TV

שביט פונה למגזר: המשביר יעלה פרסומת בערבית בפריים טיים בערוץ 2

הערב בגמר היורו הצופים יתקלו בדבר נדיר על המסך - פרסומת בערבית. מאחורי הרעיון עומד בעלי המשביר לצרכן שהעלה את השיבוץ כאופציה בישיבה עם אנשי מקאן
משה בנימין | (13)

הערב, במהלך ברייק הפרסומות בגמר היורו בין צרפת לפורטוגל, בלב הפריים-טיים של ערוץ 2, הצופים במשחק יתקלו בדבר שנדיר לראות על המסך - פרסומת בערבית, המיועדת למגזר הערבי, של המשביר לצרכן

מאחורי הרעיון עומד לא אחר מאשר בעליו של המשביר לצרכן, רמי שביט, שהעלה את השיבוץ הייחודי כאופציה במהלך ישיבה עם אנשי מקאן תל אביב ועדי זועבי, האחראי על המגזר הערבי במקאן, יחד עם דפנה אנגל, מנהלת הלקוח במשרד, גליה קדם שאחראית על הקריאייטיב ועינת בן חורין שאחראית על האסטרטגיה. הרקע לפרסומת היא עונת החתונות במגזר הערבי, ששיאה בחודשים יולי ואוגוסט.

במגזר, המהווה חלק נכבד מלקוחות המשביר לצרכן נהוג שהורי הכלה רוכשים לזוג המתחתן את כל תכולת הבית כנדוניה. במשביר לצרכן החליטו לפנות באופן ממוקד שיווקית למגזר שכמו כל שאר מדינת ישראל צפוי להיות צמוד למסך מול משחק הגמר בטורניר היורו. המשביר מציע לזוג המתחתן ירח דבש של 5 ימים בטורקיה, על חשבונו, לכל הרוכשים את תכולת הבית במשביר בסכום שמעל 10 אלף שקל.

 

לצורך כך גייס הצוות של זועבי במקאן את הקומיקאית רנין בשאראת - שחקנית מוכרת במגזר הערבי. "רמי שביט ראה שהקמפיין מוצלח מאוד והציע לשדר את זה בערוץ 2 - אנחנו חשבנו שזה רעיון מעולה ואמרנו בואו נעשה את זה באירוע של צפיית שיא כמו גמר היורו" מספר לאייס מנכ"ל מקאן, עמית משיח. לדבריו "למיטב ידיעתי זה לא קרה מעולם, ויש מיש ששאל אותנו אם אנחנו לא חוששים, אך לדעתנו בשיווק תמיד צריך לנסות דברים חדשים ולשבור את הפרדיגמות הקיימות".

במשרד מציינים שלקוחות המגזר הערבי נאמדים בכ-1.5 מיליון צרכנים שחלק נכבד מהם, בהתפלגות סטטיסטית ממוצעת, צפוי לשבת הערב מול המסך בשידור המשחק. "אנחנו כמפרסמים לא משקיעים במגזר את מה הוא ראוי לקבל מבחינת הפוטנציאל הצרכני שלו, הרבה פעמים מסיבות של הבדלים תרבותיים ואני חושב שזה מהלך חשוב מאוד שיש לו רציונל שיווקי" כך לדברי משיח שמוסיך ואומר כי "באף שלב לא עלה על השולחן דיון כלשהו על מתיחות בין ערבים ליהודים - גם במסגרת מתיחות שכזו ערביי ישראל הם חלק ממדינת ישראל, הם צרכני המותג ודיון שכזה לא צריך להיות מנוהל". 

יוזכר כי לפני 4 שנים, היה זה משרד הפרסום זרמון גולדמן שהעלה בערוץ 2 פרסומת שכל כולה דוברת ערבית עבור מותג החומוס 'אבו גוש'. 

 

