סין היא המדינה הראשונה בעולם להגיע למיליארד מנויים ברשת הסלולר
סין, המדינה המאוכלסת בעולם, כבר כמה שנים משמשת גם השוק הסלולרי הגדול בעולם. עכשיו, זה רשמי - סין היא המדינה הראשונה בעולם שהגיעה למיליארד מנויים סלולריים.
לדברי שר התעשיה וטכנולוגיות המידע של סין, מספר המנויים הסינים הגיע בסוף חודש פברואר ל-997 מיליון משתמשים. מספר זה צפוי להגיע למיליארד עד סוף חודש מרץ.
זהו קצב גידול מדהים; סין עברה את רף ה-500 מיליון מנויים בשנת 2007, מה שאומר ששוק הסלולר הסיני הכפיל את עצמו תוך חמש שנים בלבד.
ידיעה נוספת שהגיעה מ'הבנק העממי של סין' , הלוא הוא (PBOC) הבנק המרכזי הסיני, היא שהוא מוציא חוקי ניהול ושימוש חדשים על כרטיסי אשראי בנקאים.
הבנק המרכזי הודיע כי הוא מתכוון להכפיל את מאמציו בפיתוח תחום כרטיסי הבנק החכמים, ושהוא מתכוון להכיר אותם לשוק הסיני כמה שיותר מהר. פיתוח שוק הכרטיסים החכמים צפוי לחזק את ניהול השוק ושכלולו עבור הסוחרים, וגם לחזק את הרשת התפעולית-אופרטיבית לרכישות מעסקים וממוסדות לא-פיננסיים.
מידע נוסף שחשף הבנק בדבר הונאות אשראי הוא כי שיעור ההונאות בכרטיסי אשראי נפל מ-5.2% ברמתו הגבוהה ביותר לשיעור של 1.4% בלבד ברמתו העכשווית. בנוגע לנתון זה, הדגיש הבנק כי הוא יקים תוכניות חינוך נוספות לצרכנים הסיניים בדבר ה'שימוש הנכון' בכרטיסי אשראי.
- 3.שישראל מקום ראשון 04/03/2012 14:47הגב לתגובה זולכ" א פה יש 3-4-5-6 מכשירים פלאס המכשירים של המעביד פלאס המכשירים של החתול, הכלב והדגים באקוואריום....
- 2.ישראלי 03/03/2012 17:27הגב לתגובה זוחברת הוט מחייבת את לקוחותיה חודש קדימה על שירות שטרם צרכו כעניין שבשגרה חשוב מאוד לטפל בנושא הזה שהוא על גבול החוקיות.
- 1.מעניין למה? אולי כי בסין יש מיליארד איש? (ל"ת)לא ממש הפתעה 03/03/2012 16:52הגב לתגובה זו

פלנטיר נופלת ב-9% - מה עשויה להיות הסיבה?
המניה צונחת חמישה ימים ברציפות ומובילה את הירידות במדד S&P 500 בעוד משקיעים מוכרים אחרי עלייה של 409% בשנה האחרונה
מניית פלנטיר טכנולוגיות Palantir -1.1% צונחת כבר חמישה ימי מסחר ברציפות, והיום (שלישי) היא מובילה את הירידות במדד S&P 500 עם נפילה של 8.8%. המניה, שעלתה 409% בשנה האחרונה, נסחרת כעת במכפיל של 214 פעמים הרווחים הצפויים, לעומת 22 פעמים בממוצע מדד S&P 500. זהו מכפיל שמתאים יותר לסטארט-אפ בשלבים ראשונים מאשר לחברה בוגרה עם הכנסות של מיליארדי דולרים.
אין גורם ברור לנפילה הנוכחית, אבל ההסבר הפשוט ביותר הוא לקיחת רווחים אחרי עלייה מטורפת. משקיעים שקנו את המניה לפני שנה ורואים עליית ערך של מעל 400% מתחילים לשאול את עצמם אם לא הגיע הזמן לממש. הערכת השווי של החברה מבוססת על ציפיות עתידיות שקשה לעמוד בהן. המניה נסחרת במכפיל של 90 פעמים המכירות, מה שהופך אותה לאחת החברות היקרות ביותר בשוק האמריקאי.
פלנטיר לעומת OpenAI
חברת המחקר Citron פרסמה דוח קשה נגד פלנטיר, שבו היא משווה אותה ל-OpenAI ומגיעה למסקנה שפלנטיר יקרה גם במחיר של 40 דולר למניה. לפי החישובים שלהם, גם אם פלנטיר תסחר במכפיל זהה ל-OpenAI, המניה צריכה להיות שווה 40 דולר ולא 160. ההשוואה ל-OpenAI חושפת את הבעיה המרכזית בפלנטיר. OpenAI מייצרת הכנסות של כמעט 30 מיליארד דולר ב-2026 לעומת 5.6 מיליארד דולר של פלנטיר. גם במכפיל זהה, פלנטיר שווה הרבה פחות.
אבל יש בעיה עמוקה יותר: פלנטיר לא צריכה להיסחר במכפיל זהה ל-OpenAI. השתיים הן חברות שונות לחלוטין עם מודלים עסקיים שונים. OpenAI פועלת במודל מנוי גלובלי עם מיליוני משתמשים, בעוד פלנטיר תלויה בחוזים ממשלתיים גדולים ואטיים.
- הנאסד״ק ירד ב-0.7%; טארגט נפלה ב-6%, דל איבדה 5%
- השורטיסט שהולך נגד המניה החמה ביותר בוול סטריט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שוק היעד של OpenAI נמדד בטריליוני דולרים - כל צרכן, עסק ומפתח בעולם יכול להשתמש בשירותיה. שוק היעד של פלנטיר מוגבל לחוזי ביטחון וארגונים גדולים שצומחים לאט ומתמודדים עם ענקיות כמו מיקרוסופט. OpenAI יוצרת מה שנקרא "גלגל תנופה" - כל משתמש חדש משפר את המודלים, מחזק את המוצר ומרחיב את התעלה התחרותית. זה בדיוק מה שגוגל עשתה בזמנו. פלנטיר לא יוצרת אפקט כזה - לקוח אחד לא משפר את הפלטפורמה עבור הבא.
שוק שבדרך לרוויה

אמזון נכנסת לשוק הרכב: תשתף פעולה עם הרץ למכירת כלי רכב משומשים
ענקית המסחר מרחיבה את שירות Amazon Autos ותאפשר לראשונה ללקוחות לרכוש רכבים מצי ההשכרה של הרץ; המהלך מעניק לאמזון דריסת רגל באחד השווקים הגדולים בארה"ב ומפעיל לחץ על מתחרות כמו קרוואנה ו-CarGurus
אמזון Amazon.com Inc. -1.84% משיקה שירות חדש למכירת רכבים בשיתוף עם חברת השכרת הרכב הרץHertz . 5.96% . המהלך מהווה צעד נוסף בכניסת אמזון לשוק הרכבים, תחום שטרם כבשה. מניית הרץ עלתה ב-5%, בעוד מניות חברות רכב מקוונות ירדו.
ההסכם הופך את הרץ ללקוחה הראשונה שמוכרת ישירות דרך אמזון. עד כה עבדה הרץ עם קרוואנה מאז 2021, אך שיתוף הפעולה עם אמזון שונה לחלוטין בהיקפו. שירות Amazon Autos כבר פועל עם סוחרי רכב, וההרחבה הנוכחית מוסיפה רכבים משומשים מצי ההשכרה.
דריסת רגל בשוק הרכבים המשומשים
המהלך נועד להעניק לאמזון דריסת רגל בשוק הרכבים המשומשים – אחד השווקים הגדולים בארה״ב שבו עדיין לא ביססה שליטה. לפי הודעת החברה, המטרה היא "לחדש את חוויית קניית הרכב ולהיות נוכחים במקומות שבהם הלקוחות נמצאים". אמזון מתכוונת לפשט את תהליך הקנייה ולהנגישו לקהל רחב יותר.
עבור הרץ, השותפות צפויה לשפר את שולי הרווח, שכן חברות השכרה נדרשות כל העת לחדש את צי הרכב ולמכור כלי רכב משומשים. עד כה הן הסתמכו על סוחרים ואתרי מכירה, בעוד אמזון מציעה גישה ישירה למיליוני לקוחות.
- אמזון משקיעה 45 מיליון דולר בסטארט-אפ קוריאני
- OpenAI משחררת מודלים חינמיים ואמזון ממהרת לאמץ אותם
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מניות המתחרות ירדו: מניית קרוואנה ירדה ב־3.5%, CarGurus איבדה 2.1%, ו־Cars.com נחלשה ב־0.6%. האנליסט רוברט מולינס מ־Gordon Haskett ציין כי מדובר בהתפתחות שלילית עבור קרוואנה ו־CarGurus, אך העריך שההשפעה תורגש באופן הדרגתי ככל שאמזון תמשוך אליה יותר סוחרים.