משרד התקשורת ידרוש הודעה על הפסקת מבצע-עסקה

כיום נוהגים ספקי תקשורת להתעלם מההגעה למועד פקיעת המבצע - ולא מודיעים על כך ללקוחות
שי פאוזנר |

משרד התקשורת יקיים מהימים הקרובים שימועים למפעילי התקשורת, להסדרת סוגיית העסקה לתקופה קצובה (מוגדרת) בין בעלי רשיונות תקשורת למתן שירותי טלפוניה (סלולר, נייח ובינלאומי) ואינטרנט – לבין ציבור הצרכנים.

עמדת משרד התקשורת בשימוע הינה, שבעל רישיון יודיע למנוייו, בכל חשבון, על מועד סיום העסקה. כמו כן, בעל הרישיון יודיע במכתב נפרד, לפחות 30 יום בטרם תום תקופת ההתחייבות – על מועד סיום העסקה והתעריף החדש בעד קבלת אותם שירותים שבעסקה. מטרת התיקון המוצע העומד לשימוע הינה לגרום לכך שהצרכן יהיה מודע מראש למועד סיום העסקה עם בעל הרישיון, וזאת כדי למנוע מצב שבו, לאחר תקופת ההתקשרות הראשונה, בעל הרישיון יעלה את תעריף העסקה, מבלי להודיע על כך מראש לצרכן ומבלי שקיבל את הסכמתו לכך.

שר התקשורת, אריאל אטיאס, ציין כי כל אזרח בישראל הוא צרכן של שירותי תקשורת ומשרד התקשורת פועל באופן עקבי לשיפור מצבו ומעמדו של צרכן התקשורת הישראלי, להגברת השקיפות של מחירי שירותי התקשורת ואפשרויות הבחירה שלו.

השר אטיאס מסר: "יש להפסיק את העוול שנגרם לצרכנים, שאינם מודעים לסעיפים הקטנים בהתקשרויות השונות". מנכ"ל משרד התקשורת, מרדכי מרדכי, אמר כי משרד התקשורת מייחס חשיבות רבה לכך שהמנוי יידע מראש מהו התעריף החדש שישלם בעד אותו שירות בתום תקופת ההתקשרות וזאת במידה ויבחר להמשיך ולצרוך את אותו השירות. במשרד התקשורת מציינים כי תלונות רבות שהגיעו למשרד מגלות מקרים רבים שבהם מפעילי התקשורת מעלים בצורה משמעותית את עלות השירות והדבר מתגלה למנוי רק מאוחר יותר. כמו כן, ההודעה מראש תיאפשר למנוי לנהל משא ומתן על עסקה חדשה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה