ליאל עבדה
צילום: הטוויטר הרשמי של סלטיק

עבדה מתלבט: הכסף הגדול באנגליה או היוקרה של אייאקס?

הכוכב הגדול של סלטיק עשוי לעזוב כבר בקיץ הקרוב ויבחר בין הצעות באי הבריטי לבין להפוך לשחקן הישראלי השלישי שמשתייך ל"יהודים". השדרוג הכספי ישחק תפקיד?

מיכאל וייסרמן |

הקשר הישראלי, ליאל עבדה, נמצא באחת הדילמות המשמעותיות בקריירה שלו. עבדה, 21, חתם לפני שנתיים בקבוצת סלטיק הסקוטית בחוזה לחמש שנים. קבוצתו הנוכחית שילמה תמורת 4 מיליון אירו תמורת 80 אחוז מהכרטיס ושאר האחוזים נשארו בידיה של מכבי פתח תקווה והיושב ראש אבי לוזון. שכרו של עבדה הוא כחצי מיליון ליש"ט לעונה. כעת, הוא מתלבט לגבי העונה הבאה. ההחלטה היא לא רק מקצועית, אלא בעיקר - כפי שתבינו מיד - כלכלית.

הולנד או אנגליה. עבדה (טוויטר סלטיק רשמי)

השחקן עשוי לקבל הצעה משודרגת מקבוצת פרמיירליג (כלומר, מהליגה הראשונה באנגליה). היום דווח בתקשורת הזרה כי גם המועדון ההולנדי הבכיר, אייאקס, עוקב אחר ההתפתחויות של השחקן. בין השאר, באייאקס התרשמו מהכישרון הצעיר ועשויים לפנות לסלטיק בקיץ כדי לרכוש אותו.

באנגליה השחקן זוכה להתעניינות מצד סהות'המפטון וקריסטל פאלאס, כאשר שני המועדונים הביעו הסכמה עקרונית לרכוש אותו מסלטיק. עבדה מוערך על פי האתר 'טרנספרמרקט' בכ-7 מיליון אירו וההערכה כי סלטיק תדרוש סכום גבוה הרבה יותר - משום שרכשה אותו בסכום הזה ומאז הוא נחשב לאחד החלוצים המבטיחים בליגה.

על הנייר נראה כי קבוצות הפרמיירליג יציעו שכר גבוה לשחקן, שעשוי להגיע ליותר ממיליון ליש"ט לעונה. גם סלטיק תקבל הצעה כספית גבוהה ועבדה יצטרך להחליט האם הוא בוחר לוותר על הצעה מליגה גדולה יותר או נשאר. שני ישראלים כבר שיחקו בעבר באייאקס - שי בירוק, שלא הצליח למנף את הקריירה במועדון, וגם יוסי בניון. שניהם שיחקו בקבוצת הנוער.

עבדה כבש העונה 10 שערים ובישל עוד 7 שערים. הוא איבד את מקומו בהרכב במחזורים האחרונים, בעיקר מאז החזרה מהנבחרת שם גם סבל מפציעה. מאמנו של עבדה בסלטיק, אנג' פוסטקוגלו, התראיין היום בסקוטלנד והתייחס לעבדה: "ברור שזה מועדון ענק עם היסטוריה מפוארת. עבדה הוא שחקן צעיר ויש לו הרבה מה לתת. ברור שהוא הולך ומשתפר ואני חושב שהוא במקום טוב. הדשא לא תמיד ירוק יותר, לפעמים אתה הולך למועדונים האלה ויכול ללכת לאיבוד. יש הרבה ציפיות והרבה לחץ שמגיע מזה. אני לא רואה סיבה למהר אלא אם תגיע הצעה גדולה שלא נוכל לסרב לה. אני חושב שיש לו עוד הרבה מה לתת במדי סלטיק".

עבדה כבר שותף ב-9 משחקים בנבחרת הבוגרת של ישראל וכבש שער אחד.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.