רוני על דור סאפיינס
צילום: יוסי אלוני

סאפיינס כבר שווה 1.1 מיליארד דולר - מכה את הצפי ומעלה תחזיות לשנת 2019; המניה עברה לעליה של 3%

מתחילת השנה מניית החברה עלתה ביותר מ-80%; ההכנסות ברבעון 82.6 מיליון דולר והרווח 10.4 מיליון דולר - זינוק של כ-40% ביחס לתקופה המקבילה
ערן סוקול | (6)

חברת התוכנה סאפיינס 0.21%  (סימול: SPNS) מדווחת על צמיחה של 12.8% בהכנסות הרבעון השלישי של 2019. הרווח הנקי זינק בכ-40%. החברה הכתה את צפי האנליסטים בשורה העליונה והתחתונה והעלתה תחזיות לתוצאות שנת 2019.

הכנסות החברה הסתכמו בכ-82.6 מיליון דולר ברבעון השלישי, עלייה של כ-12.8% לעומת הכנסות של כ-73.2 מיליון דולר ברעון המקביל אשתקד.

בשורה התחתונה מדווחת החברה על רווח נקי (Non-GAAP) של כ-10.4 מיליון דולר או 21 סנט למניה, זינוק של כ-40% ביחס לרווח נקי של כ-7.5 מיליון דולר או 15 סנט למניה ברבעון המקביל אשתקד.

צפי האנליטים היה להכנסות של כ-81.7 מיליון דולר, על רווח נקי (Non-GAAP) של 18 סנט למניה.

העלאת תחזיות עקב רכישת Calculo

בעקבות רכישת Calculo עלייה דיווחה החברה לפני כחודש, סאפיינס עדכנה את התחזית להמשך השנה כולה וצופה שהכנסותיה (Non-GAAP) יגדלו לטווח של 323-325 מיליון דולר, בהשוואה לתחזית הקודמת שהיתה בטווח של 318-323 מיליון דולר. בחברה ציינו כי הגידול בהכנסות והמינוף משיפור יתרונות הגודל יאפשרו להגדיל גם את תחזית הרווחיות התפעולית על בסיס Non-GAAP לשנה כולה לטווח של 15.8%-16.0%, בהשוואה לתחזית הקודמת שהיתה בטווח של 15.6%-15.8%.

מקור: דוחות כספיים של סאפיינס 

שולי הרווח הגולמי (Non-GAAP) ברבעון השלישי הסתכמו בכ-44.4%, לעומת שולי רווחיות גולמית של כ-42.2% ברבעון המקביל אשתקד.

הרווח התפעולי (Non-GAAP) ברבעון עלה בכ-31.7% לכ-13.5 מיליון דולר (כ-16.4% מההכנסות), בהשוואה לכ-10.3 מיליון דולר (כ-14.0% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד.

מתחילת השנה מניית החברה עלתה ביותר מ-80% והחברה נסחרת כעת שווי שוק של כ-3.8 מיליארד שקל (כ-1.1 מיליארד דולר).

התפתחות מחיר מניית סאפיינס בשנתיים האחרונות

רוני על-דור, נשיא ומנכ"ל סאפיינס: "הרבעון השלישי ממחיש את המשך יישום סדרי העדיפויות של סאפיינס לשנת 2019: צמיחה בהכנסות והרחבת שולי הרווח. ההכנסות על בסיס Non-GAAP גדלו ברבעון בכ-12.8%, בעיקר הודות להמשך ההתרחבות בחטיבות הביטוח האלמנטארי (P&C), ותחילת הצמיחה בחטיבת ביטוחי החיים (L&A) שלנו".

 

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    ס 05/11/2019 09:55
    הגב לתגובה זו
    על בסיס NON-GAAP אפשר לרשום מה שבא לך, בגלל זה בזמנו הכניסו את ה GAAP.
  • 5.
    עשיתי עליה 100% בשנה וחצי (ל"ת)
    גידי 04/11/2019 18:06
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    dw 04/11/2019 14:04
    הגב לתגובה זו
    מישהו יכול להסביר את האנומליה הזו?
  • 3.
    בהצלחה (ל"ת)
    הצלף 04/11/2019 13:15
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    באמת מרשים מאוד (ל"ת)
    כמו מקבילותיה בעולם 04/11/2019 12:58
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    עובדת 04/11/2019 12:53
    הגב לתגובה זו
    יש כיוון ויש תוצאות
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”. 

טראמפ מצייץ, נוצר באמצעות AIטראמפ מצייץ, נוצר באמצעות AI

טראמפ מבטיח "דיבידנד מכסים" של 2,000 דולר לכל אמריקאי

בציוץ ברשת החברתית שלו טראמפ מציג יוזמה לחלק "דיבידנד מכסים" של עד 2,000 דולר לאזרח, שימומן מההכנסות המיסוי על יבוא; את המתנגדים לתכנית טראמפ מכנה "טיפשים"

מנדי הניג |
נושאים בכתבה טראמפ

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, פרסם פוסט חריג ברשת Truth Social, שבו הוא מגן על מדיניות המכסים האגרסיבית שלו וכינה את מתנגדיה "טיפשים". לדבריו, מדיניות זו חיזקה את הכלכלה האמריקאית, הפכה את ארצות הברית ל"מדינה העשירה והמכובדת ביותר בעולם" והביאה לשווקים פיננסיים בשיא של כל הזמנים.

"אנשים שמתנגדים למכסים הם שוטים!", כתב טראמפ, כשהוא מייחס את מצבה הכלכלי של ארצות הברית להטלת המכסים על יבוא. הוא טען כי ארצו נהנית כיום מ"אינפלציה כמעט אפסית" ומ"שוק מניות בשיא היסטורי", והוסיף כי תוכניות הפנסיה האמריקאיות (401(k)) נמצאות ברמות הגבוהות ביותר אי פעם.

טראמפ הוסיף כי הכנסות המדינה ממסים על יבוא עומדות על "טריליוני דולרים", שלדבריו יסייעו להתחיל לצמצם את החוב הלאומי, העומד כיום על כ-37 טריליון דולר. לדבריו, המדיניות מביאה לראשונה מזה שנים לזרימת הכנסות ישירה לקופת המדינה ממדינות זרות, במקום הסתמכות על חוב או גירעון.

דבריו מגיעים על רקע המשך הוויכוח הציבורי סביב מדיניות המכסים התמוכים רואים במכסים כלי לשיקום התעשייה האמריקאית ולחיזוק עצמאותה הכלכלית, בעוד כלכלנים מזהירים כי מדובר בצעד שמעלה את יוקר המחיה ומכביד על הצרכן המקומי.

לצד ההתבטאויות התקיפות, טראמפ ממשיך לרמוז כי בכוונתו להשתמש בהכנסות מהמכסים למימון תשלומים ישירים לציבור מהלך שכינה בעבר "דיבידנד מכסים" של עד 2,000 דולר לאזרח אבל בשלב זה מדובר ברעיון בלבד שטרם עוגן בתוכנית כלכלית רשמית.


הציוץ שפרסם הנשיא טראמפ ברשת  Truth Social