הרים ידיים? דנקנר החליט למשוך את הבקשה לעיכוב, "מסיבות אסטרטגיות"

מוקדם יותר היום ביקש נוחי דנקנר עיכוב להעברת השליטה באידיבי על מנת להגיש ערעור לעליון, אך החליט להסיר את הבקשה. משמעות ההחלטה: השליטה באידיבי עוברת לידיו של מוטי בן משה
ידידיה אפק | (5)

אפשר לסתום את הגולל על פרשת אידיבי, לפחות לעת עתה. לאחר החלטת בית המשפט היום בצהריים להעביר את השליטה באידיבי לידי מוטי בן משה, ביקש נוחי דנקנר עיכוב על מנת להגיש ערעור לעליון, אך בשעה האחרונה החליט להסיר את הבקשה, כך לפי מקורבים לדנקנר.

לפי אותם מקורבים, "נוחי החליט למשוך את הבקשה לעיכוב החלטת בית המשפט מסיבות אסטרטגיות לטווח הקצר ומסיבות אסטרטגיות לטווח הארוך". כאמור, פירוש הדבר שדנקנר בחר שלא להגיש ערעור על ההחלטה לעליון ובכך בעצם השליטה בקונצרן הענק עוברת לאיש העסקים מוטי בן משה.

השופט אורנשטיין הודיע היום (א') בבית המשפט בתל אביב כי אין ממצא לפסול את בן משה, ובכך נטל באופן סופי את השליטה מידיו של נוחי דנקנר ושותפיו והעביר אותה לידיהם של בן משה ואלשטיין. השופט הסכים לבקשת עורכי דינו של דנקנר לעכב את ביצוע פסק הדין, בכדי לאפשר הגשת ערעור. החלטת העיכוב הותנתה בהפקדת סכום כספי גבוה ויתכן שבשל קשיי הנזילות של דנקנר זה היה הגורם שהכריע את הכף.

לאחר ההחלטה, נוחי דנקנר אמר בצאתו מבית המשפט: "נשקול את הדברים. אני עצוב על כך שהאמת לא יצאה לאור ושהצדק לא ניצח". בן משה מצידו ברך על החלטת בית המשפט, וטען ללחצים מצידו של דנקנר לאורך כל הדרך - לדבריו של מוטי בן משה לחצו כאן.

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    ברוך 06/01/2014 07:44
    הגב לתגובה זו
    אדם שפשט רגל רוצה להגיד מה צריך לעשות לכולם ולהמשיך לישלוט
  • 3.
    דימה 05/01/2014 20:53
    הגב לתגובה זו
    לא מעריך אותם בשקל! דנקנר הביא את איינשטיין לעסקה משותפת! ובסוף הוא הכניס לו סכין בגב.
  • גם נוחי תקע כמה סכינים בגב ....לפני שאתה מחלק הערכות .. (ל"ת)
    נוחי 06/01/2014 11:36
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    נושה אידיבי 05/01/2014 19:24
    הגב לתגובה זו
    כדי להימנע מרדיפה אחרי פושטי רגל כדי שיחזירו את הכספים שהוציאו בהתחזותם לנציגי החברה, יש לקזז את כל ההוצאות האלה מהפיקדון. כסף שיוחזר למתחזים יעלם ולא נצליח לשים עליו את היד.
  • 1.
    כל הכבוד לגרוזיני.שיחק אותה .נראה שאידיבי לכוון מעלהההה (ל"ת)
    מיקי 05/01/2014 19:17
    הגב לתגובה זו
איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאיתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוני

אלקטרה תקים ותפעיל את מערך מס הגודש בגוש דן בהיקף של כ-1.25 מיליארד שקל

אלקטרה הודיעה היום כי זכתה במכרז המדינה להקמה, הפעלה ותחזוקה של מערך מס הגודש סביב גוש דן. לאחר סיום ההקמה החברה צפויה להפעיל את המערך במשך כ-20 שנה

ליאור דנקנר |

קבוצת אלקטרה אלקטרה 1.18%  , בניהולו של איתמר דויטשר, עדכנה כי חברה בת תשמש כזכיין בפרויקט מס הגודש באזור גוש דן. הזכיין יהיה אחראי על כל התהליך: תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה. תחילת העבודות צפויה לאחר החתימה על הסכם הזיכיון עם המדינה, ומאותו שלב תתחיל תקופה ארוכה של הפעלה שוטפת.

