גרף

סיפור עצוב: רצף הכישלונות הוביל את מניית מודיעין לאבד 98% מהשיא, חזרה ל'נקודת האפס' - צפו בגרף המצמרר

שותפות חיפושי הגז-נפט של צחי סולטן ונוחי דנקנר כשלה ב'מירה' ו'שרה', נאלצה לוותר על 'ים חדרה' והסתבכה ב'גבריאלה'
תומר קורנפלד | (78)

האסטרטגיה השאפתנית והחלום של שותפות הנפט מודיעין יהש להפוך לחברת נפט מובילה לא הצליח להוכיח את עצמו. בשנים האחרונה שותפות הנפט התגאתה בפיזור הרחב של הרישיונות בהן היא מחזיקה ובנזילות הגבוהה שלה. עם זאת, שלוש וחצי מאז השתלטו צחי סולטן וקבוצת IDB על שותפות הנפט - יחידות ההשתתפות חזרו את כל הדרך לאחור לאחר שאיבדו 98% מהשיא.

מודיעין הייתה השותפות החמה ביותר בבורסה בשנים 2009 ו-2010 לאחר תגלית 'תמר'. באמצע השנה השתלט סולטן על השותפות והחל במירוץ להשגת רישיונות. לאורך השנים צברה מודיעין מספר רב של רישיונות ובהם 'מירה', 'שרה', 'ים חדרה', 'גבריאלה', 'שמשון', 'דניאל מזרח', 'דניאל מערב' ושני הרישיונות היבשתיים, 'שרית' ו'צורים'.

לאורך השנים נהנתה מודיעין מתמיכת בעל השליטה, קבוצת IDB אשר הזרימה לקופתה כסף. בשנת 2011 נחשבה מודיעין לשותפות הנזילה בבורסה עם קופת מזומנים דשנה שיכולה לשרת את צרכיה. כיום, היכולת של IDB לסייע היא מוגבלת ביותר ונוחי דנקנר עסוק בצרות משלו מול מחזיקי האג"ח.

למרות הפיזור הרחב, מודיעין לא הצליחה לפגוע. קרוב לוודאי שאחת מההשקעות שסולטן מצטער עליו הייתה עסקה שנחתמה באוקטובר 2011 שמבסגרתה הגדילה מודיעין את אחזקותיה ברישיונות 'מירה' ו'שרה' כשרכשה נתח של כ-8% מידי הכשרה אנרגיה תמורת 30 מיליון דולר. רק לפני מספר חודשים מודיעין הזיעה בכדי לגייס 20 מיליון דולר ומחיר היחידה נחתך בעשרות רבות של אחוזים.

למודיעין יש כיום נכס קטן, תגלית גז טבעי של 0.55TCF ברישיון 'שמשון'. עם זאת, קרוב לוודאי שנפילתה של מודיעין תיזכר בגלל האכזבה מכישלונות 'מירה' ו'שרה' אשר רוקנו את הקופה ויצרו טלטלות משנה רבות: רישיון 'ים חדרה' עלול ללכת לאיבוד וקידוח ברישיון 'גבריאלה' נראה כמו חלום רחוק. את ההשלכות של התביעות המשפטיות שתגיש נובל דרילינג כנגד מודיעין קשה עדיין לכמת ונראה שהחלום שהבטיחה מודיעין למשקיעים כמעט ונעלם.

היום צנחה מודיעין בכ-12% והשלימה צניחה של 95% בשנה האחרונה. שווי השוק של מודיעין התכווץ לפחות מ-80 מיליון שקל ומחיר יחידות ההשתתפות חזר ל-10 אגורות. חישוב פשוט מעלה שמודיעין של היום נמצאת באותו השער המתואם שהיה לפני שלוש שנים וחצי. השווי של החברה שעמד על קרוב למיליארד שקל בשיא נחתך בחדות.

בימים אלו עסוקה מודיעין בסכסוך עם כל שותפיה סביב רישיון 'גבריאלה'. מפעילת אסדת הקידוח נובל דרילינג לא קיבלה את חלקה ובמודיעין נדרשים לאתר פתרון יצירתי כדי לפתור את המצב. המשקיעים חוששים (ובצדק) כי קידוח ברישיון 'גבריאלה' לא ייצא אל הפועל, ולכן מגיבים בהתאם.

מודיעין של היום היא שותפות הרבה יותר רזה. אמנם יש בקופה כ-15 מיליון דולר אך סכום זה לא יכול לסייע לה במימון פעילות של אקפלורציה. אם מודיעין תחליט לוותר על הקידוח ב'גבריאלה' תיוותר בידה אופציה אחרונה להשיג דריסת רגל בשוק הנפט והגז. הדבר יכול להיעשות באמצעות הפנייה של משאבים לחברת שמן נפט וגז אשר מבצעת היום את קידוח 'ים 3' ונזקקת למשאבים כספיים נוספים לטובת הקידוח.

אם יתברר כי הקידוח מצליח להניב כמויות משמעותיות של נפט (או גז) - המשקיעים יחזרו לסקטור הנפט והגז וניתן יהיה לגייס משאבים נוספים לפיתוח הרישיון ואולי אף לפעילות אקספלורציה נוספת. אם הקידוח ייכשל, נראה שייקח זמן רב עד שיבוצע קידוח אקספלורציה נוסף במים הכלכליים של ישראל. למשקיעים יהיה זמן רב כדי לנתח היכן טעו - לפחות עד הסיבוב הבא אשר יגיע בעוד מספר שנים.

תגובות לכתבה(78):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 62.
    רמי 25/02/2013 15:21
    הגב לתגובה זו
    אני מאחל לכם הרבה שנים בבת סוהר ושעהיו לכם חיים מאוד מאוד עצובים לשלושתכם כולל נימרודי
  • 61.
    לאלישע היקר! 20/02/2013 19:37
    הגב לתגובה זו
    הדברים שכתבת מאוד נגעו לליבי ואני חושב שאתה צודק ב-100%. אינני מכיר אותך כלל, אך יצרת אצלי רושם של אדם חכם וטוב לב הדואג לציבור. ישר כח וכל טוב. מאת: פלוני (סתם כינוי שבחרתי לעצמי).
  • 60.
    ערן 20/02/2013 08:05
    הגב לתגובה זו
    שביזפורטל יפרסמו איזה סקירה חיובית או כל אתר כלכלי אחר. סמכו עלי זה יקרה היום או לכל היותר מחר. ואז היא תעלה איזה 20%. ככה עושים כסף בבורסה. צריך לזרום.
  • 59.
    לוג 19/02/2013 16:08
    הגב לתגובה זו
    כדאי
  • 58.
    אנונימי 19/02/2013 15:43
    הגב לתגובה זו
    אין בעיה עם הקידוחים הבעיה היא עם המנהלים שמחזיקים זהב וזה הופך לחרא
  • 57.
    שף; 19/02/2013 14:46
    הגב לתגובה זו
    וגם אז לא בטוח בכלל שאקנה, כל עוד פרצופי הגנבים שם מסתובבים
  • 56.
    אור 19/02/2013 14:31
    הגב לתגובה זו
    לא יכול להיות שחודש אחרי הנפקה עם הבטחות לקידוח וחלוקת זכויות להזרמת עוד כסף מהציבור המניה נשחטת על ניהול כושל לפני קידוח. למדתי לקח מקווה לתמיד לא להתפתות יותר. עשרות אלפי השקלים שהפסדתי כואבים מאוד. את היתרה שנותרה פרעתי הבוקר .לצחי סולטן אסור לגייס כסף מהציבור יותר. ואני דורש חקירה של הרשות . לא הכל היה שקוף בכישלון הזה.
