פיג'ו 407 – הסטנדרט המוביל במכוניות מנהלים

מרבית הדגמים שחברת פיג'ו השיקה שינו את הקטגוריה בה הם פעלו. כך עשתה גם 407 בקטגורית מכוניות המנהלים
כתבת תדמית |

כל דגם חדש שנולד בפיג'ו מעורר סקרנות גדולה בקרב שוחרי הרכב ובקרב כל מי שהמכונית בה הוא נוסע חשובה לו. מרבית הדגמים שחברת פיג'ו השיקה שינו את הקטגוריה בה הם פעלו – אם מדובר על ה-205 האגדית שעד היום נוסעת על הכבישים ומעוררת ערגה, מחליפתה, ה-206 שהפכה למכונית הנמכרת ביותר של פיג'ו, ה-307 שהציבה סטנדרט נוחות חסר תקדים למשפחה ופיג'ו 407 שנחתה לפני שנתיים בישראל והציבה סטנדרטים חדשים בקטגורית מכוניות המנהלים.

משפחת הדגמים של פיג'ו, שה-407 היא התוספת החדשה ביותר שלה מספקת לנהג מענה לצרכיו המשתנים לאורך חייו: מרגע שהחל לנהוג ועד להפיכתו לאיש משפחה, מנהל בכיר או כל שאיפת חיים אחרת.

מאז השקתה בישראל נמצאת ה 407 בין מובילות הקטגוריה. "מסובבת ראשים" אמיתית. כבר עם הצגתה לראשונה בישראל והשקתה הרשמית באביב 2004 נמכרו בימים ספורים בלבד למעלה מ-500 מכוניות והשאר, אפשר כמעט לומר שהוא היסטוריה.

מספר חודשים לאחר השקתה של 407 הושקה אחותה לדגם ה-407SW, מכונית מרהיבה בתצורת סטיישן, המאפשרת משפחתיות ושימושיות גבוהה. המכונית שעיצובה הרחב והנמוך יחסית הוא מרהיב. ה-407 SW מקנה תחושה של מכונית בעלת מרווח פנים יוצא דופן, אבזור מפנק ומבלי לאבד את השיק הצרפתי.

הערכים של פיג'ו, מתבטאים באופן ייחודי ובולט בפיג'ו 407 – העיצוב עוצר הנשימה עם החרטום בו משובצים פנסים קדמיים דמויי עיני חתול וכונס אוויר גדול המזכיר לוע ארי שואג עליו מוטבע לוגו האריה של פיג'ו. הקווים הזורמים לא מאפשרים להוריד ממנה את העיניים. העיצוב הספורטיבי והנועז מהווה סטנדרט חדש בקטגורית מכוניות המנהלים שנחשבה עד היום לקטגוריה המאופיינת בעיצוב שמרני יחסית.

הפיג'ו 407 מצוידת במנועי בנזין בנפח 2.0, 2.2 ו- 3.0 ליטר, ותיבת הילוכים אוטומטית חכמה טיפטרוניק פורשה המאפשרת לבחור בין נהיגה ספורטיבית לאוטומטית. לכל דגמי 407 מערכת מתלים קדמיים, הבנויה ממשולש כפול, שהייתה שמורה עד כה למכוניות מרוץ בלבד, ומבטיחה נסיעה בטוחה לצד אחיזת כביש חסרת תקדים ויכולת היגוי מדויקת שגם הם סטנדרט חדש בקטגוריה. בנוסף, בכל דגמי ה-407 מערכת בקרת שיוט, מחשב דרך, ומערכת ESP. דגמי ST ו-Executive כוללים בנוסף גם חיישן גשם להפעלה אוטומטית של המגבים הקדמיים כמו גם חישני אור להדלקה אוטומטית של פנסי הרכב, כל אלה מבטיחים חווית נהיגה מיוחדת במינה.

בטיחות ללא פשרות

כנהוג בפיג'ו גם בהיבט הבטיחותי אין התפשרות וה-407 הציבה סטנדרט חדש בקטגוריה מבחינת בטיחות אקטיבית ופסיבית. בכל הדגמים של ה-407 ניתן למצוא לפחות 6 עד 9 כריות אוויר לפי הדגם, כמו כן, כאמור, כל דגמי 407 מצוידים באופן ייחודי בדור החדש של מערכת בקרת יציבות אלקטרונית (ESP), מערכת ABS, מגבר בלם BAS, מערכת ASR למניעת החלקה ומערכת EBD לחלוקת בלימה אלקטרונית, אבזור בטיחותי שלא היה נהוג כסטנדרט בקטגוריה עד היום. בנוסף מציעה ה-407 משענות גב אקטיביות למניעת טלטול הראש, מערכת עגינת ISOFIX לסגירה בטיחותית לכיסא התינוק, חיישני בקרת לחץ אוויר בגלגלים (בדגמי ST ו-Executive) ופגוש למניעת פגיעה בהולכי רגל.

פינוק סטייל פיג'ו

מבחינת חווית הנהיגה והפינוק מציעה ה-407 תא נוסעים מתוכנן בהנדסת אנוש מתקדמת ומושבים ארגונומים. מערכת שליטה מרכזית משולבת המצוידת במסך LCD משלימה את האווירה האירופאית הנעימה לעין של סביבת תא הנהג. כמיטב המסורת של פיג'ו הפינוק ונינוחות הנהג עומדים במרכז עם מערכת שמע איכותית ורבת עוצמה הכוללת רדיו דיסק נשלט מההגה ומערכת הכוללת 6 רמקולים, מערכת בקרת אקלים מפוצלת לנהג ולנוסע (בדגמים ST ו-Executive) ופתרונות אחסון חכמים הכוללים גם תא כפפות מקורר המתאים לבקבוק ליטר וחצי. בדגמים השונים ניתן להתקין כיום גם מערכת ניווט ייחודית מסוג Limousin.

בחודשים האחרונים החל שיווק מודל 2007 של ה-407, אך ניתן עדיין להשיג מכוניות ממודל 2006 במחירים אטרקטיביים.

לנסיעת מבחן לחצו כאן.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה