הדאו ג'ונס השלים את רבעון הטוב מאז 1987
יום המסחר האחרון לרבעון ה-2 של 2020 נסגר בעליות של עד 1.9%, כאשר מניות הטכנולוגיה הובילו את המגמה החיובית הערב. הדאו ג'ונס השלים הערב את הרבעון הטוב ביותר מאז 1987, עם עליות של 18%. מדד ה-S&P500 השלים עלייה של 20.3% ברבעון האחרון - הרבעון הטוב ביותר מאז 1998. הנאסד"ק עלה ברבעון האחרון ב-30.9% - הרבעון הטוב ביותר מאז 2001.
ובחזרה למסחר הערב: הדיווחים סביב נגיף הקורונה ממשיכים להעיב. מנגד, הגורמים שהעיבו על השווקים בשבוע שעבר - איזון קרנות הפנסיה/ירידה זמנית בתמיכה של הפד', די מאחורינו והסתיימו הערב סופית. לפיכך, השווקים הפיננסיים צפויים לקבל רוח גבית משמעותית בימים הקרובים.
מדדים בוול סטריט
S&P 500 0.13%
דאו ג'ונס 0.16%
נאסד"ק -0.21%
הדיווחים סביב נגיף הקורונה בעולם ממשיכים לרכז עניין גם היום. מספר מקרי ההידבקות עלה ביממה האחרונה ב-160 אלף, לרמה של 10.43 מיליון נדבקים. מתוך מספר זה דווח על כ-508.8 אלף נפטרים. ארה"ב ממשיכה להיות המוקד הפעיל ביותר עם למעלה מ-2.68 מיליון נדבקים וקרוב ל-129 אלף נפטרים. ברזיל נמצאת מיד אחריה עם למעלה מ-1.3 מיליון נדבקים וכ-58 אלף נפטרים. נציין שוב כי למרות העלייה במספר הנדבקים בתקופה האחרונה, אנחנו רחוקים מאוד משיעורי ההדבקה של חודשים מארס - אפריל, כך שעדיין מוקדם לדבר על גל שני בעולם.
- ג'יפרוג טסה 22%, אפירם עולה 11%; המגמה השלילית נמשכת בחוזים
- סנאפ מזנקת 20%, אנבידיה מטפסת 1.5%; קוואלקום מאבדת 2% - ומה עושים החוזים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עם כל הכבוד לקורונה, הסיפור המרכזי בשווקים ממשיך להיות הפעולות של הבנקים המרכזיים והממשלות. בשבועיים האחרונים מאזן הפד' ירד ב-84 מיליארד דולר, הירידה הדו שבועית הראשונה מאז חודש פברואר. במקביל, העבודה כי הממשל האמריקני לא תמך משמעותית וקרנות הפנסיה גרמו למעט תנודתיות בשווקים. תהליכים אלו צפויים להסתיים הערב באופן די סופי (הסגירה באירופה/ארה"ב עשויה להיות תנודתית). החל מהימים הקרובים מאזן הפד' חוזר לעלות ובמקביל גם הממשל האמריקני חוזר לתמוך בשווקים.
לקריאה נוספת: וול סטריט היא הונאה, אך המשקיע צריך לנצל זאת
בגזרת המט"ח, הדולר עבר להתנהל בירידות שערים לאחר שעלה בחדות מוקדם יותר. האירו נסחר כעת ברמה של 1.119 מול הדולר. השקל הישראלי נחלש לרמה של 3.46 מול המטבע האמריקני.
- החוזים על וול סטריט עולים עד 1.2% - מתקרבים לסיום השביתה הגדולה במגזר הציבורי
- שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הונאה של 2 מיליארד דולר - עונש של 11 אלף שנות מאסר - ומוות...
בגזרת הסחורות, הנפט איבד הערב 0.8% ונסחר ברמה של 39 דולרים לחבית. הזהב עלה ב-1% ונסחר סביב רמה של 1,800 דולרים לאונקיה.
במרכז
מיקרון טכנולוג'יס (סימול:MU) טיפסה הערב ב-4.8% ברקע לדוחות טובים שפרסמה החברה אמש לאחר הסגירה. החברה דיווחה על הכנסות של 5.44 מיליארד דולר, לעומת הכנסות של 4.79 מיליארד דולר בתקופה המקבילה אשתקד. בשורה התתונה, החברה רושמת רווח נקי של 803 מיליון דולר או 0.71 דולר למניה. מעל התחזיות המוקדמות.
נציין כי הדוחות של מיקרון העניקו רוח גבית לכל סקטור השבבים הערב. נציין בהקשר זה את מניית AMD (סימול:AMD), אנבידיה (סימול:NVDA) ואינטל (סימול:INTC).
מניית ענקית התעופה בואינג (סימול:BA) איבדה הערב 5.8% לאחר ראלי של יותר מ-14% במהלך המסחר אמש.הזינוק הגיע ברקע לדיווחים כי רשות התעופה הפדרלית (FAA) החלה בניסויים במטוס ה-737 מקס לקראת חזרה אפשרית לפעילות. נציין כי היום דווח על מספר ביטולי הזמנות עבור החברה.
בגזרת הישראליות, קמהדע (סימול:KMDA) עלתה ב-1.1% וריכזה עניין לאחר שירדה אתמול ביותר מ-12% בעקבות הדיווחים המצערים בסופ"ש האחרון על פטירתה של המטופלת הראשונה בתרופה של החברה לנגיף הקורונה (לכתבה המלאה).
טבע (סימול:TEVA) נסגרה בעליות של 1.2% לאחר מסחר תנודתי. אודיוקודס (סימול:AUDC) עלתה ב-3.6%. וויקס (סימול:WIX) עלתה ב-2.7%. סיווה (סימול:CEVA) הוסיפה 3.9%. פייבר (סימול:FVRR) קפצה ב-4.6%. אופקו (סימול:OPKO) זינקה ב-15.6%.
- 14.הבורסה האמריקאית מורצת ותשאיר איי חורבות אחריה. (ל"ת)מאיר 01/07/2020 07:19הגב לתגובה זו
- 13.פוינטר 30/06/2020 23:58הגב לתגובה זוזה יגמר רע מאוד
- 12.tt 30/06/2020 23:40הגב לתגובה זוחוגגים שם בערב ובבקר למחרת מאכילים אותנו מרור עם החוזים
- 11.שלמה 30/06/2020 23:02הגב לתגובה זולדעתי מדד הבנקים במדד המעוף יעלה מחר יום ד 5 אחוז
- 10.בדרך (ל"ת)שיאים חדשים 30/06/2020 22:46הגב לתגובה זו
- 9.מישל כהן ל 6 30/06/2020 22:23הגב לתגובה זואל תשחק עם שני כובעים. 2)אני מניח שאתה אחת משניים..או קורא או כותב אנגלית..כך שאת המשפט המוזר כנראה רק אני הבנתי. בכל מקרה המילה השלישית דוחה ומגעילה..היה כאן פוצוואט שדיבר נאצית כל הזמן ואני מקווה שאתרוש העלים אותו..אולי זה אתה היית?
- 8.החליט שעכשיו עולים עד הפעם הבאה (ל"ת)טראמפ 30/06/2020 21:59הגב לתגובה זו
- 7.כשתרד אנשים יפסידו 40 אחוזים מההשרעה (ל"ת)מאיר 30/06/2020 21:51הגב לתגובה זו
- 6.פרופ' איצ 200 --->>> 30/06/2020 20:49הגב לתגובה זוהמכה האנושה בדרך !
- 5.ארהב 30/06/2020 19:35הגב לתגובה זוזה לא בועה..זה אמא של הבועות!!!!! כבר כדור פורח מנופח!!!ממשל אמריקאי הרס את המונח כלכלה ובורסה לצמיתה!!!!!בושה לכלכלת העולם..העולם רק מדרדר מיום ליום..עסקים קורסים...ואלה חוגגים שם...פשוט טרוף וגדלות טראמפ..!!מי שמרוויח זה בעיקר הטייקונים שמתעשרים יותר עח משלם המיסים והעם החלש שלא מקבל כלום מהממשל הרקוב של טראמפ.. כולם מפיקים היום עסקים שמפסיקים מאות מליונים.. ומרוויחים מיליארדים מהנפקות המנופחות של וול סטרייט...בקצב הזה נסדק 15000 עוד חודשיים...עם של פסיכופטים..
- 4.תומר 30/06/2020 18:13הגב לתגובה זווול סטריט בחיים משל עצמה!
