גייפרוג
צילום: גייפרוג
דוחות

ג'ייפרוג יורדת ב-4% אחרי תוצאות ובעיקר תחזית - חלשות

תחזית ההכנסות של החברה היא ל-78.5 מיליון דולר ברבעון הקרוב, מתחת הצפי בוול סטריט ל-81 מיליון דולר. בשורה התחתונה החברה מקווה לעקוף את התחזיות. אבל היא עקפה בשורה התחתונה גם ברבעון הנוכחי וזה לא עזר לה
נתנאל אריאל | (1)

חברת התוכנה הישראלית ג'ייפרוג   JFROG   (סימול:JFROG) מדווחת על תוצאות - ובעיקר תחזית הכנסות - חלשות ומגיבה בירידה של 4% במסחר בוול סטריט.

החברה צופה הכנסות של 78.5 מיליון דולר (אמצע טווח) ברבעון הקרוב ורווח למניה של 4 סנט (אמצע טווח), זאת לעומת קונצנזוס האנליסטים להכנסות של 81 מיליון דולר ורווח של 1 סנט למניה. בתחזית לשנה כולה החברה צופה הכנסות של 342 מיליון דולר (אמצע טווח) ורווח של 19 סנט למניה, כאשר בוול סטריט צופים לה הכנסות של 355.4 מיליון דולר ורווח של 9 סנט למניה.

ומה באשר לתוצאות הרבעון האחרון? גם ברבעון הנוכחי התוצאות בשורה העליונה היו מתחת לתחזיות, לא הרבה אבל עדיין מתחת. מדובר אמנם בצמיחה של 29% משנה לשנה כאשר החברה רשמה הכנסות של 76.5 מיליון דולר והחברה רשמה רווח של 4 סנט למניה, זאת לעומת צפי להכנסות של 77 מיליון דולר ורווח למניה של 2 סנט. הנה שוב - בשורת הרווח החברה עקפה את הצפי, אבל זה לא עזר לה.

החברה רשמה הפסד תפעולי על בסיס GAAP של 25 מיליון דולר, ואילו על בסיס Non-GAAP היא רשמה רווח תפעולי של 1.6 מיליון דולר. תזרים המזומנים התפעולי של החברה עמד על 7.3 מיליון דולר, והיא רשמה תזרים מזומנים חופשי של 6.4 מיליון דולר. לחברה אין בעיה תזרימית ויש לה נכון לעכשיו 443.2 מיליון דולר בקופה.

תגידו - רגע, אבל החברה עם תחזית טובה בשורת הרווח. אז מה עם ההכנסות חלשות. זה נכון שבוול סטריט אוהבים לראות רווחים מעל הצפי, אבל זה צריך לבוא יחד עם גידול בהכנסות. הרי חברה יכולה לבצע רכישה עצמית של מניות - בייבאק (וחברות עושות את זה כל הזמן) - כדי להציג תוצאות טובות יותר בשורה התחתונה. איך הן עושות את זה? כאשר חברה 'קונה בחזרה' מניות אז נשארות פחות מניות צפות בשוק ולכן הרווח הנקי מחולק בפחות מניות - וממילא התוצאה היא רווח למניה גבוה יותר. כלומר, יש כאן תרגיל חשבונאי שהחברות עושות אבל זה לא בהכרח מעיד על שיפור.

אז כן, בהחלט ייתכן שהחברה תצליח לעקוף את תחזיות האנליסטים בשורת הרווח. אולי החברה תצליח בשורת הרווח למניה אבל בשוק חוששים מההכנסות.

מעבר לכך, ג'ייפרוג היא חברה בצמיחה. חברות בצמיחה נמדדות בצמיחה שהן מביאות וכאשר זו נמצאת בהאטה - השוק מעניש אותן. למעשה, מניית ג'ייפרוג ממחישה את האכזבה מהחברה. המניה איבדה 72% מערכה מאז ההנפקה בשנת 2020, אבל בשנה האחרונה היא כבר מפגינה יציבות וירדה רק ב-6%.

עוד בדוחות, החברה מדווחת על הכנסות ענן של 80 מיליון דולר, עליה של 60% לעומת השנה שעברה. ההכנסות ברבעון האחרון בתחום עלו ב-53%, כלומר גם כאן יש לכאורה האטה בצמיחה. 

שלומי בן חיים, מייסד ומנכ"ל JFrog אמר על רקע הדוחות: "ההכנסות ברבעון הרביעי שלנו עלו בקנה אחד עם טווח התחזיות שסיפקנו, ועמדנו בהתחייבויות שלנו לגבי רווחיות, למרות הרוחות המאקרו-כלכליות שהתעצמו לקראת סוף השנה. הלקוחות ממשיכים להעדיף פלטפורמה אחת ואוניברסלית לניהול תהליכי ה-DevOps וה-DevSecOps שלהם. השחרור של JFrog Advanced Security זכה לאימוץ מהיר אצל לקוחות קיימים וחדשים כאחד, המעוניינים לשלב את מערך היכולות המקיף ולאחד את פתרונות נקודת האבטחה שלהם. עם כניסתנו לשנת 2023, אנו מצפים שההשקעות שלנו בניהול בינארי, אבטחה וענן - הכל בפלטפורמה אחת - יישאו פרי ויזינו את הצמיחה שלנו".

קיראו עוד ב"גלובל"

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    הראל 03/08/2023 15:55
    הגב לתגובה זו
    רק שתדע טדוני כל הבורסה ירדה אתמול ודיווחו תוצאות אחרי סגירת המסחר כתב כלכלה אתה לא!
פיטורים
צילום: FREEPICK

גל של פיטורים באוקטובר, הגבוה מזה 22 שנים

דוח צ'אלנג'ר מצביע על מעבר מהאטה בגיוסים לגל פיטורים; על רקע השבתת הממשל; אתמול מדד ה-ADP הצביע על גידול צנוע בתעסוקה במגזר הפרטי

תמיר חכמוף |
נושאים בכתבה פיטורים תעסוקה

חודש אוקטובר 2025 נרשם כחודש החלש ביותר לשוק העבודה האמריקאי מאז 2003 מבחינת הכרזות פיטורים. המעסיקים בארה"ב הודיעו על 153,074 מפוטרים, כמעט פי שלושה מספטמבר וזינוק של כ-175% מול אוקטובר 2024, לפי חברת הייעוץ צ'לנג'ר. המניעים המרכזיים הם קיצוץ עלויות, התאמות לעידן ה-AI ותיקון לגל הגיוסים של תקופת הקורונה. את הרשימה הובילו חברות טכנולוגיה ולצידן מחסנים, לוגיסטיקה וקמעונאות.

במבט מתחילת השנה, היקף ההודעות על פיטורים הגיע לכמעט 1.1 מיליון משרות, כבר כעת גבוה משמעותית מכל שנת 2024 (761 אלף). צ'אלנג'ר מציינת שמדובר בשיא רב שנתי לחודשים הראשונים של השנה, כשהאצת האימוץ של בינה מלאכותית ובלימת הביקושים הצרכניים והעסקיים דוחפות חברות להדק חגורה. על פ הדוח, הסקטור הלוגיסטי הוביל באוקטובר עם כמעט 48 אלף קיצוצים והטק אחריו בלמעלה מ-33 אלף.

הדוח מתפרסם בזמן השבתת ממשל פדרלית שדחתה את פרסום הנתונים הרשמיים של משרד העבודה, ולכן המשקיעים וקובעי המדיניות נשענים על מדדים פרטיים כמו צ'אלנג'ר ו-ADP. באותו נושא, אתמול דוח ADP (חברה לעיבוד תלושי שכר) הצביע באוקטובר על תוספת של 42 אלף משרות במגזר הפרטי ועל עליית שכר שנתית של כ-4.5%, שיפור צנוע אחרי חודשיים חלשים, אך כזה שאינו סותר גלי קיצוצים נקודתיים בסקטורים מסוימים. כלומר, השוק נע בין גיוס נמוך ופיטורים ממוקדים, שילוב שמרכך את קצב יצירת המשרות נטו.

בצ'אלנג'ר מדגישים שמדובר ב"תיקון" לחצי-עשור של התרחבות מהירה, כעת בתוספת לחץ על מרווחים (שכר, מימון, לוגיסטיקה) ואימוץ מואץ של מערכות AI שמייתרות תפקידים תפעוליים ומשרדיים. לצד הטק והלוגיסטיקה, גם קמעונאות ושירותים מדווחים על תוכניות התייעלות, עם דוגמאות בולטות מחברות כמו אמזון, טארגט ו-UPS באחרונה. מבחן ההמשך יהיה אם המגמה תישאר סקטוריאלית או תתרחב לשוק כולו.

ההשפעה על השווקים

הנתונים מאוקטובר יוצרים מצב מורכב עבור הפד: מצד אחד, הקפיצה בפיטורים מאותתת על התקררות ממשית בשוק העבודה, נתון שתומך בגישה מרחיבה יותר וברעיון של הורדת ריבית בהמשך. ירידה בלחצי השכר והביקוש מצמצמת את הסיכון לאינפלציה, ומעניקה לבנק המרכזי "מרחב נשימה" לפעול כדי לבלום את ההאטה מבלי לחשוש מגל התייקרויות חדש.

טיסה של אמריקן איירליינס. קרדיט: רשתות חברתיותטיסה של אמריקן איירליינס. קרדיט: רשתות חברתיות

הכאוס האווירי מתרחב על רקע השבתת הממשל הפדרלי

ענף התעופה בארה״ב נקלע ליום ראשון של קיצוצי טיסות חסרי תקדים, כאשר נרשמו ביטולים של כ-700 טיסות של ארבעת המובילות, אמריקן, יונייטד, דלתא וסאות׳ווסט, בעקבות מחסור חריף בבקרי טיסה שנגרם בשל השבתת הממשל הפדרלי; רשות התעופה (FAA) צמצמה את פעילות שדות התעופה ב-40 מוקדים מרכזיים ב-4%, וללא פתרון, הצמצומים יילכו ויתרחבו 

רן קידר |

ענף התעופה האמריקאי נכנס ליום הראשון של מגבלות חסרות תקדים, כאשר ארבע מחברות התעופה הגדולות בארה״ב: דלתא Delta Air Lines Inc -1.21%  , אמריקן איירליינס American Airlines 0.72%  , יונייטד איירליינס United Continental -0.75%   וסאות'ווסט איירליינס Southwest Airlines Co -0.76%   נאלצו לבטל כ-700 טיסות שיועדו להמריא היום, בעקבות הוראת רשות התעופה הפדרלית (FAA) לצמצם את נפח הפעילות בשדות התעופה. מדובר בצעד ראשון במסגרת מהלך שמטרתו להתמודד עם מחסור חמור בבקרי טיסה ותוצאה ישירה של השבתת הממשל הארוכה בתולדות ארה״ב, שנכנסה כעת ליום ה-38 שלה.

הקיצוצים, שהחלו בשעה 6:00 בבוקר שעון ניו יורק, תקפים ל-40 שדות תעופה מרכזיים ברחבי המדינה. על פי הודעת ה-FAA, שיעור הקיצוצים צפוי לעלות ל-6% ביום שלישי ול-10% עד ה-14 בנובמבר, במידה והשבתה לא תסתיים עד אז. נכון לעכשיו, הקיצוצים אינם חלים על טיסות בינלאומיות, אך טיסות פנים רבות, בעיקר אזוריות, מושפעות מהמהלך. 

מנכ"ל אמריקן איירליינס, רוברט איזום, אמר כי החברה לא צופה שיבושים משמעותיים בטווח הקצר, אך הזהיר מפני החרפת המצב: "רמת הביטולים הנוכחית תגדל עם הזמן, וזה עלול להפוך לבעיה אמיתית אם ההשבתה תימשך. בשלב הזה נוכל להתמודד, אבל כל קיצוץ נוסף יהיה בעייתי מאוד". לפי הדיווחים, ההשפעה צפויה להיות מתונה יותר בשבת, מאחר שזהו יום עם פחות טיסות מתוכננות. חברת יונייטד איירליינס מסרה כי הצליחה לשבץ מחדש מחצית מהנוסעים שטיסותיהם בוטלו בתוך ארבע שעות בלבד ממועד ההמראה המקורי. 

ה-FAA עורר כעס רב בקרב חברות התעופה לאחר שפרסם את רשימת שדות התעופה המושפעים פחות מ-12 שעות לפני כניסת ההוראה לתוקף, תוך דחיית טענות החברות שביקשו דחייה או התאמות. לדברי גורמים בתעשייה, ההתרעה הקצרה גרמה לשיבושים בלוחות הזמנים, לבלבול במרכזי הבקרה ולזינוק בביטולים ברגע האחרון. 

בנוסף לקיצוצי הטיסות, רשות התעופה מתמודדת עם שיעורי היעדרות גבוהים בקרב בקרי הטיסה, כאשר לפי מנהל ה-FAA, בין 20% ל-40% מהבקרים לא מגיעים לעבודה מדי יום. ההיעדרויות הללו מאלצות את הסוכנות להאט את קצב התנועה האווירית, ואף להטיל עיכובים קרקעיים בשדות תעופה מרכזיים כגון אוסטין ובוירג'יניה, הסמוכה לבירה, וושינגטון די סי.