
עשרת הרכבים הפופולריים ביותר בישראל בכל הזמנים
הרכבים שהכי אהבתם בעשורים האחרונים: איפה ממוקמת מאזדה, ומי מנצחת בטריו של טויוטה, מאזדה וסובארו? 10 הגדולים
שוק הרכב הישראלי כולל 4.2 מיליון רכבים כשמדי שנה נוספים כ-350 אלף רכבים ויורדים מהכביש כ-200-250 אלף רכבים. יחס הרכבים לאוכלוסייה הוא כ-0.4 (ממוצע של 0.4 רכב לאדם-נפש), משפחה של 5 נפשות מחזיקה בממוצע 2 רכבים. בעולם המערבי היחס אפילו גבוה יותר - באנגליה זה עומד על 0.6, ביפן על 0.73, באיטליה וארה"ב מעל 0.9.
מכאן, שלמרות הפקקים הנוראיים, המצב כנראה יכול להיות גרוע עוד יותר. אבל צריך לזכור שהעולם משתנה - התקווה לרכבים אוטונומיים מביאה בשורה. כמות הרכבים תרד דרמטית כי רכבים ישמשו כרובוטקסי. נניח שאתם תהיו בעלי רכב - בזמן שאתם עובדים, ובזמן שאתם ישנים, הרכב שלכם יהיה רובוטקסי וייצר לכם כסף. המשמעות היא שאנשים אחרים לא יקנו רכבים אלא ישתמשו במונית, ובסה"כ כמות הרכבים תהיה נמוכה יותר. מספיק שהעומס על התשתיות יירד ב-5%-10% כדי שייגמרו הפקקים.
זה העתיד, הרכבים האוטונומיים הם חלום של עוד 3-5 שנים. בינתיים המציאות היא רכבים רבים, רובם הגדול עדיין נעים על בנזין, ושוק רכב חשמלי שאומנם גדל, אבל פחות מהציפיות. מסירות הרכבים החשמליים דווקא ירדו השנה לכיוון 20%, אבל זה כנראה זמני - המסירות שלהם צפויות לעלות בהמשך.
בדקנו מי הרכבים הפופולאריים ביותר בכל הזמנים. החשמליות לא נמצאות ברשימה כי הן יחסית חדשות, אבל הן מתקדמות בקצב מרשים - BYD אהובה על הקהל הישראלי, ואם תמשיך בקצב מכירות כזה, היא עשויה תוך כמה שנים להיכנס לעשירייה של הרכבים הכי נמכרים בארץ בכל הזמנים. הנה הרשימה:
- כל היתרונות של רכב 7 מקומות למשפחות
- איך 52% ישפיעו על רכישת כלי רכב? המספר היומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
#1 סובארו DL / ליאונה - הישראלים התאהבו (מסירות של כ-120 אלף יחידות)
בשנות ה־80 וה־90 סובארו הפכה לרכב של המדינה. מדובר היה ברכב פשוט, אך אמין, עם מרווח פנימי נוח ויכולת עמידות מרשימה. רבים מהישראלים הראשונים שרכשו רכב פרטי, עשו זאת עם דגם של סובארו. יתרונו של הדגם היה גם ביכולת לתפקד בתנאי שטח ובכבישים הלא מפותחים של אותה תקופה.
ה־DL והליאונה סימלו עבור רבים את המהפכה המוטורית של מעמד הביניים בישראל. הן שימשו גם את צה"ל, את חברות השכרת הרכב וגם נהגים פרטיים מכל המגזרים. למרות שכיום מדובר בדגם שכמעט ואינו קיים על הכבישים, המורשת אדירה.
- איון V - קרוסאובר חשמלי שימושי
- מהפכה באכיפת מהירות: כ-250 מצלמות חכמות יחליפו את "הקופסאות הכתומות" בכבישים
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- דיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון
קריאה קשורה: 10 הרכבים הכי נמכרים בעולם - מה הפך אותם לסיפורי הצלחה?
