אם יוצאים מארה"ב, איפה כדאי להשקיע?
מדד ה-S&P500 נעצר אתמול בדיוק על רמת התנגדות שעשויה להכריע את הכיוון: פריצה תוביל לגל עליות, אך שבירה כלפי מטה תאותת על חזרה לעומק המגמה היורדת; במקביל, משקיעים מחפשים פיזור עולמי, וקרן הסל ACWX, שעוקבת אחרי מדד MSCI ללא ארה"ב, בולטת; בין המדינות המובילות
בולטים הגרפים של יפן, סין וגרמניה, וגם שוויץ, הודו ואוסטרליה
ה-S&P500 נבלם אתמול בדיוק בנקודה שמפרידה בין המשך מגמת הירידה לאפשרות לשבירתה. הגרף מדבר מצויין בעד עצמו בעניין הזה. תוכלו לראות איך במהלך המסחר נגע ה-S&P500 בנקודה הקריטית ונסוג.
לפני שנמשיך אזכיר את הידוע: גם במגמת ירידה יש גלים עולים. הם נקראים גל מתקן. גלים עולים מתקנים כמובן יוצרים דילמה שכן רבים מחכים להיכנס לשוק בתזמון אופטימלי ומפחדים להחמיץ גל עליות ״מטורף״. בעולם הניתוח הטכני אנחנו סומכים על המגמה הראשית ובעולמי אנחנו סומכים גם על העובדה שתמיד יהיה מה לקנות.
כל עוד המגמה הראשית לא השתנתה אז הגעה לנקודת שיא במגמת ירידה, כמו אתמול, היא הזדמנות למכור.
ישנם שני מבחנים למהלך ירידה של השוק: 5298 ו-5160. מהלך מתחת ל-5298 ימחק את החיוך מאתמול ויאשר את המשך מגמת הירידה. מהלך מתחת ל-5160 ילמד על העמקת הירידה ובמקרה כזה נראה שהיא תהיה מתחת לשפל הקודם אל אזור ה-4600.
- ה-S&P 500 צפוי לשבור היום שיא; ומה קורה באירופה?
- בכמה יעלה ה-S&P 500 בשנה הקרובה? תחזיות של הבנקים להשקעות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שינוי מגמה יסתמן, נכון לנתונים העכשוויים, רק מעל 5500. זהו התרחיש הפחות סביר.
ממשיכים לפזר
פיזור השקעות בעולם, על מטבעותיו והבורסות שלו הפך להיות הכרחי בחודשים האחרונים הן מהיבט ניהול הסיכונים והן מהיבט התשואה. משימת בניית תיק ההשקעות מורכבת מאד והרבה אילוצים מחייבים דיוק בהרכב ובבחירת המניות / סחורות / מדינות / מטבעות והאחזקות הסולידיות. היום בחרתי להעמיק בקרן הסל ACWY שעוקבת אחרי מדד MSCI העולמי בנטרול ארצות הברית.
- ריביאן חושפת שבב חדש ומערכת נהיגה אוטונומית בתשלום
- תרופת ההרזיה החדשה של אלי לילי: ירידה של 30% במשקל, אך שיעור הנשירה גבוה
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- אילון מאסק = 2 מיליון ישראלים = 1 מיליון אמריקאים
מצרף כאן את טבלת ההרכב שמציגה את עשר המדינות הגדולות:
מבחינת שווי שוק המניות, יפן היא הבאה בתור אחרי ארה״ב. שימו לב גם שבמדד הזה הסקטורים: פיננסים ותעשיה מובילים ומשקל הטכנולוגיה הוא מפחות ממחצית משקלה ב-S&P500. כמו כן שימו לב לביטא: 0.8. המדד פחות תנודתי מה-S&P500 והמכפיל 16.6.
היום נבחן את ACWX בהשוואה ל-ACWI ו-SPY וגרפים מעניינים מתוך 10 המדינות המובילות. כמובן שמי שרוצה חיים פשוטים יחסית יכול להישאר בשאלה: ACWX, ACWI או SPY. נתחיל איתה.
ACWX, ACWI או SPY?
תוכלו לראות על פי מדד העוצמה ש-ACWX חזק כבר חודשים בהשוואה ל-SPY וכנגזרת מכך גם בהשוואה ל-ACWI. השלב הבא בהתפתחות מגמת עליה יהיה מהלך מעל 56.5 דולר. נכון לעכשיו: ACWX עדיף.
מדינות מעניינות
מבין 10 המדינות המובילות אלו המעניינות כרגע מבחינת הגרף:
יפן-EWJ: הופכת בהדרגה להיות מדינת חובה בתיק ההשקעות של העולם המהווה. מהלך מעל 70.5 דולר יהיה סימן להתפתחות הגל העולה.
בריטניה-EWU: מובילה בתהליך פריצת ענן איצ׳ימוקו למעלה. מבחן תמיכה ב-37.5 דולר.
סין-MCHI: ממשיכה להיות מעניינת מאד מהבחינה הטכנית ולפי הגרף ראוי להחזיק אותה מעבר למשקלה ב-ACWX. מה אומר לנו הגרף האופטימי של סין על עתיד מלחמת הסחר? הכותרות יגיעו בהמשך.
