למטייל מציגים 'מועדון נקודות': על כל טיפ תקבלו נקודות

בתקופה זו רשמה קבוצת 'למטייל' גידול של 5% במחזור המכירות, אשר הסתכם בכ-35 מיליון שקל
מאיה זיסר |

לראשונה מאז היווסדה, ערכה היום (ה') קבוצת 'למטייל' מסיבת עיתונאים מקיפה בה הציגה את הישגיה בשנה האחרונה, על רקע המיתון הגלובלי, תוך התייחסות לשוק הטיולים בארץ ובעולם. כמו כן, הציגה הרשת את תכניותיה לעתיד ואת השינויים והמגמות הצפויים בתחום בשנים הקרובות.

הבשורה העקרית של רשת 'למטייל' היום היא חידוש האתר של הרשת, בהשקעה של כ-1.1 מיליון דולר. אתר למטייל, הוא בעל אחוזי חשיפה של 850 אלף גולשים ייחודיים וכ-40 אלף גולשים ייחודיים ביום. במועדון הגולשים של האתר רשומים כ-350,000 חברים והוא מציע כמות עצומה של מידע לגולשים אשר שוהים בו בממוצע 6.20 דקות לביקור באתר. האתר החדש נמצא באוויר כשבועיים, אחרי החגים יצא רשמית משלב בטא.

לשם קידום הפעילות באתר מבחינת העלאת תכנים, טיפים ושיתוף קבצים תזכה את הגולש בנקודות אשר יקנו לו הנחות ומוצרים בסניפי 'למטייל' השונים הפזורים בכל רחבי הארץ. בנוסף, מאוקטובר השנה, כל קנייה בחנויות הרשת תזכה אף היא בנקודות. מטרת הפעילות היא לחבר בין העולם הוירטואלי לזה הריאלי כאשר הגולשים לוקחים חלק פעיל בתכני האתר, והשתתפות 'וירטואלית' זו מתורגמת לעולם ה'ריאלי' בו הם זוכים בתמורה לכך בנקודות.

בנקודת אלו יוכלו לקבל הגולשים מתנות ממוצרי 'למטייל'. כך, תמורת 5 טיפים, למשל, תזוכו ב-2,000 נקודות ובנוסף בבונוס של עוד 2,000 נקודות, כ-4,000 הנקודות תוכלו לקלב למשל פנס מתנה. לדברי מנכ"ל קבוצת 'למטייל', יובל לימון, "המטרה היא שהגולשים יקבלו מתנות ולא להקשות ובכך אנו נעזר בהעלאת נפחי התוכתן של האתר".

בנוסף לכך, הוקמו מערכות חדשות לשיפור חוויית הגלישה, אשר ביניהן, מערכת המאפשרת לכל גולש להקים אתר טיולים פרטי בו הוא יוכל לעדכן מפרטי הטיול שלו, כולל איסוף חומרים, בניית מסלולי טיול על-גבי מפות, בלוגים ועוד; מפות (Zoom in Zoom out) בצמוד לכל הכתבות והטיפים באתר; מערכות וידאו (סטרימינג) לאיסוף והצגת קטעי וידאו שנסרקו מכל העולם (כ- קטעי וידאו 12,000) וכן קטעי וידאו שישלחו על-ידי גולשים ישראלים ועוד.

בתקופה זו רשמה קבוצת 'למטייל' גידול של 5% במחזור המכירות, אשר הסתכם בכ-35 מיליון שקל

לימון, התייחס במהלך מסיבת העיתונאים לתקופת המיתון בהשוואה שערך במכירות 'למטייל' החל מחודש אוקטובר 2008 ועד חודש יולי 2009 בהשוואה למכירות החודשים המקבילים. בתקופה זו, הסביר לימון, היו שני פרמטרים עיקריים אשר השפיעו על הירידה במכירות: המשבר הכלכלי העולמי, והחורף השחון מדינת ישראל. לדברי לימון 2 הגורמים גם יחד הובילו לירידה יחסית במכירות שמתרכזות בעונה זו בציוד ובהלבשת החורף, כמו אופנת וציוד סקי. אולם, למרות ששוק מוצרי ואופנת המטיילים הישראלי רשם בתקופה זו ירידה משמעותית של כ-30%-50% בהיקף המכירות, רשמה קבוצת למטייל גידול במחזור המכירות בשיעור של כ-5% וסיכמה את המחצית הראשונה של 2009 במחזור מכירות של 35 מיליון שקל.

לדברי לימון, "אופנת המטיילים העכשווית, ה-Outdoor הפונה לכלל האוכלוסייה, ולא רק למטיילים מקצועיים, מציעה אריגים ידידותיים לסביבה בטכנולוגיה מתקדמת אשר מאפשרת נידוף זיעה מהיר, ייבוש מהיר של הבגד, הרחקת לחות, הגנה מקרינת השמש (גם נגד קרינת UVA וגם נגד קרינת UVB), מניעת קמטים ולאחרונה גם טכנולוגיה מיוחדת אשר מרחיקה יתושים ושאר חרקים עוקצים".

בשנים האחרונות עולם התיירות העולמי, ובכלל זה גם הישראלי, עובר תהליך נרחב של שינוי נורמטיבי. ריבוי הטיסות ומדיניות השמיים הפתוחים הובילו לירידה במחירי הטיסות ולזמינות גדולה של האפשרות לטוס לחו"ל, מה שמגביר באופן משמעותי את הביקוש לחופשות משפחתיות קצרות וזולות. שינוי נוסף שמתרחש בשוק התיירות הוא בעקבות התפתחות תרבות הפנאי לצד תוחלת החיים שעולה משנה לשנה ואיכות החיים שמציעה הרפואה המודרנית. כל אלו אמר לימון "מעודדים אוכלוסייה מבוגרת אשר מצויה במצב גופני טוב ובעלת אמצעים לצאת לטיולים ארוכים מסביב לעולם ותופעה זו רק הולכת וגדלה".

במהלך מסיבת העיתונאים חשף מנכ"ל 'למטייל' את התכניות העתידיות של הקבוצה לשנת 2010, זאת בהתאם כמובן להתפתחות עולם הטיולים וענף התיירות בכלל ובישראל בפרט. הקבוצה מתכננת לפתוח עוד 2 סניפים חדשים בערים מרכזיות בארץ, בעלות של 2 מיליון שקל ובכך להרחיב את הפריסה הארצית המונה כיום 14 סניפים.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה