ETSY: המכירות זינקו בכ-120%, הרווח הנקי במעל 500%
החברה מנפצת את צפי האנליסטים בשורה העליונה והתחתונה: GMS זינק ב-93%, תזרים המזומנים הסתכם בכ-435 מיליון דולר: ״השגנו תוצאות חזקות מאד במהלך הרבעון השלישי. אנו גאים במומנטום של החברה״
חברת הסחר האלקטרוני אטסי ETSYINC (סימול:ETSY) מנפצת את צפי האנליסטים בשורה העליונה והתחתונה. פלטפורמת ה-Marketplaceשל החברה, מאפשרת לסוחרים למכור את מוצריהם הייחודיים והיצירתיים, מעשה ידם לצד פריטי אספנות.
הכנסות הרבעון הסתכמו ב-451.5 מיליון דולר, זינוק של כ-128% לעומת 197.9 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. החברה ניפצה את צפי האנליסטים שהעריכו כ-411 מיליון דולר בלבד, ואף עקפה את אומדני החברה, שהעריכה הכנסות בין 366 מיליון דולר לבין 426 מיליון דולר.
הכנסות מה-Marketplace הסתכמו ב-341.6 מיליון דולר, עליה של 141% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. ההכנסות משירותים הסתכמו ב-109.9 מיליון דולר, זינוק של כ-95%.
הרווח הנקי זינק במאות אחוזים ל-91.8 מיליון דולר לעומת 14.8 מיליון דולר ברבעון המקביל. הרווח המתואם למניה הסתכם ב-70 סנט, 20% מעל לצפי האנליסטים בסך 58 סנט.
- "חג הקניות" של אמזון יוצא לדרך
- קניות ברשת - הישראלים עברו מאתרי קניות בחו"ל לאתרים מקומיים; האם זה זמני?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מתוך 138 מיליון הקונים בכל הזמנים בשוק של אטסי, כ-50% רכשו פחות פעם אחת במהלך השנה האחרונה. כ-69 מיליון מיליון קונים פעילים במהלך הרבעון החודשי, כאשר במהלך הרבעון התווספו 14.8 מיליון קונים חדשים.
נכון לתום הרבעון השלישי, מספר המוכרים בשוק של אטסי זינק בכ-42% לעומת התקופה המקבילה, ל-3,681.
תזרים המזומנים שנבע מפעילות שוטפת הסתכם בכ-435.3 מיליון דולר, לצורך השוואה ברבעון המקביל החברה דיווחה על תזרים בסך 128.3 מיליון דולר בלבד. בקופת המזומנים של החברה יש כ-1.14 מיליארד דולר.
GMS הינו אחד מהנתונים החשובים בדוחות החברה, כלומר נפח העסקאות בפלטופרמה, שכן המודל העסקי של החברה גובה תשלום באחוזים עבור כל עסקה. ה-GMS ללא מכירת מסיכות הסתכם ב-2.2 מיליארד דולר, זינוק של כ-93% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. כ-11% מכלל ה-GMS היו ממכירת מסיכות.
- שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה
- איבדו עשרות אחוזים: הביטקוין נפל - וחברות אוצר הקריפטו צנחו
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הונאה של 2 מיליארד דולר - עונש של 11 אלף שנות מאסר - ומוות...
״השגנו תוצאות חזקות מאד במהלך הרבעון השלישי, עם צמיחה של 128% בהכנסות. הרגלי הקניות של הצרכנים הושפעו מאד מאירועי 2020, ואטסי באמת עושה משהו אחר. הצלחנו לייצר צמיחה על ידי שימור הלקוחות והגדלת תדירות הכניסה, וכן הפיכת האתר ליעד קניות חשוב עבור צרכנים חדשים.״ אמר מנכ״ל החברה, ג׳וש סילברמן.