גרמניה-EWG: מסקרנת במיוחד לאור הקשיים הכלכליים המדווחים ביחס למדינה. מצב עוצמה דרמטי ביחס ל-ארה״ב. המהלך מעל 37 דולר היה סימן חיובי מאד.
שוויץ-EWL: עוד מדינה חשובה שכן נחשבת כמדינת מקלט גיאופוליטית ופיננסית. גרף במצב טכני חיובי.
הודו-INDA: מתאוששת אחרי תיקון יורד. הגיעה אל הממוצע ל-200 יום. פריצה למעלה תהיה סימן חיובי. תעקבו.
אוסטרליה-EWA: אומנם סוגרת את רשימת 10 המובילות אבל מדינה חשובה גם מבחינה גיאופוליטית, גם מכיוון שיש לה מטבע עצמאי ובעיקר משום שזו ״מדינת סחורות״. מבחן פריצה ב-25 דולר. מהלך מעל יהיה סימן חיובי.
גם שאר המדינות נראות במצב טוב יותר מה-S&P500 כך שהדבר תומך ב-ACWX.
לסיום, התבקשתי להסתכל על SMCI. נראה שהמניה מצאה תמיכה. עכשיו צריך לבדוק שהיא גם מפתחת מומנטום. מהלך מעל 37.4 יהיה סימן למומנטום. תמיכה ב-28.9.
- 6.אנונימי 25/04/2025 09:29הגב לתגובה זוסלט בפיתה.ההפסד כבר בפנים
- 5.אנחנו הולכים לחצות את ה5500 במאה אחוז רק תחכה יומיים. (ל"ת)מיקו 25/04/2025 07:50הגב לתגובה זו
- 4.סין הולכת ליפול. 25/04/2025 07:46הגב לתגובה זווהסטוק מרקט יגיע לשיא חדש בחודשים הרקובים.
- 3.כריש 24/04/2025 17:14הגב לתגובה זומהלך מעל ימחק את השביעות רצון שלך וזה מה יקרה on your face אתה לא מנתח טכני אתה איש פוליטי
- ממש ככה הוא פשוט אידיוט... (ל"ת)השוק האמריקאי בדרך לעלות לשיא חדש 25/04/2025 07:47הגב לתגובה זו
- אתה שבוי של ביבי. מי שבוי (ל"ת)חחח... 24/04/2025 18:52הגב לתגובה זו
- אני מבין שאתה מתרגז מעמדותיו של סגל. מותר לך אבל תתאפק פה זה לא בלפור (ל"ת)לביביסט 24/04/2025 18:47הגב לתגובה זו
- אתה שבוי של ביבי גם למנתח טכני מצוין מותר להביע את עמדותיו נגד ביבי. טוב ביביסט (ל"ת)אנונימי 24/04/2025 18:45הגב לתגובה זו
- הוא מנתח טכני מצוין ואתה כנראה ביביסט. פשוט מאוד. (ל"ת)אנונימי 24/04/2025 18:43הגב לתגובה זו
- 2.זיו כדאי שתקרא את הכתבה באתר על הצפי של גרמניה לצמיחה של 0 עגול!!! (ל"ת)אנונימי 24/04/2025 17:06הגב לתגובה זו
- 1.ישראל 24/04/2025 16:38הגב לתגובה זוהבורסה בישראל מתומחרת בזול. הבום הכלכלי שיהיה פה אחרי המלחמה ועם הורדת הריבית יהיה משהו שידברו עליו גם עוד מאה שנים קדימה! חזרתם של המשקיעים הזרים רק תדחף את האירוע לממדים היסטוריים.
- אחרי המלחמה עם ביבי בשלטון והמוני ביביסטים חסרי כיוון זה לקראת 2034... (ל"ת)אנונימי 24/04/2025 19:29הגב לתגובה זו
אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)אילון מאסק = 2 מיליון ישראלים = 1 מיליון אמריקאים
ההון של מאסק, האיש העשיר בעולם - כ-500 מיליארד דולר - שקול להון של 2 מיליון ישראלים. לא נתפס
אילון מאסק שווה כ-500 מיליארד דולר. רוב ההון מגיע מההחזקה בטסלה, אבל יש לו גם שווי מאוד משמעותי בספייסX שצפויה להנפיק בטווח של שנה-שנתיים והיא החברה הפרטית הכי גדולה בעולם עם שווי של מעל 500 מיליארד דולר. לאחרונה היו דיווחים על עסקאות בשווי של 800 מיליארד דולר, אך מאסק טען שזה לא נכון. בכל מקרה, זו חברה עשויה להנפיק לפי שווי של 800 מיליארד עד 1.2 מיליארד דולר, אולי יותר, תלוי כמובן במצב השווקים. אם זה יקרה, מאסק כבר יהיה שווה 700-800 מיליארד דולר, וצריך גם לזכור שיש לו חבילת הטבות ענקית מטסלה, אם יעמוד ביעדים.
