
הרכבים החשמליים הכי נמכרים בארץ והכישלון הגדול של טסלה
דוח מסירות הרכבים לארבעת החודשים הראשונים של השנה (ינואר-אפריל) מוכיח שהישראלים לא במיתון ולא בהאטה. הם קונם רכבים כאילו זה "גרעינים". 125 אלף רכבים בארבעה חודשים - 13% מעל הכמות בתקופה המקבילה אשתקד, קצב של 375 אלף רכבים בשנה. הרבה יותר מגריעות של רכבים ישנים בשנה, זה קרוב ל-300 אלף רכבים חדשים על הכביש. זה אומר עוד יותר זמן בפקקים. למה אנחנו עושים את זה לעצמנו? כנראה בגלל שאין תחבורה ציבורית טובה, ולא תהיה תחבורה ציבורית בשבת, כנראה שרכב חדש זה IN, זה סטטוס ומעמד. אבל למה הממשלה, למה המנהיגים נותנים לנו לעשות את זה? כי המדינה מקבלת 50% מערך הרכב במסים. בסוף הכל זה אינטרסים, בעיקר אינטרסים כלכליים. וחברות הרכב עם רווחיות פנומנלית צוחקות כל הדרך אל הבנק. הידעתם שחברות רכב מרוויחות כמו חברות הייטק? ובזה לא נגמרים הקומבינות-השקרים-העיוותים בשוק הרכב. למה לכל הרוחות לא לקדם את מכירות הרכבים החשמליים? כולם מדברים על עולם ירוק, על הבעיה שבזיהום העולם, על להשאיר לילדים-לנכדים עולם טוב יותר, אבל בפועל הרוב הגדול רוכש רכב על בנזין. למה אנחנו מתננהלים כך ויותר חמור - למה הממשלה לא מספקת הטבות גדולות לרכבים חשמליים? כן, ניחשתם - הכל כסף. המדינה לא יכולה -לא רוצה לאבד את המסים על הדלק, ולעזאזל האוויר הנקי והירוקים. בינתיים שוק הרכב החשמלי אומנם מתחזק, אבל לא מספיק. כדי להגיע ליעד המוצהר של המדינה שב-2030 ימכרו 95% רכבים חשמליים מתוך מכלול הרכבים החשמליים, צריכים הטבות גדולות יותר. אחרת, הרכבים החשמליים יעלו בנתח שוק, אבל לא יתקרבו ליעד.
מסירות רכבים חשמליים בארבע חודשים - BYD מובילה
המובילה במסירות מתחילת השנה ועד סוף אפריל היא יונדאי עם 21.3 אלף מסירות, קיה במקום השני עם 14.9 אלף מסירות, טויוטה שלישית עם 10.8 אלף מסירות. במקום הראשון מבין הרכבים החשמליים - BYD עם 7.2 אלף מסירות. ג'ילי שנייה עם מחצית מהכמות של BYD שנמצאת הרחק מעל כולם, יונדאי שלישית עם 2.1 אלף רכבים חשמליים (וכאמור הובלה ברכבים בכלל) ורביעית טסלה - 1.4 אלף רכבים בארבעה חודשים כשבאפריל היא מסרה 80 רכבים בלבד. טסלה מוכרת בהתאם למלאי שלה, יש ביקוש גדול עדיין לרכבים, אבל לא כפי שהיה בעבר. מעבר לכך, תכנון המלאי והכניסה לשוק הישראלי מעידה שהחברה מפספסת את הקהל המקומי או שפשוט פחות חשוב לה.רכבים חשמליים - ההשקות הקרובות
רכב חשמלי יקר יותר מרכב על בנזין, אבל בשוטף הוא חסכוני יותר מרכב על בנזין. כלומר, אתם משלמים יותר על הרכישה, אבל פחות בשוטף, ועדיין האם זה כלכלי יותר? תלוי בהיקף הנסיעה שלכם, אבל, החיסכון הממוצע בשנה מסתכם בסכום נכבד. הבעיה שהשחיקה במחיר הרכב החשמלי ובעיקר הסוללה משמעותיים, כשבמקביל יש מגמה של הפחתת מחירים של הרכבים החדשים דבר שמתגלגל מיד גם לשוק יד שנייה. זה עוצר אנשים רבים מלקנות כעת רכבים חשמליים, הם מחכים להפחתת המחיר. זה קרה בטסלה מספר פעמים בחצי השנה האחרונה, אך ממש לאחרונה טסלה העלתה סמלית את המחיר בארה"ב ובסין - ב-250 דולר כנראה רק כדי לאותת שהפחתות המחירים הופסקו. עד לפני מספר חודשים היתה טסלה המובילה הבלתי מעורערת של שוק הרכב החשמלי בארץ, אז איך היא נפלה למקום הרביעי במסירות ואיך היא מסרה רק 80 רכבים בחודש? כנראה שכגודל הציפיות כך גודל האכזבות. טסלה היא היקרה ביותר בקטגוריה והתחרות מול החברות הסיניות ובכלל, מוכיחה שיש רכבים מצוינים במחיר נמוך יותר. טסלה גם מאבדת גובה בעולם כשהחודשים האחרונים והזיגזגים במחיר לא מקנים ביטחון לאוהדיה. טסלה איבדה את הקסם, בישראל היא השנה לא האופציה הראשונה. האהודה ביותר והרבה יותר מהשנייה לה היא BYD. BYD הושקה לפני כתשעה חודשים ומאז צומחת מחודש לחודש. החברה השיקה את דגם ATTO 3 במחיר של כ-165 אלף שקל. טווח הנסיעה הרשמי הוא 420 קילומטר, והמכוניות נמכרות בקצב מרשים - 1,800 רכבים בחודש. עד כה נמכרו כ-12,000רכבים.



- 6.שרון 30/09/2023 12:44הגב לתגובה זולדעתי: 1. טסלה 2. קיה נירו 3.ג'ילי 4. בי וויי די. 5. יונדאי
- 5.יבואן גדול נכון ? (ל"ת)מי היבואן של byd? 07/05/2023 16:17הגב לתגובה זו
- 4.. 06/05/2023 20:25הגב לתגובה זומומלץ להביא כתב רכב שמבין במה שהוא כותב. למשל טסלה מספקת רכבים בהתאם לקצב ההספקה שמגיעה. זה אומר שבחודש שספינה לא מגיעה - אין אספקות. ככה פשוט.
- ברור ככה טסלה עובדת, העיתונאים האלה מנסים לצחוק עלינו! (ל"ת)אדי.מ6 06/05/2023 22:39הגב לתגובה זו
- 3.לבן 06/05/2023 19:33הגב לתגובה זוהיתה לי לקסוס ( שממש לא נמכרת הרבה,) והיא נמכרה במהירות(פחות משבוע) מעל המחירון. לא מעניין אותי מי מכר מה וכמה הרוויחו היבואנים המושחתים ותאווי הבצע. תקנו רכב שמתאים וטוב לכם ולא רכבים שקונה " העדר". אגב טסלה y היא הרכב השלישי ( כרכב) הנמכר ביותר בעולם.....
- 2.ליאור 06/05/2023 19:19הגב לתגובה זורכב חשמלי כדאי אך ורק למי שהנסועה שלו נמוכה.מי שנוסע הרבה, עלות הרכב החשמלי ושחיקת הערך המואצת הופכים את הרכישה ללא כדאית.אני לא בטוח שהעדר שרץ לרכוש חשמליות עושה את החשבון הנכון.
- הפוך פופאי הפוך (ל"ת)משה ראשלצ 07/05/2023 00:10הגב לתגובה זו
- ואני חשבתי שכדאיות רכישת רכב חשמלי היא למי שנוסע הרבה. (ל"ת)ציון 06/05/2023 23:07הגב לתגובה זו
- 1.ישראלים חמורים שילמו 250אלף על טסלה3 המחיר ירד ב100אלף (ל"ת)טסלה=זבל 06/05/2023 14:47הגב לתגובה זו
- קינן 06/05/2023 20:41הגב לתגובה זוספקולנט, אכלת אותה

נסיעה במונית ב-300 שקל מנתניה לנתב"ג - ולמה אין אובר בישראל?
תעריפי הנסיעה במוניות לא עודכנו ובנתב"ג חסרות מוניות: הנהגים מאיימים בשביתה כללית, האם הגיע הזמן שהאוצר יאיים בחזרה - נכניס לכאן את אובר!
