דוחות

אינטרקיור - קצב הכנסות העולה על 100 מיליון שקל; תתמזג לספאק בשבוע הבא

החברה הרוויחה ברבעון האחרון 9 מיליון שקל על הכנסות של 27 מיליון שקל; מצפה להמשך צמיחה ב-2021
נתנאל אריאל | (5)

חברת הקנאביס אינטרקיור מדווחת על רבעון שמיני ברציפות של גידול בהכנסות. ההכנסות ברבעון האחרון של 2020 הסתכמו בשיא של מעל 27 מיליון שקל, המגלם קצב הכנסות שנתי של מעל  108 מיליון שקל, צמיחה של 20% ביחס לרבעון קודם ופי 15 מהרבעון המקביל בשנה קודמת.

הרווח התפעולי ברבעון הגיע ל-8 מיליון שקל וזאת בהשוואה לרווח תפעולי שלילי של כ-3 מיליון בתקופה המקבילה אשתקד. הגידול ברווח התפעולי נבע בעיקר מצמיחה בהכנסות, שיפור ברווחיות הגולמית וניהול העלויות הקבועות. החברה מציגה EBITDA חיובית של כ-9 מיליון ברבעון המייצג קצב שנתי של כ-35 מיליון שקל. תזרים המזומנים מפעילות שוטפת הסתכם ב-9.4 מיליון שקל ברבעון ו-7.7 מיליון שקל בכל השנה.   

הכנסות תחום הקנאביס הגיעו ב-2020 ל-65 מיליון שקל, צמיחה של יותר מפי 7 לעומת שנה קודמת. התוצאות מוסברות על ידי הנהלת החברה ביתרון התחרותי, איכות מוצרים גבוהה ויישום אסטרטגיית שיתופי פעולה מקומיים ובינלאומיים.

על רקע התוצאות אמר אהוד ברק, יו"ר אינטרקיור: "החברה הוכיחה שהיא מיישמת בהצלחה צמיחה רווחית בעודה הופכת לכוח מוביל בשוק המקומי והבינלאומי. כעת, החברה ממוצבת היטב להמשך מימוש חזונה בישראל ובעולם וליהנות ממכלול השינויים הרגולטוריים הצפויים עם תהליך ההכרה בסגולותיו ויתרונותיו של צמח הקנאביס. המיזוג והרישום למסחר בבורסות המובילות בעולם יבטיח את יכולתנו להאיץ עוד יותר את פעילותנו העסקית, לשפר את איכות חייהם של מטופלים בטריטוריות רבות בעולם ולייצר ערך לחברה ולבעלי המניות."

הנהלת אינטרקיור צופה כי מגמת הצמיחה והשיפור ברווחיות תימשך גם במהלך 2021 וזאת בהמשך להפעלה מסחרית מוצלחת של האתר הדרומי בניר עוז, הממצב את החברה כמגדלת הגדולה בישראל, לצד התרחבות רשת בתי המרקחת  'גבעול'.

אינטרקיור צפויה להתמזג עם ספאק ולהיסחר בקנדה ווול סטריט. החברה דיווחה לאחרונה על חתימת הסכם מיזוג סופי עם חברת Subversive Acquisition במסגרת עסקת ספאק. הספאק גייס 290 מיליון דולר מתוכם 65 מיליון דולר בגיוס פרטי. המיזוג מייצג שווי של 300 מיליון דולר לבעלי המניות של אינטרקיור. 

בימים אלו החברה פועלת יחד עם הנהלת הספאק להשלמה מוצלחת של תהליך המיזוג הצפוי בשבוע הבא (8.4.2021). כחלק מהשלמת המהלך, אינטרקיור צפויה להתחיל להיסחר בבורסה הראשית בטורונטו (TSX) ולהירשם למסחר גם בבורסת הנאסד"ק

קיראו עוד ב"שוק ההון"

צמיחה גם בתחום הפנאי

קנדוק נערכת לצמיחה מסחרית מואצת גם בתחום מוצרי הפנאי, מוצרי ה-CBD, בכפוף לשינויים הרגולטורים הצפויים. קנדוק רואה בתחום מוצרי ה-CBD מנוע צמיחה משמעותי. במסגרת זו, אינטרקיור חברה בשיתוף פעולה אסטרטגי עם חברת  Charlotte's Web, בעלת מותג ה-CBD הגדול בעולם. 