  • לא צריך שום חקירה - אלו מניות קזינו וככה צריך לנהוג בהן (ל"ת)
    משקיף 19/02/2013 15:59
    הגב לתגובה זו
  • 55.
    הכי ותיק 38 19/02/2013 14:11
    הגב לתגובה זו
    כמה נחמד ואפילו נעים לראות את כל האריות ששאגו באותו נוסח של המטורפים מרציו נהפכים לעכברי רחוב והיללות נשמעות עד עזה. ניתן להציל את מודיעין על ידי מכירת חלק ניכר מ החברה לחברות רציניות עם ידע בקידוחים ימיים בתרגיל פשוט *****לתת 50% מהמניות תמורת תשלום רק של 30%***** זכרו ציפור ביד עדיפה על לקיחת הרשיון עקב אי עמידה בחוזה
  • 54.
    מודיעין-ציק 19/02/2013 13:03
    הגב לתגובה זו
    אז תגיד שלום לקריירה שלך לעולמים.
  • 53.
    אלישע 19/02/2013 10:49
    הגב לתגובה זו
    אני שנה בדיוק לא משחק בורסה,מרגיש טוב מאד בריא ,לא עצוב שמח בחלקי אין שם ברכה בכלום תבינו חברים הבורסה באחד העם מנוהלת ע''י גנבים בדוק אין רחמים שם לכלום חבורה של צעירים יושבים שם נוכלים גונבים את הכסף לציבור לכו לעבוד ותהנו מפרי ידכם עזבו מניות נשרפתי לא חוזר לזה לעולם ,גשו לבנק בצעו את כל הפעולות לקניית מניות זה סוג של התמכרות ,המרוויח העיקרי כאן זה הבנקים כל העמלות מסביב גנבה לאור יום בשביל להרוויח שקל צריך לסכן מאה שקל תחשבו על זה חודש אדר שמח תתנתקו תשאירו אותם בלי עבודה לא יכול להיות שבאמריקה המדדים עלו לשערים גבוהים ופה משחקים ברמאות
  • אז מה אתה מציע למכור בהפסד של 90 %? (ל"ת)
    מושקע 20/02/2013 07:37
    הגב לתגובה זו
  • פלוני 20/02/2013 19:19
    שאלישע צודק. הוא לא הציע לך למכור בהפסד של 90% והלוואי שההפסד התיאורטי יהפוך לבסוף לרווח לך ולכל המופסדים. אני הבנתי שאלישע הציע הצעה נבונה מאוד שלא להיכנס מלכתחילה לבורסה ולא לתת לרמאים לעשוק את הציבור!
  • פלוני 19/02/2013 16:45
    הגב לתגובה זו
    בכל מאת האחוזים. אתה צודק חביבי. שתתברך בכל הברכות הכתובות בתורה אמן.
  • 52.
    מ.ר. 19/02/2013 10:05
    הגב לתגובה זו
    לכל סיפור עצןב הסוף תמיד ניגמר טוב.
  • 51.
    לא רק מודיעין סיפור עצוב גם קרדן (ל"ת)
    חיים 19/02/2013 07:49
    הגב לתגובה זו
  • 50.
    מודעיני 19/02/2013 07:26
    הגב לתגובה זו
    אם הוא לא היה מוצף יותר אנשים היו קונים דירה בעיר.
  • 49.
    שהכלבים שישינסקי ושטייניץ יחזירו את "הפסדי היתר" למשקיע (ל"ת)
    אנונימי 19/02/2013 07:18
    הגב לתגובה זו
  • 48.
    שוקו 19/02/2013 06:12
    הגב לתגובה זו
    כמה רוע עוד אפשר לבלוע.
  • 47.
    ד.ש. 19/02/2013 02:48
    הגב לתגובה זו
    מה עושים
  • 46.
    הטורף 19/02/2013 00:40
    הגב לתגובה זו
    תכרו טוב טוב מה שאני כותב - המנייה הזאת לא אמרה עדיין את המילה האחרונה שלה
  • 45.
