נתוני מסירות - ג'אקו, יונדאי וטויוטה בראש.

נתוני מסירות כלי הרכב מתחילת השנה - ג'אקו 7 מוביל, יונדאי קונה במקום השני וטויוטה יאריס קרוס במקום השלישי. 

ההנעות האלטרנטיביות, חשמלי מלא ופלאג אין מהוות יחד מעל 24% מהמסירות, והיד עוד נטויה. 

יואב פולס | (7)

חודש מאי הסתיים, וניתן כבר לעשות סיכומי ביניים של מסירות כלי רכב בישראל. על אף שמספרי המסירות בחודש מאי ממשיכים להתעדכן, התמונה הכללית כבר מתבהרת.

מתחילת השנה נמסרו בישראל 145,766 כלי רכב, מהם 23,351 חשמליים ( 16% ) ו – 11,901 עם הנעת פלאג אין הייבריד ( 8.2% ).

אחוזי החדירה של כלי הרכב החשמליים יחד עם רכבי הפלאג אין עומדים על 24.2%, זהה לאחוזי החדירה כל כלי רכב חשמליים בכל שנת 2024, מה שמצביע על יציבות של השוק בהעדפה להנעות אלטרנטיביות. אני צופה שנתון זה עוד יעלה משמעותית עם קבלת מלאים של דגמי הפלאג אין של צ'רי – הטיגו 8 פלאג אין והטיגו 7 פלאג אין.

תמונת החודשים אינה אחידה כמובן, כאשר בינואר נרשמו 51,21 כלי רכב, בפברואר 23,893 כלי רכב, בחודש מרץ 27,045 כלי רכב, בחודש אפריל (פסח ) 20,128 כלי רכב ובחודש מאי עד עתה הוקלדו 23,399 כלי רכב.  נתוני מאי עוד יתעדכנו ויתווספו מאות כלי רכב שטרם הוקלדו.


יונדאי קונה היברידית. צילום יצרן


מסירות לפי דגמים:

את טבלת המסירות מוביל הג'אקו 7 עם 7236 יחידות שנמסרו מתחילת השנה, מתוכם 6028 מדגם הפלאג אין, ועוד 1208 מדגמי הבנזין. במקום השני יונדאי קונה היברידית עם 6950 יחידות, ובמקום השלישי טויוטה יאריס קרוס עם 4647 יחידות. דגם זה מככב גם בייבוא המקביל שלא דרך יוניון מוטורס היבואן הרשמי של טויוטה. זה נתון שעליכם לדעת שכן נתוני איגוד יבואני הרכב יציג את המידע ללא נתוני ייבוא מקביל ואישי. במקום הרביעי יונדאי אלנטרה היברידית עם 4224 יחידות שנמסרו, ובמקום החמישי טויוטה קורולה קרוס עם 4060 יחידות. את העשירייה הראשונה משלימים הטויוטה רב 4 שבמקום השישי עם 3900 יחידות, אוקטביה החדשה 3633 יחידות במקום השביעי, קיה פיקנטו במקום השמיני עם 3568 יחידות, יונדאי ווניו במקום התשיעי עם 2887 יחידות ובמקום העשירי האקספנג G6 עם 2772 יחידות, החשמלית הראשונה והיחידה בעשירייה הראשונה. אם אתם שואלים על ה BYD Atto3 אז הוא במקום ה – 13 עם 2620 יחידות ממנו שנמסרו מתחילת השנה.

יצרןדגםכמות מסירות
ג'אקו    ג'אקו 77236
יונדאי    קונה היברידית6950
טויוטה    יאריס קרוס היברידית4647
יונדאי    אלנטרה היברידית4224
טויוטה    קורולה קרוס היברידית4060
טויוטה    ראב 43900
סקודה    אוקטביה3633
קיה    פיקנטו2568
יונדאי    ווניו2887


קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"


טויוטה יאריס קרוס הייבריד. מככבת גם בזכות היבוא המקביל. צילום יואב פולס

שני יבואנים מובילים

שני יבואנים בולטים בנתוני המסירות – כלמוביל שהכניסו 4 דגמים לעשירייה הראשונה, ויוניון מוטורס שהכניסו שלושה דגמים לעשירייה הראשונה. יתרון משמעותי שיש כרגע לכלמוביל על פני יוניון מוטורס הוא שכמעט ואין ייבוא מקביל של כלי הרכב אותן כלמוביל מייבאת, בעוד שיבואנים מקבילים מצליחים להביא כמויות מכובדות של דגמי טויוטה מדילרים באירופה.

עוד נכון לציין היעדר של דגמים שבאופן מסורתי היו מבין המובילים בישראל כמו טויוטה קורולה וטויוטה CHR, וכך גם יונדאי i10  ויונדאי i20 שלא מגיעים לישראל עקב החרם הטורקי על ייצאו סחורות לישראל.

מסירות רכבי פלאג אין הייבריד

תמונת מסירות רכבי הפלאג אין הייבריד מעניינת אף היא. כמובן שבמקום הראשון נמצא הג'אקו 7 עם 6028 יחידות, הרחק במקום השני נמצא הצ'רי טיגו 8 פלאג אין עם 1575 יחידות שנמסרו, אחריו הצ'רי אריזו 8 פלאג אין המשפחתית עם 1225 יחידות, ובמקום הרביעי BYD SEAL U DM-i עם 1053 יחידות של דגם הפלאג אין של ה SEAL U. במקום החמישי שוב נציג של צ'רי עם הטיגו 7 פלאג אין שמסר 947 יחידות. אחריו המספרים כבר קטנים עם לקסוס NX פלאג אין שמסר 145 יחידות, ב.מ.וו 530 פלאג אין ממנו נמסרו 105 יחידות, לינק & קו 01 שמסר 96 יחידות ו-וולוו XC60Recharge עם 55 יחידות.

יצרןדגםכמות מסירות
ג'אקו    ג'אקו 76028
צ'רי    טיגו 81575
צ'רי    אריזו 81225
BYD    SEAL U DM-i1053
צ'רי    טיגו 7947


נתון מעניין הוא שהיצרן צ'רי, שמותג ג'אקו הוא אחד ממותגי הייצוא שלו, מהווה כרגע את החלק הארי של שוק הפלאג אין הייבריד בישראל. 

ההערכה שלי היא שכאשר יגיעו משלוחים משמעותיים של דגמי צ'רי, ובעיקר הטיגו 7 והטיגו 8, נראה קפיצה גדולה במסירות של שני דגמים אלו.  

לסיכום,

146.0 אלף כלי רכב חדשים נרשמו מתחילת השנה. ההנעות האלטרנטיביות, חשמלי מלא ופלאג אין כבר נושקות לרבע מהשוק, ונתון זה עוד צפוי לעלות עם כניסת דגמים חדשים כמו Byd Dolphin Surf, דונגפנג בוקס שצפוי לקבל מיקוד על ידי דלק מוטורס, כניסת מותג GAC-AION עליו כתבנו לפני מספר ימים, הג'ילי EX5 המצוין שייתן תחרות בסגמנט הקרוסאוברים ועוד. אנחנו יודעים למי ניתנה הנבואה, אבל לא אופתע בכלל אם בסוף השנה כשליש מהשוק יהיה בהנעת חשמל מלא ופלאג אין.

נמשיך לעקוב ולדווח.


BYD Dolphin Surf פוטנציאל לאלפי מסירות. צילום יצרן

תגובות לכתבה(7):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    כל יבואני הרכב מרוויחים טוב מאוד (ל"ת)
    עושה חשבון 03/06/2025 06:37
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    ומה עם אמינות בדיווח 02/06/2025 19:16
    הגב לתגובה זו
    מהכתבה מובן שכלל המכירות הן לצרכן הפרטי. למה מסתירים את המכירות העצמיות של היבואנים לניפוח הנתונים למה מסתירים את המכירות לליסינג גם לעובדים וגם אפס קילומטר. חוסר האמינות מפמפם ומתדלק את חזירות היבואנים ! ובאמת חבל . פוגע באמינות האתר והכתבים !
  • נתונים גולמיים 02/06/2025 20:44
    הגב לתגובה זו
    הכתב רשם מפורשות שאלו נתוני המסירות של המכוניות לפי הרישום במשרד הרישוי. אין הפרדה לפי ליסינג השכרה או בעלות.
  • 4.
    אנונימי 02/06/2025 16:21
    הגב לתגובה זו
    אנשים הפסיקו להתלהב בקניית רכב חדש .המחירים בשמיים. .רכב שעולה 10 אלף דולר בסין בארץ נמכר ב50 אלף דולר
  • 3.
    מי 02/06/2025 14:01
    הגב לתגובה זו
    שהיבואנים תקועים עם הרכבים ומוכרים אותם לעצמם כ0 קילומטר
  • 2.
    אנונימי 02/06/2025 08:06
    הגב לתגובה זו
    למה כל שאר היצרניות לא מביאות דגמי פלאג אין אין בעצם שום אפשרות היום למי שלא רוצה רכב סיני או רכב יוקרה
  • 1.
    מומו 02/06/2025 07:24
    הגב לתגובה זו
    כולם רצים אחרי רכב אחד או שתיים.עדר מצוי ומאד אופיני לישראל.
זיקר 7X. צילום יואב פולסזיקר 7X. צילום יואב פולס

