למטייל מציגים 'מועדון נקודות': על כל טיפ תקבלו נקודות

בתקופה זו רשמה קבוצת 'למטייל' גידול של 5% במחזור המכירות, אשר הסתכם בכ-35 מיליון שקל
מאיה זיסר |

לראשונה מאז היווסדה, ערכה היום (ה') קבוצת 'למטייל' מסיבת עיתונאים מקיפה בה הציגה את הישגיה בשנה האחרונה, על רקע המיתון הגלובלי, תוך התייחסות לשוק הטיולים בארץ ובעולם. כמו כן, הציגה הרשת את תכניותיה לעתיד ואת השינויים והמגמות הצפויים בתחום בשנים הקרובות.

הבשורה העקרית של רשת 'למטייל' היום היא חידוש האתר של הרשת, בהשקעה של כ-1.1 מיליון דולר. אתר למטייל, הוא בעל אחוזי חשיפה של 850 אלף גולשים ייחודיים וכ-40 אלף גולשים ייחודיים ביום. במועדון הגולשים של האתר רשומים כ-350,000 חברים והוא מציע כמות עצומה של מידע לגולשים אשר שוהים בו בממוצע 6.20 דקות לביקור באתר. האתר החדש נמצא באוויר כשבועיים, אחרי החגים יצא רשמית משלב בטא.

לשם קידום הפעילות באתר מבחינת העלאת תכנים, טיפים ושיתוף קבצים תזכה את הגולש בנקודות אשר יקנו לו הנחות ומוצרים בסניפי 'למטייל' השונים הפזורים בכל רחבי הארץ. בנוסף, מאוקטובר השנה, כל קנייה בחנויות הרשת תזכה אף היא בנקודות. מטרת הפעילות היא לחבר בין העולם הוירטואלי לזה הריאלי כאשר הגולשים לוקחים חלק פעיל בתכני האתר, והשתתפות 'וירטואלית' זו מתורגמת לעולם ה'ריאלי' בו הם זוכים בתמורה לכך בנקודות.

בנקודת אלו יוכלו לקבל הגולשים מתנות ממוצרי 'למטייל'. כך, תמורת 5 טיפים, למשל, תזוכו ב-2,000 נקודות ובנוסף בבונוס של עוד 2,000 נקודות, כ-4,000 הנקודות תוכלו לקלב למשל פנס מתנה. לדברי מנכ"ל קבוצת 'למטייל', יובל לימון, "המטרה היא שהגולשים יקבלו מתנות ולא להקשות ובכך אנו נעזר בהעלאת נפחי התוכתן של האתר".

בנוסף לכך, הוקמו מערכות חדשות לשיפור חוויית הגלישה, אשר ביניהן, מערכת המאפשרת לכל גולש להקים אתר טיולים פרטי בו הוא יוכל לעדכן מפרטי הטיול שלו, כולל איסוף חומרים, בניית מסלולי טיול על-גבי מפות, בלוגים ועוד; מפות (Zoom in Zoom out) בצמוד לכל הכתבות והטיפים באתר; מערכות וידאו (סטרימינג) לאיסוף והצגת קטעי וידאו שנסרקו מכל העולם (כ- קטעי וידאו 12,000) וכן קטעי וידאו שישלחו על-ידי גולשים ישראלים ועוד.

בתקופה זו רשמה קבוצת 'למטייל' גידול של 5% במחזור המכירות,

אשר הסתכם בכ-35 מיליון שקל

לימון, התייחס במהלך מסיבת העיתונאים לתקופת המיתון בהשוואה שערך במכירות 'למטייל' החל מחודש אוקטובר 2008 ועד חודש יולי 2009 בהשוואה למכירות החודשים המקבילים. בתקופה זו, הסביר לימון, היו שני פרמטרים עיקריים אשר השפיעו על הירידה במכירות: המשבר הכלכלי העולמי, והחורף השחון מדינת ישראל. לדברי לימון 2 הגורמים גם יחד הובילו לירידה יחסית במכירות שמתרכזות בעונה זו בציוד ובהלבשת החורף, כמו אופנת וציוד סקי. אולם, למרות ששוק מוצרי ואופנת המטיילים הישראלי רשם בתקופה זו ירידה משמעותית של כ-30%-50% בהיקף המכירות, רשמה קבוצת למטייל גידול במחזור המכירות בשיעור של כ-5% וסיכמה את המחצית הראשונה של 2009 במחזור מכירות של 35 מיליון שקל.

לדברי לימון, "אופנת המטיילים העכשווית, ה-Outdoor הפונה לכלל האוכלוסייה, ולא רק למטיילים מקצועיים, מציעה אריגים ידידותיים לסביבה בטכנולוגיה מתקדמת אשר מאפשרת נידוף זיעה מהיר, ייבוש מהיר של הבגד, הרחקת לחות, הגנה מקרינת השמש (גם נגד קרינת UVA וגם נגד קרינת UVB), מניעת קמטים ולאחרונה גם טכנולוגיה מיוחדת אשר מרחיקה יתושים ושאר חרקים עוקצים".

בשנים האחרונות עולם התיירות העולמי, ובכלל זה גם הישראלי, עובר תהליך נרחב של שינוי נורמטיבי. ריבוי הטיסות ומדיניות השמיים הפתוחים הובילו לירידה במחירי הטיסות ולזמינות גדולה של האפשרות לטוס לחו"ל, מה שמגביר באופן משמעותי את הביקוש לחופשות משפחתיות קצרות וזולות. שינוי נוסף שמתרחש בשוק התיירות הוא בעקבות התפתחות תרבות הפנאי לצד תוחלת החיים שעולה משנה לשנה ואיכות החיים שמציעה הרפואה המודרנית. כל אלו אמר לימון "מעודדים אוכלוסייה מבוגרת אשר מצויה במצב גופני טוב ובעלת אמצעים לצאת לטיולים ארוכים מסביב לעולם ותופעה זו רק הולכת וגדלה".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מדד המחירים לצרכן CPIמדד המחירים לצרכן CPI
מדד המחירים

מדד המחירים באוגוסט - מה הצפי והאם הריבית תרד?

הטיסות, השכר, הסיכויים להפחתת ריבית אצלנו, והסיכויים להפחתת ריבית השבוע בארה"ב

תמיר חכמוף |

ביום שני יתפרסם מדד המחירים לצרכן לחודש אוגוסט. למדד המחירים יש משמעות גדולה עלינו כצרכנים, כמשקיעים וכלווים. כשהמדד עולה המשמעות היא שהמחירים עולים, כשהמדד עולה ההשקעות שלנו שצמודות למדד עולות, אבל גם ההלוואות ומסלולי המשכנתא שלנו במסלול הצמוד, מתייקרים. למדד יש גם השפעה גדולה על קובעי המדיניות בבנק ישראל, כאשר מדד נמוך יחזק את ההערכה להפחתת ריבית קרובה. מדד מאכזב עלול להביא לדחייה של הורדת הריבית, אם כי, הפעם סיכוי גבוה שהריבית תרד במפגש הבא בסוף החודש וזאת מכיוון שהפד בישיבתו ביום רביעי הקרוב צפוי להוריד את הריבית.

בנק ישראל ירגיש הרבה יותר בטוח להוריד ריבית אחרי שהקולגה ג'רום פאוול יוריד ראשון. אבל בעוד שההימורים בארה"ב הם מעל 95% להורדת ריבית, אצלנו יש שאלה גדולה בקשר למלחמה. הנגיד כבר התבטא בעבר על אי הוודאות שנגרמת כתוצאה מהמלחמה ולמרות שמבחינת הנתונים הכלכליים אין שום סיבה שלא להוריד ריבית. אפילו הגירעון בשיעור של 4.7% יחסית טוב, הנגיד מתלבט.    

הריבית הגבוהה היא בראש וראשונה כדי לרסן את האינפלציה. האינפלציה אומנם עלתה בהדרגה לקצב שנתי סביב 3.1%-3.2%, אבל כשמסתכלים קדימה היא באזור 2.1%-2.2% ויש כלכלנים שצופים אפילו פחות מכך, מבינים שהאינפלציה חוזרת לתוואי של בנק ישראל ואם כך, אז למה לא להוריד ריבית? 

מדד המחירים באוגוסט - עלייה של 0.7%-0.5%

יונתן כץ, כלכלן המאקרו של לידר סבור שהמדד באוגוסט עלה ב-0.7% - "מחירי הדלקים עלו ב- 1.2% תחילת ספטמבר, אך מחירי הנפט בעולם ירדו ב- 3% בשל הציפייה לגידול בתפוקת הנפט על ידי קרטל הנפט ואינדיקטורים חלשים לגבי הפעילות בארה"ב. 

"השקל התייצב יחסית אחרי התחזקות במהלך החודש.  לא צפויה העלאת מחירים במגזר החינוך על רקע הקפאת השכר. מסתמנת האצת מסוימת בשכר בסקטור העסקי בחודש יולי . מספר היוצאים לחו"ל באוגוסט חזר לרמה של חודש מאי. ריבוי הטיסות צפוי לתרום לירידות מחירים בחודש ספטמבר לאחר עלייה עונתיות חדה באוגוסט. תחזית האינפלציה שלנו עומדת על 0.7% באוגוסט, -0.3% בספטמבר, 0.5% באוקטובר ו- 2.1% שנה קדימה".


ויטלי פלוטינסקי בהרצאה בכנס הגדול של הצפון קרדיט יחצויטלי פלוטינסקי בהרצאה בכנס הגדול של הצפון קרדיט יחצ

פיזור גלובלי, יתרון מקומי ואזהרה מפיקדונות - המסרים של בכירי שוק ההון

בכנס הפיננסי בצפון הדגישו אורי קרן ממור ומתן שטרית מהפניקס את החשיבות של תיק השקעות מפוזר, את יתרון ההיכרות עם השוק המקומי, ואת הסיכונים שבהסתמכות על פיקדונות וקרנות כספיות לטווח הארוך

תמיר חכמוף |
נושאים בכתבה אנליסטים

מאות רבות של תושבי חיפה והצפון נכחו שלשום באולם תיאטרון הצפון בכנס הפיננסי הגדול של הצפון, בהובלת חברת S.F.P, חברה לתכנון פיננסי הוליסטי המנהלת ומפקחת על נכסים בהיקף של מעל 3.5 מיליארד שקל, ובהשתתפות בכירי עולם ההשקעות בישראל. האירוע, שנערך במטרה להעניק לציבור הרחב כלים מעשיים להתנהלות פיננסית נכונה בכל תנאי שוק, כלל הרצאות של ויטלי פלוטינסקי, בעלים ומנכ"ל משותף ב-SPF, אורי קרן, שותף ומנהל השקעות ראשי במור גמל, ומתן שטרית, הכלכלן הראשי בקבוצת הפניקס.

אורי קרן, שותף ומנהל השקעות ראשי, מור גמל אמר במהלך הכנס: "בתחילת 2024, הקונצנזוס היה להשקיע רק בארה"ב, תוך ציפייה למספר הורדות ריבית ולביצועים חזקים. בפועל, קרה בדיוק ההפך. השוק האמריקאי היה אחד החלשים בעולם. אירופה, שהספידו אותה, הציגה תשואות פנומנליות, ואפילו השוק הישראלי הפגין חוסן מרשים למרות המצב. זהו שיעור חשוב המלמד שהקונצנזוס בשוק טועה לעיתים קרובות, ורק תיק מפוזר גלובלית יכול להגן מפני תפניות לא צפויות".

"מה שמעניק לחיסכון הפנסיוני יתרון מכריע, במיוחד בתקופות משבר, הוא ההשקעה בנכסים לא סחירים. מדובר בנכסים ממשיים כמו כביש 6, מנהרות הכרמל ופרויקטי נדל"ן, שאינם נסחרים בשוק ההון. הרכיב הזה, שיכול להגיע למעל 30% בתיק כללי של חברות הביטוח, מייצר תשואה יציבה ופועל כעוגן הגנתי כשהשווקים הציבוריים תנודתיים. זהו יתרון מובנה שלמשקיע פרטי בבנק פשוט אין גישה אליו".

הכנס עסק במגוון רחב של נושאים הבוערים לחוסך והמשקיע הישראלי, החל מבחירת מסלולי השקעה, דרך תכנון מס וניצול הטבות, ועד לדילמת הנדל"ן מול שוק ההון. המשתתפים קיבלו כלים פרקטיים וטיפים כיצד לנווט את עתידם הפיננסי בחוכמה.

ויטלי פלוטינסקי, שפתח את הכנס, הדגיש את החשיבות של תכנון פיננסי הוליסטי. "המטרה המרכזית שלנו הייתה להנגיש את עולם התכנון הפיננסי," אמר פלוטינסקי.