טויוטה קורולה - הפעם יפנית אמיתית. צילון יצרןטויוטה קורולה - הפעם יפנית אמיתית. צילון יצרן

הקורולה חוזרת לשוק - ממפעלי טויוטה ביפן

יוניון מוטורס יבואנית דגמי טויוטה לישראל הודיעה על חזרתה של הקורולה לשוק באמצעות ייבוא הרכב ממפעלי טויוטה ביפן. הקורולה נעדרת מהשוק כמעט שנתיים מאחר והיא היתה מגיעה לשוק הישראלי ממפעלי טויוטה בטורקיה, שהכריזה על חרם כלכלי על ישראל אחרי ה 7.10. 

עדיין אין מחיר לרמות הגימור השונות

יואב פולס | (10)

יוניון מוטורס יבואנית דגמי טויוטה לישראל הודיעה על שיווק מחדש של הטויוטה קורולה המבוקשת. הטויוטה קורולה שנעדרת מהשוק כמעט במשך שנתיים עקב החרם הכלכלי שהטיל נשיא טורקיה על ישראל אחרי טבח השבעה באוקטובר 2023, חוזרת לשוק הישראלי, ישירות מהמפעל ביפן.

הטויוטה קורולה שהחזיקה ביקושים יציבים בעיקר מציי הרכב, אבל לא רק, השאירה את הזירה ריקה למתחרה הגדולה שלה היונדאי אלנטרה ההיברידית. ביוניון מוטורס הצליחו לחפות מעט על העדרותה של הקורולה מהשוק באמצעות הטויוטה קורולה קרוס, אבל טוב ככל שתיהיה הקורולה קרוס לא באמת הצליחה למלא את החסר.

נזכיר כי במקביל להיעדרות של הקורולה מהשוק, גם הטויוטה CHR נעדרת מהשוק מאותה הסיבה בדיוק.


טויוטה קורולה, עכשיו יפנית אמיתית. צילום יצרן

עם הטלת החרם, וכאשר היה ברור כי מדובר באירוע מתמשך, זה היה רק עניין של זמן עד שיגיעו לישראל קורולות ממפעלים אחרים. ייבוא הקורולה ממקורות אחרים הביא עימו גם בעיות אחרות, כמו עלויות שילוח ימי מיפן (לעומת מטורקיה) ובעיקר מציאת חלון הייצור אצל היצרנית שניתן יהיה להקצות לשוק הישראלי, כאשר ייצור כלי הרכב מתוכנן קדימה חודשים ארוכים ולמעלה מכך.

עם זאת, זה היה עניין של זמן, ועתה כאמור הקורולה חוזרת ממפעלי טויוטה ביפן, כאשר בחברה מציינים כי מדובר במפעל טקאוטה שנחשב לאחד המפעלים האיקוניים של היצרנית היפנית. כל הקורולות שיגיעו ממפעל זה יסומנו בנוסף תווית איכות "Japan Made".

הקורולה חוזרת לשוק עם ההנעה ההיברידית העדכנית של טויוטה המשלבת מנוע בנזין בנפח 1.8 ליטר, מערכת בטיחות מקיפה TSS 3.0 ( Toyota Safety Sense ) הכוללת בלימה אוטומטית, שטחים מתים,  ועוד.

הדגם העדכני משלב גם יכולות עדכוני OTA המאפשר עדכוני גירסה ושדרוגי תוכנה ללא צורך להגעה למרכז שירות.

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"

מחיר עדכני כרגע אין, אולם בהינתן הסביבה התחרותית שהשתנתה משמעותית בשנתיים האחרונות, הקורולה צריכה להיות מתומחרת בהתאם.


תגובות לכתבה(10):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 9.
    אנונימי 18/09/2025 21:31
    הגב לתגובה זו
    תמיד היה יכולת להביא אותם מיפן פשוט מטורקיה הם יותר זולות ככה היבואן מרוויח עוד כסף על חשבון העם כי הוא קונה יותר זול בטורקיה
  • 8.
    ברוך שפטרנו מהפייק טויטה הטורקית (ל"ת)
    רכב זה דבר רציני 16/09/2025 11:11
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    בעלים של טויוטות 16/09/2025 10:55
    הגב לתגובה זו
    מניסיון של החזקת טויוטות כמעט 30 שנה תוצרת יפן היא תוצרת יפן על כל המשתמע מכך ולמרות כל הצהרות החברה.
  • 6.
    אנונימי 16/09/2025 08:58
    הגב לתגובה זו
    רכב בסיסי במחיר הזוי
  • על אמינות משלמים (ל"ת)
    ככה זה 16/09/2025 11:09
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    העיקר כל השנים אמרו לנו שלא משנה איפה היא יוצרה עכשיו יבקשו כסף על זה שיוצר ביפן (ל"ת)
    אנונימי 15/09/2025 14:05
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    אנונימי 15/09/2025 12:03
    הגב לתגובה זו
    רכב מיושן של זקנים סובייטים
  • 3.
    ציפצים 15/09/2025 11:17
    הגב לתגובה זו
    בארהב הרכב 30 אלף דולר בישראל מעל 70אלף מגינה של שודדים
  • 2.
    הרווחנו! (ל"ת)
    אנונימי 15/09/2025 07:11
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    אנונימי 14/09/2025 23:09
    הגב לתגובה זו
    לא לתת פרנסה לאויב הטורקי שייחנק עם החובות של המדינה שלו
ג'אקו 8 פלאג אין הייבריד. צילום יצרןג'אקו 8 פלאג אין הייבריד. צילום יצרן

כלמוביל מאגפת את פריסבי - משיקה ג'אקו 8 ב 230 אש"ח

כלמוביל השיקה את הג'אקו 8 פלאג אין הייבריד. קרוסאובר בסגמנט D-SUV עם שבעה מקומות וטווח חשמלי של 134 ק"מ.

מחיר גרסת הכניסה 230.0 אש"ח, זול ב 15.0 אש"ח מאחיו לקונצרן, הצ'רי טיגו 9 פלאג אין. 

יואב פולס |
נושאים בכתבה ג'אקו 8 כלמוביל

אחרי שפגשנו את הג'אקו 8 בסין, השיקה הבוקר כלמוביל את הג'אקו 8 בשוק הישראלי, וסיפקה תשובות שלאלות טכניות שנותרו פתוחות וכמובן מחיר.

הג'אקו 8 פלאג אין הייבריד הוא כזכור קרוסאובר גדול בסגמנט D-SUV עם שבעה מקומות, החולק פלטפורמה עם האומודה 9 שתושק בקרוב, והצ'רי טיגו 9 שהושק על ידי פריסבי לאחרונה.

אין צורך לחזור על כל הפרטים הטכניים, רק נזכיר בסיס גלגלים של 2.82 ס"מ המספק מרווח פנימי ראוי.

מערכת הנעה של הג'אקו 8 משלבת מנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטר, לצד שלושה מנועים חשמליים, אחד אחורי ושניים קדמיים.  מנוע הבנזין מספק 143 כ"ס ומומנט של 21.9 קג"מ. המנוע החשמלי האחורי מפתח 238 כ"ס ומומנט של 31.6 קג"מ. למנועים החשמליים הקדמיים הספקים שונים כך שהראשון עם 101 כ"ס ומומנט של 17.3 קג"מ, ואילו השני עם 122 כ"ס ומומנט של 22.4 קג"מ.


ג'אקו 8 פלאג אין הייבריד. צילום יואב פולס