אגסי שים לב: טסלה מוטורס חושפת מכונית חשמלית משפחתית בעלת טווח של 360 ק"מ

יצרנית המכוניות החשמליות מקליפורניה מסרה כי המכונית צפויה להגיע לייצור סדרתי החל מ-2011
קובי ישעיהו | (1)

שוק המכוניות החשמליות בעולם ממשיך להתפתח בצעדי ענק, למרות הירידה החדה במחירי הנפט והדלקים בחצי השנה האחרונה. כמעט כל יצרניות כלי הרכב הגדולות בעולם מפתחות גרסאות כאלה או אחרות של רכבים מונעים בחשמל, ולצידם גם כמה חברות עצמאיות.

חברת Tesla Motors האמריקנית, שמייצרת מכונית חשמלית ספורטיבית (שני מקומות ישיבה) דיווחה בסוף השבוע כי תחשוף בימים הקרובים את הדגם המשפחתי שלה, שיגיע לטווח של כ-225 מייל (כ-360 ק"מ) בין טעינה לטעינה. המשמעות: במדינות קטנות כמו ישראל יוכלו המשתמשים ברכב לגמוע כמעט כל מרחק ללא טעינת ביניים (למשל, נסיעה מהמרכז לטיול בצפון הארץ וחזרה וטעינה של הרכב בבית בשעות הלילה בלבד).

עם זאת, מחירה של המכונית של טסלה יקר למדי, כ-57 אלף דולר בארה"ב (כ-49 אלף דולר לאחר הטבות מס). יצרנית המכוניות החשמליות מקליפורניה מסרה כי המכונית צפויה להגיע לייצור סדרתי החל מ-2011.

ההודעה של טסלה מוטורס באה במקביל לביקורו של הנשיא ברק אובמה בקליפורניה בסוף השבוע והכרזתו על "יעד של מיליון מכוניות חשמליות בכבישי אמריקה עד 2015".

נזכיר כי חברת better place של היזם שי אגסי והחברה לישראל, הפועלת להקמת תשתית עולמית לרשת טעינה חשמלית העושה שימוש באנרגיה מתחדשת, דיווחה לפני כחודש כי חתמה בישראל, על הסכמי שיתוף פעולה עם חברות מובילות במשק, אשר ביניהן טבע, החברה לישראל, פלאפון, מטריקס, אורנג', ביטוח ישיר, רפאל, nike, אורבוטק, מנפאואר, יפאורה ועוד.

על פי הודעת החברה, החברות חתמו על מסמך שת"פ עם החברה, במטרה לבחון במשותף את התאמת פתרון התחבורה החשמלית של better place לציי הרכב שברשותן והשתתפות בשלב הראשון בשנתיים הקרובות. בטר פלייס מתעתדת לשווק מכוניות מתוצרת רנו-ניסאן, שטווח הנסיעה שלהן יעמוד על 150-160 ק"מ לכל היותר ומחירן צפוי להיות דומה למחיר של מכוניות משפחתיות הנמכרות כיום בשוק הישראלי (110-130 אלף שקל, כ-30 אלף דולר).

בסוף ינואר הכריזו בטר פלייס ודונג אנרג'י מדנמרק על גיוס של כ-103 מיליון אירו (770 מיליון קרונות דניות) בהון עצמי ואג"ח להמרה, בעבור הפריסה ראשונית של רשת הטעינה לרכב חשמלי בדנמרק. גולדמן סאקס הבינלאומית ליוותה את סבב הגיוס הנוכחי. מהלך זה, מאפשר ל-Better Place ול-Dong Energy להוציא לפועל כמתוכנן את הקמת התשתית ולאפשר שיווק המוני של כלי רכב חשמליים עד שנת 2011.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    מאיר 28/10/2011 10:12
    הגב לתגובה זו
    פחות או יותר ההתפתחות בתחום רכב חשמלי תלויה בעצם בסוללה. זוכרים לפני 15 שנה איזה סוללות היו לפלאפונים ? כך גם כאן, נדבר בעוד 10 שנים, תהיה חגיגה.