
מתיחת פנים לקורולה קרוס. החל מ 180.0 אש"ח
יוניון מוטורס יבואנית דגמי טויוטה החלה בשיווק מתיחת הפנים לטויוטה קורולה קרוס, במחירים שבין 180.0 אש"ח ל - 193.0 אש"ח
כמעט שלוש שנים מאז שהושקה בישראל, מתחילה יוניון מוטורס יבואנית דגמי טויוטה לישראל בשיווק הדגם העדכני של הטויוטה הקורולה קרוס. הקורולה קרוס ששיווקה החל בספטמבר 2022 הלכה ותפסה נתח שוק משמעותי בסגמנט הקרוסאוברים ההיברידיים. עם הפסקת השיווק של הקורולה ההיברידית הרגילה, עקב החרם הטורקי על ישראל, ניסתה הקורולה קרוס לתפוס את מקומה של הקורולה סדאן, גם ללקוחות ציי הרכב אבל בעיקר ללקוחות הפרטיים, שמזמן כבר מעדיפים תצורת 'ג'יפון' על פני רכב סדאן משפחתי.
גם הלקוחות מצביעים בכיס, כאשר אם בכל שנת 2024 נמכרו בישראל 6744 קורולה קרוס, רק בשבעת החודשים הראשונים של 2025 הנתון עומד על 5355 יחידות שעלו לכבישי ישראל. חלק לא מבוטל מהגידול במכירות הוא בזכות מאמץ של היבואנית לגשר על המחסור בקורולה הרגילה, ולהציע לציי רכב את הקורולה קרוס במקומה. מאמץ זה נראה נושא פרי לפי מספרי המסירות.
המימדים של הקורולה קרוס העדכנית נותרו ללא שינוי, 'על המילימטר', עם אורך כולל של 4.46 מטר, רוחב של 1.825 מטר, גובה של 1.62 מטר ובסיס גלגלים של 2.64 מטר.
גם מערכת ההנעה נותרה ללא שינוי מהותי, כשהקורולה קרוס העדכנית מצויידת המערכת ההיברידית דור 5 של טויוטה. המשמעות היא מנוע בנזין בנפח 1.8 ליטר יחד עם הנעה חשמלית. ההספק המשולב עומד על 140 כ"ס, ואין נתון מומנט משולב מאחר ונתוני המומנט המשולב משתנים בהתאם לשילוב אותו בוחר מחשב הרכב.
- שוק הרכב - דגמים, מותגים ויצרנים מובילים
- ג'אקו 7 בראש, צ'רי מצמצמת, טויוטה מובילה ביצרנים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עיקר ההבדל הוא עיצובי, כשהקורולה קרוס מקבלת חזית חדשה ועדכנית, ועדכונים חומרה שונים לרבות אפשרות ל OTA – עידכוני תוכנה מרחוק.
בהיבטי בטיחות לא חסכו בטויוטה, וגם הקורולה קרוס העדכנית מצויידת בסט מערכות הבטיחות האקטיביות המתקדמות של טויוטה TSS 3.0 ( Toyota Safety Sense) הכוללות בלימה אוטומטית, שמירה על מרכז נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית זיהוי תמרורים ועוד.
- ענף הרכב - 249,101 כלי רכב- דגמים, מותגים, יצרנים
- כלמוביל בראש: החשמליות שינו את מפת יבואני הרכב בישראל
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- מה הרכב שהכי נגנב בישראל?
גם באיבזור הקורולה קרוס מפנקת כבר מרמת הגימור הבסיסית, עם קילס מלא, משטח טעינה אלחוטי, מולטימדיה בגודל ''10.5 עם קישוריות לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, לוח מחוונים דיגיטלי בגודל ''7 בדגם האקטיב ו ''12.3 בדינמיק ובאדוונצ'ר, מצלמה אחורית מקורית, פתחי מיזוג ליושבים מאחור, בקרת אקלים דו איזורית ועוד.
הקורולה קרוס העדכנית משווקת בשלוש רמות איבזור. דגם הכניסה, אקטיב, במחיר של 180.0 אש"ח, דגם הדינמיק במחיר של 183.0 אש"ח (הפער הלא גדול מצביע על תמחור של האקטיב לציי רכב, ואילו הלקוחות הפרטיים יעדיפו לשדרג לדגם הדינמיק), דגם הדינמיק עם צביעה דו גוונית (גג שחור) 186.0 אש"ח, ודגם האדוונצ'ר במחיר של 193.0 אש"ח.
כרגיל, מבחן יבוצע בקרוב, ולאחריו נוכל גם לנתח את הסביבה התחרותית של הקורולה קרוס שהשתנתה מהקצה לקצה מאז הרכב הושק בישראל לפני שלוש שנים.
- 2.אנונימי 26/08/2025 10:43הגב לתגובה זוטויוטה הגזימו בטירוף עם מערכות ההגנה כל נסיעה זה עונש
- 1.רז 25/08/2025 17:24הגב לתגובה זומאיפה הייצור
מ - 4 יוצא 1 - רכב השטח הטוב בישראל, האם יש כזה?
