אסם נכנסת לתחום התערובות לעוגות ומשיקה סדרת פודינג

התערובות מספקות אופציה לאפייה ביתית, מהירה ועם תוצאות של אפייה מקצועית; ההשקעה בפיתוח נאמדת בכ-3 מיליון שקל
אפרת אדיר |

"תערובות העוגות המוכנות לאפיה של אסם מספקות אופציה לאפייה ביתית, מהירה, יחד עם האפשרות ל"מגע אישי" של האופה באמצעות קישוט והתאמה של הטעם, וביטחון מלא באיכות התוצאות", כך לדברי סתיו יואלי, מנהלת השיווק של החטיבה הקולינרית באסם, לקראת כניסת החברה לראשונה לתחום התערובות לעוגות.

העוגות המוכנות לאפייה יוצעו בטעמי וניל ושוקולד, באבקה, אליה יש להוסיף ביצים, מים ושמן, ולהכניס לתנור לאפייה מיידית. כמו כן, קיימת אפשרות להעשיר את העוגה בתוספת של תפוחים, פירות יבשים, דבש, אגוזים, בננות או כל תוספת אחרת, על פי הטעם.

היקף שוק עזרי האפייה כולו עומד על כ-120 מיליון שקל, לפי נתוני נילסן לשנת 2005. היקפו של שוק העוגות המוכנות לאפיה נאמד בכ-6 מיליון שקל, כשעד כה היו פילסברי וויטה (במותג ריץ') השחקניות המרכזיות.

ההשקעה של אסם בפיתוח ובהשקת העוגות החדשות נאמדת בכ-3 מיליון שקל, ונשענת על הידע והניסיון של החברה בתחום עזרי האפייה, בו מחזיקה אסם בכ-90% מהשוק בקטגוריות קמח תופח, ג'לי ופודינג.

ההשקעה בפיתוח העוגות החדשות עומדת בקנה אחד עם נתוני סקר שערכה אסם, באמצעות חברת טלסקר, ובו נמצא, כי 63.6% מהנשים בישראל אופות עוגות וקינוחים בבית, ו-44.6% מהאופות עושות זאת מדי שבוע. הימים בהן מתבצעת האפייה הם בדרך כלל ימי חמישי (30.6% מהעוגות) וימי שישי (28.9%).

לדברי יואלי, הנתונים מעידים כי הנשים הישראליות אוהבות לאפות, אבל עושות זאת רק בימים שיש להן פנאי- לקראת סוף השבוע. העוגות החדשות פותחו בעקבות זיהוי קיומו של פוטנציאל בלתי ממוצה, של צרכנים, בעיקר נשים, שסגנון החיים המודרני משאיר אותן עם מעט זמן, אבל עם הרבה רצון לספק למשפחותיהן ולאורחיהן עוגות ביתיות, שנאפו על ידן.

במקביל לעוגות החדשות, מרחיבה אסם גם את קטגוריית עזרי האפייה, ומשיקה את סדרת "פודינג +" . בסדרה החדשה מושקים פודינגים משודרגים, הכוללים תוספות חדשות: פודינג אגוזים עם שבבי אגוזים, פודינג פירות יער עם פירות יער, ופודינג וניל עם פצפוצי שוקולד. הסדרה החדשה מתאימה במיוחד להגשה של קינוח תוצרת בית בהכנה מהירה ומיידית וגם כעזרי אפייה לציפוי ולמילוי עוגות.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה