חברת הקנאביס הישראלית IMC רוכשת ספקית קנדית, בכ-70 מיליון דולר ארה"ב
מניית החברה הנרכשת MYM נופלת כעת ב-17% בעקבות הדיסקאונט לאחר שאתמול זינקה בחדות; ב-IMC מקווים כי הרכישה תוסיף כ-4 מיליון דולר (ארה"ב) ל-EBITDA של החברה
חברת הקנאביס הישראלית IMC (סימול: IMCC) שנרשמה לאחרונה למסחר גם בנאסד"ק (בנוסף לרישום בקנדה) רוכשת בעסקת מניות בשווי של כ-69.3 מיליון דולר ארה"ב (87 מיליון דולר קנדי) את חברת MYM Nutraceuticals (סימול: CSE:MYM) שבבעלותה שתי חברות גידול והפצה, אחת מהן היא חברת הבת שלה Highland Grow. מדובר ברכישה שנייה של IMC בקנדה בשלושת החודשים האחרונים. הרכישה צפויה להיות מושלמת ברבעון הקרוב (השני של 2021).
על פי העסקה, בעלי המניות של MYM יקבלו 0.022 מניות של IMC בעבור מניה רגילה של MYM, בשווי למניה של 19.5 סנט קנדי כלומר כ-15 סנט ארה"ב. לאחר השלמת העסקה יחזיקו בעלי המניות של MYM בכ-14.5% ממניות IMC. מניית החברה הנרכשת MYM נופלת כעת ב-17% ומתקנת למטה בחזרה למחיר המניה הממוצע שעמד על כ-15 סנט ארה"ב למניה בתקופה האחרונה (כ-19 סנט קנדי), וזאת לאחר שאתמול זינקה בחדות לכ-19.5 סנט ארה"ב (כ-23 סנט קנדי. ככל הנראה בעקבות מידע פנים על הרכישה המתקרבת).
ב-IMC מקווים כי הרכישה של Highland Grow תתרום משמעותית לצמיחה ולרווחיות של IMC בשנים הקרובות ותוסיף כ-4 מיליון דולר ארה"ב ל-EBITDA של IMC, (כ-5 מיליון דולר קנדי) בהחלט סכום לא מבוטל בעבורה. ולדברי החברה, חברת הבת הציגה שיפור משמעותי ברווחיות, כולל ב-EBITDA.
בנוסף לשילוב המוצרים של החברה הנרכשת, IMC תשתמש ביכולות ההפצה הרחבה של MYM בקנדה ולדברי החברה, בעקבות הרכישה "יהיו לצרכנים מבחר רחב יותר של אפשרויות ומותגים בקטגוריות הללו. עם יכולת הפצה מחוף לחוף, ונוכחות דומיננטית במזרח קנדה. החברה הנרכשת תגדיל את יכולת ההפצה של IMC, תאיץ את כניסת JWC (אשר בקרוב תושק מחדש כ-Wagners) לשווקים חדשים וצפויה להניע צמיחה משמעותית ברווחיות וב-EBITDA. בזמן שהדרישה הגלובלית למוצרי פרימיום indoor עולה, לצרכני הקנאביס הרפואי של IMC בישראל יהיה היצע גדול יותר ומגוון אפשרויות נוספות לבחור מהם".
- "בית המרקחת היה אחלה עסק בשביל פנאקסיה - אסטרטגית זה כבר לא נכון"
- IMC הישראלית מכרה ב-2020 קנאביס לקנדים ב-16 מיליון דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אורן שוסטר, מנכ״ל IMC: "רכישת MYM נאמנה להתמקדות שלנו במותגי פרימיום וסופר פרימיום עבור צרכנים ומטופלי קנאביס בכל השווקים. עם יכולת הפצה מחוף לחוף, ונוכחות דומיננטית במזרח קנדה, Highland Grow תגדיל את יכולות ההפצה שלנו ותאיץ את כניסתנו לשווקים חדשים".
מייקל וינר, מנכ״ל MYM, שלאחר סגירת העסקה יצטרף לצוות העסקי של IMC בצפון אמריקה: "IMC בנתה יסודות איתנים בישראל, גרמניה וקנדה ומציעה הזדמנויות מיוחדות וייחודיות להמשך צמיחתה כמובילה בעיבוד והפצה של מוצרי פרימיום וסופר פרימיום של קנאביס".
נזכיר כי חברת הקנאביס הישראלית הונפקה לאחרונה בנאסד"ק, לפי שווי של 315 מיליון דולר ועם נעילת המסחר ביומה הראשון עמד שוויה על כ-342 מיליון דולר, כלומר זינוק 9% ביום הראשון. כעת החברה נסחרת לפי שווי שוק של 358.8 מיליון דולר ולמעשה היא עלתה ב-14% מאז הנפקתה לפני חודש.