    הלך הכסף והנפט נעדר 18/02/2013 23:53
    הגב לתגובה זו
    אחח העיקר הבריאות..
  • 44.
    בוקר טוב מציאות 18/02/2013 23:04
    הגב לתגובה זו
    תתמודדו, הדובים מרוויחים, השוורים מרווחים והחזירים... נשחטים!
  • 43.
    israel 18/02/2013 22:32
    הגב לתגובה זו
    ואני מקווה שביזפורטל לא יצנזרו את התגובה. אבל, אני מניח שבימים / שבועות הקרובים גרינסטון או משקיע אחר שכרגע מתעניין להיכנס לשותפות אבל בשל היותו דתי הוא רוצה לפתור כמה עניינים לפני זה. אז אל תמהרו למכור, כי אין לכם מה להפסיד עוד אם תישארו.
  • 42.
    מבקר פנים 18/02/2013 22:29
    הגב לתגובה זו
    אחרת כל טטיקון מחזיק את אזרחי המדינה ב-.....
  • 41.
    אנונימי 18/02/2013 22:20
    הגב לתגובה זו
    היתנהלות הבורסה תמוהה חבל שאין מבקר פנים בלתי תלוי.
  • 40.
    אלון 18/02/2013 22:20
    הגב לתגובה זו
    צחי סולטן שאם הייתם שומעים הייתם בוכים ורוצים לסקול את האיש באבנים. הוא אמר לי שלא ישתתפו בחיים בהנפקה של מודיעין גם אם יימצאו מיליארד חביות בסעודיה.
  • 39.
    כל מה שכתבת ידוע למשקיעים!!! למה לזרות מלח על הפצעים??? (ל"ת)
    לקורנפלד 18/02/2013 22:18
    הגב לתגובה זו
  • 38.
    תומר 18/02/2013 21:45
    הגב לתגובה זו
    זה להרביץ ולבעוט בגופה הרי לא חידשת שום דבר שלא ידענו בכתבה זו עדיף שתוציא עם סולטן ראיון מה קורה עם שותפים חדשים מה קורה עם גרינסטון מה קורה עם אדירה מאחורי הקלעים מה שעשית זה לנסות להורי מניה שכבר אין לה לאן לרדת
  • משקיף 19/02/2013 01:20
    הגב לתגובה זו
    על תומר קורנפלד לקחת דוגמה מן המתחרים שלו בגלובס - אין להם מה לחדש בנושא אז הם שותקים. זו כתבה סתמית שבאה לזרוע מלח על פצעי המשקיעים ואולי לשרת כל מיני אינטרסנתים שרוצים לקנות בזול.
  • 37.
    צח. 18/02/2013 21:29
    הגב לתגובה זו
    למדתי את העיקרון מזמן. מניות גז קונים בהתחלה לפני הסקרים,מחכים בסבלנות ולא מתרגשים מהעליות והירידות,ואז בימים שלפני תוצאות הסקרים פשוט מעיפים ברווח גדול ולא חוזרים יותר למניה הזאת לעולם. ככה עשיתי ברציו,עברתי למודיעין והכשרה,עשיתי סיבוב בגלוב,עברתי להזדמנות ישראליץ,בכל המניות האלה עשיתי מאות אחוזים.
  • 36.
    סולטן ידידי 18/02/2013 21:16
    הגב לתגובה זו
    אחרי שאכלו את הכשלונות במירה ושרה אמרנו צריך גם מזל אבל משם ההידרדרות היא נטו ניהולית איך סוגרים קידוח בחדרה כשאין כסף בקופה או שממשכנים את הכסף הזה לשרה ומירה ואז מבטיחים שאת גבריאלה קודחים ושוב הנפקות ושותפים שלא ערוכים לכך - אני נמנע מלומר שיש כאן הטעיה מכוונת אך אם נשאר בך טיפת כבוד ברור לך שאם אין קידוח הפעם לא נשאר כלום משמך ומכבודך - יש רגעים שצריך להכניס את היד לכיס ולהשלים את החסר ואחר כך לריב בבתי משפט ולא לתת למניה כך להימחק
  • 35.
