יפעת: עליה של כ-15% בפרסום למגזר הערבי בחציון 2006

המפרסם המוביל- פלאפון; הקטגוריה המובילה- תקשורת סלולרית; משרד הפרסום המוביל- פובליסיס סקטורס
אפרת אדיר |

לאחר דירוג הפרסום של המגזר הכללי, הרוסי והדתי, מפרסמת היום (א') "יפעת בקרת פרסום" את דירוג הפרסום במגזר הערבי לסיכום מחצית ראשונה של 2006, במחירים ריאליים ובכך מסכמת את דירוג כלל המגזרים.

מניתוח דירוג ארבעת המגזרים, עולה כי בעוד המגזר הכללי והרוסי שרוי בסטגנציה, הפרסום במגזר הדתי עלה בכ-30% וניכרת עלייה של כ-15% במגזר הערבי.

לדברי נתי יעקובי, מנכ"ל יפעת בקרת פרסום: "העלייה במגזר הערבי נובעת מנכונות מצד מנהלי שיווק ומנכ"לים להגדיל השקעות במגזר עקב רוויה במגזר הכללי ושינוי תרבות הצריכה של הלקוחות. כמו כן, העלייה ניכרת היטב במספר האינטשים בעיתונות ובנפח הפרסום של הרדיו המגזרי ואתרי האינטרנט".

יצויין, כי יפעת בקרת פרסום לא ביצעה דירוג מקביל למחצית המקבילה אשתקד, ולכן מושווה הדירוג של המגזר הערבי לדירוגי שאר המגזרים במחצית זו של 2006.

בקטגוריית משרדי הפרסום, ממשיך פובליסיס סקטורס להוביל במגזר עם הוצאה ריאלית לפרסום של יותר ממיליון דולר. בין תקציבי המשרד נמנים פלאפון, החברה המרכזית למשקאות (קוקה קולה), תנובה, יוניליוור, אל-על ועוד.

במקום השני ממוקם מק'אן אריקסון שמחזיק בתקציב סלקום, מקדונלד'ס (לתקופה מסויימת), אסם, קו-אופ הריבוע הכחול ועוד. פרסום אסווק ממוקם במקום השלישי ובלט בעיקר בפרסום מותגי הטוטו ולתקופה מסוימת גם מקדונלד'ס.

תת ענף תקשורת סלולרית מוביל בגדול את טבלת הקטגוריות המובילות בפרסום, עם הוצאה ריאלית לפרסום של 1.2 מיליון דולר, כאשר זוהי גם הקטגוריה היחידה המופיעה בעשיריות הפותחות של כל המגזרים- מקום שני במגזר הכללי, מקום ראשון במגזר הרוסי ומקום שישי במגזר הדתי. המותג הדומיננטי בפרסום בקטגוריה זו הינו פלאפון, המפרסם בין היתר: מגוון מכשירים מתקדמים במחירים מוזלים, שיחות מחו"ל, שידורי מונדיאל 2006 ועוד.

סלקום, הממוקמת במקום השני בקטגוריה, באמצעות משרד הפרסום מק'אן אריקסון, מפרסמת את פתיחת התקשורת בינה לבין חברת ג'וואל- רשת סלולרית ברשות הפלסטינית, שירות משפחת סלקום בתעריף מוזל ועוד.

קטגוריות ההימורים והמזון המהיר, שאינן ממוקמות בעשירייה הפותחת של אף מגזר אחר, ממוקמות במגזר הערבי במקום השני והשלישי בהתאמה. הבולטות הפרסומית בהימורים מתייחסת לטוטו וטוטו ווינר באמצעות פרסום אסוואק, המשתמש רבות בשילוט החוצות של המגזר (בעיקר בתקופת המונדיאל), לעומת מפעל הפיס אשר כמעט ואינו מפרסם במחצית זו במגזר.

ההשקעה הפרסומית בתת ענף מזון מהיר מבוססת ברובה על מקדונלד'ס, המפרסם את מתנות המונדיאל וצעצועי החודש של מקדונלד'ס. נזכיר, כי מקדונלד'ס עבר 3 משרדי פרסום במחצית זו: התחיל עם מק'אן אריקסון, לאחר מכן אסוואק וכעת אקסלנט.

בנוסף להיותו מותג מוביל, פלאפון היא גם המפרסם המוביל במגזר הערבי. זאת, בניגוד למיקומה של החברה במגזרים האחרים- מקום תשיעי במגזר הכללי ואילו במגזר הרוסי והדתי כלל לא נכנסה לעשירייה הפותחת.

שטראוס-עלית, לעומתה, היא המפרסמת הגדולה במגזר הכללי, ומפגינה השנה נוכחות בכל העשיריות הפותחות של כל המגזרים ומתמקמת במקום החמישי במגזר הערבי עם הוצאה ריאלית של כ- 246 אלף דולר, תוך שהיא עובדת עם פרסום מגזרים ופרסום מזאווי. הקמפיינים הבולטים של החברה הם של שטראוס גלידות "רוצים לטוס לחו"ל עם חברים" ו"שטראוס לבנה רכה וחלקה".

הערה: מכיוון שמדובר במחירים ריאליים מוערכים, בסיטואציה בה ההבדל בין הגופים המדורגים הייתה פלוס מינוס 3% , יהיה באותו המקום בדרוג יותר מגורם אחד.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה