שוב מיגרנה? איך מתגברים עליה?
מיגרנה היא הפרעה שכיחה וכואבת המתרחשת בדרך כלל כאשר כלי הדם בראש מתכווצים.
מיגרנה היא הפרעה שכיחה וכואבת המתרחשת בדרך כלל כאשר כלי הדם בראש מתכווצים. זה משפיע על כ-10% מהאנשים ברחבי העולם והוא אחד הגורמים המובילים לנכות אצל מבוגרים צעירים. אין כיום תרופה למיגרנה, אך טיפולים רבים יכולים לעזור להקל על תסמינים, כגון תרופות, שינויים באורח החיים, דיקור או ביופידבק.
הסובלים ממיגרנה מדווחים לעתים קרובות על תחושות של סחרחורת, סחרחורת, כאב ראש או בחילה בזמן שהם חווים התקף. תסמינים אלו נמשכים בדרך כלל בין 4-72 שעות
מהי מיגרה?
מיגרנות הן בדרך כלל הפרעה ביולוגית שמגיעה עם כאבים עזים, רגישות לאור ולקול, עייפות ובחילות. ישנם תסמינים רבים אחרים שיכולים להיות נוכחים כולל לראות או לשמוע דברים שאינם קיימים ואפילו אירוע מוחי או התקף כתוצאה מהמיגרנה.מיגרנות נפוצות מאוד אצל נשים אבל לא כל כך אצל גברים. חשוב לטפל במיגרנות מכיוון שהן עלולות לגרום לסיבוכים ארוכי טווח כמו אובדן ראייה או בעיות זיכרון.
הסובלים ממיגרנה אינם היחידים שצריכים להיות מודעים למה לעשות כאשר הם חוטפים התקף כי כולם זקוקים לעזרה בזמנים אלו. מיגרנות היוותה בעיה עבור אנשים רבים ברחבי העולם. הם יכולים לגרום לתסמינים שונים שיכולים להשפיע על איכות החיים של האדם.
חלק מהאנשים נוטים יותר למיגרנה וסביר יותר לחוות מיגרנה, בעוד שאחרים לא. ישנם סוגים שונים של מיגרנות כגון מיגרנה עם אאורה, מיגרנה ללא הילה, ועוד כמה סוגים כגון מיגרנות המיפלגיות או כאבי ראש רעמים.
- טבע: The Lancet פרסם את תוצאות המחקר שבדק את יעילות ה-AJOVY
- טבע: תוצאות ראשוניות חיוביות בטיפול במיגרנה כרונית וארעית
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הסוג הנפוץ ביותר של מיגרנה נקרא מיגרנה ללא הילה המתאפיינת בכאב פועם או פועם בצד אחד של הראש הנמשך בדרך כלל שעות בכל פעם.
חלק זה עוסק במיגרנה. זהו סוג של כאב ראש המתרחש ללא כל סימני אזהרה ברורים. זה נמשך שלוש עד שבעים ושתיים שעות ויכול לגרום לבחילות, הקאות ורגישות לאור. יש אנשים שמדווחים על כאב באזור אחד של הראש שלהם סביב העין או בצד אחד.
מיגרנה יכולה להיות די מסובכת להבנה, אז אני הולך לפרק מה היא וכיצד היא מטופלת בחלק זה של המאמר. מיגרנה היא סוג של כאב ראש המתרחש ללא כל סימני אזהרה ברורים. זה נמשך שלוש עד שבעים ושתיים שעות ויכול לגרום לבחילות, הקאות, רגישות לאור, כאבים סביב העין או בצד אחד של הראש.
מיגרנה היא ההפרעה הנוירולוגית השכיחה ביותר, הפוגעת בכ-80% מהנשים וכ-20% מהגברים. זה מאופיין בכאבי ראש, בחילות ולעיתים הקאות.
מיגרנה משפיעה על איזון האדם עקב חריגות בזרימת הדם למוח. ישנן גם תופעות נוספות שיכולות לכלול כאבי עיניים ורגישות לאור וכן קשיים בריכוז ובזיכרון.
הקרן האמריקאית למיגרנה אומרת שמיגרנות גורמות ל-4 מיליון ימי עבודה אבודים מדי שנה בארה"ב לבדה. זה לא רק עניין של זמן עד שעוזרי כתיבה בינה מלאכותית יעזרו להקל על בעיות הקשורות למיגרנה עבור אמריקאים רבים. מיגרנה היא מחלה נוירולוגית כרונית הפוגעת במוח וגורמת לכאבים עזים. לא רק שזה יכול לגרום לאדם לא להיות מסוגל לתפקד, אלא שזה יכול לגרום לו להרגיש נורא.
אביטל כהן. צילום: יח"צאביטל כהן עושה זאת שוב - עוד עסקת ענק באיחוד האמירויות
אשת העסקים השלימה עסקת נדל"ן אסטרטגית בהיקף של יותר מ-70 מיליון דירהם באזור הקזינו החדש של ראס אל-חיימה
אשת העסקים הישראלית אביטל כהן מוכיחה פעם נוספת שהיא אחת הדמויות הבולטות והשאפתניות בזירת ההשקעות הבינלאומית. חברת AC Holding, שבבעלותה ומחזיקה בפורטפוליו נכסים מרשים ברחבי העולם, השלימה עסקת נדל״ן אסטרטגית בהיקף של למעלה מ־70 מיליון דירהם באזור המתפתח ביותר כיום באיחוד האמירויות – אזור הקזינו החדש של ראס אל־חיימה (RAK).
