גוגל: חיפוש מוצרים באינטרנט מוביל לקנייה אוף-ליין
במסגרת מאמציה למדידת כדאיותו העסקית של הפרסום באינטרנט, בודקת Google את התנהגותם של צרכנים אשר מבצעים רכישות מחוץ לאינטרנט על סמך גלישה מוקדמת (ROPO –Research Online to Purchase Offline).
על פי סקר שערכה חברת TNS טלסקר בחודש אוגוסט 2006 עבור Google נמצא, כי 80.9% מהגולשים באינטרנט בישראל מבצעים בעקבות הבדיקה קנייה שלא דרך האינטרנט (אוף ליין). כמו כן, מנוע החיפוש המוביל בהפניית גולשים לרכישת מוצרים הינו גוגל (71.3%) ואחריו וואלה (11.5%).
עוד עולה מהסקר, כי 61.9% מהגולשים הישראלים ביצעו ב-12 החודשים האחרונים קנייה באינטרנט ואילו 80.9% מהגולשים ביצעו רכישת מוצרים מחוץ לאינטרנט לאחר הגלישה. 71.2% מתוך הרוכשים אוף ליין כתוצאה מגלישה באינטרנט ציינו את מנוע החיפוש כגורם שסייע בקבלת החלטת הרכישה ו-53.8% ציינו את מנוע החיפוש כגורם לרכישה.
נתון מעניין נוסף מראה, כי גולשים הרוכשים מוצרים ושירותים כתוצאה מגלישה במנועי חיפוש, נשענים פחות על פרסום טלוויזיוני (35.9%), רדיו (40%) או דיוור ישיר (43.4%).
התחומים הפופולריים ביותר בישראל לרכישות אוף ליין בעקבות גלישה הם: אלקטרוניקה (76.5%), תיירות (63%), שירותים פיננסיים (40.1%) וטלקום (43.3%). בכל התחומים הללו מרבית מהרוכשים אוף ליין בעקבות הגלישה, מעדיפים ללמוד על המוצרים והשירותים אותם הם רוכשים באמצעות האינטרנט ורובם מאמינים, כי חשוב מאוד לגלוש במנועי החיפוש לפני קבלת החלטת הרכישה.
בבחינת האתרים הפופולאריים ביותר אליהם מגיעים גולשי מנועי החיפוש אשר מבצעים רכישה אוף ליין לאחר מכן, עלו אתרי מלונות- בתחום התיירות; אתרי בנקים- בתחום הפיננסי; אתרי יצרניות מוצרי אלקטרוניקה; אתרי ספקיות השירותים הסלולריים בתחום הטלקום.
לדברי מאיר ברנד, מנכ"ל Google ישראל, "תוצאות סקר ROPO שנערך זו הפעם הראשונה בישראל, מראות כי לגלישה באינטרנט השפעה עמוקה על דפוסי הקנייה של חלקים גדולים בציבור. השימוש במנועי חיפוש הופך לצעד צרכני מרכזי, המשפיע על החלטות הקנייה, גם בישראל. בזכות התאמתו האישית לצרכיו של כל גולש, החיפוש באינטרנט הופך לכלי המשפיע בהחלטת הרכישה מעבר להשפעתו של פרסום המונים רגיל".