- אפל עקפה את הציפיות - אך נחלשה במכירות האייפון ובהכנסות מסין
- אמזון עקפה את הציפיות - המניה מזנקת ב-9%
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- סעודיה חושפת את אצטדיון NEOM: מתקן הספורט התלוי הראשון בעולם
IMC צומחת בעיקר בהתבסס על מיזוגים ורכישות. ב-2019 רכשה החברה את Adjupharm GmbH הגרמנית, שמפיצה ב-60 בתי מרקחת, ובסוף 2020 את Trichome הקנדית בעסקה של כ-80 מיליון דולר שצפויה להיסגר עד מצית השנה.
בישראל, המוצרים של IMC נמכרים למטופלים בין השאר בבתי המרקחת של סופר פארם.
IMC, שכבר נסחרת בבורסת קנדה (CSE), היא חברת הקנאביס הישראלית הראשונה שנסחרת בנאסד"ק, כשבקרוב יצטרפו אליה קנדוק של אינטרקיור שתתמזג עם SPAC בשבוע הבא (והיום פרסמה דוחות) וגם יוניבו.
תוצאות חברת IMC (בדולר קנדי)
תוצאות חברת MYM (בדולר קנדי)

בזמן שישנתם: התוצאות של ענקיות הטק ואיך הן ישפיעו על השווקים?
גוגל, מיקרוסופט, מטא פרסמו דוחות - איך הדוח ומה המניות עשו אחרי המסחר ואיך זה השפיע על אנבידיה?
שלוש מחברות הטכנולוגיה הגדולות בעולם:אלפאבת (החברה האם של גוגל), מיקרוסופט ומטא, דיווחו אתמול אחרי המסחר על תוצאות הרבעון השלישי של השנה. התגובות בשוק היו מגוונות, כאשר ההשקעות האגרסיביות ב-AI להיות מוקד מרכזי. מניית אלפאבת זינקה בכ-7% במסחר המאוחר, בעוד מניית מטא צנחה בכ-8% ומניית מיקרוסופט ירדה בכ-4%. ההשפעה ניכרה גם במניית אנבידיה, הספקית המובילה של שבבי AI, שמנייתה הוסיפה כ-2% במסחר שלאחר הסגירה, אך כעת באזור האפס, ועדיין מדובר על עלייה של כ-8.5%% בשלושת הימים האחרונים.
(עדכון עם השלכות על השווקים - טראמפ ושי נפגשו - "מקווה שחתימת הסכם סחר תתרחש בקרוב מאוד")
התמונה הכוללת שמתגלה מהדוחות הללו היא של צמיחה מרשימה בהכנסות, אך גם של אתגרים משמעותיים: ההשקעות האגרסיביות ב-AI ממשיכות להיות מנוע הצמיחה העיקרי, אך הן מגיעות עם עלויות גבוהות, מגבלות קיבולת וחששות מפני תשואה ארוכת טווח. בעוד אלפאבת מציגה תוצאות טובות ואיזון בין השקעות לתשואה על השקעה, מטא ומקרוסופט מחפשות עדיין את "דרך המלך" של השקעות שיניבו תשואה מספקת
אלפאבת: צמיחה מואצת בענן וב-AI, עם מודל עסקי עמיד ומתרחב
אלפאבת פתחה את גל הדוחות בעוצמה, עם תוצאות שמעבר לציפיות האנליסטים. ההכנסות ברבעון השלישי (יולי-ספטמבר) הגיעו ל-102.3 מיליארד דולר, עלייה של 16% בהשוואה לשנה קודמת, ועלייה של 15% בנטרול שינוי מטבע, ועקפו את התחזיות שעמדו על 99.85 מיליארד דולר. הרווח הנקי זינק ב-33% ל-35 מיליארד דולר, והרווח למניה (EPS) המתואם עמד על 3.10 דולר, לעומת תחזית של 2.33 דולר בלבד. התגובה בשוק הייתה מיידית: המניה טיפסה ב-7.5% במסחר שלאחר השעה, מה שמעיד על אמון מחודש במנהיגותה של אלפאבת בתחום ה-AI. זהו הרבעון הראשון שבו אלפאבת חצתה את רף ה-100 מיליארד דולר בהכנסות רבעוניות.