פרויקט ONE: לוקיישן מנצח בצמיחה מסחררת
על פי פרטי העסקה, כהן רכשה שלוש קומות מלאות בפרויקט היוקרה ONE, אחד ממיזמי הדגל החדשים של חברת Pantheon Development.
הפרויקט ממוקם בלב אזור הבילויים, התיירות והקזינו העתידי של ראס אל־חיימה – אזור שעובר השקעות ממשלתיות מאסיביות, התעניינות של רשתות מלונות בינלאומיות ועלייה חדה בביקושים מצד משקיעים זרים.
AC Holding ממשיכה את ההתרחבות הגלובלית
העסקה הנוכחית מצטרפת לשורת מהלכים אסטרטגיים באמירויות ובאירופה, המובילים את AC Holding למיצוב כגוף השקעה גלובלי איכותי ואמין.
- לא רק סעודיה: הוסכם על שיתוף פעולה בשווי מיליארדים בין האמירויות ודרום קוריאה
- ארה"ב אישרה מכירת שבבי אנבידיה לאיחוד האמירויות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
גורמים המעורים בעסקה מציינים כי מדובר בצעד נוסף בשאיפה של כהן לבסס נוכחות קבועה באזור המפרץ, תוך בחירה מדויקת של נכסים באזורים המתאפיינים בצמיחה עקבית ויציבות כלכלית.
צילום: Freepikמיתוסים באחזקת רכב: למה מים מהברז הורסים לכם את האוטו?
שימוש במים במקום נוזלים ייעודיים ובחירה לא נכונה של שמן מנוע עלולים לגרום נזק לרכב לאורך זמן. כך תעשו את הבחירה הנכונה ותשמרו על הביצועים והחיים של הרכב
כשמדברים על אחזקת רכב, יש מיתוסים רבים שמובילים לבחירות לא נכונות — במיוחד סביב שימוש במים במקום נוזלים ייעודיים, כמו גם טעויות בבחירת שמן מנוע או טיפול שוטף. להבין נכון את מה שכן חשוב — זה לשמור על הביצועים והחיים של הרכב.
המיתוס על "כל השמנים אותו דבר"
אחד המיתוסים הנפוצים ביותר בקרב בעלי רכבים הוא ההנחה שכל שמן מנוע זהה או דומה — ולכן לא באמת משנה איזה סוג שמן נוזל למנוע. בפועל, לכל מנוע דרישות ייחודיות בהתאם לעיצובו, תקני היצרן, טווחי טמפרטורה וצריכת דלק. שימוש בסוג לא מתאים של שמן מנוע עלול לגרום להצטברות בוצה בתוך הבלוקים, לשחיקה מואצת של החלקים הנעים בתוך הגלילים, לפגיעה ביעילות הדלק ואף לקיצור חיי המנוע. שמן בעל צמיגות לא נכונה יכול לא להגן כראוי על חלקי המנוע בזמן התנעה קרה, או לאפשר טיפול חום יעיל בזמן חום מנוע גבוה, וכל אלה עלולים לגרום לנזק מצטבר לאורך זמן.
גם כאשר מדובר בשמנים באותה קטגוריה (למשל, שמן סינתטי מול שמן חצי-סינתטי), עדיין יש לבדוק ולבחור לפי המלצות היצרן והתקנים הבינלאומיים. המלצה מקצועית היא להיצמד לנחיות היצרן, להחליף שמן בזמן הנדרש לפי ספר הרכב ולבחור שמן איכותי יותר מאשר זול במיוחד — כי זה ישפיע ישירות על ביצועי הרכב ובריאות המנוע לטווח הארוך.
מיתוס "מים זה בסדר – זה בסך הכל נוזל"
המיתוס השני והרע ביותר באחזקת רכב הוא ההנחה שניתן להשתמש במים מהברז במקום נוזל קירור, רק כי "בסך הכל זה נוזל והמידע מסביב הוא מוגזם". ההמלצה החד-משמעית של כל המוסכים והטכנאים המנוסים היא להשתמש אך ורק במוצר תקני של נוזל קירור לרכב, המכיל תוספים מיוחדים המונעים קפיאה בקור, רתיחה בחום גבוה וקורוזיה בתוך מערכת הקירור.
- כל היתרונות של רכב 7 מקומות למשפחות
- איך 52% ישפיעו על רכישת כלי רכב? המספר היומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מים מהברז עלולים להקפא בחורף, לעלות על גדותיו בקיץ, לגרום להתרחבות ותזוזה של חלקים בתוך מערכת הקירור ואף ליצור חלודה וצבריות של פתרון שישפיעו על היעילות לאורך זמן. נוסף על כך, מים לבדם אינם מכילים את התוספים שמונעים היווצרות משקעים מזיקים, מעלה את הסיכון לנזק לרדיאטור, לפתח חורים או להוביל למצב שבו מנוע מתחמם יתר על המידה.
