ג'אקו 7 - מוביל במסירות מתחילת השנה. צילום יצרןג'אקו 7 - מוביל במסירות מתחילת השנה. צילום יצרן

נתוני מסירות - ג'אקו, יונדאי וטויוטה בראש.

נתוני מסירות כלי הרכב מתחילת השנה - ג'אקו 7 מוביל, יונדאי קונה במקום השני וטויוטה יאריס קרוס במקום השלישי. 

ההנעות האלטרנטיביות, חשמלי מלא ופלאג אין מהוות יחד מעל 24% מהמסירות, והיד עוד נטויה. 

יואב פולס | (7)

חודש מאי הסתיים, וניתן כבר לעשות סיכומי ביניים של מסירות כלי רכב בישראל. על אף שמספרי המסירות בחודש מאי ממשיכים להתעדכן, התמונה הכללית כבר מתבהרת.

מתחילת השנה נמסרו בישראל 145,766 כלי רכב, מהם 23,351 חשמליים ( 16% ) ו – 11,901 עם הנעת פלאג אין הייבריד ( 8.2% ).

אחוזי החדירה של כלי הרכב החשמליים יחד עם רכבי הפלאג אין עומדים על 24.2%, זהה לאחוזי החדירה כל כלי רכב חשמליים בכל שנת 2024, מה שמצביע על יציבות של השוק בהעדפה להנעות אלטרנטיביות. אני צופה שנתון זה עוד יעלה משמעותית עם קבלת מלאים של דגמי הפלאג אין של צ'רי – הטיגו 8 פלאג אין והטיגו 7 פלאג אין.

תמונת החודשים אינה אחידה כמובן, כאשר בינואר נרשמו 51,21 כלי רכב, בפברואר 23,893 כלי רכב, בחודש מרץ 27,045 כלי רכב, בחודש אפריל (פסח ) 20,128 כלי רכב ובחודש מאי עד עתה הוקלדו 23,399 כלי רכב.  נתוני מאי עוד יתעדכנו ויתווספו מאות כלי רכב שטרם הוקלדו.


יונדאי קונה היברידית. צילום יצרן


מסירות לפי דגמים:

את טבלת המסירות מוביל הג'אקו 7 עם 7236 יחידות שנמסרו מתחילת השנה, מתוכם 6028 מדגם הפלאג אין, ועוד 1208 מדגמי הבנזין. במקום השני יונדאי קונה היברידית עם 6950 יחידות, ובמקום השלישי טויוטה יאריס קרוס עם 4647 יחידות. דגם זה מככב גם בייבוא המקביל שלא דרך יוניון מוטורס היבואן הרשמי של טויוטה. זה נתון שעליכם לדעת שכן נתוני איגוד יבואני הרכב יציג את המידע ללא נתוני ייבוא מקביל ואישי. במקום הרביעי יונדאי אלנטרה היברידית עם 4224 יחידות שנמסרו, ובמקום החמישי טויוטה קורולה קרוס עם 4060 יחידות. את העשירייה הראשונה משלימים הטויוטה רב 4 שבמקום השישי עם 3900 יחידות, אוקטביה החדשה 3633 יחידות במקום השביעי, קיה פיקנטו במקום השמיני עם 3568 יחידות, יונדאי ווניו במקום התשיעי עם 2887 יחידות ובמקום העשירי האקספנג G6 עם 2772 יחידות, החשמלית הראשונה והיחידה בעשירייה הראשונה. אם אתם שואלים על ה BYD Atto3 אז הוא במקום ה – 13 עם 2620 יחידות ממנו שנמסרו מתחילת השנה.

יצרןדגםכמות מסירות
ג'אקו    ג'אקו 77236
יונדאי    קונה היברידית6950
טויוטה    יאריס קרוס היברידית4647
יונדאי    אלנטרה היברידית4224
טויוטה    קורולה קרוס היברידית4060
טויוטה    ראב 43900
סקודה    אוקטביה3633
קיה    פיקנטו2568
יונדאי    ווניו2887


קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"


טויוטה יאריס קרוס הייבריד. מככבת גם בזכות היבוא המקביל. צילום יואב פולס

שני יבואנים מובילים

שני יבואנים בולטים בנתוני המסירות – כלמוביל שהכניסו 4 דגמים לעשירייה הראשונה, ויוניון מוטורס שהכניסו שלושה דגמים לעשירייה הראשונה. יתרון משמעותי שיש כרגע לכלמוביל על פני יוניון מוטורס הוא שכמעט ואין ייבוא מקביל של כלי הרכב אותן כלמוביל מייבאת, בעוד שיבואנים מקבילים מצליחים להביא כמויות מכובדות של דגמי טויוטה מדילרים באירופה.

