זיהה תחתית? באפט רוכש נכסי גז טבעי מחברת האנרגיה Dominion
קרן ההשקעות ברקשייר הת'וואי שבשליטת איש העסקים וורן באפט, רוכשת את נכסי הגז הטבעי של חברת האנרגיה Dominion Energy (סימול : D), תמורת כ-10 מיליארד דולר. עבור הקרן מדובר ברכישה המשמעותית הראשונה מאז פרוץ משבר הקורונה.
> האם מניית ברקשייר הת'וואיי היא הזדמנות קנייה?
> באפט מכר 84% מהפוזיציה בגולדמן זאקס; הפוזיציה בטבע ירדה
במסגרת העסקה, הקרן צפויה לרכוש את נכסי ההולכה והאחסון לגז טבעי של חברת האנרגיה. העסקה המוערכת בכ-9.7 מיליארד דולר, כוללת תשלום במזומן של 4 מיליארד דולר, לצד קבלת חובות בהקיף של 5.7 מיליארד דולר. הקרן צפויה להשלים את העסקה במהלך הרבעון הרביעי של 2020, בכפוף לאישורים רגולטוריים.
- החברה הראשונה בעולם שחצתה שווי של טריליון דולר ומשחק הקופסה שהפך להצלחה עולמית
- ה-AI צמא לאנרגיה: ADNOC צופה ביקושים של 4 טריליון דולר בשנה לנפט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עם השלמת המהלך, ברקשייר האת'ווי תחזיק בכ-18% מהולכת הגז הטבעי בין מדינות בארצות הברית, לעומת 8% בהם היא מחזיקה כיום. הרכישה כוללת בין היתר את כלל נכסי הולכת האנרגיה של Dominion, קווי העברת הגז Questar ו-Carolina, לצד 50% ממערכת הולכת הגז Iroquois (קו קנדה-ארה"ב). בנוסף, ברקשייר תרכוש גם 25% מ- Cove Point LNG, מתקן ייצוא, יבוא ואחסון גז טבעי נוזלי (LNG), אחד משש מסופי ייצוא ה-LNG בארה"ב.
עסקה ראשונה מאז הקורונה
עבור הקרן, מדובר בעסקה המשמעותית הראשונה מאז פרוץ משבר הקורונה והטלטלה בשווקים בעקבותיו. באסיפת בעלי המניות השנתית במאי, חשף באפט כי הקרן מחזיקה במזומנים בהיקף שיא של מזומנים, כ-137 מיליארד דולר, כשלדבריו, הוא לא זיהה הזדמנויות רבות, למרות המשבר בשוק המניות.
בקרן, הגיעו לא מוכנים למשבר הקורונה, כששני הסקטורים שנפגעו בצורה המשמעותית ביותר - התעופה והבנקים בלטו בתיק ההשקעות שלה. עובדות אלו גרמו להפסד עצום של 49.8 מיליארד דולר ברבעון האחרון.
- להיט האנימציה של נטפליקס שובר שיאים
- "טראמפ הבטיח להגן עלינו מפני התקפות ספקולטיביות בשוק המט"ח"
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הונאה של 2 מיליארד דולר - עונש של 11 אלף שנות מאסר - ומוות...
- 3.אנונימי 06/07/2020 15:49הגב לתגובה זועשה טובה ומהכסף הקטן שלך תרכוש את דלק ורציו.אולי כך תהיה לנו תקווה לראות את הכסף....מופסד ברציו 450000 ש"ח
- לאנונימי מרוצה טובתך 10/07/2020 18:00הגב לתגובה זואדם חכם ונאור כמוך שעוסק בכספים במקצועו...איני מאמין. שבת טובה ודע טוב.
- 2.לא קונה מניות תעופה 06/07/2020 15:00הגב לתגובה זופשוט איש כפוי טובה שלא רוצה ללמוד מהגדולים בפושטי הרגל הכרוניים
- 1.חכחכחגצ 06/07/2020 12:45הגב לתגובה זובארץ פירקו אותם לחתיכות.ובלי סיבה אמיתית.לוויתן תתבייש לך אתה אפס מחקת את כולם.למרות שהגז ימכר ולמרות שיש המון נפט מתחת לגז עדין הצלחתם לפשוט רגל.תשובה ויוסי אבו וכמובן האפסים מרציו שני דבילים כאלה לא ראיתי בחיים.מצאו מאגר ענק בכל קנה מידה והצליחו לפשוט רגל ולמחוק מיליארדים על גבי מיליארדים למשקיעים.איפה יש עוד אפסים כמו החבורה מלוויתן?שירדוף אתכם קללה על הראש שלכם.מנוולים....