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

תגובות לכתבה(13):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 11.
    אלון 12/07/2016 14:13
    הגב לתגובה זו
    כל הכבוד לערוץ 2. וכל המתלוננים חיים כנראה על כוכב לכת אחר...
  • 10.
    הערבי 11/07/2016 19:05
    הגב לתגובה זו
    מה הטעם לשדר פרסומת למגזר שהמגזר לא רואה ! המשחקים לא משודרים בלווין ! לרוב המגזר אין yes ו hot !
  • 9.
    ליאור 11/07/2016 10:53
    הגב לתגובה זו
    כל כך סטריאוטיפי. בושה שכך מציגים ערביה ב 2016.
  • חתול שמיל 11/07/2016 16:21
    הגב לתגובה זו
    *גזענות* *דברים גזעניים* * חוסר הסכמה*
  • 8.
    רב פורים 11/07/2016 09:21
    הגב לתגובה זו
    א: מה, מפריע לך לראות פרסומת בערבית? ב: כן. מפריע. מעצבן. מטריד אותי. א: למה? ב: לא יודע. לא מובן גם לי. א: מה, אין ערבים נחמדים? ב: יש. בטח יש. א: מה, לא מגיע להם שנתייחס אליהם בכבוד? ב: מגיע. צודק. מגיע. א: הערבית שפה רשמית פה במדינה, לא ככה? ב: צודק. אין לי מה לומר. א: אז איפה ההגיון שלך? ב: נרצח בפיגוע ירי.
  • 7.
    נטע 10/07/2016 23:01
    הגב לתגובה זו
    זה ישודר בלי כתוביות.... ? מביש... וגם זה נראה כמו ערביה מלוכלכת צועקת בטלפון במקום ציבורי...
  • 6.
    לקוח מהמגזר 10/07/2016 21:35
    הגב לתגובה זו
    חבל על בזבוז הכסף כאשר היו יכולים לשרת את המטרה בצורה אחרת לגמרי.. השחקנית, אופן הדבור, איכות הצילום הכל... ממש הכל על הפנים... בכלל לא יפה.. קשה להבין מה היא אומרת, מוריד את החשק להיכנס למשביר...
  • 5.
    אכזבה 10/07/2016 21:25
    הגב לתגובה זו
    רק חבל שאין ציבור ערבי שיוכל לראות את הפרסומת!! הרי 99% מהציבור הערבי נמצא בלווין!! וכמו שעשו עם שני המשחקים האחרונים בערוץ עשר גם בגמר הולכים להחשיך את הערוץ לכל הצופים בלווין!! בקיצור הלך הכסף :( חבל עד שעשו פרסומת בערבית!
  • 4.
    קובי גילה 10/07/2016 18:21
    הגב לתגובה זו
    מהלך חכם כבר שנים רבות שאני מנסה להסביר למנהלי שיווק רבים את הפוטנציאל הגלום בכוח הקניה של הציבור הערבי. 1.7 מיליון לקוחות פוטנציאלים יכולים להוות כוח קניה משמעותי כל השנה לא רק ברמדאן או בעונת החתונות גם ההסברים של חוסר תקציב זה עניין של חוסר רצון ולא של תקציב כאשר אני מציע קמפיין שלטי חוצות בתקציב של 20 אלף ש"ח בלבד שכולל חשיפה לחודש ימים, ויותר מ12 שלטים במיקומים אסטרטגים בנצרת סחנין, טיבה ,שפרעם, ירכא ועוד ישובים מובילים במגזר והתשובה שלילית לא נראה לי שזה מטעמים של חוסר תקציב .שלט וחצי בכניסה לאם המושבות עולה יותר מכל הקמפיין. דוגמה נוספת בכריסמס מבקרים בנצרת מאות אלפים( יש הטוענים עד מליון) אם אני מציע שלט בעלות זעומה בכניסה ואני מקבל תשובה שלילית מה המניע חוסר תקציב??אני לא רק מדבר על ערבי ארץ ישראל גם על הזדמנויות עסקיות עצומות בעזה ובגדה פעם פרסמתי לאחת מרשתות האופנה שלט ברמאלה עבור סוחרים שמגיעים לקנות סחורה בירושלים.שורה תחתונה מה שאני אומר לנסות להרחיב אופקים ולצאת מהקופסה יש הזדמנויות עסקיות מעבר לכל פינה שקשורות לציבור המוסלמי
  • 3.
    חנה 10/07/2016 16:55
    הגב לתגובה זו
    זה אוסף של גברים מתנשאים אשכנזים שימכרו את אמא שלהם או כל לקוח שהוא בשביל דחקה. אני נבוכה בשבילם ובשביל כל הענף ביחד.
  • 2.
    אינשאללה יגמור בתור מנכל מגזרים (ל"ת)
    אבו משיח 10/07/2016 16:51
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    קריאטיב מביש אבל מהלך מבריק! כל הכבוד (ל"ת)
    מכיר קצת את השוק 10/07/2016 15:43
    הגב לתגובה זו
  • רמי שביט אומן הספין !! היחיד בכל המערכת הזו שעדיין נשאר חד ומבריק. גדול! (ל"ת)
    מכירה 10/07/2016 21:56
    הגב לתגובה זו
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים. 

מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.