אינטרקיור צופה הכנסות של 27 מיליון שקל ברבעון - פי 13 מהרבעון המקביל
הכנסות חברת אינטרקיור גדלו בלמעלה מפי 13 ברבעון הרביעי של 2020, לעומת הרבעון המקביל ב-2019, שהתסכמו ב-2 מיליון שקל, כך צופה החברה באומדן הכנסות שמפרסמת כעת. מדובר ביותר מפי 3 מכלל הכנסות החברה בשנת 2019.
בנוסף, החברה צופה כי מגמת השיפור ברווחיות וברווח התפעולי והנקי נמשכת גם ברבעון הראשון של 2021.
על פי אומדן ההכנסות, בכל שנת 2020 תכניס החברה כ-65 מיליון שקל, כמעט פי 7 בהשוואה להכנסות של כ-9.6 מיליון שקל ב-2019.
מדובר למעשה בהמשך צמיחה מהירה לחברה, כאשר ברבעון הקודם הכניסה החברה כ-22.5 מיליון שקל, עלייה של כ-20% ביחס לרבעון הקודם. החברה מסבירה את העלייה בתוצאות שיא לחברת קנדוק.
החברה משתפרת מרבעון לרבעון
ברבעון השלישי של 2020 רשמה החברה לראשונה רווחים של כ-1.7 מיליון שקל וזאת לעומת הפסד של 15.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד ולעומת הפסד של כ-1 מיליון שקל ברבעון הקודם. החברה הכניסה כ-22.5 מיליון שקל לעומת הכנסות של 2.6 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד ולעומת הכנסות של כ-11.2 מיליון שקל ברבעון הקודם. החברה גם צופה המשך שיפור ברווחיות. עם זאת, החברה רשמה הוצאות חשבונאיות בעקבות פעילויות מפסידות מהעבר שהיא סוחבת, כך שלמעשה הרווח התפעולי שלה מעסקי הליבה עומד על כ-6 מיליון שקל. המשמעות היא שמדובר בקצב שנתי של רווח תפעולי של בין 24 ל-30 מיליון שקל.
קנדוק הבת תתמזג עם SPAC
נזכיר כי חברת הבת קנדוק תתמזג עם חברת ה-SPAC הקנדית (שלד של חברת הנדל"ן subversive real estate acquisition reit) לפי שווי של 300 מיליון דולר. החברה מעוניית להיכנס לאחר מכן גם לנאסד"ק.
- חובות של 800 מיליון אירו והפסדי ענק: האם אינטר בדרך לפשיטת רגל?
- אינטר מזנקת ב-24% אחרי שהודיעה שתגייס 38 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לאחר המיזוג, בעלי המניות הנוכחים של אינטרקיור, יחזיקו עד 43% ממניות אינטרקיור, משקיעי ה-SPAC יחזיקו בבעד כ-33.2% מהמניות, משקיעי ההקצאה הפרטית ב-SPAC יחזיקו בכ-9.6% מהמניות ומייסדי ה-SPAC יחזיקו בכ-9.3% מהמניות.
בעקבות השלמת העסקה, יהיו בקופה של אינטרקיור לפחות 55 מיליון דולר והחברה מעוניינת להגדיל את הסכום עד לכ-290 מיליון דולר, וזו אחת הסיבות שהיא רוצה להפוך לדואלית. מאז הודיעה על העסקה המתוכננת - קפץ שווי השוק של אינטרקיור בכ-53% לשווי שוק של כ-734 מיליון שקל (כולל העלייה היום) ומתחילת השנה זינקה המניה בכ-75%.
אינטרקיור ביקשה להנפיק את קנדוק בבורסת הנאסד"ק כבר לפני שנה, על ידי מיזוג עם סלקט ביו , אולם ההנפקה לא יצאה לפועל והחברה עברה למיזוג עם SPAC.
- 3.בתגובה המניה ממשיכה לנמנם (ל"ת)ליאור 23/02/2021 08:35הגב לתגובה זו
- 2.רועי 23/02/2021 02:03הגב לתגובה זושווי שוק מנופח , מה גם שכול מה שצפוי לקרות בשוק האמריקאי השנה ושנה הבאה, ממש לא בטוח שהיא תסחר בנאסדק. מניית חלם לחולמים.
- 1.הכתבה נראית יותר כרצון למשוך משקיעי חלם ש וקסמים מ 22/02/2021 14:48הגב לתגובה זוהכתבה נראית יותר כרצון למשוך משקיעי חלם ש וקסמים מהמצולמים. אני לא הייתי משקיע אגורה

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה
תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת
עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי
הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%
נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח
פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.
ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה
לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים .
המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה
- כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות.
"הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.
אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה
"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".
- עמיר שיווק: ההכנסות ירדו ב-3%; הרווח הנקי זינק ל-13.5 מיליון שקל
- עמיר שיווק: הרווח הנקי זינק כמעט פי 7 ל-10.6 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?
"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".
אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