- ברגר 30/09/2020 07:03הגב לתגובה זווכמובן שכחת את הרגולטור שפירק את דלק קידוחים
- חבל על העצבים תלמד לא עושים עסקים עם יהודים (ל"ת)YL 06/07/2020 20:27הגב לתגובה זו
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
אלבום שירי KPOP Demon Hunters. קרדיט: רשתות חברתיותלהיט האנימציה של נטפליקס שובר שיאים
"KPop Demon Hunters" הפך לסרט המצליח ביותר בתולדות נטפליקס, עם מאות מיליוני צפיות, להיטי מוזיקה והיסטריה ברשתות והוא בדרך להיות היקום הקולנועי הראשון של החברה; למה המרצ'נדייז מתעכב? ומה גרם לסוני למכור את הזכויות?
נטפליקס Netflix, Inc 0.61% רגילה להפתיע את הוליווד, אבל הפעם גם החברה בעצמה הופתעה מההצלחה. סרט האנימציה “KPop Demon Hunters”, שעלה לשירות הסטרימינג בקיץ האחרון, הפך תוך שבועות לא רק לשובר צפיות אלא גם לתופעה תרבותית
עולמית: סיפור על שלוש כוכבות קיי-פופ (מוזיקת פופ קוריאנית) שנלחמות בשדים הפך לשיחת היום ברשתות, לפסקול השנה ולמכונת כסף חדשה עבור נטפליקס, ואולי, לראשונה בתולדותיה, גם לבסיס ליקום קולנועי עצמאי בבעלותה.
על פי נתוני החברה, הסרט נצפה כבר ביותר מ-325 מיליון פעמים, והיה בראש טבלת הצפיות העולמית במשך יותר מארבעה חודשים ברציפות. ארבעה שירים מתוך פס הקול: Golden, Your Idol, Soda Pop ו-How It’s Done, נכנסו יחד לעשיריית הבילבורד, הישג חסר תקדים עבור סרט אנימציה, ובטח כזה שאינו מבית דיסני או פיקסאר. הקונספט, ששילב אסתטיקה קוריאנית, אנרגיה של קיי-פופ ועלילה פמיניסטית, כבש גם את הקהל הצעיר וגם את המבוגרים שנכנעו לוויב הויראלי.
איפה המרצ'נדייז?
אך דווקא בשיא ההצלחה, מעריצים רבים, ובעיקר הורים שמנסים להשיג מתנות לחגים, מגלים כי צעצועים ובובות של הדמויות
האהובות לא קיימים עדיין בשוק. לפי הדיווחים, רוב המוצרים, כלומר בובות ודמויות, צעצועים רכים וערכות משחק, לא יהיו זמינים לפני הרבעון הראשון או השני של 2026, כמעט שנה לאחר שהסרט יצא.
הסיבה? אף אחד לא צפה את גודל ההיסטריה. נטפליקס אמנם הציגה את הסרט
בפני קמעונאים וחברות צעצועים כבר בשלב מוקדם, אך אלה גילו ספקנות כלפי סרט אנימציה מקורי ללא מותג קיים מאחוריו. אחרי כישלונות קודמים בז’אנר, כמו "אלמנטלי" (Elemental) של פיקסאר ו-"סיפור הברווזים" (Migration) של יוניברסל, הרשתות לא מיהרו להזמין מוצרים למדפים.
רק אחרי שהסרט שבר שיאי צפייה ומכר מיליוני עותקים של פס הקול, ההצלחה חילחלה גם לתעשיית הצעצועים.
- אמזון קופצת ב-13%, מה קורה בנטפליקס, אפל ועל המניות הבולטות בוול סטריט
- נטפליקס בספליט של 1:10 - מה זה אומר ולמה המניה מזנקת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במהלך חסר תקדים, שתי ענקיות התחום, מאטל Mattel, Inc 0.32% (יצרנית ברבי) והאזברו Hasbro
Inc. (המוכרת ממותגים כמו הרובוטריקים ומיי ליטל פוני) חתמו על הסכם משותף להחזיק בזיכיון הייצור: מאטל תפתח את קו הבובות, הדמויות והמשחקים, ואילו האסברו תטפל בצעצועים הרכים ובמרצ’נדייז הנלווה. “זה הפרויקט שהוקם במהירות הגבוהה ביותר בתולדות מאטל”, אמר
סגן נשיא לשיתופי פעולה בידוריים בחברה. לדבריו, הביקוש העצום גרם לצוותים “לעבוד סביב השעון” כדי להוציא את המוצרים עד תחילת השנה הבאה.
