פתיחת הסניפים השפיעה על הדוחות: המשביר הפסיד 3.6 מיליון שקל ברבעון השני

מחזור המכירות של החברה גדל ב-1.3% ברבעון השני, אך הוצאות המכירה והשיווק והוצאות הנהלה גדלו
אריאל אטיאס |

קבוצת המשביר לצרכן, הנמצאת בשליטת רמי שביט, פרסמה בסוף השבוע את תוצאותיה לרבעון השני והציגה עלייה במחזור המכירות אך עלייה בהוצאות הנהלה והוצאות כלליות, וכן הוצאות על פתיחת סניפים חדשים שלחו את הקבוצה להפסד.

מחזור המכירות של החברה ברבעון השני של 2010 הסתכם בסך 574.3 מיליון שקלים לעומת 566.8 מיליון שקלים ברבעון המקביל 2009, גידול של כ-1.3%. הגידול במכירות נובע בעיקר מגידול בפעילות השוטפת בעיקר בבתי הכלבו ובקשרי תעופה, מפעילות הסניפים החדשים שנפתחו במהלך 2010 וכן החברות החדשות המאוחדות בדוחות קשרי תעופה לראשונה בדוחות אלו.

הפדיון הכולל של המשביר לצרכן, המתייחס לסך הפעילות הקמעונאית בסניפי הרשת, הסתכם בכ-281.4 מיליון שקלים ברבעון השני לעומת כ-285.4 מיליון שקלים בתקופה המקבילה אשתקד, קיטון של כ-1.4%.

הוצאות המכירה והשיווק רשמו עלייה לסך של 141.3 מיליון שקלים (כ-24.6% מהמכירות), לעומת כ-134.4 מיליון שקלים בתקופה מקבילה אשתקד (כ-23.72% מהמכירות). החברה מנמקת את הגידול בהוצאות בפתיחת סניפים חדשים שהובילו לגידול בשכר וכן שכר דירה ואחזקה. מנגד, סניפים חדשים אלה עדיין לא הגיעו לקצב מכירות מלא והגידול בהכנסות לעומת התקופה המקבילה אשתקד עדיין אינו מבטא את מלוא עוצמתם.

בשורה התחתונה, המשביר לצרכן סגרה את הרבעון השני עם הפסד בסך של 3.591 מיליון שקלים (המיוחס לבעלי מניות החברה האם), לעומת הפסד בסך של 1.373 מיליון שקלים בתקופה המקבילה אשתקד.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה