המסחר המקוון בארה"ב קטן מהמחזור השנתי של וול-מארט

כך עולה ממחקר חדש שפרסמה חברת המחקר והייעוץ הבינלאומית פורסטר ריסרץ'; בשנת 2006 הסתכם היקף המסחר המקוון בארה"ב בכ-132 מיליארד דולר; תחום המחשבים מוביל במכירות
אפרת אדיר |

היקף הרכישות הקמעונאיות המקוונות בארה"ב בשנת 2011 יגיע לכ-270 מיליארד דולר. בהשוואה לשנת 2006, מדובר בגידול של למעלה מפי 2 לעומת היקף המסחר הקיים ברשת ואשר הסתכם בכ-132 מיליארד דולר, כך עולה ממחקר חדש שפרסמה חברת המחקר והייעוץ הבינלאומית פורסטר ריסרץ'.

בפורסטר מדגישים, כי נתונים אלו כוללים את כלל המוצרים והשירותים הנמכרים דרך רשת האינטרנט לציבור הרחב, למעט שירותי תיירות ותעופה.

"היקף המסחר המקוון הקיים כיום דרך רשת האינטרנט עדיין נמוך מ-6 אחוז מהיקף המסחר הכולל. אמנם אין מדובר בנתח זניח, אולם לצורך השוואה בלבד - כל היקף המסחר המקוון הקיים בארה"ב, קטן מאשר המחזור השנתי של רשת וול-מארט", אומרים בפורסטר.

הנתון אשר תורם משמעותית להתגברות המסחר המקוון הוא שינוי בתמהיל הצרכנים אשר מבצעים את הרכישות באינטרנט. במשך שנים ארוכות, רוב הרכישות באינטרנט בוצעו על-ידי צרכנים שרצו לחסוך בעלויות, וחיפשו באינטרנט מציאות ומבצעים. בפורסטר מדווחים, כי בתחום זה ניכר שינוי, וכי יותר ויותר צרכנים אינם מחפשים באינטרנט מחירים זולים, אלא מבצעים רכישות באינטרנט בעיקר בשביל להקל על חייהם ובמטרה לחסוך בזמן יקר. "כמעט 40 אחוז מכלל הצרכנים המבצעים רכישות באינטרנט אומרים לנו שהם לחוצים בזמן, ולמעלה מ-70 אחוז מוצאים שביצוע הרכישות באינטרנט הוא קל ונוח בהרבה, לעומת ערוצי רכישה אחרים", אומרים בפורסטר.

באופן כללי, מתוך כלל 80 מיליון בתי האב בארה"ב המחוברים כיום לאינטרנט, כ-75 אחוז התנסו ברכישות מקוונות; למעלה משני שליש מתוך אלה ביצעו רכישות מקוונות במהלך 3 החודשים האחרונים. הצרכנים הפעילים ביותר באינטרנט, אשר מוגדרים ככאלו שרכשו באינטרנט מוצרים בהיקף של לפחות 500 דולר, במהלך 3 החודשים האחרונים, מהווים בערך 10 אחוז מכלל האוכלוסייה המקוונת בארה"ב (כלומר כ-8 מיליון בתי-אב). קבוצה זו היא בעלת הסיכוי הגבוה ביותר לבצע רכישות באינטרנט, והיא מוכנה לשלם תמורת הנוחיות הכרוכה בכך.

קיימים מספר רב של תחומים אנכיים אשר נמצאים ממש על סף הפריצה מבחינת מכירות מקוונות. תחומים אלה כוללים מכירת מוצרי מכולת, אשר נפלו קורבן ל"הייפ" במהלך בועת האינטרנט בתחילת העשור, אולם כיום התחום הזה התבגר ומתפתח. "שליש מכלל הצרכנים המבצעים קניות באינטרנט, ואשר עד היום לא היו רכשו מוצרי מכולת באופן מקוון, אמרו שהסיבה היחידה לאי-ביצוע רכישה שכזו דרך האינטרנט היא העובדה ששירות שכזה אינו זמין באזור מגוריהם. אולם, כניסתם לפלח שוק זה של חברת "אמאזון" וכן של ענק קמעונאות נוסף, הם אירועים אשר אמורים להמריץ את התחום ולהזניק את המכירות המקוונות בו", אומרים בפורסטר.

לפי הניתוח של פורסטר, קיימים מספר תחומים קמעונאיים אשר היקף הרכישות באינטרנט בשנת 2011 יהווה לפחות שליש מכלל היקף המסחר הקיים בתחום זה, בכל ערוצי השיווק גם יחד. התחום המוביל הוא תחום המחשבים (חומרה ותוכנה). כמו כן, 58 אחוז מכלל הרכישות (במונחי מחזור כספי) בשנת 2011 יבוצעו באופן מקוון, דרך האינטרנט. בתחומי המכוניות וחלקי החילוף, מוצרי תינוקות, כרטיסי מתנות, וכן צעצועים ומשחקי וידאו, צפוי שליש מכלל המסחר להיות מקוון.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה