הרים ידיים? דנקנר החליט למשוך את הבקשה לעיכוב, "מסיבות אסטרטגיות"
אפשר לסתום את הגולל על פרשת אידיבי, לפחות לעת עתה. לאחר החלטת בית המשפט היום בצהריים
לפי אותם מקורבים, "נוחי החליט למשוך את הבקשה לעיכוב החלטת בית המשפט מסיבות אסטרטגיות לטווח הקצר ומסיבות אסטרטגיות לטווח הארוך". כאמור, פירוש הדבר שדנקנר בחר שלא להגיש ערעור על ההחלטה לעליון ובכך בעצם השליטה בקונצרן הענק עוברת לאיש העסקים מוטי בן משה.
השופט אורנשטיין הודיע היום (א') בבית המשפט בתל אביב כי אין ממצא לפסול את בן משה, ובכך נטל באופן סופי את השליטה מידיו של נוחי דנקנר ושותפיו והעביר אותה לידיהם של בן משה ואלשטיין. השופט הסכים לבקשת עורכי דינו של דנקנר לעכב את ביצוע פסק הדין, בכדי לאפשר הגשת ערעור. החלטת העיכוב הותנתה בהפקדת סכום כספי גבוה ויתכן שבשל קשיי הנזילות של דנקנר זה היה הגורם שהכריע את הכף.
לאחר ההחלטה, נוחי דנקנר אמר בצאתו מבית המשפט: "נשקול את הדברים. אני עצוב על כך שהאמת לא יצאה לאור ושהצדק לא ניצח". בן משה מצידו ברך על החלטת בית המשפט, וטען ללחצים מצידו של דנקנר לאורך כל הדרך -
- 4.ברוך 06/01/2014 07:44הגב לתגובה זואדם שפשט רגל רוצה להגיד מה צריך לעשות לכולם ולהמשיך לישלוט
- 3.דימה 05/01/2014 20:53הגב לתגובה זולא מעריך אותם בשקל! דנקנר הביא את איינשטיין לעסקה משותפת! ובסוף הוא הכניס לו סכין בגב.
- גם נוחי תקע כמה סכינים בגב ....לפני שאתה מחלק הערכות .. (ל"ת)נוחי 06/01/2014 11:36הגב לתגובה זו
- 2.נושה אידיבי 05/01/2014 19:24הגב לתגובה זוכדי להימנע מרדיפה אחרי פושטי רגל כדי שיחזירו את הכספים שהוציאו בהתחזותם לנציגי החברה, יש לקזז את כל ההוצאות האלה מהפיקדון. כסף שיוחזר למתחזים יעלם ולא נצליח לשים עליו את היד.
- 1.כל הכבוד לגרוזיני.שיחק אותה .נראה שאידיבי לכוון מעלהההה (ל"ת)מיקי 05/01/2014 19:17הגב לתגובה זו
איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאלקטרה תקים ותפעיל את מערך מס הגודש בגוש דן בהיקף של כ-1.25 מיליארד שקל
אלקטרה הודיעה היום כי זכתה במכרז המדינה להקמה, הפעלה ותחזוקה של מערך מס הגודש סביב גוש דן. לאחר סיום ההקמה החברה צפויה להפעיל את המערך במשך כ-20 שנה
קבוצת אלקטרה אלקטרה 1.18% , בניהולו של איתמר דויטשר, עדכנה כי חברה בת תשמש כזכיין בפרויקט מס הגודש באזור גוש דן. הזכיין יהיה אחראי על כל התהליך: תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה. תחילת העבודות צפויה לאחר החתימה על הסכם הזיכיון עם המדינה, ומאותו שלב תתחיל תקופה ארוכה של הפעלה שוטפת.
לפי הערכת אלקטרה, סך ההכנסות הצפויות מהפרויקט לאורך תקופת הזיכיון עומד על כ-1.25 מיליארד שקל. בתוך זה החברה מעריכה כי תקבל מענק הקמה של כ-400 מיליון שקל בשנים הראשונות, ועוד כ-850 מיליון שקל בפריסה על פני שנות התפעול. המודל המתגבש דומה לפרויקטי זכיינות אחרים: השקעה משמעותית בשלב ההקמה, ולאחר מכן זרם תשלומים רב-שנתי על שירות ותפעול.