- הנאסד״ק עלה ב-0.5%; אנפייז נפלה ב-15%, ורוניס צנחה ב-49%
- אנבידיה מזנקת 3.5%, גוגל ומטא מטפסות; איך "יום הפד" הולך להיפתח?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המנוע העיקרי מאחורי הצמיחה היה יחידת Google Cloud, שהכנסותיה זינקו ב-35% ל-18.5 מיליארד דולר, הרבעון החזק ביותר בתולדותיה. הגידול הזה נובע בעיקר מביקוש גובר לשירותי ענן מבוססי AI, כולל מודלי Gemini המתקדמים, שמשמשים חברות סטארט-אפ ותאגידים גדולים לבניית יישומי AI. אלפאבת דיווחה על גידול של יותר מ-250% בהכנסות ממוצרים גנרטיביים, כאשר חוזים חדשים בתחום זה תורמים ליתרת חוזים בלתי ממומשים של 180 מיליארד דולר, סימן ברור להכנסות יציבות בשנים הקרובות. תחום החיפוש, שנותר עמוד התווך של החברה ומספק כ-60% מההכנסות, הניב 61.2 מיליארד דולר, מעל התחזיות הודות לשילוב AI בשיפור תוצאות החיפוש, מה שמגביר את זמן השהייה של משתמשים ומגדיל את ההכנסות מפרסום. גם יוטיוב תרמה חלק משמעותי, עם 11.8 מיליארד דולר בהכנסות מפרסום וידאו, עלייה של 20% שמיוחסת להתרחבות בפלטפורמות וידאו קצרות ומבוססות AI. מעבר למספרים, הדוח חשף התקדמות טכנולוגית: Gemini 2.0, שיושק בקרוב, צפוי לשפר את יכולות הרב-מודליות, מה שיאפשר שילוב טוב יותר בין טקסט, תמונה ווידאו – תחומים שכבר מניבים הכנסות נוספות מחברות בתחומי המדיה והפרסום.

אפל עקפה את הציפיות - אך נחלשה במכירות האייפון ובהכנסות מסין
יצרנית האייפון Apple 0.63% פרסמה את דוחותיה לרבעון הרביעי של 2025 והציגה תוצאות חזקות מהצפוי בשורת הרווח, אך פספסה במעט את תחזיות האנליסטים למכירות האייפון וההכנסות מסין, מה שגרם למניית החברה לרדת ביותר מ־2% במסחר המאוחר, לפני שעברה לעליות.
הרווח למניה עמד על 1.85 דולר, לעומת תחזיות של 1.77 דולר, וההכנסות הסתכמו ב־102.5 מיליארד דולר, מעל הצפי שעמד על 102.2 מיליארד דולר. עם זאת, מכירות האייפון, שממשיכות להיות מנוע ההכנסות המרכזי של אפל, הסתכמו ב־49.03 מיליארד דולר, מעט מתחת לציפיות השוק ל־49.3 מיליארד דולר. ההכנסות מסין, שוק חשוב במיוחד עבור החברה, עמדו על 14.49 מיליארד דולר, הרחק מהתחזיות ל־16.43 מיליארד דולר.
בחלוקה לפי תחומי פעילות, חטיבת השירותים של
אפל, הכוללת את חנות האפליקציות, iCloud, Apple Music ו־Apple TV+ – רשמה הכנסות של 28.7 מיליארד דולר, מעל הציפיות שעמדו על 28.2 מיליארד דולר. חטיבת המחשבים (Mac) הניבה 8.73 מיליארד דולר, האייפד תרם 6.95 מיליארד דולר, וחטיבת המוצרים הלבישים, הכוללת את Apple Watch
וה־AirPods , הניבה 9 מיליארד דולר.
- אלפאבית עקפה את הציפיות עם צמיחה חזקה בענן
- מיקרוסופט עקפה את הציפיות - זה לא הספיק למשקיעים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברקע לפרסום הדוחות, אפל מציינת כי הרבעון הרביעי כלל רק כמה שבועות של מכירות סדרת iPhone 17, שהושקה לקראת סוף התקופה. הסדרה החדשה כוללת עיצוב מעודכן בדגמי Pro ו־Pro Max, וביטול דגם ה־Plus לטובת iPhone Air, גרסה דקה וקלה יותר. עם זאת, באפל מציינים כי הנתונים הראשוניים ממכירות המכשירים החדשים מעודדים וצפויים להשפיע משמעותית על התוצאות של השנה הקרובה. לצד התחרות הגוברת מצד יצרניות סיניות, אפל ממשיכה ליהנות מבסיס לקוחות נאמן וממערכת אקולוגית רחבה של שירותים שממשיכה לגדול. מניית החברה אמנם רשמה ירידה לאחר פרסום הדוחות, אך שווי השוק של אפל עדיין עומד מעל 4 טריליון דולר, מה שמציב אותה לצד מיקרוסופט ואנבידיה בצמרת חברות הטכנולוגיה הגדולות בעולם.
