נתוני מסירות - ג'אקו, יונדאי וטויוטה בראש.
נתוני מסירות כלי הרכב מתחילת השנה - ג'אקו 7 מוביל, יונדאי קונה במקום השני וטויוטה יאריס קרוס במקום השלישי.
ההנעות האלטרנטיביות, חשמלי מלא ופלאג אין מהוות יחד מעל 24% מהמסירות, והיד עוד נטויה.
חודש מאי הסתיים, וניתן כבר לעשות סיכומי ביניים של מסירות כלי רכב בישראל. על אף שמספרי המסירות בחודש מאי ממשיכים להתעדכן, התמונה הכללית כבר מתבהרת.
מתחילת השנה נמסרו בישראל 145,766 כלי רכב, מהם 23,351 חשמליים ( 16% ) ו – 11,901 עם הנעת פלאג אין הייבריד ( 8.2% ).
אחוזי החדירה של כלי הרכב החשמליים יחד עם רכבי הפלאג אין עומדים על 24.2%, זהה לאחוזי החדירה כל כלי רכב חשמליים בכל שנת 2024, מה שמצביע על יציבות של השוק בהעדפה להנעות אלטרנטיביות. אני צופה שנתון זה עוד יעלה משמעותית עם קבלת מלאים של דגמי הפלאג אין של צ'רי – הטיגו 8 פלאג אין והטיגו 7 פלאג אין.
תמונת החודשים אינה אחידה כמובן, כאשר בינואר נרשמו 51,21 כלי רכב, בפברואר 23,893 כלי רכב, בחודש מרץ 27,045 כלי רכב, בחודש אפריל (פסח ) 20,128 כלי רכב ובחודש מאי עד עתה הוקלדו 23,399 כלי רכב. נתוני מאי עוד יתעדכנו ויתווספו מאות כלי רכב שטרם הוקלדו.
- שוק הרכב - דגמים, מותגים ויצרנים מובילים
- מחצית שנה-164,093 מכוניות. ג'אקו, יונדאי וטויוטה בראש
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מסירות לפי דגמים:
את טבלת המסירות מוביל הג'אקו 7 עם 7236 יחידות שנמסרו מתחילת השנה, מתוכם 6028 מדגם הפלאג אין, ועוד 1208 מדגמי הבנזין. במקום השני יונדאי קונה היברידית עם 6950 יחידות, ובמקום השלישי טויוטה יאריס קרוס עם 4647 יחידות. דגם זה מככב גם בייבוא המקביל שלא דרך יוניון מוטורס היבואן הרשמי של טויוטה. זה נתון שעליכם לדעת שכן נתוני איגוד יבואני הרכב יציג את המידע ללא נתוני ייבוא מקביל ואישי. במקום הרביעי יונדאי אלנטרה היברידית עם 4224 יחידות שנמסרו, ובמקום החמישי טויוטה קורולה קרוס עם 4060 יחידות. את העשירייה הראשונה משלימים הטויוטה רב 4 שבמקום השישי עם 3900 יחידות, אוקטביה החדשה 3633 יחידות במקום השביעי, קיה פיקנטו במקום השמיני עם 3568 יחידות, יונדאי ווניו במקום התשיעי עם 2887 יחידות ובמקום העשירי האקספנג G6 עם 2772 יחידות, החשמלית הראשונה והיחידה בעשירייה הראשונה. אם אתם שואלים על ה BYD Atto3 אז הוא במקום ה – 13 עם 2620 יחידות ממנו שנמסרו מתחילת השנה.
| יצרן | דגם | כמות מסירות |
| ג'אקו | ג'אקו 7 | 7236 |
| יונדאי | קונה היברידית | 6950 |
| טויוטה | יאריס קרוס היברידית | 4647 |
| יונדאי | אלנטרה היברידית | 4224 |
| טויוטה | קורולה קרוס היברידית | 4060 |
| טויוטה | ראב 4 | 3900 |
| סקודה | אוקטביה | 3633 |
| קיה | פיקנטו | 2568 |
| יונדאי | ווניו | 2887 |
- ג׳נרל מוטורס נהנית מהמכסים - מכה את הציפיות ומשדרגת תחזית
- דיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- BYD מחזירה 115 אלף רכבים לתיקון בגלל בעיות בטיחות קריטיות
שני יבואנים מובילים
שני יבואנים בולטים בנתוני המסירות – כלמוביל שהכניסו 4 דגמים לעשירייה הראשונה, ויוניון מוטורס שהכניסו שלושה דגמים לעשירייה הראשונה. יתרון משמעותי שיש כרגע לכלמוביל על פני יוניון מוטורס הוא שכמעט ואין ייבוא מקביל של כלי הרכב אותן כלמוביל מייבאת, בעוד שיבואנים מקבילים מצליחים להביא כמויות מכובדות של דגמי טויוטה מדילרים באירופה.
