פקח שלא חוטף מכות, זומבים ו"החתיך": הפוליטיקאים בסרטוני בחירות משעשעים
ביום שלישי הבא נלך לקלפי ונשלשל פתק לראש הראשות ופתק למפלגה שאנחנו רוצים שתייצג אותנו במועצת העירייה. אבל מה לעשות, התעניינות הציבור בבחירות המוניציפאליות, נמוכה במיוחד, ויעידו על כך נתוני ההצבעה הנמוכים בבחירות המקומיות - פחות מ-52%.
אז בעידן הדיגיטלי, לא מעט פוליטיקאים פונים ליוטיוב בניסיון לדבר ישירות עם הציבור, ולהניע אותו ללכת להצביע. בחלק מן המקרים הסרטונים זוכים לאלפי ורבבות צפיות, ברוב המקרים הרבה פחות, ולעיתים - אנחנו הצופים פשוט זוכים לצפות בפנינים של ביזאריות משעשעת.
אז אנחנו באייס, החלטנו להציג לכם כמה סרטונים כאלה, אותם איתר עבורנו זיו שיינפלד, מנכ"ל חברת Z Digital House שמייעץ למספר מפלגות פוליטיות בתחום השיווק הדיגיטלי ובתחומי אסטרטגיה שיווקית. שיינפלד מרצה לחברות בתחום השיווק בזירות הדיגיטל, והוא בעל MBA מהקריה האקדמית אונו.
עו"ד כרמל שאמה-הכהן, עד לאחרונה ח"כ מטעם הליכוד, חוטף מהמתחרים שלו ברמת גן, שם הוא מתמודד על ראשות העירייה. פה למשל מדובר בעו"ד רמי גני, שרק בזכות השם שלו זכה מבחינתנו בכמה נקודות זכות.
- תחרות Extreme Concept: מה חשבו תלמידי החוג לפרסום בקרית אונו על העבודות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ובכלל, הזירה ברמת גן סוערת. השר והח"כ לשעבר דוד מנע לוטש אף הוא עיניים ללשכת ראש העיר, ומסתלבט על שאמה-הכהן.
פה למשל סרטון חביב ונעים של עו"ד צביקה ניר, רק שעל פי סרטון הבחירות הזה - נראה כאילו רמת גן שוכנת לה על שפת הים. מקסימום היא שוכנת על גדות נחל איילון.
ומערבה משם, בתל אביב היצירתיות מרשימה. הנה קטע מסרט של המונטי-פייטון, שמדובב לעברית ותומך בראש העירייה ב-15 השנים האחרונות, רון חולדאי.
ואחרי הפרגון הזה, אי אפשר בלי קטילה. אנשי משרד הפרסום ווב-אימג', מאוהדי הפועל אוסישקין, הזמינו אצל נוי אלוש רימיקס נגד חולדאי. מאתמול צבר הסרטון "בעיר הזה לא ישתנה שום דבר" יותר מ-2,500 צפיות.
- דני אבדיה ומי עדן בקמפיין חדש: טסים לפגוש את הכוכב
- הכוכב הבא לאירוויזיון בראש לוח השידורים
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- ממיליונר גדול להומלס - איך איבד קווין ספייסי 70 מיליון דולר
סיעת רוב העיר בראשותו של סגן ראש עיריית תל אביב, אסף זמיר, יצא בתקופה האחרונה מספר סרטונים משעשעים. הראשון הוא זה, שם המתמודדים מסתלבטים על עצמם ואפילו על נטייתו המינית של אחד מהם:
הסרטון השני הצליח לרשום נתוני צפייה גבוהים במיוחד, כמעט 200 אלף צופים ביוטיוב ב-9 ימים. כנראה שמפלגת הצעירים, שגרפה בבחירות הקודמות 3 מנדטים, יודעת לא לקחת הכל ברצינות תהומית.
