
הקורולה חוזרת לשוק - ממפעלי טויוטה ביפן
יוניון מוטורס יבואנית דגמי טויוטה לישראל הודיעה על חזרתה של הקורולה לשוק באמצעות ייבוא הרכב ממפעלי טויוטה ביפן. הקורולה נעדרת מהשוק כמעט שנתיים מאחר והיא היתה מגיעה לשוק הישראלי ממפעלי טויוטה בטורקיה, שהכריזה על חרם כלכלי על ישראל אחרי ה 7.10.
עדיין אין מחיר לרמות הגימור השונות
יוניון מוטורס יבואנית דגמי טויוטה לישראל הודיעה על שיווק מחדש של הטויוטה קורולה המבוקשת. הטויוטה קורולה שנעדרת מהשוק כמעט במשך שנתיים עקב החרם הכלכלי שהטיל נשיא טורקיה על ישראל אחרי טבח השבעה באוקטובר 2023, חוזרת לשוק הישראלי, ישירות מהמפעל ביפן.
הטויוטה קורולה שהחזיקה ביקושים יציבים בעיקר מציי הרכב, אבל לא רק, השאירה את הזירה ריקה למתחרה הגדולה שלה היונדאי אלנטרה ההיברידית. ביוניון מוטורס הצליחו לחפות מעט על העדרותה של הקורולה מהשוק באמצעות הטויוטה קורולה קרוס, אבל טוב ככל שתיהיה הקורולה קרוס לא באמת הצליחה למלא את החסר.
נזכיר כי במקביל להיעדרות של הקורולה מהשוק, גם הטויוטה CHR נעדרת מהשוק מאותה הסיבה בדיוק.
עם הטלת החרם, וכאשר היה ברור כי מדובר באירוע מתמשך, זה היה רק עניין של זמן עד שיגיעו לישראל קורולות ממפעלים אחרים. ייבוא הקורולה ממקורות אחרים הביא עימו גם בעיות אחרות, כמו עלויות שילוח ימי מיפן (לעומת מטורקיה) ובעיקר מציאת חלון הייצור אצל היצרנית שניתן יהיה להקצות לשוק הישראלי, כאשר ייצור כלי הרכב מתוכנן קדימה חודשים ארוכים ולמעלה מכך.
- נחשף - טויוטה קורולה 'יפנית' במחיר של 160.0 אש"ח
- דלק רכב משלימה עסקה, כלמוביל מתרחבת לחו"ל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עם זאת, זה היה עניין של זמן, ועתה כאמור הקורולה חוזרת ממפעלי טויוטה ביפן, כאשר בחברה מציינים כי מדובר במפעל טקאוטה שנחשב לאחד המפעלים האיקוניים של היצרנית היפנית. כל הקורולות שיגיעו ממפעל זה יסומנו בנוסף תווית איכות "Japan Made".
הקורולה חוזרת לשוק עם ההנעה ההיברידית העדכנית של טויוטה המשלבת מנוע בנזין בנפח 1.8 ליטר, מערכת בטיחות מקיפה TSS 3.0 ( Toyota Safety Sense ) הכוללת בלימה אוטומטית, שטחים מתים, ועוד.
הדגם העדכני משלב גם יכולות עדכוני OTA המאפשר עדכוני גירסה ושדרוגי תוכנה ללא צורך להגעה למרכז שירות.
- פיצוי לנהגי מוניות בגלל כניסת אובר - כמה והאם הוא סביר?
- שיא- 361,255 נוסעים ברכבת ביום חמישי האחרון
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- רכב אספנות- המיוחדות של 1996 שניתן לייבא החל מ 2026
מחיר עדכני כרגע אין, אולם בהינתן הסביבה התחרותית שהשתנתה משמעותית בשנתיים האחרונות, הקורולה צריכה להיות מתומחרת בהתאם.