עוד נכון לציין היעדר של דגמים שבאופן מסורתי היו מבין המובילים בישראל כמו טויוטה קורולה וטויוטה CHR, וכך גם יונדאי i10  ויונדאי i20 שלא מגיעים לישראל עקב החרם הטורקי על ייצאו סחורות לישראל.

מסירות רכבי פלאג אין הייבריד

תמונת מסירות רכבי הפלאג אין הייבריד מעניינת אף היא. כמובן שבמקום הראשון נמצא הג'אקו 7 עם 6028 יחידות, הרחק במקום השני נמצא הצ'רי טיגו 8 פלאג אין עם 1575 יחידות שנמסרו, אחריו הצ'רי אריזו 8 פלאג אין המשפחתית עם 1225 יחידות, ובמקום הרביעי BYD SEAL U DM-i עם 1053 יחידות של דגם הפלאג אין של ה SEAL U. במקום החמישי שוב נציג של צ'רי עם הטיגו 7 פלאג אין שמסר 947 יחידות. אחריו המספרים כבר קטנים עם לקסוס NX פלאג אין שמסר 145 יחידות, ב.מ.וו 530 פלאג אין ממנו נמסרו 105 יחידות, לינק & קו 01 שמסר 96 יחידות ו-וולוו XC60Recharge עם 55 יחידות.

יצרןדגםכמות מסירות
ג'אקו    ג'אקו 76028
צ'רי    טיגו 81575
צ'רי    אריזו 81225
BYD    SEAL U DM-i1053
צ'רי    טיגו 7947


נתון מעניין הוא שהיצרן צ'רי, שמותג ג'אקו הוא אחד ממותגי הייצוא שלו, מהווה כרגע את החלק הארי של שוק הפלאג אין הייבריד בישראל. 

ההערכה שלי היא שכאשר יגיעו משלוחים משמעותיים של דגמי צ'רי, ובעיקר הטיגו 7 והטיגו 8, נראה קפיצה גדולה במסירות של שני דגמים אלו.  

לסיכום,

146.0 אלף כלי רכב חדשים נרשמו מתחילת השנה. ההנעות האלטרנטיביות, חשמלי מלא ופלאג אין כבר נושקות לרבע מהשוק, ונתון זה עוד צפוי לעלות עם כניסת דגמים חדשים כמו Byd Dolphin Surf, דונגפנג בוקס שצפוי לקבל מיקוד על ידי דלק מוטורס, כניסת מותג GAC-AION עליו כתבנו לפני מספר ימים, הג'ילי EX5 המצוין שייתן תחרות בסגמנט הקרוסאוברים ועוד. אנחנו יודעים למי ניתנה הנבואה, אבל לא אופתע בכלל אם בסוף השנה כשליש מהשוק יהיה בהנעת חשמל מלא ופלאג אין.

נמשיך לעקוב ולדווח.


תגובות לכתבה(7):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    כל יבואני הרכב מרוויחים טוב מאוד (ל"ת)
    עושה חשבון 03/06/2025 06:37
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    ומה עם אמינות בדיווח 02/06/2025 19:16
    הגב לתגובה זו
    מהכתבה מובן שכלל המכירות הן לצרכן הפרטי. למה מסתירים את המכירות העצמיות של היבואנים לניפוח הנתונים למה מסתירים את המכירות לליסינג גם לעובדים וגם אפס קילומטר. חוסר האמינות מפמפם ומתדלק את חזירות היבואנים ! ובאמת חבל . פוגע באמינות האתר והכתבים !
  • נתונים גולמיים 02/06/2025 20:44
    הגב לתגובה זו
    הכתב רשם מפורשות שאלו נתוני המסירות של המכוניות לפי הרישום במשרד הרישוי. אין הפרדה לפי ליסינג השכרה או בעלות.
  • 4.
    אנונימי 02/06/2025 16:21
    הגב לתגובה זו
    אנשים הפסיקו להתלהב בקניית רכב חדש .המחירים בשמיים. .רכב שעולה 10 אלף דולר בסין בארץ נמכר ב50 אלף דולר
  • 3.
    מי 02/06/2025 14:01
    הגב לתגובה זו
    שהיבואנים תקועים עם הרכבים ומוכרים אותם לעצמם כ0 קילומטר
  • 2.
    אנונימי 02/06/2025 08:06
    הגב לתגובה זו
    למה כל שאר היצרניות לא מביאות דגמי פלאג אין אין בעצם שום אפשרות היום למי שלא רוצה רכב סיני או רכב יוקרה
  • 1.
    מומו 02/06/2025 07:24
    הגב לתגובה זו
    כולם רצים אחרי רכב אחד או שתיים.עדר מצוי ומאד אופיני לישראל.