    הלך הכסף (ל"ת)
    אץא 18/02/2013 21:12
    הגב לתגובה זו
  • 34.
    אנונימי 18/02/2013 20:55
    הגב לתגובה זו
    למרות שהוא לא אשם ...הוא צימצם במידע ואף אמר "מודיעין פועלת למיזעור נזקים" משמע נתן תיקווה כשכבר ידע שהעסק גמור ופה הבעיה איתו.
  • 33.
    האוניברסיטאי 18/02/2013 20:53
    הגב לתגובה זו
    לפני שנתיים בערך התחלתי לאכול סרט שאני וורן באפט והשקעתי במספר מניות, מודיעין "יאוש" הייתה אחת מהם, הסיבה שאני שמח היא בגלל שיצא לי" שכר לימוד" נמוך על המנייה המחורבנת הזו. פעם הבאה שאני מתעסק במניות גז אני קונה בשמועה ומוכר בידיעה !!! ועם נמרודי אני בחיים לא מתעסק יותר... עדיף בעל הבית שקט מאשר שחצן ברברן...
  • 32.
    אנונימי 18/02/2013 20:45
    הגב לתגובה זו
    עובדים שם קשה בשביל השכורת באים מחתימים כרטיס והולכים הביתה לנוח
  • 31.
    זיו 18/02/2013 20:24
    הגב לתגובה זו
    בעבר פורסמה כתבה לגבי האפשרות לקבל החזר מס (בגין משכורת, ולא על רווחים בשוק ההון)על הפסדים ביחידות ההשתפות של מודיעין. מישהו יכול לפרט מה הפרוצדורה להגשת הבקשה?
  • אחד ששאל 19/02/2013 16:19
    הגב לתגובה זו
    יש לפנות לבנק לבקש טופס 867 עבור שנים 2009-2011, בנוסף יש לרכז את כל טפסי 106 עבור שנים ואלו ולפנות למס' הכנסה בבקשה להחזרי מס.
  • רב חובל 18/02/2013 20:54
    הגב לתגובה זו
    המקום הבטוח לאיתור דלק = בתחנת סונול לאורך הכבישים
  • המועצה לצדק חברתי 18/02/2013 20:44
    הגב לתגובה זו
    מהיכן היה לך ההון להימור בהשקעה שכשלה. היה ולא יעלה בידך להוכיח את מקור הכסף, אזי:- תשלם מס-הכנסה בשיעור של 75% מגובה ההפסד. כך שסה"כ ההפסד יהיה 175%
  • הגשת דוח שנתי למ"ה 19/02/2013 07:42
    ההליך הוא פשוט מאוד וללא כל סיכונים
  • 30.
    מס הכנסה ושר האוצר ישלמו למפסידים (ל"ת)
    מאמי מודיעין 18/02/2013 20:19
    הגב לתגובה זו
  • 29.
    מדברים על הנפקה +5אופציות מתנה מכל סדרה זהירותתתתתתתתתת (ל"ת)
    נירו אקספרס 18/02/2013 20:18
    הגב לתגובה זו
  • 28.
    עדיין בשווי גבוה מידי !!!! (ל"ת)
    משקיע 18/02/2013 20:18
    הגב לתגובה זו
  • 27.
    בקרוב הנפקה כל דבר בלירה היעד2אגורותתתתתתתתתתתתתתתתתתתת (ל"ת)
    רוסו 18/02/2013 20:16
    הגב לתגובה זו
  • 26.
    יוסף ג האמנמי 18/02/2013 20:11
    הגב לתגובה זו
    והפסדתי חיסכון של שנת שכר לימוד
  • 25.
    חתיכת זבל סולטן ביזבזת קופת מזומנים על נימרודי האפס (ל"ת)
    תום 18/02/2013 20:06
    הגב לתגובה זו
  • 24.
    רוסו 18/02/2013 20:05
    הגב לתגובה זו
    בדרך לשחיטה כשרה
  • שטויות 18/02/2013 23:16
    הגב לתגובה זו
    כול אוכלי הנבלות צצים ורוצים לקחת ממכם גם את התיקון שיגיע בהודעה הראשונה מחר במאיה - בו נגיד ככה אם אתה במודיעין במצבה הנוכחי תישאר אין לך כבר מה להפסיד הרבה יותר מה להרוויח
  • 23.
    מחפש 18/02/2013 20:03
    הגב לתגובה זו
    הכסף שלא מגיע לקידוחים ילך לאוצר ,הם כבר יכניסו אותו לאדמה. לא צריך חיפושי נפט.
  • 22.
    השערה בלבד 18/02/2013 19:44
    הגב לתגובה זו
    יתכן מצב שאדוארד ירצה להשקיע בקידוח המבטיח בתנאי שיתבצע ללא חילולי שבת. כנ"ל גם לגבי קידוחים נוספים. זוהי השערה אישית שלי בלבד ואינני מכיר כלל את האיש. "לקראת שבת לכו ונלכה כי היא מקור הברכה..."
  • 21.
    אהרון 18/02/2013 19:21
    הגב לתגובה זו
    לא לדאוג לא לסולטן ולא לנוחי הם לא הפסידו אגורה מי שהפסיד הוא ציבור המשקיעים שהאמין בצמד התחמנים .
  • 20.
    לא נורא, יחזור למקורות (ל"ת)
    חתם 18/02/2013 19:12
    הגב לתגובה זו
  • 19.
    ד"ר חכמון 18/02/2013 19:01
    הגב לתגובה זו
    יש שמועות שתשובה השפיע מאחורי הקלעים על חברת אדירה לבשל את הדיסה כדי לפגוע בנוחי דנקר כיוון שלדעת תשובה נוחי הכשיל אותו בקזינו
  • 18.
    תגיע ל 1 תוך שנתיים 18/02/2013 18:51
    הגב לתגובה זו
    צחי סולטן == מזל נאחס למאמינים בו, והוא אל תדאגו הוא לו, הוא מרוויח. אבל להבא תלמדו, כל פה שיודיעו שסולטן נכנס באיזו מנייה, תנו לה לעלות איזה חודש חודשיים ואז תקנו שורט ב 100 אלף, תוך שנתיים תסגרו שורט ברווח של 1000 אחוז ויותר. בהצלחה כבשים.
  • 17.
    ehudhl 18/02/2013 18:49
    הגב לתגובה זו
    להפסיד בו את המכנסיים וגם מה שמתחתיהם. השקעה בניירות השותפויות הללו היא סיכון גדול מאוד ולא מתאים לכל אחד או לכל סכום הכסף שיש לך לשם השקעה. אולי רק לחלקיק קטן ממנו. כדאי להפנים ולהזהר
  • 16.
    מאיר 18/02/2013 18:49
    הגב לתגובה זו
    החיים שלי במניה הזו.
  • 15.
    איזה כיף היום קניתי 100K בשער 10 ומכרתי ב 10.6 (ל"ת)
    אחלה מנייה 18/02/2013 18:45
    הגב לתגובה זו
  • ככ 18/02/2013 23:49
    הגב לתגובה זו
    אתה טיפש מידי כדי להבין שהסכום שקיבלת לא מכסה את הסיכון שלקחת.
  • 14.
    רמי 18/02/2013 18:22
    הגב לתגובה זו
    תראה אך אתה נראה מתוסכל בוהא כמו אחד שהיה מאושפז ירמאי
  • 13.
