אילון מאסק
צילום: PR

לאחר הציוצים החריגים: מאסק מוכר חלק מרכושו

מייסד ומנכ"ל יצרנית הרכבים טסלה הצליח להדהים את השווקים ביום שישי האחרון עם סדרה של ציוצים מוזרים. באחד מהציוצים טען מאסק כי "אני מוכר את כל הרכוש הפיזי שלי". כעת נראה כי הוא אכן התכוון לדבריו והוא מציע למכירה 2 נכסי נדל"ן בסכום של 39 מיליון דולר
עמית נעם טל | (10)
נושאים בכתבה אלון מאסק

מייסד ומנכ"ל יצרנית הרכבים טסלה (סימול:TSLA) ידוע בשנים האחרונות כ"אדם צבעוני". עם זאת, נראה כי גם מעריציו הגדולים ביותר היה המומים ביום שישי האחרון לנוכח רצף הציוצים המוזרים ששיגר בחשבון הטוויטר שלו. הציוצים היו כל כך הזויים, שרוב המשקיעים היום בטוחים כי חשבונו של מאסק נפרץ.

השיא ביום שישי האחרון הגיע עם רצף של 12 ציוצים בטוח כשעה שבהם טען גם מאסק כי "אני מוכר את כל הרכוש הפיזי שלי. לא אחזיק בשום בית".  בהמשך צייץ מאסק כי "מחיר המניה של טסלה גבוה מידי", ציוץ שגרם למניית החברה לרדת ביותר מ-10% ועשוי לסבך אותו כעת עם המשקיעים. 

כעת נראה כי מאסק אכן התכוון לדבריו בציוצים (או לפחות לחלקם). אתמול הופיע באתר Zillow שני נכסי נדל"ן של מאסק, כאשר מאסק דורש עבורם 39.5 מיליון דולר. הנכס הראשון הוא אחוזת בל אייר בשטח של 20,000 מ"ר, והיא כוללת 7 חדרי שינה, ספרייה דו קומתית, בריכה ומגרש טניס. האחוזה נקנתה בעבר ע"י מאסק תמורת 17 מיליון דולר. הבית השני שמוצע למכירה נמצא באותו רחוב והיה שייך פעם לשחק ג'יין וילדר. 

 

אחד מהנכסים של מאסק שמוצע למכירה: מאסק אכן הת

נציין כי בעבר היו מספר דיווחים כי מאסק נמצא במצוקת נזילות, דבר שעשוי להשפיע על מניית טסלה (שמשועבדת לטובת החובות של מאסק). עם זאת, מאסק טען ביום שישי כי לא מדובר בסיבות פיננסיות. "אני לא צריך מזומנים" צייץ מאסק באחד מהציוצים. 

תגובות לכתבה(10):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    נראה לכם שבמצב של היום אנשים בעולם קונים מכוניות ח 05/05/2020 06:16
    הגב לתגובה זו
    נראה לכם שבמצב של היום אנשים בעולם קונים מכוניות חדשות חחחחחחח, היום אנשים אוגרים אוכל אוכל אוכל ובמקרה ויצאו מהשגרה אז הולכים לפוקס לקנות משהו קטן, חברים תרגעו אין הזמנות של אוטו צעצוע בפיראט האדום עלק אנשים קונים רכב חדש כמו אתמול שלשום, עכשיו עוד מילה לגבי הדיור, הקבלנים למדו את השיטה הזהרו הם מעלים מחיר הדירה ב-15% ועושים מבצע קורונה 10% הנחה תעשו בדיקה ותראו שאני צודק אצל רובם, תודה מאיש השטח והרחוב
  • 4.
    הבנאדם הזה מסריח מכסף (ל"ת)
    שלומי 04/05/2020 23:47
    הגב לתגובה זו
  • עדיף להסריח מכסף מאשר מקנא! (ל"ת)
    אלכסנדר 06/05/2020 07:08
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    כמובן 04/05/2020 23:30
    הגב לתגובה זו
    לא צריך מזומנים אבל מוכר את כל נכסיו. אדם חכם שיודע איך ומתי להתעשר.
  • 2.
    מומחה לקנוניות 04/05/2020 18:45
    הגב לתגובה זו
    לפני הפצת וירוס חזק יותר.
  • בדוק (ל"ת)
    אנונימוס 04/05/2020 20:35
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    YOS 04/05/2020 18:40
    הגב לתגובה זו
    שווה קניה
  • אני מוכר לך ב-900. תקנה ממני תעשה רווח. (ל"ת)
    כן, בטח. חחח 04/05/2020 22:17
    הגב לתגובה זו
  • הרבה יותר גבוה אבל לפני זה היא תרד משמעותית (ל"ת)
    ==================== 04/05/2020 18:55
    הגב לתגובה זו
  • שלמה 04/05/2020 19:29
    אח״כ תרד כדי לעלות
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”. 

