תנובה שף לשוק המוסדי: ביצים מפוסטרות ומוצרי עוף
תנובה שף, החברה המתמחה של קונצרן תנובה בשוק המזון המוסדי, חתמה על הסכם שת"פ אסטרטגי עם חברת צ'אם, יצרנית מובילה בתחום הביצים הנוזליות המפוסטרות. במסגרת ההסכם תשווק תנובה שף ביצים נוזליות מפוסטרות וביצים קשות מקולפות עבור מגזר העסקים הקטנים והבינוניים בישראל ובכללם בתי קפה, מסעדות, מלונות, חברות קייטרינג, קונדיטוריות, בתי מאפה, בתי אבות ובתי חולים.
מהערכות החברה, צפוי ההסכם להוביל לגידול בפעילות תנובה שף בשוק המוסדי ולמכירות בהיקף של כ-15 מיליון שקל בשנה של מוצרי צ'אם.
שוק הביצים בישראל כולל 1.5 מיליארד ביצים בשנה, מתוכו כ-15% מהביצים עוברות עיבוד תעשייתי, בעוד שבאירופה וארה"ב כ-35%-40% מהביצים העוברות עיבוד תעשייתי, בשל הנורמה הגורפת של שימוש בביצים מפוסטרות בשוק המוסדי.
"השימוש בביצים נוזליות מפוסטרות הוא נורמה במטבח המוסדי בעולם המערבי. זאת, קודם כל משיקולי בטיחות, מאחר והשימוש בביצים הנוזליות מייצר בטחון מוחלט כנגד חיידק הסלמונלה. המוצר אף תורם ליעילות העבודה וחוסך את תהליך השבירה וההפרדה של הביצים" מסרה איריס פיין, מנכ"ל תנובה שף. "באמצעות תנובה שף, הלקוחות הקטנים והבינוניים בשוק המוסדי בישראל, יוכלו להנות לראשונה מהיתרונות הגדולים של המוצר ולעמוד בסטנדרטים המקובלים בעולם המערבי".
מהלך נוסף מבית תנובה שף הינו שיווק מוצרי עוף מקוצבים, אחידים ומותאמים לשימוש מיידי, ללא עבודת הכנה מקדימה. הקטגוריה פותחה במטרה לאפשר ללקוחותיה מהמגזר המוסדי שליטה טובה יותר על עלות המנה מצד אחד, וחסכון בזמן ובעלויות כוח עבודה מצד שני.
קטגוריית המוצרים המקוצבים, כוללת מוצרי עוף ללא עצם, המוצעים לאחר שקוצבו מעוף מס. 1, בניגוד לחלקים גולמיים המצריכים עבודת קיצוב ומיון במטבח הלקוח. במסגרת התהליך קיימת בקרת איכות מחמירה, באולם ייחודי שהקימה משחטת עוף הנגב במיוחד לרגל השקת הקטגוריה.
פיין מוסיפה, כי "תנובה שף עושה מאמץ מתמיד לפיתוח מוצרים תוך התאמה ישירה לצורכי לקוחותיה בשוק המוסדי, הנזקקים לפתרונות ייחודיים, מתוקף שירותם מגוון קהלי יעד בהתמחויות שונות. קטגוריית מוצרי העוף המקוצבים מהווה דוגמא נוספת למאמץ זה, ועתידה לשפר ולייעל את כלל העיסוק של לקוחותינו עם מוצרי העוף, באופן שיוביל למיקסום התועלת ולשיפור כולל ברמת העלויות, והרווחיות של הלקוחות מחד, וכן לנוחות באופן הטיפול במוצרים".