טראמפ: "סין אולי לא תכבד את הסכם הסחר איתנו"
"אדווח לכם אם סין מכבדת את ההסכם סחר איתנו או לא מכבדת בשבוע/שבועיים הקרובים", כך טוען הערב הנשיא טראמפ בהתבטאות שמחזירה מעט את החששות לשווקים. המדדים המובילים עברו להיסחר במגמה מעורבת בעקבות הדברים.
המתיחות בין 2 המדינות חזרה לעלות בימים האחרונים ברקע להתבטאויות של בכירי הממשל האמריקני כי נגיף הקורונה נוצר במעבדת מחקר בעיקר ווהאן. בשבוע שעבר טען הנשיא טראמפ כי יש לו הוכחות לטענות אלו. בנוסף, מזכיר המדינה האמריקני, מייק פומפאו, טען מוקדם יותר היום כי סין אכן אחראית להתפשטות הווירוס. עם זאת, יש לציין כי מאוחר יותר טען פופמאו כי אין לו וודאות מלאה בנושא, כפי ששאר בכירי הבית הלבן טוענים.
נזכיר כי בהסכם הסחר בין 2 המדינות בחודש ינואר האחרון נקבע כי סין תגדיל את הייבוא שלה מארה"ב ב-200 מיליארד דולר בתוך כשנתיים. כבר במעמד החתימה נטען כי מדובר במספר גבוה במיוחד, שסין תתקשה לעמוד בו. כך לדוגמא, סין שמייבאת כיום מוצרי אנרגיה מארה"ב (נפט, גז טבעי מונזל, מוצרים מזוקקים ופחם) בשווי של כ-9 מיליארד דולר אמורה להגדיל את היקף היבוא ל-42.9 מיליארד דולר עד סוף 2021.
- 9.המדדים המובי עברו להיסחר במגמה מעורבת בעקבות הדברים- ?? (ל"ת)שלמה 07/05/2020 21:04הגב לתגובה זו
- 8.טראמפ עם הטימטום שלו עוד יצית מלחמת עולם שלישית (ל"ת)לי 07/05/2020 00:33הגב לתגובה זו
- 7.הוא מחלק כסף לעסקים שלא כמו הממשלה המחורבנת פה (ל"ת)גאון 07/05/2020 00:17הגב לתגובה זו
- 6.טראמפ 07/05/2020 00:16הגב לתגובה זוטראמפ מציל את כולם ומחזיר את הראש של כולם מעל הציים עד יעבור זעם
- 5.ט 06/05/2020 23:21הגב לתגובה זוהמדדים בשבוע הבא בשיעור גבוה מהירידות היום שיאמר שהכל יסתדר עם סין.
- נדב 06/05/2020 23:38הגב לתגובה זוהסינים יעשו לו בית ספר...חכה ותראה.אין מצב שהם יכולים לעמוד בהסכם על אחת כמה וכמה אחרי הקורונה שלא היתה ידועה בזמן ההבטחות שהם הבטיחו לו...
- 4.א 06/05/2020 23:18הגב לתגובה זושבוע הבא טראמפ יודיע שההסכם בתוקף ואז צפוי מה יהיה..
- 3.טראמפ 06/05/2020 23:04הגב לתגובה זורקורד שלילי ליצן החצר שעשה רק נזק לעם ולכלכלה
- ולעולם , שכחת . (ל"ת)תוספת 07/05/2020 10:49הגב לתגובה זו
- ערן 07/05/2020 08:55הגב לתגובה זותגיד, עובדות אי פעם עניינו אותך? תמשיך להצביע לפיד יזבאק והכל יהיה בסדר . מצד שני אני מבין את הדאגה שלך לכלכלה האמריקאית, גם ככה אתה מנטלית כבר חושב על לרדת מהארץ למכורה חדשה בגלות. אמריקה כבר נראית לך לא כל כך בטוחה...מה תעשה? יאללה, ברלין! שבנו אליך! בקיצור, לך תפרוט יורו לשקל תקנה סט ערכים ועמוד שדרה ואז נדבר. שבת שלום..
- ינצח בגדול (ל"ת)רק טרמפ 07/05/2020 07:11הגב לתגובה זו
- גאונים 06/05/2020 23:41הגב לתגובה זואתם בטח מושלמים...רקורד חיובי ובוודאי בודאי שאתם לא ליצנים נכון?
- 2.משדר קוד לפד 06/05/2020 22:57הגב לתגובה זוהכול על סף התמוטטות !!!
