מבזק חו"ל: האיגוד האירופי יטיל מס על נעליים מסין

זאת במטרה למנוע את התפשטות התופעה של ייצור נעליים בסין, הנמכרות באירופה
אפרת אדיר |

מבזק חו"ל מפריס: בשל התגברות המעבר לייצור נעליים בסין ומכירתם ברחבי אירופה, מפעלים רבים במדינות בדרום אירופה לייצור נעליים נסגרים ואנשים מאבדים את פרנסתם.

פיטר מנדלסון, האחראי על המסחר באיגוד האירופי, החליט לפתור השבוע את הבעיה באמצעות הטלת מיסוי על נעליים המיובאות מסין ומוייטנאם ולצנן מעט את התחרות עם השוק האסיאתי.

אולם, ההחלטה אינה פשוטה ולא מתקבלת בחיוב מצד מדינות צפון אירופה, המתנגדות להטלת מס זה, כמו גם היבואנים, המתריעים בפני סכנה להעלאת מחירים לצרכן בשל המיסוי. בין המתנגדות למהלך, נמצאות חברות הספורט נייק ואדידס, המייצרות את מוצריהן באסיה, ומבקשות לא לכלול במיסוי את קטגוריית נעלי הילדים וכן לשקול מחדש את גובה המס.

גובה המס המתכונן עומד על 10% על יבוא נעליים מעור מוייטנאם ו-16.4% מס על נעליים מעור המיובאות מסין.

ההחלטה המכרעת תינתן עד ה-6 באוקטובר ותיאלץ לקבל את אישורי השרים בממשלות אירופה.

מבזק חו"ל מניו-יורק: חברת "ניו-יורק טיימס", המוציאה לאור את העיתונים- "ניו-יורק טיימס" ו"הראלד טריביון" הודיעה על רכישת חברת "בייסליין סטודיו סיסטמס" בסכום של 35 מיליון דולר. החברה הנרכשת מספקת מידע Online על תעשיית הסרטים בהוליווד ותעשיית הטלוויזיה בארה"ב. המידע כולל נתונים על אולפני סרטים, חברות הפקה, סוכנויות פרסום, חברות יחסי ציבור, ופירמות של עורכי דין.

ולידיעה שהגיעה מלונדון: גנבים פרצו לאולפני BBC בהונגריה וגנבו מספר קלטות של סדרה חדשה בשם "רובין הוד" המיועדת לשעת צפיית השיא. בקלטות היו 13 פרקים מצולמים של הסדרה וייתכן כי מדובר בעותק יחיד. מה-BBC סרבו להגיב על הידיעה, אולם הגנבים הגיבו בדרישה לתשלום של מיליון ליש"ט או 1.9 מיליון דולר בתמורה להחזרת הקלטות.

מבזק חו"ל מאטלנטה: חברת Brown-Forman, המייצרת את משקה הוויסקי, ג'ק דניאלס, רוכשת את Herradura, החברה המייצרת טקילה מקסיקנית בסכום של 876 מיליון דולר, במטרה להרחיב את נתח השוק בתחום המשקאות האלכוהוליים ולהיכנס לתחרות עם יצרני טקילה קוארבו ויצרניות טקילה נוספות.

לדברי Herradura, סך המכירות לשנת 2005 עמד על 200 מיליון דולר.

ולסיום, דיווח מאמסטרדם: חברת המזון העולמית, יוניליוור, החליטה למכור את מוצרי האוכל הקפוא המשווק לאירופה ל-Permina, חברה פרטית, בתמורה ל-1.73 ביליון אירו.

הצעד נעשה מתוך בחירה של יוניליוור להתמקד בפיתוח מותגים מובילים ורווחיים יותר וגם לאור העובדה כי המכירות של קטגוריית המזון הקפוא ירדו בשנה שעברה ב-4.5%. הסיבה לכך נובעת מהעדפת הצרכן מזון טרי וארוחות מצוננות על פני קפואות.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה