אסף זמיר רוב העיר
צילום: צילום מסך
TV

פקח שלא חוטף מכות, זומבים ו"החתיך": הפוליטיקאים בסרטוני בחירות משעשעים

ת"א, ר"ג, ירושלים ולא רק. מועמדים לראשות העיר ולמועצה עושים הכל כדי שתשימו אליהם לב. איש הדיגיטל זיו שיינפלד מהקריה האקדמית אונו, ליקט עבור אייס את הסרטונים המשעשעים ביותר. וגם נוי אלוש שם. צפו
זיו שיינפלד | (7)

ביום שלישי הבא נלך לקלפי ונשלשל פתק לראש הראשות ופתק למפלגה שאנחנו רוצים שתייצג אותנו במועצת העירייה. אבל מה לעשות, התעניינות הציבור בבחירות המוניציפאליות, נמוכה במיוחד, ויעידו על כך נתוני ההצבעה הנמוכים בבחירות המקומיות - פחות מ-52%.

אז בעידן הדיגיטלי, לא מעט פוליטיקאים פונים ליוטיוב בניסיון לדבר ישירות עם הציבור, ולהניע אותו ללכת להצביע. בחלק מן המקרים הסרטונים זוכים לאלפי ורבבות צפיות, ברוב המקרים הרבה פחות, ולעיתים - אנחנו הצופים פשוט זוכים לצפות בפנינים של ביזאריות משעשעת.

אז אנחנו באייס, החלטנו להציג לכם כמה סרטונים כאלה, אותם איתר עבורנו זיו שיינפלד, מנכ"ל חברת Z Digital House שמייעץ למספר מפלגות פוליטיות בתחום השיווק הדיגיטלי ובתחומי אסטרטגיה שיווקית. שיינפלד מרצה לחברות בתחום השיווק בזירות הדיגיטל, והוא בעל MBA מהקריה האקדמית אונו.

עו"ד כרמל שאמה-הכהן, עד לאחרונה ח"כ מטעם הליכוד, חוטף מהמתחרים שלו ברמת גן, שם הוא מתמודד על ראשות העירייה. פה למשל מדובר בעו"ד רמי גני, שרק בזכות השם שלו זכה מבחינתנו בכמה נקודות זכות.

ובכלל, הזירה ברמת גן סוערת. השר והח"כ לשעבר דוד מנע לוטש אף הוא עיניים ללשכת ראש העיר, ומסתלבט על שאמה-הכהן.

פה למשל סרטון חביב ונעים של עו"ד צביקה ניר, רק שעל פי סרטון הבחירות הזה - נראה כאילו רמת גן שוכנת לה על שפת הים. מקסימום היא שוכנת על גדות נחל איילון.

ומערבה משם, בתל אביב היצירתיות מרשימה. הנה קטע מסרט של המונטי-פייטון, שמדובב לעברית ותומך בראש העירייה ב-15 השנים האחרונות, רון חולדאי.

ואחרי הפרגון הזה, אי אפשר בלי קטילה. אנשי משרד הפרסום ווב-אימג', מאוהדי הפועל אוסישקין, הזמינו אצל נוי אלוש רימיקס נגד חולדאי. מאתמול צבר הסרטון "בעיר הזה לא ישתנה שום דבר" יותר מ-2,500 צפיות.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

סיעת רוב העיר בראשותו של סגן ראש עיריית תל אביב, אסף זמיר, יצא בתקופה האחרונה מספר סרטונים משעשעים. הראשון הוא זה, שם המתמודדים מסתלבטים על עצמם ואפילו על נטייתו המינית של אחד מהם:

הסרטון השני הצליח לרשום נתוני צפייה גבוהים במיוחד, כמעט 200 אלף צופים ביוטיוב ב-9 ימים. כנראה שמפלגת הצעירים, שגרפה בבחירות הקודמות 3 מנדטים, יודעת לא לקחת הכל ברצינות תהומית.

ומשם נעלה ירושלימה, שם הבחירות סוערות במיוחד בזכות ההתערבות של הפוליטיקאים הארציים בבחירות. מי שזוכה לבדיחות על חשבונו, הוא מועמד הליכוד משה ליאון. הסרטון הזה, של סיעת ירושלים תצליח שזכה ל-23 אלף צפיות, עוסק בתופעת "הליאונים".

ואם כבר ליאון, אז הנה קבוצת פייסבוק שהוקמה לפני כחודשיים, ועושה חיים קשים במיוחד למועמד מטעם הליכוד. קוראים לה משה ליאון לראשות העיר - גבעתיים.

ומשם נצפין לחיפה. הנה שיר פרידה לראש עיריית חיפה יונה יהב, על פי המוזיקה של השיר המיתולוגי 'רונה שלי את רונה'. בגרסה החדשה, זכה השיר למילים "יונה, אז תפרוש כבר יונה".

אבל כנראה שלא רק ניסיון פוליטי, קשרים ותככנות צריך כדי להצליח בחיפה, אלא גם להיות נאה, וכזה הוא זאב סילס, שמתמודד לראשות העירייה, וזכה לכינוי "החתיך". הנה כתבה עליו באתר נענע10.

ומהצפון נעבור למרכז, שם עו"ד שמעון חזן מתמודד לראשות עיריית חולון נגד ראש העירייה הנוכחי מוטי ששון, ששולט בעיר ביד רמה ב-20 השנים האחרונות. חזן הלך בסרטון שהפיק בתחילת חודש אוגוסט על מוטיב הזומבים.

ורגע לפני שניפרד, נעבור לאם המושבות כדי להנות מהאיכות המוזיקלית של קליפ ההיפ-הופ. איתי שונשיין, סגן ראש עיריית פתח תקווה ופעם מזמן יו"ר התאחדות הסטודנטים, רץ שוב למועצה עם מפלגתו עיר צעירה. הנה התוצאה.

ואם כבר פתח תקווה, אז כנראה שמיליארד סינים לא טועים, זה בכל מקרה מה שטוענים במפלגת הבית היהודי בפתח תקווה, עם סרטון בכיכובם של תושבי המעצמה הגדולה בעולם.

אם נתקלתם בסרטונים משעשעים, אתם יותר ממוזמנים לשלוח לנו אותם למייל האדום או לדף הפייסבוק של אייס.

זיו שיינפלד הוא מנכ"ל חברת Z Digital House - בית לשיווק דיגיטלי וחברתי ומייעץ בבחירות הנוכחיות למספר מפלגות פוליטיות בתחום השיווק הדיגיטלי ובתחומי אסטרטגיה שיווקית. שבשוטף זיו שיינפלד מייעץ ומרצה לחברות בתחום השיווק בזירות הדיגיטל ומתמחה בניהול מדיה חברתית, כתיבה שיווקית, וניתוח אסטרטגיות בערוצי תוכן, אינטרנט וסלולארי. הוא בעל MBA מהקריה האקדמית אונו. לדף הפייסבוק - לחצו כאן

תגובות לכתבה(7):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    איתי שונשיין 22/10/2013 00:33
    הגב לתגובה זו
    ואז זה לא מצחיק...זה עצוב.
  • 5.
    אני רוצה לקחת את מה שלקחו החבר'ה מהבית היהודי (ל"ת)
    מפרגן 17/10/2013 15:13
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    אתי 17/10/2013 15:13
    הגב לתגובה זו
    אין סיכוי לצאת מזה טוב
  • 3.
    חיים 17/10/2013 13:10
    הגב לתגובה זו
    שוב אתה מוכיח כמה התקשורת מנותקת וחד צדדית.
  • שלי 17/10/2013 13:21
    הגב לתגובה זו
    אני לא מבינה מה הבעיה - יש משהו, תראה לנו הגולשים
  • 2.
    יש כמה סרטונים קורעים (ל"ת)
    איילת 17/10/2013 12:48
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    חיים 17/10/2013 12:01
    הגב לתגובה זו
    https://www.youtube.com/watch?v=GZVIKGF0aVo
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14
רייטינג

האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר

לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות 12 היתה במקום הראשון ועמדה על  15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים, מספר מכובד ותחרותי.


הריאליטי אוכל את כולם 

בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת  עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד. 

ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים

מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד. 

בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.

האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14
רייטינג

האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר

לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות 12 היתה במקום הראשון ועמדה על  15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים, מספר מכובד ותחרותי.


הריאליטי אוכל את כולם 

בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת  עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד. 

ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים

מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד. 

בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.