ג'יימי דימון, מנכ"ל JPMorgan. קרדיט: רשתות חברתיותג'יימי דימון, מנכ"ל JPMorgan. קרדיט: רשתות חברתיות

מנכ"ל ג'יי פי מורגן: "אני לא קורא הודעות טקסט בעבודה, אין לי התראות בכלל"

מנכ"ל ג'יי פי מורגן, ג'יימי דימון, חושף את סוד הריכוז שלו בעבודה, מזהיר מפני הסחות דיגיטליות וממשיך לתקוף את תרבות העבודה: "כשאני בפגישות, אני מרוכז רק באנשים שמולי"

רן קידר |
נושאים בכתבה JP Morgan

לטענתו, שימוש במכשירים בזמן פגישה הוא חוסר כבוד ובזבוז זמן. "פגישה צריכה להיות עם מטרה ברורה", הסביר, "ואם אתה עסוק במיילים או בוואטסאפ, זה סימן שמשהו בתרבות העבודה שלך לא עובד". גישה זו עומדת בניגוד חריף לרוח התקופה,  שבה סמארטפונים, הודעות מיידיות ועדכונים מתפרצים הפכו לחלק בלתי נפרד מהעבודה. 

מנכ"ל בנק ג'יי פי מורגן צ'ייס, ג’יימי דיימון, אחד מהמנהלים המשפיעים בעולם הפיננסים, גילה כי הוא כמעט ואינו משתמש בטלפון הנייד שלו בזמן העבודה, ובעצם לא קורא הודעות טקסט כלל במהלך היום. “אין לי התראות,” אמר דיימון “אם תשלחו לי הודעת טקסט במהלך היום, כנראה שלא אקרא אותה".

דיימון, שמנהל גוף עם יותר מ-300 אלף עובדים ברחבי העולם, מאמין שדווקא היכולת להתנתק מהטלפון היא סמל למנהיגות ולשליטה. "אנשים חושבים שתגובה מיידית לכל הודעה היא סממן של יעילות", אמר באחד הנאומים שלו בעבר, "אבל בפועל הם רק מוסחים יותר. היכולת להתרכז, לשמוע, להבין  - היא זו שבונה מנהלים טובים".

 לדבריו, יש רק חריג אחד לכלל: ילדיו. "ההתראות היחידות שאני מקבל הן מהילדים שלי. זהו. כשאחד מהם שולח לי הודעה, אני רואה את זה". דיימון, בן 69, סיפר כי הוא אינו נושא את הטלפון עמו לפגישות כדי לשמור על ריכוז מלא. “כשאני הולך ברחבי הבניין או מגיע לפגישות, אני לא מחזיק את הטלפון עליי. הוא נשאר במשרד. לפני הפגישות אני קורא את מה שצריך לקרוא, וברגע שאני שם, אני מרוכז ב-100% באנשים שמולי ובמה שהם אומרים. אני לא מוסח ואני לא חושב על דברים אחרים". 

מתקפה על דור הזום: ככה לא בונים חברה

באותו קו ביקורתי, דיימון ממשיך להביע ספקנות עמוקה כלפי תרבות העבודה מהבית ואל מול דור ה-Z, שלדבריו "שכח מה זה לעבוד באמת יחד". בראיון פנימי שהודלף מוקדם יותר השנה נשמע דיימון כשהוא מאבד סבלנות כלפי עובדים שמסרבים לחזור למשרד. "אל תספרו לי שעבודה מהבית ביום שישי זה משהו שבאמת עובד,” הטיח בעובדיו. "אני מתקשר להרבה אנשים בימי שישי, ואי אפשר להשיג נפש חיה. נמאס לי מהשטויות האלה".