- 9.אנונימי 18/09/2025 21:31הגב לתגובה זותמיד היה יכולת להביא אותם מיפן פשוט מטורקיה הם יותר זולות ככה היבואן מרוויח עוד כסף על חשבון העם כי הוא קונה יותר זול בטורקיה
- 8.ברוך שפטרנו מהפייק טויטה הטורקית (ל"ת)רכב זה דבר רציני 16/09/2025 11:11הגב לתגובה זו
- 7.בעלים של טויוטות 16/09/2025 10:55הגב לתגובה זומניסיון של החזקת טויוטות כמעט 30 שנה תוצרת יפן היא תוצרת יפן על כל המשתמע מכך ולמרות כל הצהרות החברה.
- 6.אנונימי 16/09/2025 08:58הגב לתגובה זורכב בסיסי במחיר הזוי
- על אמינות משלמים (ל"ת)ככה זה 16/09/2025 11:09הגב לתגובה זו
- 5.העיקר כל השנים אמרו לנו שלא משנה איפה היא יוצרה עכשיו יבקשו כסף על זה שיוצר ביפן (ל"ת)אנונימי 15/09/2025 14:05הגב לתגובה זו
- 4.אנונימי 15/09/2025 12:03הגב לתגובה זורכב מיושן של זקנים סובייטים
- 3.ציפצים 15/09/2025 11:17הגב לתגובה זובארהב הרכב 30 אלף דולר בישראל מעל 70אלף מגינה של שודדים
- 2.הרווחנו! (ל"ת)אנונימי 15/09/2025 07:11הגב לתגובה זו
- 1.אנונימי 14/09/2025 23:09הגב לתגובה זולא לתת פרנסה לאויב הטורקי שייחנק עם החובות של המדינה שלו
אוטובוסים (אמיר זלצברג)בעלות של 35 מיליון שקלים: מסוף אוטובוסים חדש יחובר לכביש 412
משרד התחבורה באמצעות נתיבי ישראל מקדם את חיבור המסוף החדש באור יהודה לכביש 412 בשאיפה לקדם את זרימת התנועה באזור
משרד התחבורה, באמצעות חברת נתיבי ישראל, מודיע על קידום חיבור מסוף התחבורה הציבורית החדש שמוקם בימים אלה בכביש 4612 באור יהודה לכביש 412. לפי הודעת משרד התחבורה, מדובר בפרויקט תשתיתי משמעותי שיאפשר חיבור תחבורתי מלא, בטוח ורציף בין המסוף לבין רשת הדרכים הארצית, ומיועד לשפר את זרימת התנועה והנגישות באזור.
מסוף התחבורה, הכולל חניית תפעול ל-75 אוטובוסים, נמצא בבניה ועתיד להסתיים בסוף הרבעון הראשון של שנת 2026. עם השלמתו ועם קבלת התקציב החדש, צפויה חברת נתיבי ישראל להתחיל בעבודות החיבור של המסוף לכביש 412 כך שיהיה המשך טבעי לנסיעה, בחודש מאי 2026, כשמשך הביצוע המתוכנן הוא עד מרץ 2027.
הפרויקט של נתיבי ישראל כולל הקמת שני צמתים מרומזרים, אחד יהווה כיציאה מהמסוף על 4612 והשני יוקם בכביש 412, במרחק של כ-300 מטרים מהכניסה למסוף, סלילת קטע כביש חדש דו מסלולי דו נתיבי, באורך של כ-50 מטרים מ-412 ועד למסוף הקמת מדרכות, שבילי אופניים, הסדרת תאורה חדשה, ניקוז ותעלות מים. כמו כן יבוצע חיבור כביש לכביש בתצורה זהה ומתואמת, וכן עבודות תשתית מורכבות באזור חקלאי, הכוללות הכשרת הקרקע וביצוע כביש שיתאים לעומסים התחבורתיים העתידיים. עלות הפרויקט נאמדת בכ־35 מיליון שקלים.

- אוטובוס אוטונומי ראשון יתחיל לפעול בישראל
- בקעת אונו: שירות התחבורה הציבורית יופעל על ידי חברת מטרופולין
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא״ל (במיל׳) מירי רגב: ״חיבור מסוף התחבורה החדש באור יהודה לרשת הכבישים הארצית הוא מהלך תשתיתי חיוני שמבטיח תחבורה ציבורית נגישה, בטוחה ורציפה. הפרויקט שאנו מקדמים משפר את זרימת התנועה באזור, מחזק את הקישוריות בין אמצעי התחבורה ומציב את התחבורה הציבורית במרכז לטובת משתמשי הדרך ותושבי האזור.״

פיצוי לנהגי מוניות בגלל כניסת אובר - כמה והאם הוא סביר?
