אלון מוליאן
כאתר אינטרנט, החלטנו לבחון את התחום שלנו ולשאול אנשי מקצוע מענף הפרסום שאלות בנושא האינטרנט וגם שאלות אישיות. לרגל השקת ה-BIZ-QUIZ בחרנו באלון מוליאן לענות על השאלון.
לאיזה מותג בינלאומי היית רוצה לעשות קמפיין אינטרנט?
וודקה אבסולוט. נראה לי אתגר גדול לקחת את השפה שייצרו בפרינט ולמצוא לה משהו מקביל בעולם הדיגיטלי.
מהו קמפיין האינטרנט הבולט בישראל בשנת 2006? אני מאוד אוהב את הבאנרים של Y&R אינטראקטיב. הקמפיין של ישראכרט (מסגרת אשראי, זה עם הצייר...) מצוין בעיניי ומדוייק. הבאנרים שלו גאוניים.
איזה אדם מתחום הפרסום בעבר ובהווה תרם את התרומה הגדולה ביותר לתחום?
רפי צרפתי מפרסום יורו תל-אביב. היה לו חזון דיגיטלי עוד לפני שמישהו פה הבין בזה משהו.
מה הפספוס הגדול ביותר בתחום הפרסום באינטרנט שהיה השנה?
הפספוס הוא שמפרסמים לא הפנימו את העובדה שפרסום באינטרנט זה לא רק באנרים. קיימות היום זירות שיחה עצומות, בהן מסתובבים צרכנים ומביעים את עצמם. בלוגים הם רק דוגמא אחת לפלטפורמה שאני מקווה שתמונף בשנה הבאה. קמפיינים ויראליים הם גם תחום מפוספס. הרשת מאפשרת היום לייצר שיחה ברשתות חברתיות, בפעילות גרילה ממוקדת.
איזה חלק מעוגת הפרסום יתפוס האינטרנט בעוד כ-5 שנים?
20% לפחות, במקביל להגדלת העוגה. בעתיד, תקציבי אינטרנט יחושבו מתקציב השיווק ולא הפרסום. זאת טעות שמהר מאוד יעלו עליה ויבינו אותה בענף.
איפה אתה רואה עצמך בעוד מספר שנים?
ממשיך לעשות פרסום דיגיטלי פורץ דרך עם עוד 2 ספרים מאחוריי וקצת יותר זמן לעצמי.