יאיר גלר מתנגד לדיון על עמלות הפרסום בתקופה כזו
הידיעה לפיה בוחנת הרשות השנייה את המשך הטיפול במשבר הכלכלי, הפוקד את זכייניות ערוצים 2 ו-10, שפורסמה היום (א') בעיתונות מעוררת תגובה חריפה מצד יו"ר איגוד חברות הפרסום, יאיר גלר.
כפי שפורסם, בימים האחרונים מגבשים גורמים בערוצים המסחריים, גורמים ברשות השניה ומפיקי טלוויזיה בכירים יוזמה להצעת חוק שתגביל את העמלות, שגוזרים משרדי הפרסום מאמצעי התקשורת השונים. כמו כן, מסתמן, כי יו"ר הרשות השניה, נורית דאבוש, תתמוך במהלך זה וגם במשרד המשפטים בוחנים את היוזמה.
לטענת הנוגעים בדבר, גובה העמלות שמקבלים משרדי הפרסום יכול להגיע כיום ל-40% מתקציבי הפרסום, נתון שפוגע בהכנסות של ערוצי הטלוויזיה.
תגובת אנשי חברות הפרסום לא איחרה לבוא ואת הביקורת כנגד ההתארגנות ליישום הצעת חוק בעניין גובה העמלות מביא יאיר גלר: "אם מטרת הצעת החוק הינה אכן לפתור את המשבר הכלכלי שנוצר בערוצי הטלוויזיה המסחריים, אין לי אלא לתמוה על העיתוי האומלל בו עולה הרעיון. אין מועד הזוי יותר להעלות את הנושא כאשר כל תעשיית הפרסום מדממת בעקבות נזקי המלחמה וכן גם מצבם של לקוחותינו המפרסמים".
"אנו הפרסומאים חשים כי מי שהם מנסים לנצל באופן מחפיר את ימי המלחמה בכדי לפתור לעצמם בעיות כלכליות. אין בדיון על עמלות הפרסום כדי לפתור את הבעיות עימן מתמודד כרגע הענף, עם ירידה של למעלה מ-60% בפרסום, עם ענף שלם המצוי במשבר קשה כשאת אותותיו נחוש כולנו לפחות עד סוף השנה".
לסיום, אמר גלר: "אני קורא בשם האחריות והשפיות להסיר את הנושא כרגע מסדר היום ולהתרכז במשברים האמיתיים בהם אנו מצויים. אין לי אלא להצר על כך כי נמצאים גורמים בתעשייה שאין להם כל אחריות ציבורית ולאומית ומנצלים את המצב לתועלותיהם הפרטיות, לשיפור עמדות כלכליות".