדרכות חסומות, פקקי ענק ורעש בלתי פוסק של מכונות קידוח. עבור רבים זו כבר שגרה מתישה שנמשכת שנים, ולפני כולם עוד לפחות חמש שנות עבודות נוספות. כעת, כשהמדינה מוסיפה גם תו מחיר בדמות מס ההשבחה, התחושה מתחדדת – אותם אנשים שנאלצים לסבול את החפירות, האבק והעיכובים בחיי היומיום, מתבקשים גם לממן מכיסם את המיזם. השילוב הזה יוצר תחושת כעס ותסכול עמוק בקרב תושבים ובעלי נכסים, שנקלעו בעל כורחם למרכזו של פרויקט לאומי שמהווה עבורם לא רק חזון עתידי אלא גם פגיעה ממשית בהווה.
התקנות החדשות מגדירות כי רשות המסים תהיה הגוף המוסמך לאשר תשלום המס. ללא אישור רשמי מהרשות, בעל הנכס לא יוכל לבצע פעולות מהותיות בנכס, לרבות שינוי בעלות או קבלת היתר. בנוסף, השר חתם על נוסח ההודעה הרשמית שתישלח מטעם הרשויות המקומיות אל בעלי הנכסים החייבים. במסגרת יישום המהלך, רשות המסים צפויה להפעיל מערכת דיגיטלית ייעודית באתר האינטרנט שלה, שתאפשר תשלום ישיר של המס והפקת אישורי תשלום. הודעה רשמית על פתיחת המערכת תפורסם בתקופה הקרובה.
- משרד האוצר החליט שלא לתקצב פיצוי לישראלים שנתקעו בחו"ל במהלך "עם כלביא"
- 23 אלף דירות מוזלות עדיין לא יצאו לדרך - המחלוקת חוזרת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השבחנו לך את הנכס - אתה חייב לשלם
מס ההשבחה הפך לאחת הסוגיות השנויות במחלוקת סביב פרויקט המטרו. בעלי נכסים באזורים המוגדרים טוענים כי מדובר בנטל כבד שנכפה עליהם, גם אם אינם מתכוונים למכור את הנכס או ליהנות ישירות מההשבחה. לטענתם, המס פוגע בעיקר באוכלוסיות ותיקות שגרות שנים בסמוך לתוואי המיועד, ושאין להן את היכולת הכלכלית לשלם את החיוב הגבוה.

עתיד בלי חללים בקרב - ישראל חותרת לטכנולוגיות שיחליפו לוחמים
איך יראה שדה הקרב העתידי, ואיפה נמצא איום גדול על ישראל?
הטכנולוגיה המתקדמת עוזרת בשדה הקרב וישראל חייבת לחתור לבניית רובוטים, רחפנים ואמל"ח משוכלל בהרבה מהקיים היום, באופן שיחליף לוחמים אנושיים בלחימה פיזית ממש ובכך נחסוך בדם חיילינו ונצמצם את הצרכים הקשורים בימי מילואים רבים. ההייטק הישראלי מצוי בעמדה מצוינת להשתלב ומשרד הביטחון חייב לראות בכך מטרה עתידית עליונה.
זוכרים את הסרטון בו נראה יחיא סינוואר הפצוע מנסה ברגעיו האחרונים להכות עם מקל, רחפן צה"לי שחג סביבו? הפער העצום בין מה שהיה לו ומה שיש לעזתים מול הטכנולוגיה הצה"לית - את הפער הזה צריך לטפח ולהעצים מול כל אויבינו ולחתור לתוצאה עתידית בה טכנולוגיות שלנו תייתרנה לוחמים אנושיים ותחסוכנה לנו בדם. הרבה דם. ותחסוכנה גם ים של ימי מילואים.
חלק מהעמים סביבנו מקדשים את המוות בעוד אנו מקדשים את החיים. ראוי שכל צד יקבל את אשר הוא מבקש. אלו מביניהם שירצו בכך יקבלו מאיתנו מוות בעוד אנו נשמור על עצמנו בחיים.
ה-AI מביא להאצה בעולם הרובוטיקה
- מהפכה סינית: רובוט הומנואידי בפחות מ־6,000 דולר
- מי מרוויח מה-AI? רמז: אלו הם לא העובדים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
יש לנו כבר כעת דחפורים אוטונומיים מסוג D9 לפילוס מרחבים ממולכדים, כלי סיור אוטונומיים המסוגלים גם לירות, מערכת "רואה יורה" (שהייתה עושה את עבודתה ב-7 לאוקטובר אם היו מגינים עליה מפני רחפנים – ראשו של מישהו צריך לעוף על זה), רחפני נפץ ועוד.