לפי הערכת אלקטרה, סך ההכנסות הצפויות מהפרויקט לאורך תקופת הזיכיון עומד על כ-1.25 מיליארד שקל. בתוך זה החברה מעריכה כי תקבל מענק הקמה של כ-400 מיליון שקל בשנים הראשונות, ועוד כ-850 מיליון שקל בפריסה על פני שנות התפעול. המודל המתגבש דומה לפרויקטי זכיינות אחרים: השקעה משמעותית בשלב ההקמה, ולאחר מכן זרם תשלומים רב-שנתי על שירות ותפעול.


220 שערים בשלוש טבעות

הפרויקט נשען על פריסה פיזית וטכנולוגית נרחבת. אלקטרה תתכנן ותקים כ-220 שערי אגרה, שמהווים כ-140 אתרי חיוב. השערים יתפרסו בשלוש טבעות סביב גוש דן: טבעת חיצונית, טבעת אמצעית וטבעת פנימית. כך אפשר יהיה לתמחר נסיעות לרכב פרטי לפי מיקום ועומס, עם הבחנה בין כניסה מבחוץ לבין תנועה בתוך הליבה העירונית.

מעבר לשערים עצמם, הזכיין אחראי על הקמת מערכת זיהוי רכבים, מערכת גבייה, מערכות תקשורת, מערכות תומכות, מרכז בקרה ומערך שירות לקוחות. בפועל מדובר במערכת אחת שצריכה לזהות רכב בזמן אמת, להצמיד לו חיוב מתאים ולתת לו מענה במקרה של בירור או ערעור. הכנסות מס הגודש עצמו יישארו בידי המדינה, בעוד שאלקטרה מקבלת תשלומים עבור הקמה ותפעול.

במסגרת פעילות הזכיין, קבלן האגרה הטכנולוגי בפרויקט יהיה TransCore LP מארה"ב. החברה אחראית על הקמת המערכת הטכנולוגית לזיהוי הרכבים, לרבות תוכנת האגרה, המצלמות, התאורה ושאר הרכיבים הרלוונטיים. TransCore היא זו שמיישמת גם את מערכת מס הגודש במנהטן שבניו יורק, מה שמוסיף לפרויקט הישראלי ניסיון שנצבר באזור עירוני צפוף ומורכב אחר.


גיא ברנשטיין , פורמולה מערכות, צילום: רשתותגיא ברנשטיין , פורמולה מערכות, צילום: רשתות

אקזיט עצוב לעובדי סאפיינס - גיא ברנשטיין ורוני על-דור התעשרו וכמה הם קיבלו?

ברנשטיין, מנכ"ל ולמעשה בעל השליטה בפורמולה, הוא הדוגמה הכי טובה בארץ לשלטון המנהלים - יצר לעצמו דרך אופציות (למרות שבחברת החזקה אין מקום לאופציות) הון של כ-200 מיליון דולר; 4,800 עובדי סאפיינס ביחד לא מקבלים חלק קטן ממה שהוא מקבל באופציות בשנה   

מנדי הניג |

בזמן שהנהלת פורמולה ובראשה גיא ברנשטיין חוגגים את האקזיט בחברה הבת - סאפיינס, ובמקביל להתעשרות יוצאת דופן של ברנשטיין שממנכ"ל שכיר הפך להיות בעצם בעל שליטה בפורמולה עם שכר פנומנלי והקצאת אופציות נדיבה (לעצמו), הוא לא דאג לעובדים (הרחבה: שכר העתק של גיא ברנשטיין ואיך זה שהוא בפועל בעל השליטה בפורמולה? 

הוא יכול להתחמק ולהעביר את האחריות לרוני על-דור, מנכ"ל סאפיינס כבר 20 שנים, אבל האחריות של שניהם. גם על-דור דאג להתעשר ולחלק לעצמו אופציות, אבל בעוד שברוב האקזיטים אנחנו שומעים על התעשרות של העובדים זה לא קרה.

מצד אחד זה מקומם כי פורמולה היא האחרונה שאמורה להקצות אופציות למנהלים שלה - זו חברת החזקות, ובחברת החזקות מי שמזיז את הפעילות והרווחים הם החברות למטה. מעבר לכך, אם כבר יש בקבוצה מדיניות של חלקוה מאוד נדיבה למעלה, אז הקיצוניות בין הראש לבין עובדי סאפיינס קשה לעיכול. ברנשטיין מקבל שכר בשנה של 37 מיליון שקל, הוא שווה כ-200 מיליון דולר דרך אופציות ומניות שחולקו לו, והוא שווה יותר מכל 4,800 עובדי  סאפיינס. לא הגיוני.


כל עובדי סאפיינס מחזיקים נכון לסוף 2024 ב-43 אלף מניות בסכום נמוך מ-2 מיליון דולר. החברה לא חילקה מניות בשנה שעברה, ונראה שהיא לקראת חיסול ההטבות דרך מניות: