
עשרת הרכבים הפופולריים ביותר בישראל בכל הזמנים
הרכבים שהכי אהבתם בעשורים האחרונים: איפה ממוקמת מאזדה, ומי מנצחת בטריו של טויוטה, מאזדה וסובארו? 10 הגדולים
שוק הרכב הישראלי כולל 4.2 מיליון רכבים כשמדי שנה נוספים כ-350 אלף רכבים ויורדים מהכביש כ-200-250 אלף רכבים. יחס הרכבים לאוכלוסייה הוא כ-0.4 (ממוצע של 0.4 רכב לאדם-נפש), משפחה של 5 נפשות מחזיקה בממוצע 2 רכבים. בעולם המערבי היחס אפילו גבוה יותר - באנגליה זה עומד על 0.6, ביפן על 0.73, באיטליה וארה"ב מעל 0.9.
מכאן, שלמרות הפקקים הנוראיים, המצב כנראה יכול להיות גרוע עוד יותר. אבל צריך לזכור שהעולם משתנה - התקווה לרכבים אוטונומיים מביאה בשורה. כמות הרכבים תרד דרמטית כי רכבים ישמשו כרובוטקסי. נניח שאתם תהיו בעלי רכב - בזמן שאתם עובדים, ובזמן שאתם ישנים, הרכב שלכם יהיה רובוטקסי וייצר לכם כסף. המשמעות היא שאנשים אחרים לא יקנו רכבים אלא ישתמשו במונית, ובסה"כ כמות הרכבים תהיה נמוכה יותר. מספיק שהעומס על התשתיות יירד ב-5%-10% כדי שייגמרו הפקקים.
זה העתיד, הרכבים האוטונומיים הם חלום של עוד 3-5 שנים. בינתיים המציאות היא רכבים רבים, רובם הגדול עדיין נעים על בנזין, ושוק רכב חשמלי שאומנם גדל, אבל פחות מהציפיות. מסירות הרכבים החשמליים דווקא ירדו השנה לכיוון 20%, אבל זה כנראה זמני - המסירות שלהם צפויות לעלות בהמשך.
בדקנו מי הרכבים הפופולאריים ביותר בכל הזמנים. החשמליות לא נמצאות ברשימה כי הן יחסית חדשות, אבל הן מתקדמות בקצב מרשים - BYD אהובה על הקהל הישראלי, ואם תמשיך בקצב מכירות כזה, היא עשויה תוך כמה שנים להיכנס לעשירייה של הרכבים הכי נמכרים בארץ בכל הזמנים. הנה הרשימה:
- כלמוביל בראש: החשמליות שינו את מפת יבואני הרכב בישראל
- רכב 7 מקומות: אינסוף אפשרויות למשפחה, לחברים ולחיים הדינמיים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
#1 סובארו DL / ליאונה - הישראלים התאהבו (מסירות של כ-120 אלף יחידות)
בשנות ה־80 וה־90 סובארו הפכה לרכב של המדינה. מדובר היה ברכב פשוט, אך אמין, עם מרווח פנימי נוח ויכולת עמידות מרשימה. רבים מהישראלים הראשונים שרכשו רכב פרטי, עשו זאת עם דגם של סובארו. יתרונו של הדגם היה גם ביכולת לתפקד בתנאי שטח ובכבישים הלא מפותחים של אותה תקופה.
ה־DL והליאונה סימלו עבור רבים את המהפכה המוטורית של מעמד הביניים בישראל. הן שימשו גם את צה"ל, את חברות השכרת הרכב וגם נהגים פרטיים מכל המגזרים. למרות שכיום מדובר בדגם שכמעט ואינו קיים על הכבישים, המורשת אדירה.
- יונדאי אלנטרה N ידנית - משפחתית ספורטיבית מענגת
- BYD מחזירה 115 אלף רכבים לתיקון בגלל בעיות בטיחות קריטיות
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- עודפי מלאי והנחות חריגות: שוק הרכב לקראת סוף השנה
קריאה קשורה: 10 הרכבים הכי נמכרים בעולם - מה הפך אותם לסיפורי הצלחה?
#2 טויוטה קורולה - הקלאסיקה הנצחית (כ-100,000 מסירות)
טויוטה קורולה היא כנראה הרכב עם המוניטין הטוב ביותר בישראל. במשך עשרות שנים, הדגמים השונים של הקורולה שמרו על נוכחות קבועה ויציבה ברשימות המכירות המובילות, ולא בכדי. הקורולה הפכה לסמל של בחירה בטוחה רכב שלא יאכזב, שישמור על ערכו לאורך זמן ושיוכל לשרת את המשפחה שנים רבות ללא בעיות משמעותיות. שמה הטוב של טויוטה לאמינות, יחד עם רשת שירות נגישה וזמינות גבוהה של חלקי חילוף, הפכו את הקורולה לבחירה מועדפת על הורים ובעלי משפחות.