מי שנחת בישראל בשבוע האחרון בנמל התעופה בן גוריון (נתב"ג) ודאי שם לב לתורים ארוכים של נוסעים שמחכים למונית, אך המוניות עצמן מגיעות בטפטוף. הנסיעות הבין עירוניות פשוט לא משתלמות יותר לנהגים במיוחד מנתב"ג והם מעדיפים לוותר עליהן לטובת נסיעות קצרות ומכניסות יותר באזורים עירוניים.
לפני כשש שנים עודכנו תעריפי המוניות בפעם האחרונה ומאז הפכה הנסיעה הארוכה לפחות כדאית כלכלית לנהגים. התוצאה? נהגים רבים בוחרים להישאר באזורי המטרופולינים והשירות לשדה התעופה נפגע קשות. לאורך כל התקופה ארגוני נהגי המוניות דורשים עדכון מחירים מיידי אך משרד האוצר לא מקבל החלטה. יש הסכמות בין המשרדים הרלוונטיים אך ההצעה עדיין לא עברה.
לפי ההצעה שסוכמה בין משרדי האוצר והתחבורה כל קילומטר לאחר הקילומטר ה-11 יתייקר בכ-1.75 שקלים בתנאי שהעלייה הכוללת לא תעלה על 16%. זוהי התייקרות משמעותית כשגם כך המחירים בשמיים. לדוגמה נסיעה מרמת גן לנתב"ג שמחירה כיום נע בין 140 ל-160 שקלים (תלוי בשעה ובתעריף) צפויה לעלות לאחר העדכון בין 155 ל-190 שקלים. במקביל נסיעה ארוכה יותר כמו מנתניה לנתב"ג (כ-54 ק"מ) שעולה כיום כ-250 שקלים תעלה לכ-280-310 שקלים.
למה המחירים המטורפים האלו? גם הוצאות שוטפות אכן התייקרו לרבות דלק, תיקונים וכו', וגם עלות הזמן של הנהג. אין שלא נסתכל על זה, העלות הגדולה היא שכר העבודה של הנהג וכנוסעים במונית במשך שעה, רק הזמן הוא במינימום 100 שקלים. יש חוסר הגיון בסיסי לנסוע במונית, אם יש תחבורה ציבורית זולה, אבל במקרים רבים אין תחב"צ ואין ברירה. הבעיה שמשרד התחבורה גם בולם כל התקדמות - שאלת השאלות היא מדוע איך אובר בארץ? זה היה חוסך סכומי עתק לנוסעים, אבל מעבר להסבר הפשוט לגבי הלובי של נהגי המוניות, יש בארץ רגולציה כבדה על נהגי מוניות ולהבדיל מהמנגנון של אובר, שבו ניתן להפוך לנהג פרילנס בפרוצדורה פשוטה, מבלי יותר מדי עלויות, בארץ הערכה גסה של עלויות היא כחצי מיליון שקל לפני שניתן לקחת את הנוסע הראשון, מנתב"ג או מכל מקום אחר.
- "להביא את אובר לארץ ולפצות את נהגי המוניות"
- התייקרות משמעותית בתעריפי המוניות: נסיעות בין-עירוניות יעלו ב-16% באוגוסט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אמנם ההכשרה של נהגי מוניות אינה יקרה במיוחד, וניתן להעריך אותה בכ-15 אלף שקל, אבל ההמתנה לקורס עלולה לקחת מספר חודשים. החלק המשמעותי והיקר יותר הוא בראש ובראשונה "מספר", או במלים אחרות רישיון העסק לכלי רכב מסחרי להסעת נוסעים בתשלום. ניתן לסחור ב-"מספר", והעלות שלו לרכישת מספר היא כ-250 אלף שקל. כמובן שניתן להשכיר מספר קיים, אבל העלות תהיה כ-5000 שקל לחודש בממוצע. בנוסף, כלי הרכב עצמו חייב להיות לא יותר מ-12 חודשים על הכביש כשהוא נכנס לתפקד כמונית, וכך בעצם העלות להפעלת מונית היא גדולה לאין שיעור מאשר במדינות אחרות, שבהן ניתן לעבוד תוך יום עד שבוע, עם הוצאה של מאות בודדות של שקלים.

נסיעה במונית ב-300 שקל מנתניה לנתב"ג - ולמה אין אובר בישראל?
תעריפי הנסיעה במוניות לא עודכנו ובנתב"ג חסרות מוניות: הנהגים מאיימים בשביתה כללית, האם הגיע הזמן שהאוצר יאיים בחזרה - נכניס לכאן את אובר!