#2 טויוטה קורולה - הקלאסיקה הנצחית (כ-100,000 מסירות)
טויוטה קורולה היא כנראה הרכב עם המוניטין הטוב ביותר בישראל. במשך עשרות שנים, הדגמים השונים של הקורולה שמרו על נוכחות קבועה ויציבה ברשימות המכירות המובילות, ולא בכדי. הקורולה הפכה לסמל של בחירה בטוחה רכב שלא יאכזב, שישמור על ערכו לאורך זמן ושיוכל לשרת את המשפחה שנים רבות ללא בעיות משמעותיות. שמה הטוב של טויוטה לאמינות, יחד עם רשת שירות נגישה וזמינות גבוהה של חלקי חילוף, הפכו את הקורולה לבחירה מועדפת על הורים ובעלי משפחות.
הקורולה נכנסה לשוק הישראלי בתחילת שנות ה־90 ותוך זמן קצר ביססה את עצמה כאחת המכוניות האמינות והמשתלמות ביותר למשפחה. הצלחתה נובעת מהשילוב בין תדמית יפנית של איכות ואמינות, יחד עם תמחור סביר יחסית למתחרות האירופיות.
גרסאות היברידיות שנכנסו בשנים האחרונות חיזקו את מעמדה בעידן שבו צריכת דלק וניידות ירוקה הפכו לשיקול מרכזי. הדגם נמכר בשוק הפרטי, בליסינג ובציי רכב - וממשיך להיות עמוד תווך במכירות.
#3 מאזדה 3 - המלכה של שנות האלפיים (כ-100,000 מסירות)
מאזדה 3 היא אחת מסיפורי ההצלחה הגדולים ביותר בשוק הישראלי. בין השנים 2004-2010 היא שלטה בשוק הישראלי ביד רמה, כשהיא זוכה בתואר הרכב הנמכר ביותר שנה אחר שנה ומחזיקה בנתח שוק מרשים של מעל 12%.
הסוד להצלחתה נעוץ בשילוב הנדיר של עיצוב יפני מתוחכם, מהימנות גבוהה, חיסכון בדלק ומחיר שהיה בהישג יד של מעמד הביניים הישראלי. היא הייתה מדויקת לקהל הישראלי כי היא לא הייתה יוקרתית מדי ולא פשוטה מדי, עם מנוע חסכוני ונהיגה נוחה שהתאימה לתנאי התנועה הישראליים.
כשהמאזדה 3 נכנסה לשוק ב-2004, היא שינתה את פני הסגמנט המשפחתי. היא הציעה עיצוב דינמי, ביצועים טובים יחסית לרכב משפחתי, והצליחה למשוך גם קהל צעיר שחיפש חוויית נהיגה.
#4 מאזדה 323 - ההצלחה הראשונה של הקבוצה (כ-70,000 יחידות)
הדגם שקדם למאזדה 3 היה שחקן מרכזי בשוק הרכב של שנות ה-90. היא אמנם הייתה פשוטה יותר, אך סיפקה מענה טוב לרכב משפחתי קומפקטי. כיאה למותג יפני, היא נחשבה לאמינה מאוד, קלה לתחזוקה ועם שוק יד שנייה חזק במיוחד.
נהגים רבים זוכרים את המאזדה 323 כרכב הראשון שלהם, ורבות מהן שירתו נאמנה גם מעל 15 שנה. גם בציים ממשלתיים ובשירותים עירוניים נעשה בה שימוש רב.
#5 יונדאי i30/ אלנטרה - הבנת השוק הישראלי (60,000 יחידות)
יונדאי בנתה בישראל מוניטין של מותג שמכיר ומבין את הצרכים הישראליים. אלנטרה, יחד עם דגמים נוספים של החברה, הופיעו פעמים רבות ברשימות הרכבים הנמכרים ביותר בזכות השילוב המנצח של טכנולוגיה קוריאנית מתקדמת, מחירים יחסית נגישים ואחריות מרשימה.
הדגמים של יונדאי זכו להצלחה בעיקר החל מסוף שנות ה-2000. האלנטרה, בדגמים שונים, הפכה לחלופה משתלמת למאזדה ולטויוטה עם עיצוב מודרני ומפרט עשיר יחסית למחיר.
#6 קיה פיקנטו - מהפכת המיני הישראלית (כ-55,000 יחידות)
קיה פיקנטו פתחה פרק חדש בהיסטוריה הישראלית עם הגעתה ב-2004, אך השיא שלה הגיע עם החלת המיסוי הירוק על זיהום רכבים ב-2009. היא לא רק הפכה לרכב המיני הפופולרי ביותר בישראל - היא למעשה יצרה את הקטגוריה הזו מחדש ועשתה אותה לאופציה נכונה עבור רבים, בעיקר בזכות החיסכון הכלכלי והאמינות.
7# יונדאי i10 / גטס - קטנה ומצליחה (כ-50,000 יחידות)
עוד נציג בולט של קטגוריית המיני - הגטס הייתה סיפור הצלחה בשנות ה-2000, ואחריה הגיעה ה-i10 שהמשיכה את הקו עם שיפורים בעיצוב, בטיחות ומפרט עשיר. היתרון של דגמים אלו היה בפשטות, אמינות ועלות נמוכה, בדיוק מה שהשוק הישראלי חיפש באותה תקופה.
8# סקודה אוקטביה - החכמה של השוק (כ-45,000 יחידות)
בעשור האחרון סקודה אוקטביה הצליחה לכבוש מקום של כבוד בשוק הישראלי כרכב משפחתי חכם. השילוב של טכנולוגיה גרמנית, מחירים תחרותיים ומקום פנימי רחב הפך אותה לאופציה מושכת במיוחד עבור משפחות מודעות ערך. לאוקטביה יש מנוע חסכוני, אבזור עשיר ועיצוב נקי ומודרני, היא זוכה להערכה רבה בקרב קונים ישראלים שמעוניינים ביחס איכות-מחיר מעולה.
9# מאזדה 6 - מי רוצה רכב מנהלים? (מעל 40,000 יחידות)
רכב משפחתי פלוס - רכב מנהלים שהפך לפופולרי למשפחות שהיו צריכות או שרצו להרשים ברכב גדול. הוא היה גם רכב של מנהלים - שידר סטטוס ומעמד. העיצוב היוקרתי יחסית והנוכחות בכביש הפכו אותה לאלטרנטיבה טובה פחות יקרה לרכבים אירופאיים.
הדגם זכה להצלחה גם בקרב נהגי מוניות, בזכות תא מטען גדול, נוחות נסיעה ושם טוב באמינות מכאנית.
10# קיה ספורטאז’ - הקרוסאובר הראשון (כ-40,000 יחידות)
הקרוסאובר הראשון שהפך ללהיט בישראל. בתחילת הדרך התקבל הדגם בספקנות, אך עם שיפור העיצוב והנוחות, הספורטאז’ הפך לבחירה המובילה בסגמנט הפנאי-שטח. הוא הפך למוביל בזכות התאמה לנהג הישראלי, מרחב פנימי, ותמחור תחרותי. גם הדגם החדש ממשיך להימכר בהיקפים טובים.
- 16.אנונימי 31/10/2025 18:31הגב לתגובה זולא מפרסמים תגובות שמראות כי הכתבה מלאה בטעויות חובבנית ומקושקשת כמו הביצים שלכם
- 15.מיצובישי לנסר סימן שאלה (ל"ת)תודה על הכתבה 25/10/2025 09:06הגב לתגובה זו
- 14.האיכות של הרכבים היפנים הם מעל הכול (ל"ת)אנונימי 25/10/2025 08:46הגב לתגובה זו
- 13.ספורטאז יותר מסיויק (ל"ת)אנונימי 22/10/2025 22:10הגב לתגובה זו
- 12.שום רכב סיני או קוראני יכול להשתוות לרכב ארופאי (ל"ת)אנונימי 21/10/2025 16:26הגב לתגובה זו
- 11.אנונימי 21/10/2025 07:32הגב לתגובה זוסובארו לאונה חוץ מאמינות מופלגת ותחזוקה זולה מדובר בזבל של רכב. 0 בטיחות 0 נוחות 0 ביצועים 0 עיצוב הוולוו 240 מוצלחת בהרבה. פרט לדלק רכישה ותחזוקה יקרה יותר שורדת עד היום.מי שקנה אותה אז ושמר עליה הרוויח בטווח הרחוק.בזמן שהסובארו מחלידות ומתפרקות מכל תאונה קטנה הוולוו עדיין יציבה נוחה ואמינה.
- 10.אספן 19/10/2025 22:24הגב לתגובה זושימו לב. חובה 350 שח . שלישי 600 . רישוי שנתי 380 . זהו.... נוסעת סבבה עושה את העבודה כבר מעל שלושים שנה . לא מוכר בחיים
- חלפים אישורי מוסך וטרטורים לטסט (ל"ת)אנונימי 25/10/2025 09:04הגב לתגובה זו
- 9.פיאט אונופונטו עברה את כולם (ל"ת)בולשיט 19/10/2025 16:18הגב לתגובה זו
- 8.אנונימי 19/10/2025 06:23הגב לתגובה זואלו מכוניות עגלות כולן... הגיעו לכאן הדגמים הכי זולים ועם מנועים לאנשים שלא מבינים במכוניות..
- 7.מה עם החיפושית (ל"ת)אנונימי 19/10/2025 04:42הגב לתגובה זו
- 6.מה עם מיצובישי לאנסר לא יתכן שהיא לא ברשימה! (ל"ת)רני 18/10/2025 20:53הגב לתגובה זו
- 5.מיצובישי לאנסר פורד פוקוס (ל"ת)אנונימי 18/10/2025 20:32הגב לתגובה זו
- 4.אנונימי 18/10/2025 19:17הגב לתגובה זוכתבה חובבנית שכל צאט היה מגלה בזמן
- 3.וואו איזה כתבה בזבוז זמן חשבתי זה אתר כלכלי (ל"ת)אנונימי 18/10/2025 15:46הגב לתגובה זו
- 2.אנונימי 18/10/2025 12:28הגב לתגובה זונוצר שוק של מכירת התור...
- יהופיץ 19/10/2025 14:18הגב לתגובה זוהכל כדי לשים יד על יצירת המופת המוטורית שנקראה סובארו DL.עד כדי כך אנשים התייחסו אליה כמו אל זהב או סחורה שמחירה לא צפוי לרדת. עולב
- 1.אין כמו הסובארו ההיסטורית (ל"ת)אנונימי 18/10/2025 11:58הגב לתגובה זו
לקסוס טויוטה החדש (יצרן)לקסוס של טויוטה חוזרת למשחק: ה-LFA בגרסה חדשה - חשמלית, חדה, ומרשימה
יצרנית הרכב הגדולה בעולם חושפת את היורשת של ה-LFA האייקונית משנת 2010, והפעם היא מופעלת בחשמל טהור. האם מדובר בעוד רכב תדמיתי, או בתחילתו של עידן חדש לטויוטה ולקסוס בזירת הפרימיום החשמלית?
טויוטה חשפה את קונספט ה-LFA החשמלי - היורשת של מכונית העל המיתולוגית של לקסוס משנת 2010. המעבר המהיר ממנוע V10 טבעי לסוללת מצב מוצק ומנועים חשמליים מסמל אסטרטגיה נועזת: טויוטה, שתמיד נתפסה כשמרנית בכל הנוגע לרכבים חשמליים, מבקשת כעת לכבוש מחדש את שוק הפרימיום בעידן החשמלי.
ההשקה התקיימה בוונ סיטי שביפן, לצד דגמי GR GT ו-GR GT3, ומדגישה כוונה ברורה להטמיע טכנולוגיות מתקדמות בדגמים סדרתיים עתידיים.
עיצוב שמכבד את העבר, מסתכל לעתיד
העיצוב של הדגם החדש שומר נאמנות לקווי ה-DNA של המקור: מכסה מנוע ארוך, פרופיל נמוך ורחב, וזנב אירודינמי מובהק. אך הגרסה החשמלית מוסיפה שפה עיצובית מינימליסטית ועתידנית - תאורת LED דקיקה, קווים חדים וחלקים, וכמובן העדר מערכות קירור מסורתיות או פליטות גזי פליטה.
מבנה הרכב מבוסס על שלדת אלומיניום משותפת עם דגם ה-GR GT. הרכב החדש גדול במעט מקודמו - ארוך ב-7.5 אינץ' ורחב ב-5.7 אינץ' מה-LFA המקורית, עם בסיס גלגלים מוארך המבטיח יציבות משופרת במהירויות גבוהות.
בתוך התא, יוק (yoke) במקום ההגה המסורתי רומז על מערכת נהיגה אוטונומית מתקדמת, בשילוב חומרי פרימיום כמו עור איכותי וסיבי פחמן.
טכנולוגיה מתקדמת - סוללות מצב מוצק בדרך
פרטים טכניים מדויקים עדיין מוגבלים, אך טויוטה מבהירה כי מדובר ב-"halo car" - רכב דגל שתפקידו העיקרי הוא פיתוח וייעול טכנולוגיות שיועברו בהמשך לדגמים מסחריים. במרכז הבמה: סוללות מצב מוצק שמבטיחות טעינה מהירה משמעותית וטווח נסיעה ארוך יותר.