הקורולה נכנסה לשוק הישראלי בתחילת שנות ה־90 ותוך זמן קצר ביססה את עצמה כאחת המכוניות האמינות והמשתלמות ביותר למשפחה. הצלחתה נובעת מהשילוב בין תדמית יפנית של איכות ואמינות, יחד עם תמחור סביר יחסית למתחרות האירופיות.
גרסאות היברידיות שנכנסו בשנים האחרונות חיזקו את מעמדה בעידן שבו צריכת דלק וניידות ירוקה הפכו לשיקול מרכזי. הדגם נמכר בשוק הפרטי, בליסינג ובציי רכב - וממשיך להיות עמוד תווך במכירות.
#3 מאזדה 3 - המלכה של שנות האלפיים (כ-100,000 מסירות)
מאזדה 3 היא אחת מסיפורי ההצלחה הגדולים ביותר בשוק הישראלי. בין השנים 2004-2010 היא שלטה בשוק הישראלי ביד רמה, כשהיא זוכה בתואר הרכב הנמכר ביותר שנה אחר שנה ומחזיקה בנתח שוק מרשים של מעל 12%.
הסוד להצלחתה נעוץ בשילוב הנדיר של עיצוב יפני מתוחכם, מהימנות גבוהה, חיסכון בדלק ומחיר שהיה בהישג יד של מעמד הביניים הישראלי. היא הייתה מדויקת לקהל הישראלי כי היא לא הייתה יוקרתית מדי ולא פשוטה מדי, עם מנוע חסכוני ונהיגה נוחה שהתאימה לתנאי התנועה הישראליים.
כשהמאזדה 3 נכנסה לשוק ב-2004, היא שינתה את פני הסגמנט המשפחתי. היא הציעה עיצוב דינמי, ביצועים טובים יחסית לרכב משפחתי, והצליחה למשוך גם קהל צעיר שחיפש חוויית נהיגה.
#4 מאזדה 323 - ההצלחה הראשונה של הקבוצה (כ-70,000 יחידות)
הדגם שקדם למאזדה 3 היה שחקן מרכזי בשוק הרכב של שנות ה-90. היא אמנם הייתה פשוטה יותר, אך סיפקה מענה טוב לרכב משפחתי קומפקטי. כיאה למותג יפני, היא נחשבה לאמינה מאוד, קלה לתחזוקה ועם שוק יד שנייה חזק במיוחד.
נהגים רבים זוכרים את המאזדה 323 כרכב הראשון שלהם, ורבות מהן שירתו נאמנה גם מעל 15 שנה. גם בציים ממשלתיים ובשירותים עירוניים נעשה בה שימוש רב.
#5 יונדאי i30/ אלנטרה - הבנת השוק הישראלי (60,000 יחידות)
יונדאי בנתה בישראל מוניטין של מותג שמכיר ומבין את הצרכים הישראליים. אלנטרה, יחד עם דגמים נוספים של החברה, הופיעו פעמים רבות ברשימות הרכבים הנמכרים ביותר בזכות השילוב המנצח של טכנולוגיה קוריאנית מתקדמת, מחירים יחסית נגישים ואחריות מרשימה.
הדגמים של יונדאי זכו להצלחה בעיקר החל מסוף שנות ה-2000. האלנטרה, בדגמים שונים, הפכה לחלופה משתלמת למאזדה ולטויוטה עם עיצוב מודרני ומפרט עשיר יחסית למחיר.
#6 קיה פיקנטו - מהפכת המיני הישראלית (כ-55,000 יחידות)
קיה פיקנטו פתחה פרק חדש בהיסטוריה הישראלית עם הגעתה ב-2004, אך השיא שלה הגיע עם החלת המיסוי הירוק על זיהום רכבים ב-2009. היא לא רק הפכה לרכב המיני הפופולרי ביותר בישראל - היא למעשה יצרה את הקטגוריה הזו מחדש ועשתה אותה לאופציה נכונה עבור רבים, בעיקר בזכות החיסכון הכלכלי והאמינות.
7# יונדאי i10 / גטס - קטנה ומצליחה (כ-50,000 יחידות)
עוד נציג בולט של קטגוריית המיני - הגטס הייתה סיפור הצלחה בשנות ה-2000, ואחריה הגיעה ה-i10 שהמשיכה את הקו עם שיפורים בעיצוב, בטיחות ומפרט עשיר. היתרון של דגמים אלו היה בפשטות, אמינות ועלות נמוכה, בדיוק מה שהשוק הישראלי חיפש באותה תקופה.
8# סקודה אוקטביה - החכמה של השוק (כ-45,000 יחידות)
בעשור האחרון סקודה אוקטביה הצליחה לכבוש מקום של כבוד בשוק הישראלי כרכב משפחתי חכם. השילוב של טכנולוגיה גרמנית, מחירים תחרותיים ומקום פנימי רחב הפך אותה לאופציה מושכת במיוחד עבור משפחות מודעות ערך. לאוקטביה יש מנוע חסכוני, אבזור עשיר ועיצוב נקי ומודרני, היא זוכה להערכה רבה בקרב קונים ישראלים שמעוניינים ביחס איכות-מחיר מעולה.
9# מאזדה 6 - מי רוצה רכב מנהלים? (מעל 40,000 יחידות)
רכב משפחתי פלוס - רכב מנהלים שהפך לפופולרי למשפחות שהיו צריכות או שרצו להרשים ברכב גדול. הוא היה גם רכב של מנהלים - שידר סטטוס ומעמד. העיצוב היוקרתי יחסית והנוכחות בכביש הפכו אותה לאלטרנטיבה טובה פחות יקרה לרכבים אירופאיים.
הדגם זכה להצלחה גם בקרב נהגי מוניות, בזכות תא מטען גדול, נוחות נסיעה ושם טוב באמינות מכאנית.
10# קיה ספורטאז’ - הקרוסאובר הראשון (כ-40,000 יחידות)
הקרוסאובר הראשון שהפך ללהיט בישראל. בתחילת הדרך התקבל הדגם בספקנות, אך עם שיפור העיצוב והנוחות, הספורטאז’ הפך לבחירה המובילה בסגמנט הפנאי-שטח. הוא הפך למוביל בזכות התאמה לנהג הישראלי, מרחב פנימי, ותמחור תחרותי. גם הדגם החדש ממשיך להימכר בהיקפים טובים.
- 2.אנונימי 18/10/2025 12:28הגב לתגובה זונוצר שוק של מכירת התור...
- 1.אין כמו הסובארו ההיסטורית (ל"ת)אנונימי 18/10/2025 11:58הגב לתגובה זו

BYD מחזירה 115 אלף רכבים לתיקון בגלל בעיות בטיחות קריטיות
התקלה הרחבה ביותר שהיתה ב-BYD; ככל הנראה אין נגיעה לרכבי BYD בישראל
חברת BYD הסינית הודיעה על ריקול לתיקון של יותר מ-115 אלף רכבים בעקבות ליקויים הנדסיים ברכיבי ההנעה והסוללה. מדובר בתקלה הרחבה ביותר בתולדות החברה, מהלך שמעלה מחדש שאלות לגבי איכות הרכבים של יצרנית הרכב החשמלי הגדולה בעולם, דווקא בתקופה שבה היא מנסה להפוך למותג עולמי מוביל.
לפי נתונים רשמיים מהרשות הסינית לפיקוח על השוק (SAMR), הריקול כולל בדיוק 115,783 כלי רכב. החברה נאלצה להגיש את תוכנית הריקול לרגולטור הממשלתי, שפירסם את הפרטים זמן קצר לאחר חקירה מקיפה שחשפה כשלים בתכנון ובייצור.
מדובר בשני דגמים עיקריים: כ-44 אלף רכבים מדגם Tang ההיברידי שיוצרו בין מרץ 2015 ליולי 2017, וכ-71 אלף רכבים מדגם Yuan Pro החשמלי שיוצרו בין פברואר 2021 לאוגוסט 2022. התהליך יתבצע ללא עלות לבעלי הרכבים, ו-BYD התחייבה לסיים את התיקונים עד סוף השנה באמצעות מרכזי שירות מורחבים בכל רחבי סין.
בדגמי Tang התגלה כי בקר מנוע ההנעה עלול לגרום לשריפת לוח חשמלי ואף להפסקת כוח פתאומית. הבעיה נובעת מכשל בתכנון ובחירת רכיבים שעלול לגרום לפריקה חשמלית לא תקינה, מצב שמוביל לשריפה פוטנציאלית או אובדן כוח במהלך נסיעה ומסכן נהגים והולכי רגל.
- עודפי מלאי והנחות חריגות: שוק הרכב לקראת סוף השנה
- ענף הרכב - 249,101 כלי רכב- דגמים, מותגים, יצרנים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במקביל, בדגמי Yuan Pro נמצאה בעיה בתכנון אטימת מארז הסוללה שיכולה להוביל לחדירת מים ולירידה בכושר ההנעה. האיטום הלקוי במארז הסוללה, שמקורו בשגיאת ייצור באטם, עלול לאפשר חדירת מים שתפגע בביצועי הסוללה ותגביר סיכון לקצר חשמלי. BYD מסרה כי תתקן את הליקוי באמצעות הוספת חומר איטום למארז.