פייפאל ממנה מנכ"ל חדש - יעזור למניה לחזור לשבור שיאים?
חברת התשלומים פייפאל PAYPAL ממנה את אלכס כריס, בכיר באינטואיט למנכ"ל החברה החדש. המשקיעים מקווים כי המנכ"ל החדש יצליח לעצור את הירידות במניה, שמאבדת את העליות מהם נהנתה בזמן הקורונה. כריס יכנס לתפקיד המנכ"ל החל מה-27 בספטמבר.
כריס הוביל את מגזר ה-SMB באינטואיט שאחראי לכמעט 50% מהכנסות החברה. בנוסף, בין ההישגים הגדולים של כריס היא ההובלה לרכישת Mailchimp על ידי אינטואיט בכ-12 מיליארד דולר וההטמעה של הטכנולוגיה בחברה. "אני גאה לקחת את השרביט מדן ונרגש לעבוד עם הצוות המוכשר של פייפאל על מנת לבנות על גבי ההיסטוריה המדהימה של החברה ולהיעזר ביכולותיה הייחודיות כדי לספק מוצרים ושירותים יוצאי דופן לעסקים ולצרכנים", אמר כריס.
החברה הודיעה לא מזמן כי המנכ"ל המכהן דן שולמן, יפרוש מהתפקיד עד סוף השנה הנוכחית. שולמן הצטרף לחברה ב-2014 והוביל אותה לאחר ההיפרדות מאיביי. המנכ"ל היוצא ישאר בדירקטוריון החברה על למאי שנה הבאה. מניות פייפאל יותר מהכפילו את עצמן בתקופתו של שולמן, אך נסחרות כעת הרבה מתחת לשיאים אליהם הגיעו בתקופת הקורונה של יותר מ-300 דולר, זאת מאחר והמשקיעים חוששים מירידה ברווחים ובצמספר החשבונות הפעילים.
"המינוי מגיע לאחר תהליך חיפוש יסודי של מנכ"ל, שנערך על ידי הדירקטוריון במהלך החודשים האחרונים לאחר שהתבקש למצוא מנהיג מהדור הבא עם ניסיון רחב בתשלומים גלובליים, במוצר ובטכנולוגיה", אמרו מפייפאל.
- שכר המנכ"לים מזנק, ושכר העובדים נשאר מאחור
- אאורה: יעקב אטרקצ'י מבקש להכפיל את שכרו ל-6.15 מיליון שקל בשנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשבוע שעבר החברה הכריזה על מטבע הקריפטו החדש שלה שנקרא PayPal USD, או PYUSD, הנתמך כולו בדולר האמריקאי, באג"ח ממשלת ארה"ב לטווח קצר או במזומנים שווי ערך. הוא ניתן להמרה בדולר ארה"ב לפי יחס של 1 ל-1. המטבע יונפק על ידי Paxos Trust Company, חברה המגובה על ידי זרוע הסיכון של פייפאל שתומכת גם ב-Binance USD stablecoin, של בורסת הקריפטו Binance.
בדוחותיה האחרונים החברה צללה ב-12% אחרי דוחות שלכאורה היו טובים מצפי האנליסטים. גם התחזית של החברה לרבעון הבא הן מעל הצפי. פייפאל אמנם הצליחה בשורה העליונה והתחתונה אבל כשהאנליסטים צללו לתוך הדוחות הם ראו סימני אזהרה. המרווח התפעולי של פייפאל עמד ירד ל-21.4% לעומת יותר 22.7% ברבעון הקודם ומתחת לתחזית של החברה עצמה.
כשמסתכלים לעומק רואים שהסיבה היא עקב יותר הפרשות להפסדי אשראי או לכיסוי הלוואות שנתנה לציבור. כלומר, פייפאל חוששת שפחות הלוואות יחזרו ממה שחשבה קודם, זה נובע גם מעליית הריבית במשק כמובן. טרבור וויליאמס, אנליסט של ג'פריס, כתב שהוא מאמין שהרווח הגולמי של פייפאל יירד ב-7% בראייה שנתית.
- השורטיסטים מחכים לשוק בסיבוב
- האם אינטל "גנבה" מידע סודי מ-TSMC? סערה בתעשיית השבבים
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- קרוז, פיט או צ'אן: מיהו שחקן הקולנוע העשיר ביותר בכל הזמנים?
איך בכל זאת החברה מנסה להתמודד עם זה? באותה צורה שבה אמר הפד', הבנק המרכזי האמריקאי, שבנקים צריכים להתמודד עם זה - הקשחת החיתום, כלומר בדיקה קפדנית יותר של הלווים ומתן הלוואות לפחות אנשים. זה כמובן חשוב רק שהצד השני הוא פחות הלוואות ולכן אולי גם פחות הכנסות בהמשך. החברה הרחיבה את היצע ההלוואות שהיא נותנת והיום היא מציעה הלוואות עסקיות והון חוזר גם בהיקפים קטנים של עד 5,000 דולר ולווים חוזרים יכולים לקבל הלוואות של עד 150 אלף דולר. מנכ"ל פייפאל הפורש דן שולמן אמר "אנחנו רואים את ההשפעות של זה ברבעון. רשמנו הפרשה להפסדים שלנו אבל אני מצפה שזו תהיה פגיעה זמנית בתוצאות".
בדוחותיה דיווחה פייפאל על רווח של 1.16 דולר למניה על הכנסות של 7.3 מיליארד דולר, מעל צפי האנליסטים ל-1.15 דולר למניה על הכנסות של 7.27 מיליארד דולר. ברבעון השלישי של השנה פייפאל צופה ברבעון הקרוב לרשום רווח של 1.23 דולר למניה, מעל צפי האנליסטים ל-1.21 דולר למניה. בשורה העליונה החברה צופה הכנסות של 7.4 מיליארד דולר, מעל קונצנזוס האנליסטים ל-7.32 מיליארד דולר.
- 1.כתבה מאד מקצועית! (ל"ת)משקיע 15/08/2023 07:17הגב לתגובה זו
ה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיותתוך פחות משנתיים, שיאומי רווחית יותר מטסלה
19 חודשים בלבד אחרי השקת הסדאן החשמלית SU7, חטיבת הרכב וה-AI של שיאומי מייצרת רווח רבעוני של כ-98 מיליון דולר, הרבה לפני טסלה ואחרים בענף; האקוסיסטם, המותג והיעילות הובילו לרווחיות מהירה
שיאומי ממשיכה להפתיע את תעשיית הרכב החשמלי, כאשר חטיבת ה-EV והבינה המלאכותית שלה מסכמת את הרבעון השלישי עם רווח של כ-98 מיליון דולר, פחות משנתיים לאחר שהשיקה את הסדאן החשמלית SU7. החברה הגיע לאיזון משמעותית מהר יותר מהמתחרות, היות וטסלה נזקקה ליותר
מחמש שנים עד שהציגה רווח רבעוני ראשון, ולי-אוטו הגיעה לכך רק אחרי כשנתיים. בעידן שבו רוב הסטארט-אפים בתחום שורפים מזומנים לאורך שנים, שיאומי נכנסת לתמונה עם יתרון מבני יוצא דופן: קהל עצום של משתמשים קיימים, אמון מותג גבוה, ואקו-סיסטם שמחברת את העולם הדיגיטלי
של הלקוחות עם עולם הרכב החדש.
כוחו של הרגל
הכניסה של שיאומי לעולם הרכב מתבססת על נכסים שהחברות המסורתיות פשוט אינן מחזיקות. מאות מיליוני משתמשים שכבר רכשו סמארטפונים, שעונים חכמים ומוצרים ביתיים של החברה הפכו לקהל טבעי לשלב הבא: הרכב
החשמלי. עבורם, עליית המדרגה מרכישת טלפון לרכישת רכב לא מצריכה שינוי תודעתי גדול: הם כבר נמצאים עמוק באקוסיסטם של שיאומי, סומכים על המותג ורגילים לממשקיו. בנוסף, הארכיטקטורה מבוססת התוכנה של רכבי החברה מאפשרת לה לייצר מקורות הכנסה נוספים מתוך מערכות הרכב, בדומה
למודלים שמוכרים מעולם המובייל. כך נוצרת סביבה שבה עלות גיוס הלקוח כמעט אפסית, וזה יתרון אדיר לחברה, בענף שבדרך כלל משלם סכומי עתק על כל לקוח חדש.
האסטרטגיה המנצחת: דגם יחיד והשקה שמתנהלת כמו מוצר אלקטרוני
שיאומי אימצה גישה שונה
לחלוטין מהמקובל בענף הרכב. במקום להשיק מספר רחב של דגמים ולחלק משאבים בין פיתוחים מקבילים, היא התמקדה בדגם אחד ויחיד, ה-SU7, וטיפלה בו כמו מוצר אלקטרוני מהונדס היטב. שרשרת אספקה הדוקה, שליטה גבוהה ברכיבים קריטיים ותכנון השקה המדמה את עולם הסמארטפונים יצרו
ביקוש גדול כבר מהרגע הראשון. וברגע שהחברה עמדה ביעדי הביקוש, היא היתה יכולה להתמקד ברווחיות ולא בהגדלת נפח מכירות, ובכך חסכה שנים של הפסדים שמאפיינות את רוב הכניסות החדשות לענף הרכב.
ה-YU7: הדגם השני שהפך להצלחה מסחררת בתוך שעות
כמעט
בלי להתאמץ, דגם ה-SUV השני של החברה, YU7, הפך במחצית 2025 לאחד הסיפורים החמים בשוק הרכב הסיני. בתוך שעות ספורות מקבלת ההזמנות כבר נרשמו כ-289 אלף הזמנות, נתון שממחיש כיצד מותג טכנולוגיה מצליח לייצר באזז שהמתחרות מתקשות לשחזר. ההתרחבות הזו הפכה את פעילות הרכב
של שיאומי לאחת המרכזיות בחברה, כאשר יותר מרבע מהכנסות הקבוצה כבר מגיעות ממנה, הרבה מעבר לזרוע ה-IoT ההיסטורית.
לצד האופטימיות, הענף הסיני כולו נכנס לתקופה מאתגרת. הממשלה מתכוונת לצמצם את הטבת המס על רכבים חשמליים והיברידיים, והמשך סבסוד הטרייד-אין
עדיין לא מובטח. כבר באוקטובר הורגשו ירידות במכירות הרכב, ושיאומי נאלצה לפעול כדי למזער פגיעה בביקוש. החברה מציעה ללקוחות הנחת גישור של עד כ-2,100 דולר למי שיזמין רכב עד סוף נובמבר ויקבל אותו במהלך 2026, צעד שמעודד הזמנות אך בהכרח יפגע במרווחי הרווח.
סאנה טאקאיצ’י יפן (קרדיט רשתות חברתיות)ראש ממשלת יפן מסרבת לסגת מהצהרות על טייוואן - המשבר מול סין מחריף
ראש ממשלת יפן, סאנאה טאקאיצ'י מבהירה שהתקפה על טייוואן הוא איום על יפן ויצדיק שימוש בכוח צבאי
ראש ממשלת יפן, סאנאה טאקאיצ'י, דחתה את הדרישה הסינית לחזור בה מהצהרותיה על טייוואן, והבהירה כי אין כל שינוי בעמדתה הביטחונית של טוקיו בנוגע למצב של איום אזורי. בכך, העמיקה טאקאיצ'י את המשבר המדיני הראשון שלה מאז שנכנסה לתפקיד בחודש שעבר.(להרחבה: לראשונה מאז מלחמת העולם השנייה: איומים במתקפות ישירות בין סין ליפן)
במוקד המחלוקת, התבטאות של טאקאיצ'י, שבה הצהירה כי תרחיש צבאי במיצר טאיוואן עלול להיחשב כאיום ישיר על קיומה של יפן. אמירה זו נחשבת לקפיצת מדרגה בעמדה היפנית, והיא עוררה תגובה חריפה מצד בייג'ינג שכללה צעדי ענישה כלכליים.
בסין הכריזו כי יינקטו "אמצעים חמורים" אם יפן לא תחזור בה מהאמירה, ובינתיים הוקפאו אישורי ייבוא של פירות ים יפניים, הופסקה תיירות מאורגנת מסין ליפן, וכן נעצרו אישורים להפצת סרטים יפניים בשוק הסיני. עם זאת, בייג'ינג עדיין לא איימה בפגיעה בייצוא נדירים - מהלך בעל השלכות רחבות יותר על הכלכלה העולמית.
טאקאיצ'י מצדה נוקטת קו כפול: מצד אחד היא שומרת על ניסוח כללי וזהיר ("החלטות יתקבלו בהתאם לנסיבות"), אך מצד שני אינה מוכנה להתנצל או לחזור בה. במסיבת עיתונאים הבוקר, טרם צאתה לפסגת ה-G20 בדרום אפריקה, הדגישה כי העמדה הממשלתית נותרה עקבית.
- המניות ביפן בשיא - ראשת הממשלה סנאֶה טאקאיצ'י מניעה עלייה חדה בשווקים
- האישה הראשונה שתנהיג את יפן ואיך זה משפיע על הניקיי?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המפגש הקודם בין טאקאיצ'י לנשיא סין שי ג'ינפינג נערך בפסגת APEC בקוריאה הדרומית, ובמהלכו סיכמו השניים על "קידום כולל של יחסים מועילים הדדית". כעת, מתברר כי הקרע סביב טאיוואן עלול להכתיב את הטון ביחסים הבילטרליים.
