אלוט משיקה פלטפורמת תקשורת חדשה; המניה מזנקת

חברת פתרונות התקשורת מבקשת להמשיך את המומנטום החיובי ומשיקה פלטפורמה חדשה שתאפשר "לנהל את היקף התעבורה הגבוה ביותר בשוק התקשורת"; בחודש שעבר דיווחה החברה לראשונה מזה שלוש שנים על רווח נקי רבעוני
איתן גרסטנפלד | (2)

חברת אלוט אלוט 1.2% העוסקת באספקת פתרונות לספקי תקשורת בפס-רחב, דיווחה על השקת פלטפורמה חדשה (SG-Tera III) עבור מפעילי תקשורת. לדברי החברה, היכולת של הפלטפורמה להתמודד עם 2.8 טרהבייטס בשנייה (Tbps) של תעבורת רשת, יאפשר לה "לנהל את היקף התעבורה הגבוה ביותר בשוק התקשורת".

על פי הודעת החברה, הפלטפורמה תספק פתרון רחב היקף עבור אספקת מודיעין רשת, ניהול תעבורה, כולל מיון תנועת הרשת, ניהול צמתי רשת אוטומטי, שירותי ניתוב ושרשור תעבורת רשת וסינון תכנים, וכן שירותי אבטחת סייבר. המערכת החדשה נשענת על ארכיטקטורת התוכנה של קו מוצרי החברה בקיבולת של עד 400 26x ג'יגהבייטס בשנייה (Gbps) או 104x 100 גי'גהבייטס בשנייה.

לדברי מוטי גולדשטיין, סמנכ"ל ניהול מוצר באלוט, "פלטפורמת ה-SG-Tera III של אלוט מהווה פריצת דרך עבור אלוט ועבור תעשיית התקשורת. המערכת תוכל לעמוד בקלות בדרישות לנפח תעבורה וסקלאביליות של ספקיות שירותי התקשורת הגדולות בעולם המבקשות לספק חוויית משתמש (QoE) גבוהה ושירותי אבטחה ללקוחותיהן".

בחודש שעבר פרסמה החברה את תוצאותיה לרבעון השלישי בהן רשמה לראשונה מזה שלו שנים רווחיות. אלוט הכתה את צפי האנליסטים ברבעון השלישי עם הכנסות של 23 מיליון דולר לצד מעבר לרווח נקי של של 3 סנט למניה.

על רקע התוצאות החזקות רשמה מניית החברה זינוק של כ-27% מתחילת החודש תוך שיה משלימה קפיצה של כמעט 250% מתחילת השנה. כעת נסחרת המניה לפי שווי שוק של 779 מיליון שקל.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    מנחם 28/12/2024 07:53
    הגב לתגובה זו
    המנייה בדרך ל20 דולר במהירות
  • מנהלים רמה 0 (ל"ת)
    רונן 28/06/2025 10:08
    הגב לתגובה זו
גיא בינשטוק עמיר שיווק
צילום: יחצ
ראיון

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״

״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת

מנדי הניג |

עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%   נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.

ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה

לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים . 

המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה - כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות. "הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.


אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה

"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".

מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?

"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".

אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