220 שערים בשלוש טבעות
הפרויקט נשען על פריסה פיזית וטכנולוגית נרחבת. אלקטרה תתכנן ותקים כ-220 שערי אגרה, שמהווים כ-140 אתרי חיוב. השערים יתפרסו בשלוש טבעות סביב גוש דן: טבעת חיצונית, טבעת אמצעית וטבעת פנימית. כך אפשר יהיה לתמחר נסיעות לרכב פרטי לפי מיקום ועומס, עם הבחנה בין כניסה מבחוץ לבין תנועה בתוך הליבה העירונית.
מעבר לשערים עצמם, הזכיין אחראי על הקמת מערכת זיהוי רכבים, מערכת גבייה, מערכות תקשורת, מערכות תומכות, מרכז בקרה ומערך שירות לקוחות. בפועל מדובר במערכת אחת שצריכה לזהות רכב בזמן אמת, להצמיד לו חיוב מתאים ולתת לו מענה במקרה של בירור או ערעור. הכנסות מס הגודש עצמו יישארו בידי המדינה, בעוד שאלקטרה מקבלת תשלומים עבור הקמה ותפעול.
- בשורה ירוקה: יוזמה להקמת מתקן ראשון בישראל לייצור אנרגיה מפסולת
- רמ"י משיקה מכרז בלהבים: 254 מגרשים לחיילי מילואים ולנכי צה"ל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במסגרת פעילות הזכיין, קבלן האגרה הטכנולוגי בפרויקט יהיה TransCore LP מארה"ב. החברה אחראית על הקמת המערכת הטכנולוגית לזיהוי הרכבים, לרבות תוכנת האגרה, המצלמות, התאורה ושאר הרכיבים הרלוונטיים. TransCore היא זו שמיישמת
גם את מערכת מס הגודש במנהטן שבניו יורק, מה שמוסיף לפרויקט הישראלי ניסיון שנצבר באזור עירוני צפוף ומורכב אחר.
גיא ברנשטיין , פורמולה מערכות, צילום: רשתותאקזיט עצוב לעובדי סאפיינס - גיא ברנשטיין ורוני על-דור התעשרו וכמה הם קיבלו?
ברנשטיין, מנכ"ל ולמעשה בעל השליטה בפורמולה, הוא הדוגמה הכי טובה בארץ לשלטון המנהלים - יצר לעצמו דרך אופציות (למרות שבחברת החזקה אין מקום לאופציות) הון של כ-200 מיליון דולר; 4,800 עובדי סאפיינס ביחד לא מקבלים חלק קטן ממה שהוא מקבל באופציות בשנה
בזמן שהנהלת פורמולה ובראשה גיא ברנשטיין חוגגים את האקזיט בחברה הבת - סאפיינס, ובמקביל להתעשרות יוצאת דופן של ברנשטיין שממנכ"ל שכיר הפך להיות בעצם בעל שליטה בפורמולה עם שכר פנומנלי והקצאת אופציות נדיבה (לעצמו), הוא לא דאג לעובדים (הרחבה: שכר העתק של גיא ברנשטיין ואיך זה שהוא בפועל בעל השליטה בפורמולה?
הוא יכול להתחמק ולהעביר את האחריות לרוני על-דור, מנכ"ל סאפיינס כבר 20 שנים, אבל האחריות של שניהם. גם על-דור דאג להתעשר ולחלק לעצמו אופציות, אבל בעוד שברוב האקזיטים אנחנו שומעים על התעשרות של העובדים זה לא קרה.
מצד אחד זה מקומם כי פורמולה היא האחרונה שאמורה להקצות אופציות למנהלים שלה - זו חברת החזקות, ובחברת החזקות מי שמזיז את הפעילות והרווחים הם החברות למטה. מעבר לכך, אם כבר יש בקבוצה מדיניות של חלקוה מאוד נדיבה למעלה, אז הקיצוניות בין הראש לבין עובדי סאפיינס קשה לעיכול. ברנשטיין מקבל שכר בשנה של 37 מיליון שקל, הוא שווה כ-200 מיליון דולר דרך אופציות ומניות שחולקו לו, והוא שווה יותר מכל 4,800 עובדי סאפיינס. לא הגיוני.
כל עובדי סאפיינס מחזיקים נכון לסוף 2024 ב-43 אלף מניות בסכום נמוך מ-2 מיליון דולר. החברה לא חילקה מניות בשנה שעברה, ונראה שהיא לקראת חיסול ההטבות דרך מניות:
- היום בוול סטריט - מניית ה-AI שצונחת למרות דוחות טובים ומה קורה בחוזים עתידיים?
- סאפיינס נמכרת בפרמיה של 48%: הרוכשת - קרן ההשקעות Advent
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