כלומר, העושר עשוי לגדול, אבל כמובן שגם לרדת. אם נתייחס לעוגן - השווי הנוכחי של 500 מיליארד דולר, נקבל שהונו שקול להון של 1 מיליון אמריקאים ו-2 מיליון ישראלים. לא נתפס.
הון של 500 מיליארד דולר
ההון של מאסק מבוסס בעיקר על החזקותיו בחברות טסלה וספייסX: שיעור של 19.8% ממניות טסלה בשווי כ-290 מיליארד דולר, ו-42% מספייסX בשווי 190 מיליארד דולר, בתוספת החזקות ב-XAI ובחברות אחרות. מאסק, בן 55, הפך לאדם העשיר בעולם לפני כשנה וחצי.
העושר הממוצע לאדם בוגר בארה"ב עומד על כ-550 אלף דולר - מה ההון הממוצע של ישראלי ומה ההון של אמריקאי? וזה כולל נכסים פיננסיים, נדל"ן וחובות נטו. ההון של מאסק שקול לזה של 900 אלף אמריקאיים. ביום טוב זה מגיע למיליון.
- טסלה מתקרבת לנהיגה אוטונומית מלאה - נתוני FSD מצביעים על קפיצה בביצועים
- חנות המחשבים הראשונה נפתחת לקהל הרחב ומה קרה היום לפני 15 שנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוואה זו מדגישה את אי-השוויון בארה"ב, שם 10% העליונים מחזיקים ב-70% מהעושר הכולל, בעוד 50% התחתונים מחזיקים ב-2.5% בלבד.
ריביאן אתר החברהריביאן חושפת שבב חדש ומערכת נהיגה אוטונומית בתשלום
יצרנית הרכבים החשמליים מציגה שבב עיבוד עצמאי, חבילת נהיגה מתקדמת בתשלום ומערך ליידאר בדגמי R2, אך המשקיעים מודאגים מהעלויות ומהקצב האיטי של הייצור; המניה נופלת ב-4.5%
ריביאן Rivian Automotive -6.11% חשפה שורה של מהלכים טכנולוגיים חדשים במטרה לחזק את מעמדה בשוק הרכב החשמלי ולבסס יכולות נהיגה מתקדמות בכלי הרכב העתידיים שלה. במסגרת אירוע ייעודי שעסק באוטונומיה ובינה מלאכותית, הציגה החברה לראשונה שבב עיבוד שפותח באופן עצמאי, מערכת סיוע לנהג בתשלום, ותוכנית הדרגתית לשילוב מערכות נהיגה ברמות מתקדמות יותר.
הצעד המשמעותי ביותר הוא המעבר לשבב ייעודי שפותח בתוך החברה, מהלך שמחליף את השימוש במעבדי אנבידיה שהיו בלב מערכות הנהיגה של דגמי ריביאן עד כה. השבב החדש צפוי להתממשק עם מצלמות, חיישני ליידאר ומערכות נוספות, ולספק יכולת עיבוד גבוהה יותר מבעבר. בריביאן אומרים כי ההחלטה לבנות שבב עצמאי התקבלה לאחר שנים של פיתוח, וכי הוא ישפר משמעותית את ביצועי מערכת הנהיגה המתקדמת, תוך הפחתת עלויות הייצור. לטענת החברה, מדובר בשילוב נדיר בין שיפור ביצועים לבין הורדת עלויות, מהלך שאינו נפוץ בפיתוח שבבים לרכב.
החברה הציגה גם חבילה חדשה של סיוע לנהג, Autonomy+, שתוצע בתשלום חד-פעמי או כמנוי חודשי. החבילה תאפשר נהיגה ללא מגע ידיים במיליוני קילומטרים של כבישים בארה״ב וקנדה, ומיועדת להפוך למנוע הכנסה נוסף עבור החברה בתקופה של ביקוש מתון לרכבים חשמליים.
דגמי R2 החדשים ועוזר הבינה המלאכותית
דגמי ה־R2, הצפויים לצאת לשוק במחצית הראשונה של השנה הבאה, יצוידו בשבב החדש ובחיישני ליידאר מתקדמים. בכך מצטרפת ריביאן לשורה של יצרניות רכב ופתרונות רובוטקסי המשלבות ליידאר כמנגנון בטיחות ותפיסת מרחב נוסף. מנגד, הדגמים הנוכחיים, מסדרת R1, לא יזכו למלוא היכולות של הדור החדש, אך יקבלו שדרוגי תוכנה שירחיבו את היכולות הקיימות. חלק מהשדרוגים נועדו לשפר נהיגה ללא מגע ידיים, ואחרים יאפשרו ניווט מתקדם יותר כאשר הרכב עדיין מחייב השגחת נהג.
- ריביאן מפטרת עובדים ומתכוננת לאתגרים כלכליים בשוק הרכבים החשמליים
- ריביאן מתפצלת: משיקה חברה בת למיקרו-ניידות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לצד פיתוח השבב, חשפה החברה עוזר בינה מלאכותית חדש המיועד לתפעל פונקציות ברכב, לסנכרן אפליקציות ולזהות תקלות פוטנציאליות. זהו צעד נוסף בכיוון של שילוב מערכות תוכנה מורכבות כחלק מהערך המסחרי של כלי הרכב.