״אנו גאים במומנטום של החברה, 2020 מדגימה את יכולת ההתרחבות שלנו ואת המודל העסקי שלנו בשוק. אנחנו נוקטים בגישה ממשומעת בכל הנוגע להשקעות שלנו במטרה לספק צמיחה רווחית לטווח הארוך.״
החברה מעריכה כי ההכנסות במהלך הרבעון הרביעי לשנת 2020 יסתכמו בכ-459 מיליון דולר לבין 513 מיליון דולר, מדובר בזינוק של 70% ועד 90% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. החברה צופה כי ה-GMS ברבעון הבא יזנק בכ-65% ועד 85% ל-2.7 מיליארד דולר ועד 3.1 מיליארד דולר.
- 1.שומי 29/10/2020 09:12הגב לתגובה זוקנייה בטוחה עולה היום 15%
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה
בעלי המניות של טסלה אישרו למאסק חבילת תמריצים חדשה בהיקף עצום של 400 מיליון מניות, שמחזירה את חלקו בחברה ל־25%. מאחורי המספרים הבלתי נתפסים מסתתרת אסטרטגיית משא ומתן מבריקה וגם לא מעט אגו
לאחרונה החליטו בעלי המניות של טסלה Tesla -3.68% להעניק לאילון מאסק חבילת תמריצים חדשה הכוללת 400 מיליון מניות נוספות. זה מצטרף ל־380 מיליון מניות שכבר ברשותו. המספרים כמעט בלתי נתפסים, אבל מאחוריהם מסתתר שיעור מעניין על ניהול משא ומתן וגם על הגבול הדק שבין ביטחון עצמי לחוצפה.
מאסק ביקש דבר אחד: להחזיר את חלקו בחברה ל־25%. הוא לא נימק מדוע, לא הציג טיעונים ולא ניסה לשכנע. הוא פשוט אמר שזה מה שהוא רוצה וקיבל את מבוקשו. החבילה הקודמת שלו, מ־2018, הייתה שווה אז כמה מיליארדי דולרים והיום מוערכת בכ־120 מיליארד. לכך מתווספת חבילת התמריצים מ־2012, ששווייה כיום כ־34 מיליארד דולר. במילים אחרות, עוד לפני העסקה החדשה, מאסק נהנה משכר ממוצע של כ־12 מיליארד דולר בשנה. לא בדיוק “עבודה בחינם”.
הפעם, החוזה כולל תנאי שאפתני במיוחד: מאסק צריך להוביל את טסלה לרווח תפעולי של 400 מיליארד דולר במהלך שנה אחת. לשם השוואה, טסלה צפויה להרוויח השנה כ־13 מיליארד דולר. כדי לעמוד ביעד, הוא צריך להגדיל את הרווחים פי שלושים.
האסטרטגיה היא לב הסיפור
הסכומים הם לא לב הסיפור, אלא האסטרטגיה. ג’ו־אלן פוזנר, פרופסורית לניהול באוניברסיטת סנטה קלרה, הסבירה שמאסק השתמש בעקרון “העיגון”. טכניקה שבה המספר הראשון שמועלה במשא ומתן קובע את המסגרת לכל המספרים הבאים. אם ההצעה הראשונה גבוהה מדי, שאר ההצעות יסתובבו סביבה. מאסק לא התחיל נמוך ולא בנה את הדרישות בהדרגה, הוא פתח בגדול, בטריליון דולר, מה שגרם לכל סכום אחר להיראות סביר בהשוואה.
- מילד שקט שסובל מבריונות ל"מלך העולם" וזה לא טראמפ
- הדרך לטריליון דולר: האם אילון מאסק יגיע ליעד?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פוזנר הסבירה שזו בדיוק הסיבה שכדאי להיות הראשון שמגיש הצעה במשא ומתן. אם מועמד לעבודה מצהיר שהוא שווה חצי מיליון דולר בשנה, גם אם המעסיק חשב להציע 150 אלף, השכר הסופי יהיה קרוב בהרבה להצעה הגבוהה.
