סיכום תלונות הציבור: הפניקס בעלת היחס הגרוע ביותר ללקוח ואילו הראל בעלת היחס הטוב ביותר
המפקח על הביטוח, ידין ענתבי, פרסם היום (ג') מדרג של חברות הביטוח והשוואה ביניהן על-פי תלונות הציבור כלפי החברות בשנת 2008. המדרג מתבסס על תלונות שהוגשו למפקח אשר נמצאו מוצדקות, בשקלול גודלה של החברה, ומצביע על התייחסות חברות הביטוח ללקוחותיהן והטיפול בהם.
בהתאם לתלונות הציבור נערך מדרג משותף לכל ענפי הביטוח, למעט ביטוח רכב חובה וחבויות, וכן מדרג מפוצל - לכל ענף ביטוח בנפרד, במספר ענפי ביטוח: ביטוח חיים, ביטוח רכב (רכוש) ודירות וביטוח בריאות (כולל תאונות אישיות). מהשוואה בין כל ענפי הביטוח עולה כי מבין חמש חברות הביטוח הגדולות בשוק, היחס הטוב ביותר ללקוח מצוי בחברת הביטוח הראל, והיחס הגרוע ביותר - בחברת הביטוח הפניקס.
על פי הנתונים, בשנת 2008 נתקבלו ביחידה לפניות הציבור שבאגף שוק ההון, הביטוח והחיסכון, 6,162 פניות אשר כוללות בין השאר, תלונות ובקשות לקבלת מידע, זהו מספר הגבוהה בכ-40% מאשר אלו שנתקבלו בשנת 2007.
בתחום הביטוח נתקבלו 3,837 פניות, כ-62% מסך הפניות, בתחום הגמל 1,595 פניות, כ- 26% מסך הפניות, ובתחום הפנסיה 730 פניות, כ-12% מסך הפניות. העליה חלה במספר הפניות שנתקבלו בכל התחומים ובפרט בתחום הגמל, למעלה מ- 400% במספר הפניות.
בשנת 2008, טיפל המפקח על הביטוח ב-3,411 תלונות על הגופים המוסדיים. מסך כל התלונות שטופלו בשנה זו 1,249 תלונות היו מוצדקות, מתוכן 1007 תלונות בתחום הביטוח. במקרה של תלונה מוצדקת התערב המפקח על הביטוח וסייע למתלונן.