מי שנחת בישראל בשבוע האחרון בנמל התעופה בן גוריון (נתב"ג) ודאי שם לב לתורים ארוכים של נוסעים שמחכים למונית, אך המוניות עצמן מגיעות בטפטוף. הנסיעות הבין עירוניות פשוט לא משתלמות יותר לנהגים במיוחד מנתב"ג והם מעדיפים לוותר עליהן לטובת נסיעות קצרות ומכניסות יותר באזורים עירוניים.
לפני כשש שנים עודכנו תעריפי המוניות בפעם האחרונה ומאז הפכה הנסיעה הארוכה לפחות כדאית כלכלית לנהגים. התוצאה? נהגים רבים בוחרים להישאר באזורי המטרופולינים והשירות לשדה התעופה נפגע קשות. לאורך כל התקופה ארגוני נהגי המוניות דורשים עדכון מחירים מיידי אך משרד האוצר לא מקבל החלטה. יש הסכמות בין המשרדים הרלוונטיים אך ההצעה עדיין לא עברה.
לפי ההצעה שסוכמה בין משרדי האוצר והתחבורה כל קילומטר לאחר הקילומטר ה-11 יתייקר בכ-1.75 שקלים בתנאי שהעלייה הכוללת לא תעלה על 16%. זוהי התייקרות משמעותית כשגם כך המחירים בשמיים. לדוגמה נסיעה מרמת גן לנתב"ג שמחירה כיום נע בין 140 ל-160 שקלים (תלוי בשעה ובתעריף) צפויה לעלות לאחר העדכון בין 155 ל-190 שקלים. במקביל נסיעה ארוכה יותר כמו מנתניה לנתב"ג (כ-54 ק"מ) שעולה כיום כ-250 שקלים תעלה לכ-280-310 שקלים.
למה המחירים המטורפים האלו? גם הוצאות שוטפות אכן התייקרו לרבות דלק, תיקונים וכו', וגם עלות הזמן של הנהג. אין שלא נסתכל על זה, העלות הגדולה היא שכר העבודה של הנהג וכנוסעים במונית במשך שעה, רק הזמן הוא במינימום 100 שקלים. יש חוסר הגיון בסיסי לנסוע במונית, אם יש תחבורה ציבורית זולה, אבל במקרים רבים אין תחב"צ ואין ברירה. הבעיה שמשרד התחבורה גם בולם כל התקדמות - שאלת השאלות היא מדוע איך אובר בארץ? זה היה חוסך סכומי עתק לנוסעים, אבל מעבר להסבר הפשוט לגבי הלובי של נהגי המוניות, יש בארץ רגולציה כבדה על נהגי מוניות ולהבדיל מהמנגנון של אובר, שבו ניתן להפוך לנהג פרילנס בפרוצדורה פשוטה, מבלי יותר מדי עלויות, בארץ הערכה גסה של עלויות היא כחצי מיליון שקל לפני שניתן לקחת את הנוסע הראשון, מנתב"ג או מכל מקום אחר.
- "להביא את אובר לארץ ולפצות את נהגי המוניות"
- התייקרות משמעותית בתעריפי המוניות: נסיעות בין-עירוניות יעלו ב-16% באוגוסט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אמנם ההכשרה של נהגי מוניות אינה יקרה במיוחד, וניתן להעריך אותה בכ-15 אלף שקל, אבל ההמתנה לקורס עלולה לקחת מספר חודשים. החלק המשמעותי והיקר יותר הוא בראש ובראשונה "מספר", או במלים אחרות רישיון העסק לכלי רכב מסחרי להסעת נוסעים בתשלום. ניתן לסחור ב-"מספר", והעלות שלו לרכישת מספר היא כ-250 אלף שקל. כמובן שניתן להשכיר מספר קיים, אבל העלות תהיה כ-5000 שקל לחודש בממוצע. בנוסף, כלי הרכב עצמו חייב להיות לא יותר מ-12 חודשים על הכביש כשהוא נכנס לתפקד כמונית, וכך בעצם העלות להפעלת מונית היא גדולה לאין שיעור מאשר במדינות אחרות, שבהן ניתן לעבוד תוך יום עד שבוע, עם הוצאה של מאות בודדות של שקלים.