    אמנון 18/02/2013 18:21
    הגב לתגובה זו
    כדאילהם להצרפף לשמן נפט וגז כישם יש הרבה גז ונפט וזה קרוב מאוד לחוף
  • 12.
    רמי 18/02/2013 18:20
    הגב לתגובה זו
    דנקנר וסולטן ונמורדי ירוצחים גם אני יכול לפתוח חברה|\\\ מה הבעיה לקחת את כול מה שנכנס
  • תפתח (ל"ת)
    תפתח 18/02/2013 18:33
    הגב לתגובה זו
  • 11.
    רמי 18/02/2013 18:15
    הגב לתגובה זו
    התם מעלים מה שנוח לכם אבל עד שהוא לא יגיע לבת סוהר אני אישית לא ינוח
  • 10.
    לאן נעלמו כל הטוקבקיסטים בשקל שהריצו את המניה? (ל"ת)
    אחד 18/02/2013 18:14
    הגב לתגובה זו
  • הם כבר עשו את הכסף שלהם תדאג לעצמך, חובבן. (ל"ת)
    עידן 18/02/2013 18:56
    הגב לתגובה זו
  • 9.
    רמי 18/02/2013 18:12
    הגב לתגובה זו
    שאלה של זמן אתה כבר לא תראה כסף של הרבה משקעים במניות שלך אני כבר השלמתי עם ההפסד של 80 אלף ויתרתי אתה אצלי ולפחות אצל כמה חברים שהשקיעו במניות שלך אתה גמור
  • mental6 19/02/2013 01:23
    הגב לתגובה זו
    80000 ש"ח. מנסה לנתח את מה שקרה לי שלא שמתי סטופ לוס והמשכתי להאמין !
  • רמי 25/02/2013 15:25
    בארצות הברית הייתה מזמן בבת סוהר יגנב
  • 8.
    שוקו 18/02/2013 18:07
    הגב לתגובה זו
    לא לקחתי בחשבון שאני משקיע בחברה של נוכלים שלקחו את תחום הקידוחים בתור תחביב והמטרה שלהם להתעשר מגיוסים ומדמי ניהול. לקידוח המבטיח מירה ושרה לקחו מפעיל קטן ללא ניסיון(כניראה על מנת לחסוך) אם נובל הייתה קודחת בטוח הייתה תגלית,ולגבריאלה לקחו שוטף ומפעיל מקבץ נדבות ללא הון עצמי מינימלי-ובזה אשמה גם מועצת הנפט. בקיצור.....סולטן תתבייש לך.מאחל לך עתיד כמו שסידרת להרבה משקיעים במודיעין שסמכו על מינימום של ניהול תקין ומקצועי.
  • 7.
    רמי 18/02/2013 18:06
    הגב לתגובה זו
    לשהלוהים ישלם לכם תתרום עוד את הכסף שלנו דנקנר מה לא 200 אחוז המניה התרסקה התם מעלים מה שנוח לכם
  • 6.
    שחר 18/02/2013 18:05
    הגב לתגובה זו
    מה הוא חשב שהוא ירוויח?אין מרוויחים עם נמרודי
  • 5.
    רמי 18/02/2013 18:03
    הגב לתגובה זו
    על מה אתה מצטער בדיוק סולטן אני מקווה שבאמת תצטערו אתה ודנקנר תאווי בצע
  • 4.
    רמי 18/02/2013 17:59
    הגב לתגובה זו
    גנבתם את כול הכסף של המשקעים
  • 3.
    עד מתי רשעים יעלוזו? (ל"ת)
    צחי 18/02/2013 17:55
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    גם בקזינו בסוף מפסידים (ל"ת)
    אילן 18/02/2013 17:53
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    כתבה יפה ונכונה... (ל"ת)
    אבי 18/02/2013 17:52
    הגב לתגובה זו
  • tr 18/02/2013 20:23
    הגב לתגובה זו
    מאחל לך שאת כל הכסף שגזלת מהשקיעים יהיו לך לתרופות יא רמאי