- משרד יחסי ציבור חדש ילווה את מותג הרכב לקסוס בישראל
- משבר הקורונה יוצר הזדמנויות חדשות? רכבי יוקרה יד 2 בהישג יד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מערכת ההנעה החשמלית מבטיחה תאוצה מיידית ללא עיכוב, בניגוד למנועי בעירה, אך שומרת על חוויית נהיגה ספורטיבית דרך מערכות בקרת יציבות מתקדמות. ההשקה מציינת את עקרון "שיקינן סנגו" - מסורת יפנית של שימור והעברת ידע, בהובלת אקיו טוידה, יו"ר טויוטה ונהג מקצועי בעצמו.
לא רק חשמל - דגמי GR GT בדרך למסלולים

המכוניות של Waymo הפכו לאגרסיביות: מבצעות עקיפות מסוכנות ופרסות לא חוקיות
הרכבים האוטונומיים של אלפאבית הופכים אגרסיביים בכבישי סן פרנסיסקו ובחברה מסבירים שזה חלק מההסתגלות למציאות התחבורתית בעיר הצפופה
לא עוד נהיגה זהירה עד מגוחכת: הרכבים האוטונומיים של Waymo, ששנים נודעו בזהירות-יתר ובציות קפדני לחוקי התנועה, משנים את ההתנהגות. בשבועות האחרונים נצפים יותר ויותר כלי רכב של החברה כשהם מבצעים עקיפות חדות, פניות פרסה לא חוקיות, זינוקים באור ירוק ולעיתים גם חוצים קווי הפרדה תוך שהם מוותרים על איתות.
מדובר בשינוי התנהגות מובהק של מערכות ההפעלה של Waymo, פרויקט הרכב האוטונומי של גוגל, דרך חברת האם אלפבית, שמופעל כיום בערים גדולות בארה"ב, כולל סן פרנסיסקו,
לוס אנג'לס, אוסטין וניו יורק, כאשר החברה מעבירה חלק גדול מהצי בהדרגה למצב של הפעלה מלאה ללא נהג בטיחות.
מאחורי ההתנהגות החדשה מסתתר סיפור ארוך שנמשך מאז 2009, אז אלפאבית החלה לפתח מערכות נהיגה אוטונומית במסגרת המיזם הפנימי של גוגל. אחרי כשבע שנים המיזם קיבל שם עצמאי והפך ל Waymo, מתוך שאיפה להפוך את תחום התחבורה העירונית למבוסס נהיגה ממוחשבת. אומנם בשנים הראשונות הרכבים הותירו רושם זהיר ולעיתים מהוסס, אבל זה היה חלק מהאסטרטגיה: קודם כל לבסס אמון בטכנולוגיה.
מבחינת השקעות Waymo הפכה לאחד המיזמים עתירי ההון של אלפאבית. לאורך השנים הוזרמו לפרויקט סכומים בהיקף כולל שעלה על 10 מיליארד דולר, כולל גיוסים חיצוניים ומשאבים ישירים של החברה האם. מדובר בהשקעה שמייצגת אמון ארוך טווח, אם כי רבים תהו עד כמה הפרויקט מצדיק את העלויות מול קצב ההטמעה האיטי. Waymo אינה לבד בזירה. טסלה מקדמת מערכת נהיגה אוטונומית שמבוססת בעיקר על מצלמות ולמידת מכונה, אם כי עד כה היא עדיין לא מפעילה שירות רובוטקסי מלא. גם חברות נוספות פועלות בשוק, כולל יצרנים שמפתחים מערכות תמיכה מתקדמות לנהגים ושואפים בעתיד להפעלה עצמאית. עם זאת Waymo נחשבת השחקנית הבולטת ביותר בתחום הרובוטקסי, היות וזה המודל העסקי המרכזי שלה והיא כבר מפעילה צי בקנה מידה עירוני. נראה שבעתיד הקרוב ההתחרות תתמקד בשווקים שבהם יינתן היתר להפעלה מסחרית מלאה.
- עוקפת את טסלה בסיבוב: הנהיגה האוטונומית עולה לכביש המהיר
- ויימו דוהרת קדימה עם Via: טסלה עדיין תקועה באוסטין
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7