לקריאה נוספת:

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    יאיר 01/04/2021 18:56
    הגב לתגובה זו
    אני הולך עם מודי בן שך המ"פ מגולני שהיה פייטר רציני.
  • 4.
    מישאל מור 01/04/2021 13:11
    הגב לתגובה זו
    אחרי שבעים שנות עצמות אנו הופכים למרכז עולמי בסחר בסמים! כל הכבוד לעם הנבחר. בקצב כזה גלות שלישית בפתח.
  • 3.
    אם יש לאהוד עתיד מזהיר זה כאן. (ל"ת)
    כספי 01/04/2021 12:58
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    יודע דבר 01/04/2021 12:40
    הגב לתגובה זו
    אני מאמין ביכולת של ברק להפוך את אינטרקיור למעצמת קנאביס..אל תשכחומ שיש לו אופציות שם וחובת ההוכחה חלה עליו ולא לשכוח אחרי הברק יבוא הרעם
  • 1.
    מרשים.. (ל"ת)
    לגפ 01/04/2021 08:43
    הגב לתגובה זו
צורי דבוש
צילום: ראובן קפיצינסקי
דוחות

קליל בהפסד נקי: החלונות התנפצו אבל לא היה מספיק צוות; נתקעה עם מלאי אלומיניום יקר

ענקית האלומיניום מכרה יותר במלחמה אבל התקשתה לתרגם את זה לשורה התחתונה: ההכנסות צמחו ב-18.6% ל-81 מיליון שקל, אבל קליל רשמה הפסד נקי של 1.1 מיליון שקל לעומת רווח של 1.5 מיליון שקל אשתקד; בקליל מנסים להפיל על הסינים את תוצאות הרבעון, "קליל עדיין לא חזרה להיקפי הפעילות מלפני המלחמה, בשל תחרות לא הוגנת כתוצאה מייבוא מסין"

מנדי הניג |

זה היה אמור להיות רבעון חלום לקליל. ענקית האלומיניום שמייצרת פרופילים לדלתות וחלונות הייתה אמורה לסלוק את השפעות המלחמה. יכלו לראות את זה גם בשוק: אחרי כמה טילים בליסטיים שנחתו באזור המרכז ופירקו אלפי חלונות, המשקיעים הזניקו את המניה. בתוך שלושה ימים היא זינקה ב־52%, מאזורי ה־183 שקל כמעט עד 280, משווי שוק של 408 מיליון שקל לשיא של 615 מיליון. כבר אז אמרנו שזה לא הגיוני. כדי להצדיק כזה שווי קליל הייתה צריכה להחליף את החלונות לא רק של כל גוש דן, אלא גם של תל אביב וירושלים גם יחד. אפילו המנכ"ל נאלץ להודות בדיבורים עם התקשורת שהזינוק לא מתכתב עם קרקע המציאות. באמת, השוק עיכל את המשמעויות ותיקן בחדות, והמניה חזרה להיסחר סביב שווי שוק של כ־480 מיליון שקל.

רכבת ההרים במניית קליל - מבט שנתי


קליל לא הגיעה מוכנה למלחמה והרבעון ה"חלומי" הסתכם בהפסד. תקראו לזה "הזגג הולך יחף", היא אולי לא באמת הייתה צריכה להחליף את כל הפרופילים של כל המטרופולינים, אבל אפילו באזורים שבהם הייתה פגיעה נקודתית לא היו לה מספיק צוותים כדי לתת מענה. אבל מעבר למצוקת כוח האדם, הייתה משקולת הרבה יותר כבדה, האלומיניום. 

קליל הצטיידה במלאים יקרים בדיוק כשהמחיר בעולם התחיל לרדת, ככה שמצאה את עצמה עם חומרי גלם במחסנים מול שוק שבו המחירים הולכים ונשחקים. המלאי קפץ בכ-20% והסתכם ב-96.2 מיליון שקל, לעומת 80.1 מיליון שקל בסוף 2024 ו־73.3 מיליון שקל ברבעון המקביל.