- אני 07/05/2020 06:39הגב לתגובה זוכי זה הפתרון להכל.הסינים לא יפעלו את ארה"ב על הברכיים אבל ריבית דה ריבית כן!
- 1.לנשיא בדיחה הזה ? (ל"ת)מתי יהיה הסוף ... 06/05/2020 22:55הגב לתגובה זו
- עמית 07/05/2020 00:21הגב לתגובה זואני מחזיק מטראמפ לא רואה אף אחד ממטר ועושה מה שנכון לעולם אמר שגרירות לירושלים וקיים לא מבלף כמו ביבי
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
משקיעים עובדים AIלקראת שבוע המסחר: וול סטריט מחפשת כיוון - מה חושבים האנליסטים?
יותר מ-80% מהחברות ב-S&P 500 עקפו את הציפיות - אבל השוק אדיש והמדד עלה רק ב-1.3% מאמצע אוקטובר; האם "הציפיות הפרפקטציוניסטיות" הן אלו שידרדרו את וול סטריט?
זו עונת הדוחות הכי טובה מאז 2021, אבל נראה שגם לשוק זה כבר לא מספיק. יותר מ-80% מהחברות ב-S&P 500 שפרסמו עד עכשיו את התוצאות שלהן לרבעון השלישי הצליחו להכות את תחזיות האנליסטים, אבל השוק אדיש. מדד הדגל עלה מאז אמצע אוקטובר רק ב-1.3%, בזמן שהחברות עצמן מדווחות על שיאים ברווחיות ובהכנסות. תחשבו על זה. נשארו רק 50 חברות שיביאו לנו תוצאות, כשריכוז מרשים של חברות מביאות תוצאות מעל הציפיות, ההישג הכי הגדול מזה שנים. ובכל זאת, זה לא מקבל ביטוי בתשואות, גם על פי מחקר שעשו בגולדמן זאקס, מניות שהיכו את התחזיות רשמו עלייה ממוצעת של 0.3% בלבד ביום שאחרי הדוח שזה חצי מהממוצע ההיסטורי.
מה ההסבר לזה? התשובה נמצאת בשאלה. אנחנו הגענו לעונת הדוחות הזאת אחרי חודשים של עליות ועם ציפיות בשמיים. השווקים רצים 4 חודשים ברצף, אז זה לא מפתיע שאפילו תוצאות טובות מתקבלות בסוג של עייפות ואדישות.
בשבוע שעבר הנאסד"ק רשם את הירידה השבועית החדה ביותר שלו מאז אפריל, וזה מגיע בעקבות חששות שהחברות משקיעות יותר מדי בפרויקטים של AI. גם נתוני התעסוקה והצריכה הצביעו על האטה קלה, וזה הוביל את ה-S&P 500 לסיים את השבוע בירידה של 1.6%.
מניות הטכנולוגיה נסחרות היום במכפילים גבוהים, לפעמים עשרות ואפילו מאות פעמים על הרווח העתידי. מדד המכפיל המתואם שילר עלה לרמות שנראו רק פעם אחת בעבר - בתקופת בועת הדוט-קום. לכן, השוק מתקשה להתרגש מדוחות טובים הוא כבר מתמחר "שלמות". המשקיעים מסתכלים קדימה - אל ההשקעות של המאות מיליארדים ב-AI, אל ההוצאות הקפקס המטורפות ושואלים את עצמם מתי כל זה יתורגם לרווחים.
- ג'יפרוג טסה 22%, אפירם עולה 11%; המגמה השלילית נמשכת בחוזים
- סנאפ מזנקת 20%, אנבידיה מטפסת 1.5%; קוואלקום מאבדת 2% - ומה עושים החוזים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
וזה מוביל לזה שגם כשחברות כמו מטא Meta Platforms 0.45% , פלנטיר Palantir 1.65% או רובין הוד Robinhood 2.58% מציגים רבעון עם תוצאות שיא, המניות שלהן צונחות. מטא איבדה 11% אחרי שחשפה עלייה נוספת בתקציבי ה-AI שלה; פלנטיר ירדה 8% למרות תחזית אופטימית לשנה כולה; ורובין הוד, שהציגה רווח שיא, נחתכה ב-11% אחרי שההוצאות שלה עלו מהצפוי. זה מראה לנו שוק עייף ועצבני. שוק כלל לא סלחן. שוק שבוחן לאן הוא הולך מכאן.
