עד 2010: גידול של פי 10 במספר התפרצויות ההאבטחה

כך מעריכה חברת גרטנר, הגידול יתבצע בחברות שלא מיישמות מדיניות מחמירה יותר כלפי עובדים מרחוק ופיקוח על הגישה לרשת עם כלי ניהול
ליאור גוטליב |

עד שנת 2010, חברות שלא מיישמות מדיניות מחמירה יותר כלפי עובדים מרחוק ופיקוח על הגישה לרשת עם כלי ניהול, יראו גידול של פי חמש עד עשר בעלות העסקתם ומספר התפרצויות האבטחה יגדל באופן אקספוננציאלי, כך מעריכה גרטנר, חברת המחקר והייעוץ המובילה בעולם לתחומי טכנולוגיית מידע ותקשורת.

"הבעיה העיקרית באסטרטגיית גישה מרחוק טיפוסית, היא שרוב החברות חושבות שהטכנולוגיה לבדה יכולה לפתור את כל בעיותיהם", אמר אריק פאולאק, סגן נשיא בגרטנר. "למרות שזה יכול להיות המקרה במידה והחברות נותנות לעובדים מרחוק גישה מאובטחת באופן מלא להתקנים ונועלים אותם. הבעיה היא שנעילה מוחלטת של ההתקנים מרחוק יכולה לעכב את הפרודוקטיביות המשופרת שהארגונים מעוניינים להשיג. כתוצאה מכך, מדיניות יעילה יש ליישם באמצעות הכלים הנכונים".

גרטנר צופה שהעלויות הידועות של שירותי גישה מרחוק בתמיכה מרכזית, יוכפלו עד שנת 2008 והעלויות הלא ידועות ללא ניהול מרוכז ישולשו. יותר מ-90% מעלויות שירותי גישה מרחוק בתמיכה מרכזית הן בגין דקות גישה אנלוגית. הגישה האנלוגית מייצגת פחות מ-20% מהשימוש העיקרי, ומספר זה פוחת באופן דרמטי. יותר משני שליש מעלויות הגישה מרחוק 'נקברות' בחברה.

לדברי פולאק, הגורם לבעיה היא העובדה שטכנולוגיות שונות לגישה מרחוק מנוהלות על ידי קבוצות שונות בחברה וטכנולוגיות חדשות צומחות מבלי שאף אחד ינהל אותן. עלויות רבות נקברות בחברה, העלויות הנסתרות צומחות במהירות בעוד שבעלויות המנוהלות בצורה מרכזית חלה ירידה. ניתן לפקח על עלויות אלו, אם הן יהיו חלק משירותי גישה מרחוק המנוהלים באופן מרכזי.

יחד עם זאת, מנהלי רשת רבים לא מעוניינים שזה יקרה, מכיוון שזה כרוך בלקיחת עלות נסתרת שהיחידות העסקיות חייבות לשלם, והפיכתה לעלות ידועה שחטיבות ה-IT או הרשת חייבות לשלם", אמר פולאק. "למרות זאת, אם עלויות אלו היו מנוהלות באופן מרכזי, החברה יכלה לשלוט בהן הרבה יותר טוב. מנהלי ה-IT/רשתות/גישה מרחוק חייבים לדחוף את החברות שלהן לעבר שירותים צבורים יותר כדי לשלוט בעלויות הגדלות. פעולה זו תדרוש אישור מסמנכ"ל הכספים כיוון שהיא עשויה להגדיל את עלויות ה-IT, אך היא גם אמורה להקטין עד 40% את סך העלויות הארגוניות".

לדברי גרטנר, פתרונות רבים המופיעים בשוק מספקים טווח מלא של אפשרויות לעובדים ניידים ולעובדים מרחוק. המגמה נעה לעבר שימוש כבד יותר בשירותים חיצוניים, במיוחד לקישוריות בסיסית, VPNs ושירותי אבטחה. גרטנר ממליצה לחברות למקד בתחילה את תשומת לבן בדרג המשתמש הפרטי עם שיעור השימוש הגבוה ביותר. לרוב, משתמשים אלה הינם המאמצים הראשונים של טכנולוגיה חדשה והם אלה שיפיצו אותה בהמשך למשתמשים אחרים.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה