שביל רכיבה על אופניים כביש נסיעה
צילום: אלכסנדר כץ

תקדים: רוכב אופניים חשמליים הורשע בגרימת מוות ברשלנות

בית המשפט השלום לתעבורה הרשיע את תושב חדרה בגרימת מוות ברשלנות, לאחר שרכב על אופניים חשמליים במהירות של 24 קמ"ש ופגע בהולך רגל קשיש בעת שחצה את הכביש במעבר חציה
ערן סוקול | (3)
נושאים בכתבה אופניים חשמליים

פרקליטות מחוז חיפה מדווחת לפני זמן קצר, כי בית במשפט השלום לתעבורה בחדרה, בפני כבוד השופט אלכס אחטר, הרשיע היום את משה לוי, תושב חדרה, בגין עברה של "גרם מוות ברשלנות", לאחר שרכב על אופניים חשמליים ופגע במהירות של 24 קמ"ש במנוח פיוטר אלפייב ז"ל – בעת שחצה את הכביש במעבר החציה ברחוב רמב"ם בחדרה באוקטובר 2017.

מעובדות כתב האישום שהוגש באמצעות עוה"ד משה אייל עולה כי ביום 16/10/17 בסביבות השעה 11:35 רכב משה לוי תושב חדרה בין 54 על אופניים חשמליים ברחוב רמב"ם בעיר חדרה, במהירות של 24 קמ"ש .

באותה העת בצומת הרחובות רמב"ם ולבזובסקי עמד המנוח פיוטר אלפייב בן 88, על שפת המדרכה ושוחח עם אנשים במקום. לפי כתב האישום, על אף שהבחין במנוח, המשיך לוי בנסיעה לעבר מעבר החציה, בלא שהאט את מהירות נסיעתו לכדי אפשרות של עצירת האופניים לפני מעבר החצייה.

בשלב זה, החל המנוח בחציית הכביש במעבר החצייה, ממזרח למערב, ומימין לשמאל בכיוון רכיבתו של לוי. על פי כתב האישום, לוי אשר לא הבחין בו, על אף שיכול וצריך היה להבחין בו, המשיך ברכיבה רציפה, בלא שהאט ממהירות רכיבתו, על מנת לאפשר למנוח לחצות את הכביש. עוד עולה כי לאחר שחצה המנוח מרחק של כשני מטרים במעבר החציה פגע לוי עם האופניים במנוח, אשר נפל ונחבל.

כתוצאה מכך נפגע המנוח ונגרמו לו שברים בגולגולת ודימום מוחי. כשבועיים לאחר מכן, ביום 1.11.17 נפטר המנוח במהלך אשפוזו בבית החולים, כתוצאה מהתדרדרות במצבו עקב פציעתו בתאונה.

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    המלש 24/06/2020 15:59
    הגב לתגובה זו
    כל רכב חשמלי ולא משנה איך הוא נראה חייב בביטוח חובה. אחרת כל פסק דין מרשיע אין לו תוקף.
  • 2.
    לעמיד לדין את ישראל כץ רוצח ההמונים הביא עלינו את המכה (ל"ת)
    דן 24/06/2020 15:02
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    אלון 24/06/2020 15:00
    הגב לתגובה זו
    מעניין מה עם נהגים שדורסים הולכי רגל, לדוגמא זה שהרג בגבעתיים הולך רגל במדרכה, או השוטרים שדרסו ילד שרכב על אופניים בהתנחלות. מה עם ראשי הערים שלנו שלא דואגים לתשתיות רכיבה והליכה? לא רשלנות?
בנק אש. ניר צוק, שמוליק האוזר יו"ר ויובל אלוני מנכ"ל (קרדיט: גדי סיארה)בנק אש. ניר צוק, שמוליק האוזר יו"ר ויובל אלוני מנכ"ל (קרדיט: גדי סיארה)
פרשנות

בנק אש עומד להיכשל - הנה הסיבות

רעש גדול בהשקה היום, אבל לבנק אש של ניר צוק אין בשורה אמיתית; הלוואי והוא היה מייצר תחרות אמיתית. זה יכול להשתנות בעתיד, בינתיים הוא צל חיוור של ההבטחות 

מנדי הניג |

בנק אש היה אמור להביא בשורה לצרכנים. זה לא קרה. אולי זה יקרה בהמשך. אבל הוא בזבז תחמושת על השקה של מוצר נחות ביחס למוצר של הבנקים הגדולים. הסיכוי שיעברו אליו מסה גדולה של אנשים הוא נמוך מאוד. זה עומד מהבחינה הזו להיות כישלון, אבל הוא בהחלט יכול לייצר ערך לקהלים מסוימים שיפתחו חשבון משני לצד חשבון ראשי בבנק המסורתי שלהם.  

 הבנק החדש מציע מודל של חלוקת רווחים ושקיפות עם הלקוחות. אך אין בו משכנתאות, אין בו פעילות של ניירות ערך והוא חסר בשירותים בנקאיים נוספים כמו המרת מט"ח, אפשרות להיות במינוס ועוד. התוצאה: מוצר חלקי שקשה לראותו הופך לחשבון הראשי של הישראלים

הבנק שהוקם על ידי ניר צוק ויובל אלוני, יצא לדרך כמעט שלוש שנים לאחר שקיבל רישיון מבנק ישראל. באירוע ההשקה, הציגו המייסדים מודל של "חלוקה שווה": 50% מהכנסות הריבית על כספי העו"ש יחזרו ישירות ללקוחות, לצד התחייבות מוחלטת שלא לגבות עמלות עו"ש או דמי מנוי.

המרווח הבנקאי עצום, מסבירים מנהלי הבנק וטוענים שהם רוצים לחלוק אותו עם הלקוחות בצורה הוגנת ושקופה. הבנק יהיה כמעט אוטונומי לחלוטין וכמות העובדים בו מעטה - כ-70 לכל היותר. זה אומר שהבנק עשוי להיות עם נקודת איזון סבירה, וכלכלית הוא יצליח, אך מבחינת הצלחה ציבורית - זה לא נראה באופק. 


ומה כן הבנק יציע? שירותי עו"ש בסיסיים, פיקדונות ואשראי בלבד.  הציבור הישראלי אמנם מתלונן לא פעם על עמלות גבוהות ומתסכלות של הבנקים. הציבור גם ממש לא אוהב את הבנקים, אבל הוא בוטח בהם והם נותנים לו יריעה מלאה לצרכים שלו. מה שמחזיק את רוב הלקוחות בבנקים הגדולים הוא תחושת הביטחון העמוקה, המעטפת המלאה והמקיפה של שירותים – החל מהלוואות, משכנתאות, דרך מסחר בניירות ערך מתקדם ועד פתרונות השקעה מגוונים; אשראי גמיש ומט"ח זמין  והנוחות שבקבלת הכל תחת קורת גג אחת, ללא צורך בקפיצות בין פלטפורמות. אחרת, כבר מזמן היתה נהירה לבנק ירושלים שנותן את הריבית הטובה ביותר על פיקדונות. זה לא קורה כי אנשים לא רוצים להעביר לחשבון פיקדון סכום מסוים ולנהל מעין שני חשבונות. הם רוצים את הכל במקום אחד. 

אלעד מקדסי. מנכ"ל משרד התקשורת. קרדיט: שלומי יוסףאלעד מקדסי. מנכ"ל משרד התקשורת. קרדיט: שלומי יוסף
ועידת התשתיות

מנכ"ל משרד התקשורת: "95% ממשקי הבית בישראל כבר נגישים לסיבים אופטיים"

בשיחה עם ביזפורטל, אלעד מקדסי מציין כי ההשקעה האדירה בתשתיות, כ-10 מיליארד שקל בחמש השנים האחרונות - היא שאפשרה את ההישג, ומבהיר: "הביקוש למידע יגדל פי ארבע עד 2030, ואנחנו נערכים לסגור את רשתות הנחושת ולעבור לעידן הסיבים במלואו"

צלי אהרון |


במסגרת ועידת התשתיות של ביזפורטל, שוחחנו עם מנכ"ל משרד התקשורת, אלעד מקדסי, על המעמד של עולם התקשורת כתשתית לאומית קריטית ועל האתגרים שמחכים לנו בשנים הקרובות. מקדסי הציג תמונת מצב די מרשימה: שאמר כי כבר כיום, 95% ממשקי הבית בישראל נגישים לסיבים אופטיים - נתון חריג גם בהשוואה עולמית, ואת זה הוא מסביר הודות להשקעות עתק של כ-10 מיליארד שקל בחמש השנים האחרונות.

לדבריו, המשמעות רחבה הרבה יותר מאינטרנט מהיר בבית: תקשורת מתקדמת היא הבסיס לכלכלה מודרנית, החל מעבודה מרחוק ועד לצמצום פערים בין מרכז לפריפריה. מקדסי הזהיר כי עד שנת 2030 יזנק הביקוש למידע פי ארבע, ולכן נדרש להיערכות מיידית - לרבות סגירה הדרגתית של רשתות הנחושת הישנות ומעבר מלא לעידן הסיבים.

בשיחה שקיימנו הוא התייחס גם לתפקיד הקריטי של תקשורת בשעת חירום, להסרת חסמים בתחום חוות השרתים, למעמדה של ישראל כצומת תעבורת נתונים בינלאומית, וגם לסוגיות בוערות כמו ההפרדה המבנית בבזק וצפיפות אנטנות הסלולר.


איך אתה רואה את התקשורת כתשתית לאומית, ועד כמה היא קריטית בעיני הממשלה?

"בלי תקשורת אין משק מתקדם. זה לא רק שירותי גלישה – אלא היכולת לעבוד מהבית, לצמצם פערים בין מרכז לפריפריה, ולהבטיח צמיחה במשק מודרני. גם בהיבט הביטחוני מדובר בתשתית קריטית: מערכות מתקדמות רבות, שנראות במבט ראשון ביטחוניות בלבד, מבוססות בפועל על רשתות תקשורת. בשנתיים האחרונות ההיבט החירומי היה במוקד העבודה שלנו, ואנחנו פועלים כל הזמן מול גורמי הביטחון כדי להבטיח יציבות ועמידות של המערכות".

באילו הישגים מרכזיים אתה גאה, ומה עוד דורש שיפור?

"אני מחלק את זה לשני עולמות – תקשורת נייחת וניידת. בעולם הנייח, ההישג הגדול הוא פריסת הסיבים: כבר היום 95% ממשקי הבית נגישים לסיבים, וזה נתון חריג גם בקנה מידה עולמי. מדובר בהשקעות עתק של כ־10 מיליארד שקל בחמש השנים האחרונות. המטרה הבאה היא לא רק להסתפק בפריסת סיב אחד לכל בית, אלא להבטיח תחרות וריבוי תשתיות. לכן הפחתנו משמעותית את מחירי הגישה לתעלות, ואנחנו מקדמים מתווה לסגירת רשתות הנחושת – צעד שדוחף את כל השוק לעבור במהירות לעידן הסיבים".

מה התחזית שלכם לביקוש למידע בשנים הקרובות?