- רשום לך : W.S במוות משל עצמה. (ל"ת)היי זה אני 30/06/2020 19:48הגב לתגובה זו
- דורון 30/06/2020 19:28הגב לתגובה זוהכל בלוף ובקרוב צניחה חופשית
- 3.שלמה 30/06/2020 17:09הגב לתגובה זובורסבלוף
- 2.-- 30/06/2020 16:40הגב לתגובה זובוא נבהיר לך דבר חשוב - אני אוהב מאוד ארה"ב ..ואין לי שום אינטרס לפגוע בה ...לדעתי המפלגה הדמוקרטית היא הבחירה הנכונה בה .ומדוע ? לדעתי האישית ,היא תביא ליציבות בחברה האמריקאית ..הלבנים לא יוכלו לצייץ ..הבנת במבי? מאוד פשוט וענייני .
- 1.אמרת אמרת ומה תאמר מחר מפולת .מה תאמר.מה מה מה . (ל"ת)אמרת מפולת .אמרת אז 30/06/2020 16:37הגב לתגובה זו
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה
בעלי המניות של טסלה אישרו למאסק חבילת תמריצים חדשה בהיקף עצום של 400 מיליון מניות, שמחזירה את חלקו בחברה ל־25%. מאחורי המספרים הבלתי נתפסים מסתתרת אסטרטגיית משא ומתן מבריקה וגם לא מעט אגו
לאחרונה החליטו בעלי המניות של טסלה Tesla -3.68% להעניק לאילון מאסק חבילת תמריצים חדשה הכוללת 400 מיליון מניות נוספות. זה מצטרף ל־380 מיליון מניות שכבר ברשותו. המספרים כמעט בלתי נתפסים, אבל מאחוריהם מסתתר שיעור מעניין על ניהול משא ומתן וגם על הגבול הדק שבין ביטחון עצמי לחוצפה.
מאסק ביקש דבר אחד: להחזיר את חלקו בחברה ל־25%. הוא לא נימק מדוע, לא הציג טיעונים ולא ניסה לשכנע. הוא פשוט אמר שזה מה שהוא רוצה וקיבל את מבוקשו. החבילה הקודמת שלו, מ־2018, הייתה שווה אז כמה מיליארדי דולרים והיום מוערכת בכ־120 מיליארד. לכך מתווספת חבילת התמריצים מ־2012, ששווייה כיום כ־34 מיליארד דולר. במילים אחרות, עוד לפני העסקה החדשה, מאסק נהנה משכר ממוצע של כ־12 מיליארד דולר בשנה. לא בדיוק “עבודה בחינם”.
הפעם, החוזה כולל תנאי שאפתני במיוחד: מאסק צריך להוביל את טסלה לרווח תפעולי של 400 מיליארד דולר במהלך שנה אחת. לשם השוואה, טסלה צפויה להרוויח השנה כ־13 מיליארד דולר. כדי לעמוד ביעד, הוא צריך להגדיל את הרווחים פי שלושים.
האסטרטגיה היא לב הסיפור
הסכומים הם לא לב הסיפור, אלא האסטרטגיה. ג’ו־אלן פוזנר, פרופסורית לניהול באוניברסיטת סנטה קלרה, הסבירה שמאסק השתמש בעקרון “העיגון”. טכניקה שבה המספר הראשון שמועלה במשא ומתן קובע את המסגרת לכל המספרים הבאים. אם ההצעה הראשונה גבוהה מדי, שאר ההצעות יסתובבו סביבה. מאסק לא התחיל נמוך ולא בנה את הדרישות בהדרגה, הוא פתח בגדול, בטריליון דולר, מה שגרם לכל סכום אחר להיראות סביר בהשוואה.
- מילד שקט שסובל מבריונות ל"מלך העולם" וזה לא טראמפ
- הדרך לטריליון דולר: האם אילון מאסק יגיע ליעד?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פוזנר הסבירה שזו בדיוק הסיבה שכדאי להיות הראשון שמגיש הצעה במשא ומתן. אם מועמד לעבודה מצהיר שהוא שווה חצי מיליון דולר בשנה, גם אם המעסיק חשב להציע 150 אלף, השכר הסופי יהיה קרוב בהרבה להצעה הגבוהה.
