פיג'ו 407 – הסטנדרט המוביל במכוניות מנהלים
כל דגם חדש שנולד בפיג'ו מעורר סקרנות גדולה בקרב שוחרי הרכב ובקרב כל מי שהמכונית בה הוא נוסע חשובה לו. מרבית הדגמים שחברת פיג'ו השיקה שינו את הקטגוריה בה הם פעלו – אם מדובר על ה-205 האגדית שעד היום נוסעת על הכבישים ומעוררת ערגה, מחליפתה, ה-206 שהפכה למכונית הנמכרת ביותר של פיג'ו, ה-307 שהציבה סטנדרט נוחות חסר תקדים למשפחה ופיג'ו 407 שנחתה לפני שנתיים בישראל והציבה סטנדרטים חדשים בקטגורית מכוניות המנהלים.
משפחת הדגמים של פיג'ו, שה-407 היא התוספת החדשה ביותר שלה מספקת לנהג מענה לצרכיו המשתנים לאורך חייו: מרגע שהחל לנהוג ועד להפיכתו לאיש משפחה, מנהל בכיר או כל שאיפת חיים אחרת.
מאז השקתה בישראל נמצאת ה 407 בין מובילות הקטגוריה. "מסובבת ראשים" אמיתית. כבר עם הצגתה לראשונה בישראל והשקתה הרשמית באביב 2004 נמכרו בימים ספורים בלבד למעלה מ-500 מכוניות והשאר, אפשר כמעט לומר שהוא היסטוריה.
מספר חודשים לאחר השקתה של 407 הושקה אחותה לדגם ה-407SW, מכונית מרהיבה בתצורת סטיישן, המאפשרת משפחתיות ושימושיות גבוהה. המכונית שעיצובה הרחב והנמוך יחסית הוא מרהיב. ה-407 SW מקנה תחושה של מכונית בעלת מרווח פנים יוצא דופן, אבזור מפנק ומבלי לאבד את השיק הצרפתי.
הערכים של פיג'ו, מתבטאים באופן ייחודי ובולט בפיג'ו 407 – העיצוב עוצר הנשימה עם החרטום בו משובצים פנסים קדמיים דמויי עיני חתול וכונס אוויר גדול המזכיר לוע ארי שואג עליו מוטבע לוגו האריה של פיג'ו. הקווים הזורמים לא מאפשרים להוריד ממנה את העיניים. העיצוב הספורטיבי והנועז מהווה סטנדרט חדש בקטגורית מכוניות המנהלים שנחשבה עד היום לקטגוריה המאופיינת בעיצוב שמרני יחסית.
הפיג'ו 407 מצוידת במנועי בנזין בנפח 2.0, 2.2 ו- 3.0 ליטר, ותיבת הילוכים אוטומטית חכמה טיפטרוניק פורשה המאפשרת לבחור בין נהיגה ספורטיבית לאוטומטית. לכל דגמי 407 מערכת מתלים קדמיים, הבנויה ממשולש כפול, שהייתה שמורה עד כה למכוניות מרוץ בלבד, ומבטיחה נסיעה בטוחה לצד אחיזת כביש חסרת תקדים ויכולת היגוי מדויקת שגם הם סטנדרט חדש בקטגוריה. בנוסף, בכל דגמי ה-407 מערכת בקרת שיוט, מחשב דרך, ומערכת ESP. דגמי ST ו-Executive כוללים בנוסף גם חיישן גשם להפעלה אוטומטית של המגבים הקדמיים כמו גם חישני אור להדלקה אוטומטית של פנסי הרכב, כל אלה מבטיחים חווית נהיגה מיוחדת במינה.
בטיחות ללא פשרות
כנהוג בפיג'ו גם בהיבט הבטיחותי אין התפשרות וה-407 הציבה סטנדרט חדש בקטגוריה מבחינת בטיחות אקטיבית ופסיבית. בכל הדגמים של ה-407 ניתן למצוא לפחות 6 עד 9 כריות אוויר לפי הדגם, כמו כן, כאמור, כל דגמי 407 מצוידים באופן ייחודי בדור החדש של מערכת בקרת יציבות אלקטרונית (ESP), מערכת ABS, מגבר בלם BAS, מערכת ASR למניעת החלקה ומערכת EBD לחלוקת בלימה אלקטרונית, אבזור בטיחותי שלא היה נהוג כסטנדרט בקטגוריה עד היום. בנוסף מציעה ה-407 משענות גב אקטיביות למניעת טלטול הראש, מערכת עגינת ISOFIX לסגירה בטיחותית לכיסא התינוק, חיישני בקרת לחץ אוויר בגלגלים (בדגמי ST ו-Executive) ופגוש למניעת פגיעה בהולכי רגל.