כמה מוניות יש בארץ, מה הפיצוי שבמשרד התחבורה שוקלים לתת לנהגי המוניות, והאם אובר באמת תיכנס לשוק המקומי?
משרד התחבורה פרסם דוח ייעוץ חיצוני שמגבש לוח זמנים לכניסת אובר לשוק ההסעות הישראלי. התקנות צפויות לעבור עד יוני 2026, והשירות יושק שלושה חודשים לאחר מכן, בספטמבר 2026. שרת התחבורה מירי רגב מקדמת את המהלך בחודשים האחרונים, למרות התנגדות נהגי המוניות והיעדר מעורבות רשמית של אובר עצמה. אולי זה תרגיל בחירות ואולי כוונה אמיתית, רק שהפיצוי למוניות שמוצע כעת מלמד שאין כוונה אמיתית להכניס את אובר לישראל. זה פיצוי ענק שלא יעבור באוצר ובוועדת הכספים וכנראה יקבור בסוף הדרך את הכניסה של אובר. בינתיים השרה ואנשי המשרד מדברים, אבל כל עוד הפיצוי לא יירד דרמטית - אין לכניסת אובר היתכנות כלכלית.
שוק המוניות כולל כ-27 אלף רישיונות "מספרים ירוקים", שמחירם נע סביב 220-250 אלף שקל. רבים מבעליהם אינם נהגים פעילים ומשכירים אותם תמורת 1,400-1,500 שקל לחודש. דוח מבקר המדינה מ-2023 הדגיש היעדר פיקוח על השכרות אלה, מה שמאפשר עקיפת דרישות בטיחות והכשרה. במקביל, פועלים 30-35 אלף נהגים לא חוקיים.
המתווה המוצע מציע שתי אפשרויות: החזרת הרישיון תוך שנה תמורת 200 אלף שקל, או תמריץ של 50 אלף שקל לשמירה עליו. העלות הכוללת מוערכת ב-4 מיליארד שקל מכספי ציבור, בהנחה שרוב בעלי הרישיונות יבחרו באופציה הראשונה.
בעולם, כניסת אובר לרוב לא לוותה בפיצויים. בארה"ב לא היה דולר אחד של פיצוי. באנגליה לא היה פיצוי, אך כעת מתנהלת תביעה בעניין. הכנסת אובר לארץ תוזיל את מחיר הנסיעה בלפחות 30% ותגדיל את האפשרויות של הציבור. נהגי המוניות נלחמו בעבר בהצלחה נגד אובר, הלובי שלהם מאוד חזק ולא נראה שהפעם מירי רגב תלך על כל הקופה. ההיפך דוח שמורה על תשלום פיצויי ענק הוא בעצם דוח למגירה. מעבר לפיצוי שדורשים נהגי המוניות הם מסבירים שהביטחון של הנוסעים לא קיים באובר לעומת נסיעה במונית.
- נהגי מוניות בנתב"ג מאיימים לשבות בערב החג: ההתנגדות לאובר עולה מדרגה
- ועדת המחירים ממליצה על הפחתת תעריף בסיס במוניות והוספת תוספת לנסיעות ארוכות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אובר בישראל, והפיצוי לנהגי המוניות - שאלות ותשובות
מהי העלות הכוללת של הפיצוי המוצע לנהגי מוניות?
כ-4 מיליארד שקל, כולל 200 אלף שקל למי שמחזיר רישיון ו-50 אלף שקל למי ששומר עליו.
כמה נהגים לא חוקיים פועלים כיום בשוק ההסעות?
30-35 אלף נהגים, שמגלגלים מיליארדי שקלים ללא תשלום מסים.
מתי צפוי השירות של אובר להתחיל לפעול בישראל?
