דאג ונצ'רס, כרמל ונצ'רס ובנצ'מרק השקיעו 8 מיליון דולר בחברת קלריזן

זהו סבב הגיוס השלישי של החברה, המספקת תוכנה לניהול פרויקטים בשיטת "תוכנה כשירות - Software as a Service"
מערכת Bizportal |

חברת הסטארט אפ הישראלית קלריזן, ספקית מובילה של תוכנה לניהול פרויקטים ושיתוף תהליכים באמצעות הרשת, השלימה סבב גיוס שלישי של 8 מיליון דולר בהובלת קרן דאג ונצ'רס (DAG) האמריקאית, ובהשתתפות המשקיעים הקיימים - הקרנות כרמל ונצ'רס ובנצ'מרק קפיטל. קלריזן שנוסדה ב2005 על ידי אבינועם נובוגרוצקי וטניה אפשטיין, מייעדת את ההשקעה החדשה לחיזוק מעמדה בעולם כמובילה בתחום ה -

Online Work and Project Management Solutions.

הטכנולוגיה שפיתחה קלריזן מאפשרת מעבר לניהול פרוייקטים גם בקרה יעילה בזמן אמת של תהליכים משותפים המתבצעים בארגון ומחוצה לו. מאז השקת המוצר, נהנית קלריזן מביקושים הולכים וגדלים וכרגע מונה בסיס הלקוחות של החברה למעלה מ- 500 חברות וארגונים.

מכירות קלריזן גדלו בקצב שנתי של כ-400% והיא הצליחה לשמור על קצב צמיחה מהיר גם בשנת 2009, כאשר ברבעון השלישי בלבד צירפה החברה למעלה מ-100 לקוחות חדשים. המימון הנוסף יסייע לקלריזן לעמוד בביקושים ההולכים וגדלים לתוכנה ע"י הרחבת מערך השיווק והמכירות והמשך השקעה בחדשנות המוצר.

"הערך העסקי המשמעותי שלקוחות משיגים באמצעות שימוש בתוכנה הייחודית של קלריזן הוא הסיבה העיקרית לכך שמכירות החברה ממשיכות לגדול בקצב שיא גם בסביבה הכלכלית של היום" אמר ניק פיאנים, מדאג ונצ'רס.

אבינועם נובוגרוצקי, מנכ"ל קלריזן, אמר: "היכולת של קלריזן להציע ללקוחות מוצר ידידותי למשתמש וקל להטמעה, מסירה מכשולים שקיימים במוצרים המסורתיים בתחום ניהול הפרויקטים. ההתמקדות שלנו בחוויית המשתמש ובהתאמת המוצר לכל סוג של משתמש, מאפשרת לנו לספק ללקוחות פתרון שמהווה פלטפורמה מרכזית לכלל הפעילות הארגונית. העובדים בארגון שמשתמשים בקלריזן מעריכים את הערך הרבה שהכלי נותן להם אשר הופך אותם ליותר יעילים ויותר תועלתיים".

"השימוש בקלריזן נתן לארגון הגלובלי שלנו את היכולת להיות יותר יעילים, לעמוד בזמנים, בעלויות נמוכות יותר וכל זה תוך שימור שביעות הרצון הגבוהה של לקוחותינו" אמר פאול מאייר, מנהל מערכות מידע בתאגיד אנריצו היפאני (לקוח של קלריזן). "בפשטות, קלריזן פשוט מסייעת לנו לעשות את העבודה שלנו".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
כטב"מ הרמס 900 של אלביט. קרדיט: רשתות חברתיותכטב"מ הרמס 900 של אלביט. קרדיט: רשתות חברתיות

לאור "ליקויים מקצועיים" אלביט ותע"א הוצאו מהתערוכה האווירית בדובאי

במכתב שנשלח שעות אחרי התקיפה בדוחא, תוארו הסיבות הרשמיות, אך הטענה היא השהחלטה התקבלה כבר קודם לכן באופן בלתי רשמי, כחלק ממהלך מתואם להרחיק את ישראל מהאירועים הביטחוניים המרכזיים באזור

רן קידר |

מארגני תערוכת התעופה של דובאי הודיעו למספר חברות ביטחוניות ישראליות כי הן אינן מוזמנות להשתתף באירוע הבינלאומי שייערך בנובמבר הקרוב. וכך, היחסים בין ישראל לאיחוד האמירויות, שנבנו בקפידה מאז הסכמי אברהם ב-2020, ממשיכים להיסדק תחת כובד ההשלכות של העימות הממושך בעזה.

מארגני התערוכה שלחו מכתבים למספר חברות ביטחוניות מישראל, ביניהן התעשייה האווירית ואלביט מערכות אלביט מערכות 0.94%  , ובהם נכתב כי השתתפותן לא תאושר. על הנייר, הסיבה היא "ליקויים מקצועיים", אך זוהי כנראה תגובה להתקפה של ישראל על אדמת קטאר לפני יומיים. מעבר לתוצאות המיידיות של התקיפה, הגלים שעוררה, כללו הסתייגות של טראמפ (אמנם קלה, אבל בכל זאת), נאום תוקפני של נשיאת האיחוד האירופי ועכשיו, התגובה הלא רשמית של איחוד האמירויות. כזכור,  בריטניה מנעה לאחרונה מנציגים ישראלים להשתתף בתערוכת הביטחון הגדולה שלה, וצרפת חסמה גישה של חברות ישראליות לתערוכת הנשק בפאריז ביוני האחרון.

זו אינה הפעם הראשונה שהתערוכה בדובאי מסתבכת בהקשר הישראלי, היות ובנובמבר 2023, שבועות לאחר פרוץ המלחמה בעזה, הדוכנים של התעשייה האווירית ורפאל נותרו ריקים מבלי שניתן לכך הסבר רשמי.

אלביט מערכות, שהקימה יחידה ייעודית באמירויות, והתעשייה האווירית, שהובילה פרויקטים משותפים עם התאגיד הביטחוני המקומי EDGE, היו חלק בלתי נפרד מהתממשקות ההסכמים בין המדינות מאז 2020. הן לקחו חלק גם בתערוכה האחרונה באבו דאבי בפברואר האחרון. משרד הביטחון הישראלי אישר שקיבל את ההודעה מהמארגנים אך לא מסר פרטים. 

למרות הכל, התעשייה הביטחונית הולכת ומתחזקת

עם זאת, למרות הצהרות על חרמות ועל שקילה מחודשת של רכישות, לאחרונה דווח כי גרמניה, למשל, מתכננת מישראל (באמצעות התעשייה האווירית) שלושה כטב"מים מסוג "איתן" (Heron) תמורת 1.2 מיליארד דולר, וזאת למרות קולות הולכים וגוברים ממדינות רבות באיחוד האירופי להגביר את הלחץ על ישראל כדי לעצור את המלחמה בעזה. 

מייקל אולירי, מנכ"ל רייאנאייר. קרדיט: רשתות חברתיותמייקל אולירי, מנכ"ל רייאנאייר. קרדיט: רשתות חברתיות

מנכ"ל ראיינאייר שוקל הפסקת פעילות כוללת בישראל

מייקל אולירי, מנכ"ל החברה אמר כי נגמרה לו הסבלנות להנחיות הבטחון המשתנות בישראל וטוען שהחברה לא תחדש את טיסותיה לפני סוף אוקטובר, וספק אם גם אחריו

רן קידר |
נושאים בכתבה ריאנאייר

למרות שלאחרונה נראה היה כי פעילות הטיסות חוזרת לשיגרה כלשהי, מנכ"ל ראיינאייר, מייקל אולירי, מעיב על האופטימיות וטוען כי כי החברה "לא בטוחה אם תחדש את פעילותה בישראל. לדבריו, אין ודאות שתשוב לפעול בישראל, גם לאחר שתסתיים הלחימה בעזה. מייקל אולירי, התראיין לרשת RTE באירלנד והוסיף האשמה ישירה כלפי הרשויות המקומיות: "משחקים איתנו". 

ריינאייר הודיעה כבר מוקדם יותר הקיץ כי לא תחדש את טיסותיה לישראל לפני ה-25 באוקטובר. אולם דבריו של אולירי מציבים סימן שאלה מהותי לא רק לגבי הטווח הקצר, אלא גם לגבי חורף 2025-2026. הביקורת שהשמיע אינה חדשה. ריינאייר העלתה בעבר טענות נגד אגרות, תיאומים תפעוליים, ותנאים שהציבו הרשויות בישראל, אך אמירות כאלה, כאשר הן נאמרות בפורומים פומביים, מעידות לרוב על ניתוק במגעים בין הצדדים. 

עבור הנוסעים הישראלים הדבר עלול לפגוע בהיצע הטיסות ולהפחית את הסיכוי להורדת מחירים. מצד שני, אלו הן חדשות טובות עבור אלעל, שבכל פעם שיש אירוע בטחוני כלשהו, המנייה שלה מזנקת. מבחינת חברות הלואו קוסט הנוספות, ככל הנראה וויזאייר היא זו שתמלא את החלל. 

במהלך 2022, הפעילה ריינאייר למעלה מ-30 טיסות שבועיות מישראל, במחירים נמוכים. ב-2023 אף הצהירה על כוונה להרחיב את פעילותה בישראל, אולם התחזיות האלה התרסקו עם ההסלמה הביטחונית וקריסת תנועת התיירים הנכנסת. 

אבל אולירי לא התייחס רק לישראל, אלא גם להשפעות העמוקות של הלחימה בין רוסיה לאוקראינה על תעופה אזרחית באירופה. לדבריו, התקיפה האווירית הרוסית על פולין, שכללה חדירה של רחפנים לשטח המדינה, יצרה שיבושים נרחבים ביום רביעי האחרון, ובאותו יום רק 60% מטיסות ריינאייר יצאו בזמן (לעומת 90% ביום רגיל). נמלי תעופה בוורשה, מודלין, ז'שוב ולובלין נסגרו זמנית, ואולירי הזהיר כי "מדובר באירוע שצפוי להימשך לאורך שנים". לדבריו, "אם האיחוד האירופי והבית הלבן לא ינקטו קו תקיף, עם סנקציות עונשיות נגד רוסיה, ההפרעות האלה לא ייפסקו".