עוד נכון לציין היעדר של דגמים שבאופן מסורתי היו מבין המובילים בישראל כמו טויוטה קורולה וטויוטה CHR, וכך גם יונדאי i10 ויונדאי i20 שלא מגיעים לישראל עקב החרם הטורקי על ייצאו סחורות לישראל.
מסירות רכבי פלאג אין הייבריד
תמונת מסירות רכבי הפלאג אין הייבריד מעניינת אף היא. כמובן שבמקום הראשון נמצא הג'אקו 7 עם 6028 יחידות, הרחק במקום השני נמצא הצ'רי טיגו 8 פלאג אין עם 1575 יחידות שנמסרו, אחריו הצ'רי אריזו 8 פלאג אין המשפחתית עם 1225 יחידות, ובמקום הרביעי BYD SEAL U DM-i עם 1053 יחידות של דגם הפלאג אין של ה SEAL U. במקום החמישי שוב נציג של צ'רי עם הטיגו 7 פלאג אין שמסר 947 יחידות. אחריו המספרים כבר קטנים עם לקסוס NX פלאג אין שמסר 145 יחידות, ב.מ.וו 530 פלאג אין ממנו נמסרו 105 יחידות, לינק & קו 01 שמסר 96 יחידות ו-וולוו XC60Recharge עם 55 יחידות.
| יצרן | דגם | כמות מסירות |
| ג'אקו | ג'אקו 7 | 6028 |
| צ'רי | טיגו 8 | 1575 |
| צ'רי | אריזו 8 | 1225 |
| BYD | SEAL U DM-i | 1053 |
| צ'רי | טיגו 7 | 947 |
נתון מעניין הוא שהיצרן צ'רי, שמותג ג'אקו הוא אחד ממותגי הייצוא שלו, מהווה כרגע את החלק הארי של שוק הפלאג אין הייבריד בישראל.
ההערכה שלי היא שכאשר יגיעו משלוחים משמעותיים של דגמי צ'רי, ובעיקר הטיגו 7 והטיגו 8, נראה קפיצה גדולה במסירות של שני דגמים אלו.
לסיכום,
146.0 אלף כלי רכב חדשים נרשמו מתחילת השנה. ההנעות האלטרנטיביות, חשמלי מלא ופלאג אין כבר נושקות לרבע מהשוק, ונתון זה עוד צפוי לעלות עם כניסת דגמים חדשים כמו Byd Dolphin Surf, דונגפנג בוקס שצפוי לקבל מיקוד על ידי דלק מוטורס, כניסת מותג GAC-AION עליו כתבנו לפני מספר ימים, הג'ילי EX5 המצוין שייתן תחרות בסגמנט הקרוסאוברים ועוד. אנחנו יודעים למי ניתנה הנבואה, אבל לא אופתע בכלל אם בסוף השנה כשליש מהשוק יהיה בהנעת חשמל מלא ופלאג אין.
נמשיך לעקוב ולדווח.
- 6.כל יבואני הרכב מרוויחים טוב מאוד (ל"ת)עושה חשבון 03/06/2025 06:37הגב לתגובה זו
- 5.ומה עם אמינות בדיווח 02/06/2025 19:16הגב לתגובה זומהכתבה מובן שכלל המכירות הן לצרכן הפרטי. למה מסתירים את המכירות העצמיות של היבואנים לניפוח הנתונים למה מסתירים את המכירות לליסינג גם לעובדים וגם אפס קילומטר. חוסר האמינות מפמפם ומתדלק את חזירות היבואנים ! ובאמת חבל . פוגע באמינות האתר והכתבים !
- נתונים גולמיים 02/06/2025 20:44הגב לתגובה זוהכתב רשם מפורשות שאלו נתוני המסירות של המכוניות לפי הרישום במשרד הרישוי. אין הפרדה לפי ליסינג השכרה או בעלות.
- 4.אנונימי 02/06/2025 16:21הגב לתגובה זואנשים הפסיקו להתלהב בקניית רכב חדש .המחירים בשמיים. .רכב שעולה 10 אלף דולר בסין בארץ נמכר ב50 אלף דולר
- 3.מי 02/06/2025 14:01הגב לתגובה זושהיבואנים תקועים עם הרכבים ומוכרים אותם לעצמם כ0 קילומטר
- 2.אנונימי 02/06/2025 08:06הגב לתגובה זולמה כל שאר היצרניות לא מביאות דגמי פלאג אין אין בעצם שום אפשרות היום למי שלא רוצה רכב סיני או רכב יוקרה
- 1.מומו 02/06/2025 07:24הגב לתגובה זוכולם רצים אחרי רכב אחד או שתיים.עדר מצוי ומאד אופיני לישראל.
מאזדה 3 (רשתות)עשרת הרכבים הפופולריים ביותר בישראל בכל הזמנים
הרכבים שהכי אהבתם בעשורים האחרונים: איפה ממוקמת מאזדה, ומי מנצחת בטריו של טויוטה, מאזדה וסובארו? 10 הגדולים
שוק הרכב הישראלי כולל 4.2 מיליון רכבים כשמדי שנה נוספים כ-350 אלף רכבים ויורדים מהכביש כ-200-250 אלף רכבים. יחס הרכבים לאוכלוסייה הוא כ-0.4 (ממוצע של 0.4 רכב לאדם-נפש), משפחה של 5 נפשות מחזיקה בממוצע 2 רכבים. בעולם המערבי היחס אפילו גבוה יותר - באנגליה זה עומד על 0.6, ביפן על 0.73, באיטליה וארה"ב מעל 0.9.
מכאן, שלמרות הפקקים הנוראיים, המצב כנראה יכול להיות גרוע עוד יותר. אבל צריך לזכור שהעולם משתנה - התקווה לרכבים אוטונומיים מביאה בשורה. כמות הרכבים תרד דרמטית כי רכבים ישמשו כרובוטקסי. נניח שאתם תהיו בעלי רכב - בזמן שאתם עובדים, ובזמן שאתם ישנים, הרכב שלכם יהיה רובוטקסי וייצר לכם כסף. המשמעות היא שאנשים אחרים לא יקנו רכבים אלא ישתמשו במונית, ובסה"כ כמות הרכבים תהיה נמוכה יותר. מספיק שהעומס על התשתיות יירד ב-5%-10% כדי שייגמרו הפקקים.
#5 יונדאי i30/ אלנטרה - הבנת השוק הישראלי (60,000 יחידות)
יונדאי בנתה בישראל מוניטין של מותג שמכיר ומבין את הצרכים הישראליים. אלנטרה, יחד עם דגמים נוספים של החברה, הופיעו פעמים רבות ברשימות הרכבים הנמכרים ביותר בזכות השילוב המנצח של טכנולוגיה קוריאנית מתקדמת, מחירים יחסית נגישים ואחריות מרשימה.
- כלמוביל בראש: החשמליות שינו את מפת יבואני הרכב בישראל
- רכב 7 מקומות: אינסוף אפשרויות למשפחה, לחברים ולחיים הדינמיים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הדגמים של יונדאי זכו להצלחה בעיקר החל מסוף שנות ה-2000. האלנטרה, בדגמים שונים, הפכה לחלופה משתלמת למאזדה ולטויוטה עם עיצוב מודרני ומפרט עשיר יחסית למחיר.
מאזדה 3 (רשתות)עשרת הרכבים הפופולריים ביותר בישראל בכל הזמנים
הרכבים שהכי אהבתם בעשורים האחרונים: איפה ממוקמת מאזדה, ומי מנצחת בטריו של טויוטה, מאזדה וסובארו? 10 הגדולים
שוק הרכב הישראלי כולל 4.2 מיליון רכבים כשמדי שנה נוספים כ-350 אלף רכבים ויורדים מהכביש כ-200-250 אלף רכבים. יחס הרכבים לאוכלוסייה הוא כ-0.4 (ממוצע של 0.4 רכב לאדם-נפש), משפחה של 5 נפשות מחזיקה בממוצע 2 רכבים. בעולם המערבי היחס אפילו גבוה יותר - באנגליה זה עומד על 0.6, ביפן על 0.73, באיטליה וארה"ב מעל 0.9.
מכאן, שלמרות הפקקים הנוראיים, המצב כנראה יכול להיות גרוע עוד יותר. אבל צריך לזכור שהעולם משתנה - התקווה לרכבים אוטונומיים מביאה בשורה. כמות הרכבים תרד דרמטית כי רכבים ישמשו כרובוטקסי. נניח שאתם תהיו בעלי רכב - בזמן שאתם עובדים, ובזמן שאתם ישנים, הרכב שלכם יהיה רובוטקסי וייצר לכם כסף. המשמעות היא שאנשים אחרים לא יקנו רכבים אלא ישתמשו במונית, ובסה"כ כמות הרכבים תהיה נמוכה יותר. מספיק שהעומס על התשתיות יירד ב-5%-10% כדי שייגמרו הפקקים.
#5 יונדאי i30/ אלנטרה - הבנת השוק הישראלי (60,000 יחידות)
יונדאי בנתה בישראל מוניטין של מותג שמכיר ומבין את הצרכים הישראליים. אלנטרה, יחד עם דגמים נוספים של החברה, הופיעו פעמים רבות ברשימות הרכבים הנמכרים ביותר בזכות השילוב המנצח של טכנולוגיה קוריאנית מתקדמת, מחירים יחסית נגישים ואחריות מרשימה.
- כלמוביל בראש: החשמליות שינו את מפת יבואני הרכב בישראל
- רכב 7 מקומות: אינסוף אפשרויות למשפחה, לחברים ולחיים הדינמיים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הדגמים של יונדאי זכו להצלחה בעיקר החל מסוף שנות ה-2000. האלנטרה, בדגמים שונים, הפכה לחלופה משתלמת למאזדה ולטויוטה עם עיצוב מודרני ומפרט עשיר יחסית למחיר.