ומשם נעלה ירושלימה, שם הבחירות סוערות במיוחד בזכות ההתערבות של הפוליטיקאים הארציים בבחירות. מי שזוכה לבדיחות על חשבונו, הוא מועמד הליכוד משה ליאון. הסרטון הזה, של סיעת ירושלים תצליח שזכה ל-23 אלף צפיות, עוסק בתופעת "הליאונים".
ואם כבר ליאון, אז הנה קבוצת פייסבוק שהוקמה לפני כחודשיים, ועושה חיים קשים במיוחד למועמד מטעם הליכוד. קוראים לה
ומשם נצפין לחיפה. הנה שיר פרידה לראש עיריית חיפה יונה יהב, על פי המוזיקה של השיר המיתולוגי 'רונה שלי את רונה'. בגרסה החדשה, זכה השיר למילים "יונה, אז תפרוש כבר יונה".
אבל כנראה שלא רק ניסיון פוליטי, קשרים ותככנות צריך כדי להצליח בחיפה, אלא גם להיות נאה, וכזה הוא זאב סילס, שמתמודד לראשות העירייה, וזכה לכינוי "החתיך".
ומהצפון נעבור למרכז, שם עו"ד שמעון חזן מתמודד לראשות עיריית חולון נגד ראש העירייה הנוכחי מוטי ששון, ששולט בעיר ביד רמה ב-20 השנים האחרונות. חזן הלך בסרטון שהפיק בתחילת חודש אוגוסט על מוטיב הזומבים.
ורגע לפני שניפרד, נעבור לאם המושבות כדי להנות מהאיכות המוזיקלית של קליפ ההיפ-הופ. איתי שונשיין, סגן ראש עיריית פתח תקווה ופעם מזמן יו"ר התאחדות הסטודנטים, רץ שוב למועצה עם מפלגתו עיר צעירה. הנה התוצאה.
ואם כבר פתח תקווה, אז כנראה שמיליארד סינים לא טועים, זה בכל מקרה מה שטוענים במפלגת הבית היהודי בפתח תקווה, עם סרטון בכיכובם של תושבי המעצמה הגדולה בעולם.
אם נתקלתם בסרטונים משעשעים, אתם יותר ממוזמנים לשלוח לנו אותם למייל האדום או לדף הפייסבוק של אייס.
זיו שיינפלד הוא מנכ"ל חברת
- 6.איתי שונשיין 22/10/2013 00:33הגב לתגובה זוואז זה לא מצחיק...זה עצוב.
- 5.אני רוצה לקחת את מה שלקחו החבר'ה מהבית היהודי (ל"ת)מפרגן 17/10/2013 15:13הגב לתגובה זו
- 4.אתי 17/10/2013 15:13הגב לתגובה זואין סיכוי לצאת מזה טוב
- 3.חיים 17/10/2013 13:10הגב לתגובה זושוב אתה מוכיח כמה התקשורת מנותקת וחד צדדית.
- שלי 17/10/2013 13:21הגב לתגובה זואני לא מבינה מה הבעיה - יש משהו, תראה לנו הגולשים
- 2.יש כמה סרטונים קורעים (ל"ת)איילת 17/10/2013 12:48הגב לתגובה זו
- 1.חיים 17/10/2013 12:01הגב לתגובה זוhttps://www.youtube.com/watch?v=GZVIKGF0aVo
קווין ספייסי מבית הקלפים (בית הקלפים - יחצ)ממיליונר גדול להומלס - איך איבד קווין ספייסי 70 מיליון דולר
בגיל 66 ואחרי קריירה מפוארת, השחקן שזכה ב-2 פרסי אוסקר וכיכב בסדרת בית הקלפים לצד סדרות וסרטים רבים, נותר כמעט חסר כל; הוא נלחם משפטית בטענות כי ביצע עבירות מין בקטנים, הגיע לפשרות מבלי להודות, והפסיד את התדמית ואת הכסף וגם - כמה מרוויחים שחקני אוסקר?
