ברליץ משקיעה 400 אלף דולר בקמפיין "מהאגדות"
בית הספר ללימוד שפות והכשרות בין-תרבותיות, ברליץ, יוצא בקמפיין חדש "מהאגדות" השקעה של 400 אלף דולר. גדי לייכר, מנכ"ל ברליץ ישראל אמר, כי "המסר המרכזי של הקמפיין נשען על העובדה, כי בברליץ לומדים לדבר כל שפה במינימום זמן ובמקסימום יעילות אפילו בתוך שבועיים".
הקמפיין מיועד לרדיו וייתמך גם בקמפיין אינטרנט באמצעות אדלר חומסקי & ורשבסקי.
בשלב הראשון יעלה קמפיין עם שלושה תשדירי "אגדות" ברדיו האזורי: כיפה אדומה, עמי ותמי וסינדרלה, המלווים בסיסמא: "מסתבכים בצרות בשפות זרות? רק בברליץ תוכל ללמוד לדבר בכל שפה שבעולם בצורה הכי יעילה והכי מהירה". כל תשדיר לוקח חלק מאגדה ידועה ומשתמש בה בצורה הומוריסטית להמחיש את 'מחיר הטעויות' במצבים של חוסר הבנה מלאה של השפה המדוברת.
בשלב השני, יעלה קמפיין אינטרנט בפורמט סרטון באתרים MSN, נענע, תפוז ו-ICQ. הסרטון מראה "ליידי-בוי" בתאילנד שמתחיל/ה עם בחור ישראלי מחוספס. הסיטואציה הופכת להיות בעלת הומור כשהבחור לא בדיוק מבין לאיזה סיטואציה הוא נכנס.
בשלב השלישי יעלו תשדירי "ביפ" בשפ"מ בהם מושמעות הודעות מוקלטות במענה קולי כאשר חלק מהמילים מצונזרות על ידי הצליל "ביפ". כתוצאה מכך ההודעות עלולות להתפרש כבעלות קונוטציה גסה, לאוזני המאזין, אבל הן לא כך.
את בחירתו בקמפיין רדיו מסביר בלייכר בכך שמדובר במדיום הטוב ביותר להעברת מסר המייצג את ברליץ, היות ומדיה זו מבוססת על דיבור ושמיעה שהם גם הבסיס של השיטה הטבעית ללימוד שפה, עליה מבוססת שיטת הלימוד של ברליץ. "כמו כן, בחרנו לשדר בשני ערוצים ברדיו בשפ"א ושפ"מ כדי להעביר את המסר בערוצים שונים וכדי להגיע לכלל האוכלוסייה עם המסר של ברליץ", אומר בלייכר.