פינוק סטייל פיג'ו
מבחינת חווית הנהיגה והפינוק מציעה ה-407 תא נוסעים מתוכנן בהנדסת אנוש מתקדמת ומושבים ארגונומים. מערכת שליטה מרכזית משולבת המצוידת במסך LCD משלימה את האווירה האירופאית הנעימה לעין של סביבת תא הנהג. כמיטב המסורת של פיג'ו הפינוק ונינוחות הנהג עומדים במרכז עם מערכת שמע איכותית ורבת עוצמה הכוללת רדיו דיסק נשלט מההגה ומערכת הכוללת 6 רמקולים, מערכת בקרת אקלים מפוצלת לנהג ולנוסע (בדגמים ST ו-Executive) ופתרונות אחסון חכמים הכוללים גם תא כפפות מקורר המתאים לבקבוק ליטר וחצי. בדגמים השונים ניתן להתקין כיום גם מערכת ניווט ייחודית מסוג Limousin.
בחודשים האחרונים החל שיווק מודל 2007 של ה-407, אך ניתן עדיין להשיג מכוניות ממודל 2006 במחירים אטרקטיביים.
שי אהרונוביץ (צלם: גיל מגלד)רשות המסים הצליחה - 10 מיליארד שקל ממיסוי רווחים כלואים זורמים לקופה
רבבות רבות של עסקים ישלמו מסים על חלוקת רווחי עבר, חלק יעדיפו לשלם את הקנס; עד סוף נובמבר 3,000 בעלי מניות יבקשו בהתאם להוראת שעה לפרק את החברה שלהם כדי לדחות מסים; בקרוב: סימולטור באתר רשות המסים שיעשה סדר לגבי חבות המס שלכם - ביזפורטל עושים סדר בחוק כנראה הכי לא חוקי ולא הוגן שחוקק בישראל בשנים האחרונות
החוק על מיסוי הרווחים הכלואים מקומם מכמה סיבות. בראש וראשונה כי הוא לא היה אמור לחול על עסקים לגיטימיים, יצרנים, כלכליים. הוא היה אמור לחול על עסקים שיצרו מבנים של תכנון מס מתוחכם שבעיקר דוחה את המס על השכר. לא הוגן שכל העובדים במשק ישלמו מס, אבל עשירים יקימו חברה שדרכה יצליחו לברוח ממס וישלמו רק 23% מס על הרווחים. אם כולם משלמים עד 50%, אז בטח שעשירים צריכים לשלם 50%.
אלא שרשות המסים שהתחילה בהתמקדות בגופים האלו ובעיקר בשיטה שנקראת - חברות ארנק, לקחה את ההזדמנות בשתי ידיים ומיסתה את כולם. כמעט כולם - חוץ מהעשירים. זה אפילו מקומם מהנקודה הקודמת. דווקא את העשירים שמשתכרים מעל 30 מיליון שקל ודווקא מבני שותפויות עם מעל 5 שותפים היא הוציאה מתחולת החוק. במילים אחרות, רצו למסות את אלו שמתכננים לברוח ממס, ובסוף מיסו את כולם והוציאו דווקא את אלו עם תכנוני המס, לרבות משרדי רואי החשבון ועורכי הדין הגדולים שהתחמקו מהמס הזה.
המס הזה מסדר למדינה את הקופה ומקטין את הגירעון. הוא צפוי להביא 10 מיליארד שקל השנה ובכנס של יועצי המס, נציגי רשות המסים אמרו שהם בפרוש רואים את זה קורה, למרות כל הספקות שהיו בתחילת הדרך. זה המקום להדגיש כי רשות המסים מצליחה הרבה יותר מהתחזית. היא תגבה ב-30 מיליארד שקל יותר מהתחזית וכך היא בעצם "מצילה" את הגירעון. הכלכלה הישראלית חזקה גם בזכות גבייה חזקה. ההוצאות אומנם עלו מאוד בשנתיים של מלחמה, אבל המסים קיזזו חלק גדול מהעלייה הזו (שי אהרונוביץ מציל את הגירעון התקציבי; גביית המסים זינקה ב-16.6%)
רו"ח כארים כנעאן, ראש מטה מנהל רשות המסים, אמר בכנס של יועצי המס כי עד כה הוגשו מעל 1,200 בקשות לניצול הוראת השעה שמשמעותה בגדול סוג של שינוי מבנה החברה (פירוק, חלוקה) שבמסגרתו יש הקלות במס. מעביירם את הנכסים לבעל השליטה ודוחים את המס ובמקביל יש הקלה גם במס רכישה.
- עתירה נגד החוק על רווחים כלואים - האם יש סיכוי למנוע את החוק?