ארבעה רכבי שטח משובחים נמכרים בישראל. לכל אחד מהם עדת מעריצים, את חלקן כבר ניתן להגדירן כ'כת'. אבל מי הכי טוב? האם יש כזה דבר 'הכי טוב'? או שיש מקום לשאול מה הצרכים של הלקוח הפוטנציאלי, ולהתאים עבורו את הרכב הנכון. באנו לעשות סדר
ארבעה רכבי שטח אמיתיים נמכרים בישראל. למעשה חמישה, אם נחשיב גם את ה KGM רקסטון כרכב שטח, אבל כאן זה מתחיל וכאן זה נגמר, כי הרקסטון, עם כל הכבוד, לא יכול להיות חלק מחבורת החוד של רכבי השטח בישראל – לנדרובר דיפנדר, ג'יפ רנגלר, פורד ברונקו וטויוטה לנדקרוזר. גם את הטנדרים אני שם בצד, אנחנו עם SUV אמיתיים. גם את האינאוס גרנדיר שיחידה אחת ממנו כבר מתגלגלת על כבישי ארצנו אני שם מחוץ למשוואה.
אני כאן כדי לחדד את הבדלים בין ארבעת המופלאים שהזכרתי. ראשית אומר שהייתי שמח אם כל אחד מהארבעה היה לי בחניה הפרטית. הם כולם מבצעים ברמה הגבוהה ביותר, גם אם יש ביניהם הבדלים גדולים מאוד. וגילוי נאות, בחניה הפרטית חונה לנדקרוזר ארוך וקשיש, שחוגג עוד מעט 20 שנים להיווסדו ביפן.
חלקכם עומד להתרגז מאוד, בוודאי אלו שקשורים בעבותות לרכב השטח שיש ברשותם, או עליו הם חולמים. אחרי הרבה מאוד ק"מ על סיפונם של כל אחד מהארבעה, גם בכביש וגם בשטח, המסקנות שלי חדות וברורות. ובכן, כל כלי הרכב המוזכרים הם בעלי הנעה כפולה 4X4, עם הילוך כח ונתחיל במסקנות.
אז מי על הפרק:
לנדרובר דיפנדר 110 – יש האומרים שהוא הדיסקברי 6 האמיתי. אני מניח בצד את גירסאות ה 90 (הקצר) או ה 130 העוד יותר ארוך, ומתמקד בדגמי ה 110. כך או כך, מדובר ברכב שטח אמיתי, שלדה אחודה, ארבעה מתלים נפרדים, יש גירסת כניסה עם מתלים רגילים (קפיץ ובולם) ויש עם מתלי אוויר מתכווננים.

כלמוביל בראש: החשמליות שינו את מפת יבואני הרכב בישראל
ג'אקו הפכה ללהיט השנה והחזירה את כלמוביל למקום הראשון; קרסו מזנקת, טלקאר ואונגר בירידה, וטסלה ממשיכה להיחלש
שוק יבואניות הרכב בישראל עבר בשנים האחרונות מהפכה עמוקה. אם עד לפני כחמש שנים היה זה תחום שמרני שבו השינויים התרחשו באיטיות, כניסת הרכבים החשמליים וההיברידיים, ובעיקר התפרצות המותגים הסיניים, טלטלו את הסדר הישן והפכו את הענף לדינמי ותחרותי מתמיד. נאמנות הצרכנים למותגים ותיקים התערערה, ויבואנים שנשענו על מותגים מסורתיים בלבד נאלצו להתמודד עם ירידות חדות במכירות, בעוד אחרים, שהימרו בזמן על השוק הסיני, נהנים כעת מגידול דו-ספרתי ואף תלת-ספרתי בהיקפי המסירות.
בפסגת הענף ניצבת השנה כלמוביל של שמואל חרלפ, ששווייה מוערך בכ-8 מיליארד שקל. לאחר שנה מאתגרת שבה נתח השוק שלה ירד ל-17.8%, החברה התאוששה במהירות בזכות החדרת מותג החשמליות הסיני ג'אקו (JAECOO), שהפך לרכב הנמכר ביותר בישראל ב-2025. מתחילת השנה נמסרו בישראל כ-13 אלף רכבי ג'אקו, המהווים כשליש מסך המסירות של קבוצת כלמוביל. בכך הצליחה החברה להחזיר לעצמה נתח שוק מרשים של 20.8%, ולהוביל את השוק בפער גדול.
עם זאת, מדובר בהצלחה שמחייבת גיוון: מותגים סיניים נוטים לתנודתיות חדה, וכלמוביל תידרש למצוא את ה”ג'אקו הבאה” כדי לשמור על מעמדה.
במקום השני שומרת על יציבות יוניון מוטורס של ג’ורג’ חורש, עם נתח שוק של 14.9%. החברה נשענת על ההצלחה המתמשכת של טויוטה, שדגמיה הפופולריים, RAV4 ויאריס קרוס, ממשיכים להימכר היטב. לצד טויוטה, יוניון שילבה בהצלחה מותגים סיניים כמו ג’ילי וזיקר, אך שניהם חוו השנה ירידות ניכרות של 22% ו-24% בהתאמה, בהתאם לשינויי הטעם של הצרכנים.
- רכב 7 מקומות: אינסוף אפשרויות למשפחה, לחברים ולחיים הדינמיים
- למרות ההקלה במכסים: למה מניות הרכב נופלות?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
את הזינוק המרשים ביותר רושמת השנה קרסו מוטורס קרסו מוטורס 1.23% , שטיפסה למקום השלישי עם נתח שוק של 14.6%, לאחר שלפני שלוש שנים הסתפקה רק ב-4%. הסיבה המרכזית: המותג הסיני צ’רי (Chery), שהפך לשם דבר בישראל ומכר השנה לא פחות מ-21 אלף מכוניות, כ-66% ממכירות הקבוצה. לצדו נהנתה קרסו גם מהצלחת מותג אקספנג (XPeng), שממנו נמכרו כ-5,000 רכבים נוספים. שוק ההון הגיב בהתאם, ושווי החברה הוכפל בשנה האחרונה ל-4 מיליארד שקל.