קווין ספייסי, השחקן זוכה שני פרסי האוסקר, חשף בריאיון לטלגרף כי הוא חי כיום ללא מגורים קבועים, נודד בין מלונות לדירות Airbnb בעקבות הוצאות משפטיות אדירות שהצטברו מאז 2017. "אני הולך לאן שיש עבודה. אין לי ממש בית", אמר ספייסי והוסיף כי "העלויות בשבע השנים האחרונות היו אסטרונומיות. כמעט ולא נכנס כסף, והכול יצא". הדברים נאמרו במקביל להופעתו בתל אביב בשבוע שעבר.
ספייסי, בן 66, בנה קריירה מזהירה שהחלה בשנות ה-80.ההכנסות העיקריות הגיעו משכר בסרטים, סדרות טלוויזיה והפקות שונות. בשיא הקריירה שלו, סביב 2017, ההון הנקי של ספייסי הוערך ב-70 מיליון דולר. חלק ניכר מהסכום נבע מהופעות בסרטים מצליחים, אך המקור המשמעותי ביותר היה הסדרה "בית הקלפים" של נטפליקס. הסדרה, ששודרה בין 2013 ל-2018, הניבה לספייסי 500 אלף דולר לפרק, מה שהצטבר לכ-50 מיליון דולר נטו עם בונוסים כמפיק. נטפליקס השקיעה בסדרה תקציב של מאות מיליונים, כאשר חלקו הגדול הופנה לשכר השחקנים הבכירים. ההצלחה של "בית הקלפים" גם חיזקה את מעמדו כשחקן מוביל, מה שהוביל לחוזים נוספים גדולים בתעשייה.
לפני "בית הקלפים", ספייסי גרף סכומים משמעותיים מסרטים קלאסיים. בסרט "החשוד המיידי" מ-1995, שבו זכה באוסקר הראשון שלו כשחקן משנה, השכר שלו לא פורסם רשמית, אך ההערכה היא שקיבל כ-1-2 מיליון דולר, בהתחשב בתקציב הסרט של 6 מיליון דולר והצלחתו הקופתית של 23 מיליון דולר. הסרט, שהפך אותו לכוכב בינלאומי, פתח בפניו דלתות לחוזים נוספים. על האוסקר השני שלו, עבור "אמריקן ביוטי" מ-1999, השכר עמד על כ-4 מיליון דולר, והסרט גרף 356 מיליון דולר בקופות בעולם, מה שהגדיל משמעותית את ערכו בשוק.
כמה מרוויח שחקן אוסקר בסרט?
סרטים נוספים תרמו להונו: "שבעה חטאים" מ-1995: כ-2.5 מיליון דולר; "המתווך" מ-1998, כ-5 מיליון דולר. בסך הכול, ההכנסות מסרטים בין 1995 ל-2010 הגיעו לכ-50 מיליון דולר, לפני ניכויי מסים והוצאות הפקה. ספייסי השתתף גם בסרטים כמו "אינטליגנציה מלאכותית" מ-2001, ששילם לו כ-3 מיליון דולר, ו"סופרמן חוזר" מ-2006, עם שכר של כ-10 מיליון דולר, כולל אחוזים מהרווחים. הסרט האחרון גרף 391 מיליון דולר בקופות, אך ההפקה הייתה יקרה במיוחד, מה שהשפיע על הרווחים הנקיים.
מעבר לשכר ישיר, ספייסי הרוויח מפרסומות, חוזי ייעוץ והפקות עצמאיות. הוא הקים חברת הפקה בשנות ה-90, "טריגר סטריט פרודקשנס", שייצרה סרטים מצליחים כמו "21" מ-2008, שגרף 183 מיליון דולר בקופות. ההערכה היא שהחברה הניבה לו 10-15 מיליון דולר. בנוסף, חוזים עם מותגי ענק כמו אמריקן אקספרס וסוני תרמו כ-5 מיליון דולר בשנה בתקופת השיא.
