"פתיחת הכלכלה האמריקאית תוביל לעוד מתים, אבל זה שווה את זה"
היקף התמותה בארצות הברית לא מראה סימני דעיכה, עם זאת, נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, אמר כי הפתיחה המחודשת של הכלכלה האמריקאית אמנם תעלה בחייהם של אזרחים נוספים, אבל המחיר שמשלמים האזרחים הוא גבוה מדי וכבר מוביל לגל של התאבדויות, מחלות נפש ופשיטות רגל.
"ייתכן ויהיו יותר מתים בגלל שאנשים לא יהיו סגורים בבתים שלהם", אמר טראמפ בראיון לרשת ABC האמריקאית. "אבל במקביל, נקפיד על אמצעים של ריחוק חברתי, נשטוף את הידיים שלנו ונעשה עוד הרבה דברים שלמדנו בתקופה האחרונה. הווירוס יהרוג עוד אנשים, עם או בלי חיסון ואני חושב שאנחנו מתקדמים יפה בתחום החיסוני, אבל אתו או בלעדיו, הווירוס יעבור ונחזור בחזרה למצב הנורמלי", הוסיף.
ככל הנראה, המשקיעים בוול סטריט אוהבים את הקו שמוביל טראמפ, כאשר על רקע הדברים, החוזים העתידיים על מדדי וול סטריט עולים כעת בעד 0.9%.
דיסונאנס בין מיין-סטריט לוול-סטירט
אמש נרשמו מעל 70 אלף מתים בארצות הברית ולמעלה מ-1.2 מיליון נדבקים. בדבריו טראמפ בעצם סתר את כל המומחים ממשרד הבריאות האמריקאי ומהמשרד למניעה והפצת מחלות (CDC), שחוזים שהנגיף יחזור גם בסתיו והוא עלול אף לחזור בכל שנה כמו שפעת עונתית. עם זאת, ראוי לציין, שהן ה-SARS והן ה-MERS, שהינם וירוסים מאותה המשפחה של הווירוס החדש (הקורונה), התפרצו למשך שתי עונות ואז נעלמו.
"אנשים מתים לא רק מקורונה", אמר טראמפ בביקור שערך במפעל המייצר מסכות באריזונה וזה המסע הראשון שלו מחוץ לוושינגטון מאז החל להתפשט הנגיף. "יש עלייה במספר המתאבדים והמתים ממנות יתר.
- רמאקו מצטרפת למירוץ האמריקאי להפחתת התלות בסין במתכות הנדירות
- המגפה השקטה - תרופות נגד דיכאון נמכרות במעל 20 מיליארד דולר, והשוק צומח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"תסתכלו על מה שקורה, אנשים מאבדים את העבודה שלהם ואנחנו חייבים להחזיר את הכלכלה. העם שלנו הוא עם של לוחמים. אני לא אומר שהדברים מושלמים עכשיו, נכון אנשים יושפעו מהחזרה לשגרה. חלקם יושפעו בצורה רעה מאוד. אבל אנחנו חייבים לפתוח את המדינה שלנו וחייבים לעשות זאת במהרה", סיכם.
"זה עלול להיות הרסני בהמשך"
- 6.המתים לא צריכים להצביע (ל"ת)10/05/2020 10:42הגב לתגובה זו
- 5.אם תשאלו את האמריקאים מה חשוב ייתר לטראמפ ? יענו ל 08/05/2020 16:23הגב לתגובה זואם תשאלו את האמריקאים מה חשוב ייתר לטראמפ ? יענו לכם שכסף חשוב יותר מחיי אדם, עובדה שגם הבורסות מתנהגות כך...
- 4.לילי 06/05/2020 16:25הגב לתגובה זוכמות המתים עקב הסגר גדולה מאוד. צריך לאזן ע"י בידוד אוכלוסייה בסיכון. מי שלא בסיכון ישים מסיכה ישטוף ידיים ויזהר
- 3.8 06/05/2020 15:38הגב לתגובה זובידוד לאוכלוסיית סיכון. את כל השאר לשחרר. אחרת יהיו מיליארדים שימותו מרעב. בלי כלכלה, כולם מתים.
