H&O: המכירות צמחו ב-13% הרווח נחתך ב-32%
רשת האופנה H&O (אייץ' אנד או ) מדווחת על גידול של כ-13% במחזור המכירות ברבעון השני של 2006: 106.5 מיליון שקל, לעומת 94.1 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. עליה במחזור המכירות נרשמה גם במחצית הראשונה של 2006 - 204.6 מיליון שקל, לעומת 171.6 בתקופה המקבילה אשתקד, המהווים גידול בשיעור של 19%.
הרווח הנקי של הרשת צנח בכ-32% ל-3.29 מיליון שקל ברבעון.
ברשת אמרו, כי המשך הגידול במכירות ברבעון הנוכחי נובע, בין היתר, מהעונתיות המאפיינת את פעילות החברה, כך שהרבעונים השני והרביעי בכל שנה מאופיינים בעלייה במכירות. הגידול המשמעותי במכירות נבע, בין היתר, מהתרחבות הרשת ומהעלייה במכירות בחנויות הפתוחות מעל שנה (Same Store Sale).
הרווח לפני מס במחצית הראשונה של 2006 הסתכם ב-3.5 מיליון שקל, לעומת כמיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח לפני מס לרבעון השני של 2006 רשם ירידה והסתכם בכ-4.8 מיליון שקל, לעומת 5.4 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הירידה ברווחיות נובעת, בין היתר, מירידה בשיעורי הרווח הגולמי לנוכח ההסכמים החדשים עם כוחות הביטחון.
הרווח הנקי במחצית הראשונה של 2006 היה 2.4 מיליון שקל גם לנוכח עליה בהוצאות המס שלא נכללו בתוצאות הרבעון המקביל אשתקד מול 898 אלף שקל במחצית המקבילה אשתקד.
לדברי ד"ר ישראל פלג, יו"ר H&O, "הדו"חות הנוכחיים מראים כי מגמת הצמיחה שהציגה הרשת בשנת 2005 נמשכת. חתימת הסכם הכוונות לרכישת 51% ממניות רשת TAG WOMAN, מהווה המשך ישיר למגמה זו, והינה נדבך נוסף באסטרטגייה להרחבת פעילות הרשת בתחום האופנה, גם מחוץ למסגרת הפעילות הקיימת".
עוד בדו"חות: תזרים המזומנים מפעילות שוטפת הסתכם במחצית השנה לסך של 15 מיליון שקל. תזרים המזומנים ששימש לפעילות השקעה, הסתכם ב-2.7 מיליון שקל בחציון המדווח. הרווח הגולמי לרבעון עלה והסתכם ב-45.6 מיליון שקל, (42.8% ממחזור המכירות), לעומת 43.1 מיליון שקל, (45.8% ממחזור המכירות), ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הגולמי במחצית הראשונה של 2006 הסתכם בכ-79 מיליון שקל, (38.6% ממחזור המכירות), לעומת 69.4 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, (שהיוו 40.4% ממחזור המכירות).
ההון העצמי של החברה בסוף יוני 2006 הסתכם בכ-43.2 מיליון שקל, לעומת 43.5 מיליון שקל, בסוף שנת 2005. ההון העצמי מממן 23.7% מסך המאזן ליום 30/6/06.
ברבעון האחרון חלה עלייה בהוצאות המכירה של החברה: 35.9 מיליון שקל, (המהווים 33.7% ממחזור המכירות), לעומת 31.3 מיליון שקל, (שהיוו 33.3% ממחזור המכירות), ברבעון המקביל אשתקד. הוצאות המכירה במחצית הראשונה של שנת 2006 הסתכמו ב-65.6 מיליון שקל, (המהווים 32% ממחזור המכירות), לעומת 57.6 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, (שהיוו 33.6% ממחזור המכירות).
הגידול בהוצאות המכירה נובע, בין היתר, מהגידול במספר חנויות הרשת ומהגדלת תגמול עובדים בגין הגידול במכירות, כמו גם העלאת שכר המינימום.
רשת האופנה H&O מפעילה כיום 29 חנויות ברחבי הארץ, בהן מגוון מחלקות המציעות קשת רחבה של מוצרי אופנה, הלבשה ואביזרים. הרשת נמצאת בשליטת קבוצת גאון אחזקות ומשפחת לבנת. מנכ"ל H&O הוא ניצן הדס.