עיקרי התוצאות

ההכנסות ברבעון השני של שנת 2025 צמחו ב-18.6% ל-81 מיליון שקל, בהשוואה ל-68.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, כתוצאה מעלייה בכמויות המכירה.

אייל רביד מנכ"ל ויקטורי. צילום: שלומי יוסףאייל רביד מנכ"ל ויקטורי. צילום: שלומי יוסף
דוחות

ויקטורי שומרת על יציבות, עם גידול במכירות ושיפור ברווח הגולמי

הכנסות הרבעון עלו ל-661 מיליון שקל, שיעור הרווח הגולמי התרחב, אך ההוצאות הגבוהות פגעו בשורה התפעולית והנקייה; במקביל החברה חילקה דיבידנדים, רכשה מניות עצמיות והרחיבה את שטחי המסחר

רן קידר |
נושאים בכתבה ויקטורי

רשת הסופרמרקטים ויקטורי ויקטורי -1.25%  דיווחה על תוצאות הרבעון השני של 2025, והציגה עלייה של כ-2.5% בהכנסות שהסתכמו בכ-661 מיליון שקל עיקר העלייה נבע מפתיחת שני סניפים חדשים בחריש ובעמק חפר, בעוד שבמהלך התקופה נסגר סניף אחד. תחום המכירות המקוונות ממשיך לגדול ועלה במחצית הראשונה של השנה לכ-6.5% מכלל המכירות, עלייה של כ-40% לעומת התקופה המקבילה. החברה מציבה יעד להגיע לשיעור של כ10% מהמחזור בטווח הקצר. הפדיון למ"ר נותר יציב ואף השתפר במקצת, עם 9.1 אלף שקל למ"ר בממוצע, לעומת 9 אלף שקל בתקופה המקבילה. בחנויות זהות נרשם גידול מתון של 0.4%.

הרווח הגולמי של ויקטורי ברבעון השני הסתכם בכ-161 מיליון שקל, עלייה של כ-4.5% לעומת כ-154 מיליון שקל ברבעון המקביל. שיעור הרווח הגולמי עמד על 24.3%, עלייה לעומת 23.9% אשתקד, וזאת בניגוד לרבעון של רמי לוי רמי לוי -0.64%  , שם ירד הרווח הגולמי של החברה את כתוצאה מהעמקת המבצעים והנחות שהחברה מעניקה ללקוחותיה במטרה לשמור על המחירים הנמוכים ביותר בשוק.

מנגד, הרווח התפעולי נשחק וירד בכ-7.5% ל-21.5 מיליון שקל, בעיקר בשל גידול בהוצאות מכירה ושיווק, הוצאות הנהלה וכלליות, עליית שכר בסניפים, וכן הוצאות גבוהות יותר בגין פחת, ארנונה וחשמל. שיעור הרווח התפעולי ירד ל-3.25%. 

בשורה התחתונה, הרווח הנקי עמד על 9.5 מיליון שקל, ירידה קלה לעומת 9.9 מיליון שקל ברבעון המקביל. שיעור הרווח הנקי עמד על 1.44%, אך בנטרול השפעת תקן החשבונאות IFRS16 עמד על כ-13.1 מיליון שקל, כ-1.98% מההכנסות. ההבדל נובע מהשפעת היוון הסכמי שכירות חדשים בריבית גבוהה יחסית.

נזילות גבוהה, דיבידנדים ורכישה עצמית 

ויקטורי ממשיכה לשמור על נזילות גבוהה: נכון לסוף יוני 2025, יתרות מזומנים ונכסים פיננסיים לזמן קצר עלו בכ-18% לכ-109 מיליון שקל. תזרים המזומנים מפעילות שוטפת ברבעון גם הוא עלה בכ-9% ועמד על כ-51.1 מיליון שקל. ההון העצמי עלה בכ-6.1% והסתכם בכ-396 מיליון שקל.