זיקר 7X - מבטיחה ומקיימת

הזיקר 7X מבטיחה להיות קרוסאובר חשמלי איכותי ומתקדם. ככל שצברנו איתו ק"מ כך הוא הרשים אותנו יותר. 

אהבנו: סוללה ונתוני טעינה, נוחות, מרווח, בטיחות

פחות אהבנו: כיוון פתחי מיזוג דרך מסך הרכב, פתחי מיזוג קדמיים מרכזיים, עיצוב חיצוני

יואב פולס |
נושאים בכתבה זיקר זיקר 7X

הזיקר 7X הושקה לאחרונה במשבצת שבין הזיקר X לבין ה 001 השוטינגברייק המרשימה, ונכנסה לשוק עם שלושה דגמים בטווחי מחירים שלכל אחד מהם את היתרונות שלו. עכשיו נשארת השאלה אם הרכב גם מקיים את ההבטחה. למי שאין סבלנות לקרוא את כל המבחן אני יכול לקצר ולומר – הזיקר 7X היא מכונית מצוינת, בלי 'אבל'.

          

תעודת חובה        
קטגוריה                קרוסאובר – D-SUV
מימדים (מטר)        אורך 4.787 /רוחב 1.930 /גובה 1.65 /בסיס גלגלים 2.90
מספר מושבים        חמישה
הנעה                חשמלית אחורית ב Essence וב – Long Range  /  חשמלית כפולה בדגם Krypton
הספק ומומנט        422 כ"ס / 44.9 קג"מ ב Essence וב – LR / 646 כ"ס, 72.4 קג"מ ב Krypton
סוללה וטעינה            75Kw ב Essence/ 100Kw ב LR וב Krypron. טעינת AC 22Kw, טעינת DC 450Kw
טווח ותקן                 476 / 640 / 544 ק"מ. WLTP.
בטיחות                 ציון איבזור בטיחות 8. חמישה כוכבים ב EuroNcap
מחיר                       234.0 אש"ח / 263.0 אש"ח / 290.0 אש"ח


עיצוב חיצוני ופנימי

אחרי הזיקר 001 המיוחדת והזיקר X בעל הקווים החדים, נראה שמעצבי זיקר ניסו ללכת בין הטיפות עם ה 7X. חזית אטומה עם יחידות תאורה קדמיות מושחרות ונסתרות בזכות השחרה. אותו פס שחור עבה נמתח לרוחב כל המרכב הגדול. עוד קצת פלסטיקה בצבע מרכב, ולמטה שוב אותה פלסטיקה שחורה המסתירה כונסי אוויר אטומים למראה אבל עם אפשרות להיפתח כשהרכב מחליט שהגיע הזמן. משני צידי מכסה המנוע (בעצם מכסה תא המטען הקדמי) תפיחות לא קטנות, למראה מעט אגריסיבי. ידיות נסתרות כמובן, חלונות אחוריים מושחרים, וכך גם הקורות B ו C. מאחור שוב יחידות תאורה מושחרות לרוחב כל המרכב הגדול, וכך גם החלק התחתון של הפגוש האחורי. החלון אחורי מעט צר, דבר שיורגש יותר בנהיגה.  יסלחו לי מעצבי הזיקר 7X יכולתם ללכת עוד כמה צעדים קדימה עם העיצוב החיצוני. יצא לכם מעט גנרי.

פנים הרכב כבר מרגיש יותר נכון. הגה תלת חישורי גדול (לטעמי גדול מדי) מושב נהג חשמלי נוח למדי עם אפשרויות כיוונון מרובות שיתאימו לכל נהג. לוח מחוונים דיגיטלי ''13.02, ומולטימדיה בגודל ''16 עם קישוריות אלחוטית מלאה לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. בזיקר מתגאים ברזולוציה של 3.5K למסך. קונסולה רחבה עם שני משטחי טעינה אלחוטית לסלולרי. תא עם כיסוי שניתן בלחיצת כפתור להקפיץ שני מחזירי כוסות / בקבוקים.