- שי אהרונוביץ' על הרווחים הכלואים: "חברות דוגרות על מיליארדים"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"אנחנו בקצב של 100 בקשות ביום, נגיע ל-3,000 עד סוף נובמבר", מעריך כנעאן. הבקשות האלו דווקא דוחות מס, אבל כנעאן מסביר כי צפי הגבייה נותר 10 מיליארד שקל; כשאתם רואים גירעון תקציבי נמוך, תזכרו שזה בזכות רשות המסים לרבות גביית מס על דיבידנדים (חלוקתם מפחיתה, מונעת את המיסוי על רווחים ראויים לחלוקה). רשות המסים בעצם אומרת דבר מאוד פשוט - הרווחתם בעבר - תשלמו את הרווחים האלו כדיבידנד, אל תאגרו רווחים בחברה. חלוקת דיבידנד מחויבת במס - בעל השליטה מחויב ב-30% וזה במקרים רבים עולה לאור מס על עשירים (הרחבה: מס על עשירים)
יאיר נתניהו (רשתות)"אל תיגעו בכסף שלנו" הדיל המפוקפק של נתניהו ולפיד
יאיר נתניהו יקבל משרה נחשקת בעלות שכר של 80 אלף שקל, צוות ולשכה. יאיר לפיד ימנה מקורבים לתפקידים בכירים - בושה; ולמה על זה הציבור לא יסלח
כנראה שחלק גדול מהעם מתייחס בסלחנות או באדישות כשנתניהו מקבל סיגרים מחבר. חלק גדול מהעם גם מעריך שמשפטי נתניהו הם כלום ושום דבר. מבלי להיכנס לשאלה אם יש צדק בדברים או לא, מה שברור הוא שעשרות רבות של מיליוני שקלים הושקעו מצד הפרקליטות במשפטים, וכשלוקחים את הזמן והמשאבים של כל המערכות שהיו מעורבות, כולל משטרה, בתי המשפט, מקבלים עלות של מאות מיליוני שקלים.
אז מה? - צדק צריך להיעשות גם אם עולה הרבה כסף. אין מחיר לצדק. הבעיה שלא בטוח שזה מה שחושב העם ואם בסוף התהליך הארוך והמייגע הזה נתניהו ייצא עם "מכה קלה", כמה סעיפי אווירה, אז אמון הציבור בפרקליטות ובמערכת המשפט יירד עוד יותר מהשפל שהוא נמצא בו היום. לא בטוח איך המשפטים האלה יסתיימו אבל מה שבטוח שהם כבר משאירים תחושה חמוצה. העם יזכור איך הפרקליטות התעקשה להכניס את נתניהו לדיון שעתיים אחרי שנחת מפסגה היסטורית בוושינגטון, או שהשופטים היו צריכים להיחשף לפרטים מסווגים הקשורים למערכה הבטחונית כדי שיואילו לשחרר את ראש הממשלה לאשר את התקיפות.
המעמד של בית המשפט והיוקרה שלו נפגעה אבל להבדיל משופטים ועורכי דין שמעמדם הציבורי ייפגע, הפוליטקאים לא יפגעו - אף אחד לא מצפה שהם יהיו הוגנים וישרים. לא נעים לומר, אבל, קבלת מתנות, שיחות עם עיתונאים, שיחות עם בעלי עיתון כדי להשפיע על סיקור, אלו לא דברים שפוליטיקאים לא עושים. העם סולח על זה, כל עוד זה לא על חשבונו, כל עוד לא פוגעים ומזלזלים בכבודו. אם מנצלים ו"גונבים" אותו, אז הוא זוכר את זה בקלפי.
בסוף, כולם אנשים והכל אישי. מנסים לסדר עכשיו עבודה מכובדת ליאיר נתניהו בעלות שכר של 70-80 אלף שקל בחודש. זה היה אמור להיות בהסתדרות הציונית או בקק"ל. אלו ג'ובים עשירים בלי שליטה עם ייעוד-מטרה טובה, אבל עם שחיתות פוליטית גדולה. אלו גופים שמספקים ג'ובים למקורבים רבים, כולל בני משפחה. סכומי עתק שאמורים לשמש לטובת הציבור נגנבים בדרך הזו. אבל לא נראה שמישהו עשה זאת בצורה בוטה כמו הפעם.
- יאיר נתניהו ישלם לניר חפץ 75 אלף שקל
- "פרסם לשון הרע בכוונה לפגוע": יאיר נתניהו ישלם 160 אלף לדנה כשדי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
זה לא עניין של ימין ושמאל, זה עניין בסיסי יותר - כבוד. בלי טיפת כבוד עצמית, בלי טיפת כבוד כלפי המשפחה שלו ובלי טיפת כבוד כלפי הציבור, ניסה יאיר נתניהו להיות בתפקיד מכובד ולקבל שכר בעלות של 70-80 אלף שקל.