- 2.הוא לא רואה ממטר - הכסף חשוב מחיי אדם. (ל"ת)תומר 06/05/2020 14:40הגב לתגובה זו
- 1.אחד העם 06/05/2020 14:27הגב לתגובה זושימו לב להתפרצויות בארהב. אומנם בניו יורק נראה שיש ירידה אך במדינות אחרות ההתפרצויות עדיין גבוהות מאוד. המצב שם רחוק מאוד מן המצב בארץ. מסוכן מאוד הולך להיות שם בזמן הקרוב עם הפתיחה המחודשת. צר לי לבאס.
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
משקיעים עובדים AIלקראת שבוע המסחר: וול סטריט מחפשת כיוון - מה חושבים האנליסטים?
יותר מ-80% מהחברות ב-S&P 500 עקפו את הציפיות - אבל השוק אדיש והמדד עלה רק ב-1.3% מאמצע אוקטובר; האם "הציפיות הפרפקטציוניסטיות" הן אלו שידרדרו את וול סטריט?
זו עונת הדוחות הכי טובה מאז 2021, אבל נראה שגם לשוק זה כבר לא מספיק. יותר מ-80% מהחברות ב-S&P 500 שפרסמו עד עכשיו את התוצאות שלהן לרבעון השלישי הצליחו להכות את תחזיות האנליסטים, אבל השוק אדיש. מדד הדגל עלה מאז אמצע אוקטובר רק ב-1.3%, בזמן שהחברות עצמן מדווחות על שיאים ברווחיות ובהכנסות. תחשבו על זה. נשארו רק 50 חברות שיביאו לנו תוצאות, כשריכוז מרשים של חברות מביאות תוצאות מעל הציפיות, ההישג הכי הגדול מזה שנים. ובכל זאת, זה לא מקבל ביטוי בתשואות, גם על פי מחקר שעשו בגולדמן זאקס, מניות שהיכו את התחזיות רשמו עלייה ממוצעת של 0.3% בלבד ביום שאחרי הדוח שזה חצי מהממוצע ההיסטורי.
מה ההסבר לזה? התשובה נמצאת בשאלה. אנחנו הגענו לעונת הדוחות הזאת אחרי חודשים של עליות ועם ציפיות בשמיים. השווקים רצים 4 חודשים ברצף, אז זה לא מפתיע שאפילו תוצאות טובות מתקבלות בסוג של עייפות ואדישות.
בשבוע שעבר הנאסד"ק רשם את הירידה השבועית החדה ביותר שלו מאז אפריל, וזה מגיע בעקבות חששות שהחברות משקיעות יותר מדי בפרויקטים של AI. גם נתוני התעסוקה והצריכה הצביעו על האטה קלה, וזה הוביל את ה-S&P 500 לסיים את השבוע בירידה של 1.6%.
מניות הטכנולוגיה נסחרות היום במכפילים גבוהים, לפעמים עשרות ואפילו מאות פעמים על הרווח העתידי. מדד המכפיל המתואם שילר עלה לרמות שנראו רק פעם אחת בעבר - בתקופת בועת הדוט-קום. לכן, השוק מתקשה להתרגש מדוחות טובים הוא כבר מתמחר "שלמות". המשקיעים מסתכלים קדימה - אל ההשקעות של המאות מיליארדים ב-AI, אל ההוצאות הקפקס המטורפות ושואלים את עצמם מתי כל זה יתורגם לרווחים.
- ג'יפרוג טסה 22%, אפירם עולה 11%; המגמה השלילית נמשכת בחוזים
- סנאפ מזנקת 20%, אנבידיה מטפסת 1.5%; קוואלקום מאבדת 2% - ומה עושים החוזים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
וזה מוביל לזה שגם כשחברות כמו מטא Meta Platforms 0.45% , פלנטיר Palantir 1.65% או רובין הוד Robinhood 2.58% מציגים רבעון עם תוצאות שיא, המניות שלהן צונחות. מטא איבדה 11% אחרי שחשפה עלייה נוספת בתקציבי ה-AI שלה; פלנטיר ירדה 8% למרות תחזית אופטימית לשנה כולה; ורובין הוד, שהציגה רווח שיא, נחתכה ב-11% אחרי שההוצאות שלה עלו מהצפוי. זה מראה לנו שוק עייף ועצבני. שוק כלל לא סלחן. שוק שבוחן לאן הוא הולך מכאן.