גם כאן כיוון פתחי המיזוג נעשה דרך המסך הראשי, ואתם כבר מכירים את דעתי השלילית מאוד על הדבר הזה. כל-כך מיותר. בזיקר 7X הלכו צעד נוסף אחורה, ופתחי המיזוג שבמרכז הדשבורד ממוקמים מעל המולטימדיה במרכז הדשבורד, ולא ניתנים לכיוון למעלה או למטה. רק ימינה ושמאלה. זה כבר ממש לא מוצלח. מאחור המרווח מעולה הודות לבסיס הגלגלים הגדול של 2.9 מטר, ובנוסף פיצ'ר נחמד – מצלמה המצלמת את המושב האחורי אם רוצים. יש לה מכסה הסוגר אותה. דלת תא מטען חשמלית מאפשרת גישה לטע מטען גדול ושימושי בנפח 616 ליטר. סה"כ למעט פתח המיזוג המרכזי, מדובר בתא נוסעים משובח ונעים לשהות.


צ'רי טיגו 8 פלאג אין. גם בזכותו מתמקמת היצרנית במקום השני בדירוג היצרנים. צילום יואב פולסצ'רי טיגו 8 פלאג אין. גם בזכותו מתמקמת היצרנית במקום השני בדירוג היצרנים. צילום יואב פולס

שוק הרכב - דגמים, מותגים ויצרנים מובילים

ענף הרכב המקומי סוגר שמונה חודשי פעילות בצל מלחמה שאינה נגמרת, ולמרות נתוני הפתיחה הגרועים מראה עוצמה עם למעלה מ 220,000 כלי רכב חדשים שנרשמו במחשבי משרד הרישוי. 

הג'אקו 7 עושה חיל, כך גם היונדאי קונה ההיברידית. טויוטה מובילה את היצרנים, אבל במקום השני מתמקמת צ'רי הסינית עם שני מותגים חזקים - צ'רי וג'אקו. 

יואב פולס |

כ- 220,000 כלי רכב נרשמו מתחילת השנה במאגרי משרד הרישוי, והיד עוד נטויה. ניתוח הדגמים המובילים ממשיך את המגמה אותה ראינו בחודשים הראשונים של השנה, וכך גם ניתוח היצרנים המובילים בשוק.

דירוג הדגמים

הדגם הנמכר ביותר בשוק המקומי ממשיך להיות הג'אקו 7, ממנו נמסרו 10803 יחידות עד היום, והמספר עוד צפוי לעלות עם המשך הרישומים. מתוך כמות זו יש רוב מכריע לדגם הפלאג אין המוצלח ממנו נרשמו 9023 יחידות, כמחציתן נמסרו ללקוחות פרטיים, וכמחציתם ללקוחות עסקיים.

הדגם השני הנמכר ביותר הוא היונדאי קונה ההיברידית, ממנה נמסרו 9681 יחידות ללקוחות.


ג'אקו 7 - הדגם המוביל במסירות בעקביות מתחילת השנה. צילום יצרן

במקום השלישי והרביעי שני דגמים של טויוטה, היאריס קרוס במקום השלישי עם 6950 יחידות, והקורולה קרוס עם 6068 יחידות, שמצליחה לפצות במעט על העדרה של הקורולה ההיברידית מהשוק.

במקום החמישי חביבת הקהל מיום הצגתה לפני יותר מעשור, הקיה פיקנטו ממנה נרשמו 6046 יחידות. במקום השישי נמצאת הצ'רי טיגו 8 שבדומה לג'אקו 7 נמכרת בגרסת פלאג אין הייבריד מוצלחת ובגרסת בנזין. הצ'רי טיגו 8 נמסרה ל- 5845 לקוחות מאושרים, ומתוך כמות זו 4275 הם מדגם הפלאג אין, ו- 1570 מדגם הבנזין שממשיך להימכר במספרים יפים. במקום השביעי עוד טויוטה, הפעם הראב 4 ההיברידי ממנו נמסרו 5470 יחידות, נתון מרשים לנוכח העובדה שמדובר בדגם שמחירו ההתחלתי מעל 200.0 אש"ח.